Multimédia: képek és videók szerepe a weboldalon – SEO tippek 3.

Multimédia: képek és videók szerepe a weboldalon – SEO tippek 3.

Multimédia: képek és videók szerepe a weboldalon – SEO tippek 3.

A képekre kiéhezett olvasót ki kell elégíteni! Lehet, hogy a szöveges tartalmad a keresőmotorok számára tökéletes,  és egyből az oldaladra repítik a látogatókat, de vajon ott is maradnak?  A jobb eredmény érdekében élj a multimédia csatornáival és eszközeivel! Használj képeket, videókat, infografikát, hanganyagot!

A multimédia jelentése

Napjainkban igen elterjedt, divatos kifejezés  multimédia kifejezés. Mit is jelent pontosan?

A multimédia olyan információs tartalom vagy feldolgozási rendszer, amely többféle csatornát is használ (szöveg, hang, kép, animáció, videó és interaktivitás) a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására.

(Forrás: Wikipedia)

A  latin eredetű multimédia kifejezés két részből áll:

MULTI + MÉDIA

MULTI = sok

MEDIUM = közbülső helyen található, általános közeg, közvetítő elem,  nyilvánosság ⇒ MEDIA (többesszám)

 

Ha többesszámban használod: MÉDIUMOK vagy simán MÉDIA a helyes.

Ilyen nincs: MÉDIÁK.

 

 

Maga a multimédia legalapvetőbb jellemzője a digitalizáció. Az először megjelenő hangi és képi felhasználások analóg technológiákon alapultak, míg a számítástechnika a digitális világban élt. A két „oldal” közeledése roppant fontos volt, hogy létrejöhessenek valódi multimédia-alkalmazások.

Napjainkban már inkább az információt közvetítő közeg (információk terjesztésére és bemutatására szolgáló eszköz) értelemben használatos.

A nem szöveges tartalmak szerepe a weboldalon

Ma már szinte elvárás, hogy egy oldalon szerepeljenek  képekvideók illetve egyéb médiaformátumok. Amennyiben lehetséges, mindenképpen törekedj multimédiás tartalomra! Ezek teszik elevenné az oldaladat, és segítenek, hogy előrébb kerülj az internetes keresők találati listáján.

Az első benyomás számít! A multimédia segít!

Ha valaki rákattint az oldaladra, és nem tetszik neki amit lát, gyakran rögtön le is lép anélkül, hogy elolvasná azt a nagyon hasznos cikket, amit írtál. Ha akarsz, te is tudsz pillatatok alatt ingyenes weboldalt létrehozni, de ahhoz, hogy komolyan vegyenek, érdemes a honlapkészítést és  webdesign munkálatokat szakemberre bízni!

A dizájnhoz tartozik az illusztráció. Egy jól kiválasztott kép segít megérteni, hogy miről szól a cikked illetve az adott oldal.

“Egy kép többet ér ezer szónál”.

Nos, valószínűleg  a Google szempontjából ez nem teljesen igaz, de a honlapodra látogatók egy találó ábrát jobban fognak értékelni, mint az unalmas, tagolatlan 1000 szavas blogbejegyzést.

“Egy kép többet ér ezer szónál” SEO tippek - multimédia

Képek, videók, infografikák használata SEO szempontból is javasolt, hiszen oldaladat „felhasználóbarátabbá” tehetik:

  • Az első pillantásra magukhoz ragadják a tekintetet.
  • Tördelik a folyó szöveget, ezzel megkönnyítik az olvasást.
  • Növelik a felhasználói élményt.
  • Növelik az oldalon eltöltött időt.
  • Csökkentik a visszafordulási arányt.

 

A multimédiás tartalmakat  nagyobb eséllyel osztják meg a közösségi médiában. A megosztások és a viszontlinkek pedig tovább növelik a weboldalad PageRankjét.

Képek használata

Ha cikkeket írsz egy online magazinban vagy a saját honlapod forgalmát szeretnéd blogbejegyzésekkel növelni, akkor gyakran megfordulhat a fejedben a következő kérdés:

– Adjak hozzá képet vagy  sem?

A válasz:

– Igen!

 

Animált GIF-ek – vicces mozgóképek

A GIF formátum a képen lévő információt veszteségmentesen tömöríti. Az állóképek tárolása mellett a GIF alkalmas képek animálására is. Weblapokon sokszor találkozhatsz ilyennel. Lényege, hogy megadott időpontokban váltakoznak a különböző képek, így egy animációt hozva létre. Hátránya, – ha ez hátránynak nevezhető –  hogy nincs hangja.

