Fejrész

Kedves Olvasó!

Tudtad, hogy a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme a kulcsszókutatás?

Ahhoz, hogy tudd, hogy milyen kulcsszavakat érdemes megcélozni, fontos tisztában lenni az átlagos havi keresések számával. 

Angol nyelvterületen számos eszköz létezik, amivel viszonylag pontos találatot + javaslatot kaphatsz kulcsszavakra.

Általában magyar nyelven is használhatóak ezek az eszközök, de sokszor nem adnak ki találatot olyan kulcsszavakra, amelyekre bár van keresés, de még nem sikerült feltérképezni a linkek milliárdjain keresztül. 

Ennek ellenére érdemes kipróbálni!

Ilyen pl. az egyik Google Chrome/Firefox bővítmény a

Keywords Everywhere

Ennek a beállítását lejjebb elolvashatod.

 

A Google AdWords Kulcsszótervező 

Google AdWords Keyword Planner: segítséget nyújt a PPC kampányok mellett, a SEO kulcsszó stratégia kidolgozásához.

Hasznos statisztikákat jelenít meg a havi keresési volumenre, a versenyre vonatkozóan és kulcsszójavaslatokat mutat a népszerű és releváns kifejezésekre.

Mondanom sem kell, hogy ez a legnépszerűbb eszköz a magyar keresőoptimalizálási szakemberek között!

Erről is olvashtsz a hírlevél további részében!

 A jövő héten mutatok még be pár eszközt a Facebook oldalamon, amiről szintén küldök összefoglalót hírlevélben.

Addig is nézzük milyen további SEO tippeket kaptak a FB oldalam követői!

Kövesd a Napi SEO tippek Facebook oldalt, és mindig osztok meg egy-két keresőoptimalizálási titkot, trükköt.

Több mint 7 hét telt el, amióta létrehoztam a "Napi SEO tippek" elnevezésű Facebook oldalt!

Egy kis összefoglalást készítek hetente, hogy ne maradj le semmiről.

Jöjjenek a 7. hét tippjei!

---

43. A “Keywords Everywhere” bővítmény beállításai

Töltsd le a linkre kattintva a“Keywords Everywhere Google Chrome és Firefox bővítményt (addon)!

Ha letöltötted, akkor az aktiváláshoz kérni fog egy API kulcsot (API key), amihez meg kell adnod az email címedet.

Az emailedben kattints az "API Key here" linkre, és másold ki a számsort.

Kattints a bővítmény ikonjára (fekete alapon piros K), ami valószínűleg a kereső ablak jobb felső sarkában lesz valahol.

AZ Update Settings gombra kattintva megjelennek a beállítási lehetőségek.

Illeszd be a kimásolt kódot, állítsd be a pénznemet, stb.

Mivel alapjában angol nyelvű a bővítmény, ezért lehet, hogy bizonyos magyar kulcsszavakra nem lesz eredmény, de azért kiindulásnak jó.

Praktikus és mindig elérhető.

---

44. A kulcsszavakkal tömött oldalakban rejlő veszély

A Google algoritmusok minden nap fejlődnek.

Ennek megvan az oka:

A keresések száma évente növekszik, és a napi lekérdezések 16-20% -át még soha nem írták előtte a Google keresőbe.

Emiatt a Google folyamatosan figyeli a keresési szokásokat azzal a céllal, hogy továbbra is a világ legnépszerűbb keresőmotorja maradjon.

Egy évtizeddel ezelőtt a kulcsszavak voltak a királyok.

Az ügyes webmesterek rájöttek, hogy ha minél több alkalommal jelenítenek meg egy bizonyos kulcsszót az oldalon, annál jobban szerepelnek az adott kulcsszóra a keresési eredmények között.

A kulcsszavakkal teletömött tartalom nem túl felhasználóbarát.

A Google számára kulcsfontosságú, hogy az ügyfelei részére a legjobb tartalmat hozza fel, ezért számos algoritmus frissítéssel és büntetéssel küzd a "túlzott optimalizálás" ellen.

---

45. "Keywords Everywhere" bővítmény tapasztalat

Kaptam pár kérdést és észrevételt ezzel a Chrome/Firefox bővítménnyel kapcsolatban (lásd 42. és 43. poszt), amire reagálnék itt is.

Magyar nyelven még nem az igazi. Ha a böngészőben a havi keresésekre 0 jelenik meg egy adott kulcsszóra, akkor az valószínűleg nincs még feldolgozva. Arra nem kell támaszkodni.

Inkább a keresettebb kulcsszavakra jelenít meg eredményt, és azokat, amelyekre hirdetnek.

Érdekesség, ha abban a böngészőben nyitod meg a Google Adwords kulcsszótervezőt, amelyikre feltetted ezt a bővítményt, akkor megjelenik az Adwordsben egy plusz oszlop. Ezt most sárgával jelöltem a melékelt fényképen. Itt lehet látni némi eltérést, de arányaiban elmegy.

Ez nem egy profi kulcsszókutató eszköz, de arra jó, hogy ha beírunk valamit, akkor lássuk, hogy százas vagy ezres nagyságrendben keresnek-e az adott kifejezésre.

Instant megoldás, ha hirtelen eszünkbe jut valami.

---

46. A Google Adwords Kulcsszótervező a legjobb kulcsszókutató eszköz 

https://adwords.google.hu/KeywordPlanner?defaultView=2

Elsődleges célja, hogy segítsen megtalálni a megfelelő kulcsszavakat a hirdetésedhez.

Ha fut kampányod (akár 100 Ft/nap), akkor pontos számokat kaphatsz arról, hogy milyen kulcsszavakra hány keresés érkezik havonta.

Ha nincs hirdetésed, akkor is láthatod az eredményt 100-as 1000-es nagyságrendben. ami szintén segíthet abban, hogy ne csak lövöldözz a vakvilágba az általad jónak ítélt kulcsszavakkal, hanem itt le tudod ellenőrizni, hogy valóban van-e ezekre keresés, és ha igen milyen nagyságrendben?

Ezeket az adatokat letöltheted táblázatba, és kategóriákba rendezve hasznos mankó lehet a honlapodhoz.

Egy alapos kulcsszókutatás ennél jóval összetettebb, és órákig vagy napokig eltarthat.

Ja, és sosincs igazán vége, mert mindig lesznek újabb és újabb lehetőségek, amelyeket még nem aknáztál ki.

---

47. Kulcsszó a domain névben

A domain név (valami.hu) önmagában nem egy erős rangsorolási tényező, akkor sem, ha benne van a megcélzott kulcsszó.

A megfelelő domain választásnál inkább az a fontos, hogy

- tükrözze a márkádat
- legyen lehetőleg rövid
- könnyen megjegyezhető

Ha a megcélzott kulcsszó a márkaneved is egyben, akkor branding szempontjából nagyon jó, ha megegyezik a domain neveddel.

---

48. Első akarok lenni a "Google" kulcsszóra!

Ha nem akarsz linkekért kuncsorogni, magától is megosztják a tartalmadat, ha valami szokatlannal, váratlannal, különlegességgel stb. állsz elő, amiről érdemes beszélni, megosztani.

Nem azt mondom, hogy viselkedj úgy mint a celebek, akik csak azért csapnak botrányt, hogy megint a média középpontjába kerüljenek!

Ha írsz egy könyvet, létrehozol egy olyan anyagot, amivel megsegíted az embereket, kiállsz egy igaz ügyért, akkor van esélyed, hogy felfigyeljenek rád!

---

49. Régebbi oldalak a rangsorolásban előnyt élveznek

Érdemes szétnézni a "használt domének" piacán!

Ha már elért bizonyos kort a honlapod, új tartalmak létrehozása helyett inkább állandóan frissítsd a régebbi cikkeidet! Ezzel energiát is spórolsz.

---

Cikkajánló

Linképítés -minőségi linkek

Linképítés - mit jelent 2017-ben? Útmutató

Nem titok, hogy a linképítés  a  keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme. Az évek alatt a Google algoritmusok frissítésével a mennyiségről áttolódott a hangsúly a minőségre. A Google Pingvin algoritmusa például folyamatosan szűri a mesterségesen létrehozott hivatkozásokat (spam linkek), így ma már nem elegendő, sőt nem is ajánlott a hagyományos tömeges linképítés módszereihez folyamodni. Az értéktelen link katalógusok helyett érdemesebb "élő embereket", …

Tovább olvasás.

---

Kedves Olvasó!

Köszönöm, hogy itt vagy! Ha tetszett, meglátogathatsz a fenti közösségi ikonokra kattintva. 

Antal-Pap Judit

---

Ha kérdésed van, kattints ide:

Kapcsolat+ingyenSEO

SEO szakember - Antal-Pap Judit

info@antikaotika-design.hu +36-30-630-3607 Ingyenes SEO felmérés! Ne hagyd ki ezt a lehetőséget! 

Tovább olvasás.