A GIF az internetes társadalom egyik legnépszerűbb szórakozása…

Multimédia - animált GIF - SEO tippek

Videók szerepe

Észrevetted, hogy  a közösségi média  felületeit mennyire elárasztották a mozgóképek az utóbbi években? Egy pár napja arra ébredtem, hogy már a Twitteren is lehet élő adást közvetíteni.

A legújabb webdesign trend  egyik lényeges eleme a videók, parallax videók alkalmazása: belépőoldalon, háttérként és még számtalan formában.

Kösd fel te is a gatyát, mert a videók szerepe a digitális kommunikációban hihetetlenül felértékelődött!

Becslések szerint 2019-re az internetes forgalom 80%-át már a videók fogják jelenteni.

A videók jól mutatnak a weboldalon, egyszerűen beágyazható pl. egy Youtube videó, de ha igazán eredményes szeretnél lenni, akkor készíts saját videókat! 

Ne gondolj nagy technikára! A laptopod vagy a mobilod kamerája megteszi kezdetnek. A lényeg úgyis a hitelesség!

 

Interaktív multimédia

A multimédia és a multimédia-rendszerek legtöbb meghatározásában már szerepel az interaktivitás mint megszorítás is. Ilyenkor a felhasználó „párbeszédet” folytathat a rendszerrel, melynek során befolyásolni képes a rendszer működését, kiválthat hatásokat és felidézhet tartalmakat – mindezt a valós futásidőben. Amikor a végső felhasználó (befogadó) irányítani tudja, hogy mikor és milyen elemeket szeretne megnézni.

Interaktív elemek a weboldalon

  • megrendelések küldése
  • apróhirdetések feladása
  • szavazás
  • játékok (pl.: puzzle)
  • kvíz
  • interaktív térkép
  • hozzászólás lehetősége
  • weboldal ajánlása ismerősöknek
  • keresés a honlapon
  • hírlevél küldés

Még nincs vége…

Remélem, hogy  ezzel a cikkel sikerült  téged meggyőznöm arról, hogy miért fontosak a honlapodon a   képek,  videók  és egyéb média formátumok alkalmazása!

A következő  cikkemben  megmutatom, hogy hogyan tudod beállítani a multimédiás tartalmat úgy, hogy az internetes keresők is szeressék azt. Lesz szó az ideális képméretről, videóbeágyazásról és természetesen keresőoptimalizálásról!

 

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király? – SEO tippek 2.

Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király? – SEO tippek 2.

Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király? – SEO tippek 2.

Újabb SEO tippek, hogy a weboldalad bekerüljön a top 10-be a Google kereső találati listáján!   Azt már tudod, hogy milyen az ideális domain név, címsor, metaleírás, URL, és hogy miért kellenek a kifelé mutató linkek. A mostani rendkívül fontos téma: a szöveges tartalom optimalizálás.

Már nem titok, hogy Google rangsorolási algoritmusában a két legfontosabb tényező a linkek és a tartalom.

Éppen ezért úton-útfélen találkozhatsz az ismerős szlogennel:

“Content is king” – azaz –  “TARTALOM  = KIRÁLY”

– De milyen tartalom számít igazán királynak?

– A gondosan felépített, keresőoptimalizált tartalom. Ezért a jelmondatot egy kicsit kiegészíteném:

TARTALOM  + SEO = KIRÁLYSÁG

Hogy mi ennek a szlogennek az értelme, azt az alábbi részben mutatom  be.

Miért fontos a tartalom optimalizálás?

A tartalom optimalizálás azért fontos, mert a kereső rendszerek részben a tartalom, illetve annak minősége alapján rangsorolják a honlapokat a találati listában.

Bármilyen tartalom is kerül fel a honlapodra, fontos, hogy a keresőmotorok és az olvasóid is egyértelműen megtudják, hogy mi az amiről az adott oldal vagy bejegyzés szól.

Mindent kövess el azért, hogy a tartalom világos és minőségi legyen, hiszen ha a felhasználó egyszer értékesnek találta az oldaladat a jövőben is meg fog bízni benne.

A tartalom optimalizálást mindig a felhasználók és a keresőmotorok számára készítjük, sosem csak a keresőmotoroknak, vagyis nem az a cél, hogy telerakd a szövegedet az általad használt  kulcsszavakkal, hanem az hogy értékes tartalmat közölj, ami remélhetőleg sokak hasznára válik.

 

Tartalom típusok

Ha ránézel egy honlapra általában kétféle tartalmat látsz:

  1. szöveges tartalmat
  2. nem szöveges médiatartalmat:  ami lehet képi, videó és zenei tartalom.

 

A legtöbb esetben az oldaladon nem csak szöveget – hanem mintegy kiegészítő vagy magyarázó elemként – egyéb médiumot is fel kell használnod.

Szöveges tartalom optimalizálás

Mivel a keresések kulcsszavak alapján történnek, a szöveges tartalomnak is meg kell felelnie ezen szavaknak. Fontos, hogy nem elég a kiválasztott kulcsszavak felsorolása, hanem élő, értelmes, releváns tartalmat kell adni a felhasználóknak.

Hogyan válasszam ki a kulcsszavakat?

Erre a témára több SEO blog cikket lehetne írni, illetve egy profi tanfolyam is kevés lehet, mivel elsősorban az idő és a tapasztalat fogja megmutatni, hogy melyek a tökéletes kulcsszavak az adott oldalra.

Egy kis mankó a kulcsszó kereséshez:

    1. Gondolj egy problémára, amire válaszolni szeretnél az írásoddal: milyen kérdést tennél fel, ha a felhasználó bőrébe bújnál?

Tartsd szem előtt, hogy az  emberek ugyanazokra a kifejezésekre keresnek rá az interneten, amiket a hétköznapi beszélgetéseik során használnak, tehát ugyanezen kifejezéseket/kulcsszavakat használd te is a honlap szöveges tartalmának optimalizálásakor.

2. Használj Google AdWords kulcsszótervezőt!

3.  Kérj segítséget SEO szakembertől!

Mivel a tartalom optimalizálás alapja a megfelelő kulcsszavak megtalálása és alkalmazása, ami meglehetősen időigényes és nagy szakértelmet igénylő folyamat, bizonyos esetekben érdemes megfontolnod, hogy profi szakemberhez fordulj. Tekints erre befektetésként!

A Google egyre inkább emberi szemüvegen keresztül képes értelmezni a honlap tartalmát. Ennek megfelelően minőségi szöveges cikket kell írni a honlapra.

Kulcsszósűrűség és az egészséges tartalom optimalizálás

A kulcsszó arányának 1-4% között kell mozognia a tartalomhoz képest. Több szakértő állítja, hogy soha nem szabad átlépni az oldalankénti 6%-os határt, mert a keresőmotorok spam-nek minősíthetik a túloptimalizált tartalmat.

Webshopoknál a kulcsszósűrűség magasabb is lehet, mert egy termékkategória oldalon természetes ha ismétlődik egy kulcsszó, pl. online ékszerboltban a “gyűrű” kifejezés.

A weboldaladon törekedj a természetességre! Az állandó szóismétlés helyett helyezd el a főbb kulcsszavak szinonimáit, illetve a kapcsolódó kifejezéseket is a szöveges tartalomban.

 

A tartalom optimalizáláshoz javaslom a  Yoast SEO bővítményt – amennyiben wordpresst használsz!

A szöveges tartalom hossza

Nincs tuti recept arra, hogy mekkora az ideális hossz. Több szakértő szerint – különösen angol nyelvterületen – minimum 1000 szóból kell állnia egy blogbejegyzésnek.

A fentebb említett Yoast SEO plugin is jelzi, hogy elérted-e az általa minimálisan elvárt 300 szót. 

Ha viszont beírod az internetes keresőbe az általad választott kifejezést, gyakran tapasztalhatod, hogy az adott kulcsszóra nyúlfarknyi cikkek jönnek be a a találati lista első oldalán.

Ebből is látszik, hogy a tartalom hossza nem a legfontosabb tényező, hogy a Google előre soroljon a találati listán.

TIPP: érdemes ellenőrizni, hogy az általad meghatározott kulcsszóra milyen típusú és hosszúságú tartalmak jönnek fel, és aszerint döntsd el, hogy mekkora terjedelmű cikket fogsz írni! Mit preferál a kereső?

Léteznek ellenérvek is a hosszú cikkekkel szemben. Mégpedig az, hogy a 21. század internetes fogyasztói nem szeretnek olvasni.

Ez nem feltétlenül igaz, de azért érdemes a leglényegesebb információt a  cikk elején elhelyezni.

Ha hasznos választ adsz az olvasódnak a kérdésére, akkor értékelni fogja a fáradozásodat, és nem csak, hogy elolvassa az írásodat, hanem meg is osztja a tartalmadat a közösségi média csatornáin, feliratkozik a hírleveledre.

Ha megbízik a termékedben és szolgáltatásodban – vagyis hitelesnek talál – akkor nagy eséllyel válik a weboldalad vásárlójává.

A szöveges tartalom tagolása

Lehet, hogy nagyszerű mindaz amit leírsz, de egy végtelenségig nyúló tagolatlan szöveghalom elrettentően hat a legtöbb olvasóra.

A bejegyzés megírásánál törekedj a megfelelő tagolásra:

  • Használj bekezdéseket! Normális esetben a fontos kulcsszó bekerül az első bekezdésbe.
  • A szöveg további részében is jelenjen meg a kulcsszó legalább  háromszor!
  • Értelemszerűen alkalmazz kiemeléseket, alcímeket: H2/kiemelés 2, H3/kiemelés 3, H4/kiemelés 4
  • H1-et csak az oldal/ bejegyzés címéhez használj!
  • A többszörösen összetett mondatok helyett válaszd a felsorolást!
  • A fontosabb kifejezéseket félkövérrel emeld ki, hogy “villámolvasással” is ki lehessen szűrni a lényeget!
  • Itt-ott érdemes illusztrációval megtörni a szövegfolyamot.

Belső linkek – Keresztlinkelés

Helyezz el a tartalomban szöveges belső linkeket, amelyek a honlapod valamelyik oldalára mutatnak.

Ne csak a bejegyzésekre és termékekre, hanem aloldalakra, kategóriákra, és címke oldalakra is hivatkozz!

Sőt alkalmazz az előbb említett céloldalakon is olyan linkeket, amelyek visszamutatnak a hivatkozó oldalra is. Ezt hívják keresztlinkelésnek (crosslinking).

Ennek a haszna, hogy az olvasó a honlapod többi aloldalára is eljut, így a kiemelten fontos aloldalakra is generálhatsz forgalmat.

Az  anchor text jelentése:  horgonyszöveg  vagy linkre rakott szöveg.  Ha rákattintasz,  eljutsz egy másik információs oldalra.

Még többet tudhatsz meg a témáról, ha elolvasod a Honlapseo blog cikkét itt:

SEO linképítés- horgonyszöveg szerepe

 

A kulcsszógazadag anchor szöveges aloldalak közötti keresztlinkelés segít a felhasználóknak, hogy további érdekes tartalmakat találhassanak a kedvenc témájukban, ezáltal pedig megismerjék és értékeljék az adott weboldalt.

  • A belső linkek alkalmazásával is körültekintően kell eljárni.
  • Törekedj a természetességre!
  • Ne helyezz minden ötödik szóra linket!
  • Erősítheted a többi aloldaladat, ha rájuk mutató linkhez a céloldal kulcsszavát (jobb esetben azok szinonimáit) helyezed.
  • Linket helyezhetsz képre is.

Keresőoptimalizált szövegírásról készítettem egy videót, amelyben a gyakorlatban is bemutatom,  hogy mit jelent a képi és szöveges tartalom optimalizálás.

Kattints Ide: Megnézem a SEO videót!

 

A nem szöveges tartalom optimalizálásról a következő blogbejegyzésemben fogok írni.

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.

Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.

Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.

Nincs olyan vállalkozó, aki a honlapjával ne szeretne a Google találati lista első oldalán megjelenni!

Na jó, nem minden vállalkozót érdekel a találati lista,  és sok cégvezetőnek egyáltalán nincs ideje honlappal meg online dolgokkal foglalkozni, sőt valaki a céges weblapot is feleslegesnek tartja!

Egy biztos, minden vállalkozó célja, hogy nyereséget termeljen!

Szerintem  a fenti mondattal te is egyetértesz! Valószínűleg van már weboldalad, vagy tervezed, hogy lesz.  Ha még nincs honlapod, olvasd el a Miért kell a weboldal? Üdv az alagsorban! című írást.

Egy jól beállított honlap megsokszorozhatja a bevételedet!

Ennek az ellenkezője is igaz. Ha nincs honlapod, vagy van, de rosszul lett beállítva, akár milliós nagyságrendű üzleti lehetőségektől eshetsz el!

A Google találati lista szempontjából mit jelent a jó beállítás?

A honlap beállítás olyan keresőoptimalizálási (SEO) feladat, amellyel elérheted, hogy a weboldalad minél jobb helyezéseket érjen el az internetes keresők találati listáján, és minél több látogatót szerezzen a keresőből.

Amikor valaki rákeres egy kifejezésre a lekérdező felületen, akkor pillanatokon belül megjelenik a  találati lista. Sok múlik azon, hogy a te oldalad megjelenik-e,  ha igen, milyen helyezéssel?

Egy kis ismétlés…

  1.  A keresőrobotok összegyűjtik az információt a linkeken keresztül bejárva a webet.
  2. A keresőmotorok indexelő rendszerei több száz különböző szempontból vizsgálják meg a honlapok aloldalait, azok egymásra hivatkozását(linkeket).

A kérdés már csak az, hogy mi alapján fogja kiválasztani a keresőmotor a releváns találatot az indexállományból, és mi alapján állítják sorrendbe azokat?

A Google például több száz tényezőt vesz figyelembe, és nagy hangsúlyt tesz az oldalra mutató linkek számára.

A Google algoritmusa  folyamatosan változik, így az is folyamatos munkát igényel, hogy megszerezzük a legjobb helyek egyikét az organikus találatok között.

Lássunk néhány SEO tippet!

Google találati lista – rangsorolási tényezők

 

1. Domain név

Az ideális domain név:

  • nem túl hosszú
  • könnyen megjegyezhető
  • a kulcsszó és a márkanév párosítása

2. Title – címsor

Általában ugyanaz, mint az oldalad címe – ha nem állítasz be semmit.

A SEO alapja azonban a helyesen megválasztott címsor:

  • Legyen benne a kulcsszó, lehetőleg minél közelebb  a cím elejéhez!
  • Ne legyen két különböző aloldaladnak vagy tartalmadnak ugyanaz a címe!
  • Mindig törekedj az eredetiségre!

 

Title - találati lista

Ellenőrizd a címsort!

title - google találati lista

WordPressben egyszerűen beállíthatod a főoldal címsorát…

3. Meta description – meta leírás

A meta leírás adott weblap tartalmának rövid összefoglalására szolgál. Fontosságát az adja, hogy a Google kereső gyakran ezt az elemet jeleníti meg a találati listán, tehát a keresőoptimalizálás szempontjából majdnem akkora fontossággal bír, mint a Title elem.

A meta leírás a weboldal HEAD elemében található, és a következőképpen néz ki:

<META NAME="Description" CONTENT=".....itt a leírás.......">

A Yoast SEO bővítmény segít a beállításban, és nem kell kódokat túrni, ha WordPress motort használsz!

 Itt olvashatsz még többet a meta leírásról: http://seo.antikaotika-design.hu/meta-leiras-hossza-description-seo-google/

4. Keresőbarát URL – nice URL  – szép URL – tiszta URL – olvasható URL

Az URL jelentése  – leegyszerűsítve –  internetes cím/webcím, ami alapján egy böngésző be tud tölteni egy aloldalt.

A webcímek  utólag is optimalizálhatók.

Milyen a keresőbarát URL?

  • Szerepel benne az aloldal választott kulcsszava
  • Beszédes a látogatók számára
  • Rövid és egyszerű
  • Könnyen megjegyezhető
  • Nem tartalmaz különleges karaktereket
  • Magában hordozza és leírja a site struktúrát
  • Szóköz helyett kötőjel szerepel

http://seo.antikaotika-design.hu/index.php?cat=8&id=41

helyett

http://seo.antikaotika-design.hu/minta-bejegyzés/

találati lista - keresőbarát URL

WordPressben a “Beállításoknál” válaszd a “Bejegyzés címe” pontot!

 

5. Kifelé mutató linkek

Sok weboldal tulajdonos a mai napig nem szeret kilinkelni az oldaláról, mert  attól félnek, hogy a kifelé mutató linkekkel elveszik az oldal PageRank értéke és ezáltal hátrább sorolódik a keresők találati listáján.

Meg kell szabadulnunk attól az ősi, magyar lélekben meggyökeredzett félelemtől, amely szerint, ha nálunk “okosabbakra” hivatkozunk, akkor attól mi “butábbnak” fogunk tűnni!

Ma már a Google olyan weboldalakra küldi a látogatóit, amelyek információs csomópontokként működnek. Ha a saját témádban magas PageRank értékű oldalakra oldalakra linkelsz, akkor a Google  szemében te is értékesebbnek fogsz tűnni.

Azért azt tartsd szem előtt, hogy lehetőleg ne a konkurenciádat erősítsd a linkekkel!

Hogyan hozz létre keresőoptimalizált tartalmat?

Erről részletesen a következő blogbejegyzésemben fogok írni. Folytatódnak a SEO tippek!

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Indexelés, rangsorolás  – A keresőmotorok működése 2.

Indexelés, rangsorolás – A keresőmotorok működése 2.

Indexelés, rangsorolás – A keresőmotorok működése 2.

A keresőmotorok működése cikksorozat 1. részben  bemutattam a keresőrobotok és azon belül a Googlebot működését.  A 2. részben az indexelés és a rangsorolás folyamatát mutatom be. Nézzük, mik is azok az indexelő és rangsoroló rendszerek!

Az indexelés folyamata

A legegyszerűbben úgy értheted meg az internetes keresést, ha  elképzelsz egy hatalmas könyvet, amelyben egy terjedelmes tárgymutató címszavai alapján próbálod  a keresett oldalakat megtalálni. A  keresőmotorok programjai is az index alapján kutatják fel a legrelevánsabb adatokat, amelyeket majd szépen megjelennek a  találati listán.

keresőmotorok - keresőrobotok -feltérképezés, indexelés, rangsorolás

  1. A keresőrobotok átfésülik az internetet a hivatkozásokon keresztül,
  2. A meglátogatott oldalakat lementik az indexelő rendszer számára.
  3. A robotok által lementett oldalakat az  indexelő (indexer) elemezi, tárgymutatókat, indexeket készít
  4. Az így létrejött indexek segítségével gyorsan megtalálhatod a kulcsszavakat tartalmazó weboldalakat .

A feltérképezés és indexelés olyan folyamatok amelyek időbe kerülnek és rengeteg tényezőtől függenek.

Az indexelés során fontos szempontok:

  • a szavak gyakorisága
  • a szavak eloszlása
  • a szavak előfordulásának helye:
    • oldal címe
    • címsor mező
    • URL cím,
    • pozíció az oldalon belül

 

Google indexelés

Ha Google keresőt használsz, akkor a Google index határozza meg, hogy az általad meghatározott kulcsszóra milyen honlapok jelennek meg.

A Googlebot  a feltérképezett oldalakat indexelve hatalmas tárgymutatót hoz létre, amelyben nyilvántart minden szót, és a szavak előfordulási helyét az egyes oldalakon. Emellett feldolgozza a főbb tartalomcímkékben és –attribútumokban, például a TITLE címkékben és az ALT attribútumokban tárolt információkat is.

Nézd meg a Google kereső működését!

Ebben a 3 perces videóban megnézheted a Google kereső működését. A szemléletes kisfilmből könnyen megértheted a feltérképezés, az indexelés és a rangsorolás folyamatát.

Ne felejtsd el bekapcsolni a magyar feliratot!

Rangsorolás – PageRank

A különféle keresők különböző módszereket alkalmaznak a találatok rangsorának megállapítására.

A leggyakrabban használt keresők valamelyest ismerik a felhasználókat, ezért a találati listák személyre szabottak.

A kisfilmben láthattad, hogy a Google indexelő rendszerei több száz különböző szempontból vizsgálják meg a honlapok aloldalait, azok egymásra hivatkozását (linkeket) és ennek alapján állítják sorrendbe azokat.

A Google tehát nem egyetlen kifejezés előfordulásának gyakoriságát veszi figyelembe, hanem az általa egymáshoz tartozónak tartott kifejezések együttes előfordulását.

A PageRank a Google internetes keresőmotor legfontosabb eleme.

A Wikipédia meghatározása szerint: a PageRank az informatikában egy olyan algoritmus, amely hiperlinkekkel összekötött dokumentumokhoz számokat rendel azoknak a hiperlink-hálózatban betöltött szerepe alapján. (Ezt a számot szintén PageRanknek nevezik.)

Leegyszerűsítve:

Amikor a saját honlapodról olyan oldalakra linkelsz, amelyeket jónak tartasz, akkor gyakorlatilag szavazatot adsz le a céloldalra. A  hiperlink vagy “magyarul” hiperhivatkozás olyan kapcsolatot jelent az oldaladon, amely kattintásra egy másik lapot vagy fájlt nyit meg.

Minél több szavazatot kap egy oldal, annál fontosabb, de azt is figyelembe kell venni, hogy a szavazatot leadó oldal mennyire fontos.

A PageRank az oldal fontosságát mutató szám. Az a fontos oldal, amire fontos oldalak mutatnak.

 

A legfontosabb rangsorolási tényezők

Erről a következő blogbejegyzésemben fogok írni. Konkrét tippeket kapsz majd arról, hogy hogyan tudsz előrébb kerülni az internetes keresők találati listáján.

Nagyszerű listát találhatsz továbbá Tóth Péter SEO tanácsadó honlapján a következő cikkben: 

Google Rangsorolási Szempontok: 89 Tényező [TIPPEKKEL]

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

 

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Keresőrobotok – téged is megtalálnak? – A keresőmotorok működése 1.

Keresőrobotok – téged is megtalálnak? – A keresőmotorok működése 1.

Keresőrobotok – téged is megtalálnak? – A keresőmotorok működése 1.

A keresőrobotok vajon rád találnak? Nyugi, nem téged keresnek, “csak” a honlapodat!

Google kereső – Nem találom a weboldalam! 4+1 megoldás című blogbejegyzésemben leírtam, hogy miért fontos megengedni a keresőmotoroknak, hogy bejárják az oldaladat. A keresőmotorok működését bemutató cikksorozatom 1. részében a keresőrobotoké a főszerep.

A keresőmotorok részei

Az internetes keresőmotorok –  mint a Google, a Yahoo és a Bing  – tipikusan három részből állnak:

  1.  A keresőrobotok (a szaknyelv robot, spider vagy web crawler, web bot, web robots, bots néven hivatkozik rá) – összegyűjtik az információt a linkeken keresztül bejárva a webet.
  2. Az indexelő, rangsoroló rendszerek – elemzi a begyűjtött oldalakat
  3. lekérdező felület  –  ezzel találkozol felhasználóként, amikor rákeresel egy kifejezésre

 

Keresőmotorok szerepe: felkutatni, indexelni és rangsorolni a weboldalakat.

Amikor rákeresel egy kifejezésre a lekérdező felületen, magyarul “kiguglizol” valamit, akkor pillanatokon belül megjelenik a – vélhetően releváns – találati lista.  Most pillantsunk egy kicsit a keresőmotorok titkos világába.

keresőmotorok - keresőrobotok

A keresőrobotok keresnek, kutatnak, feltérképeznek

A keresőrobotok a már látogatott oldalakon lévő linkek, vagy korábbi adatbázisuk alapján  járják be a világhálót.  Amikor egy weblapot feltérképeznek számos tényezőt vehetnek figyelembe.

A keresőrobotok nem tudják „elolvasni ”azokat az oldalakat:

  • ahova nem mutatnak linkek
  • a keresőrobotok számára tiltottak
  • tartalmuk nem értelmezhető
  • csak jelszó segítségével érhetőek el

Érdekesség: A keresők által nem látható oldalak, az úgynevezett “deep web” egyes becslések szerint a webes tartalmak 80%-t teszik ki.

A keresőrobotok semmilyen elemzést nem végeznek, csak böngészik az internetet a hivatkozásokon keresztül, majd a látogatott oldalakat lementik az indexelő rendszer számára.

Tehát ha meg is látogatja a keresőrobot az oldaladat, még nem jelenti azt, hogy  elérhetővé válik a keresőben. Mindez az indexelés, a rangsorolás, valamint a kereső-adatbázis frissítését követően lesz látható.

A keresőrobotok vezérlésekor algoritmusok döntik el, hogy melyik hivatkozásokat kövessék nyomon, mikor, melyik oldalakat, milyen gyakran látogassák meg.

 

A keresőrobotok látogatásának gyakoriságát nagyban befolyásolja:

  • az oldalak link-struktúrában betöltött szerepe, fontossága
  • a gyakori frissítés
  • egyediség-eredetiség
  • látogatók száma
  • esetleg a szponzoráció
  • stb.

A Googlebot  – a Google internetet feltérképező robotja

A Googlebot a feltérképezési folyamatot a korábbi feltérképezések során talált weboldalak URL-címeivel, valamint a webmesterektől kapott webhelytérképekkel kezdi. A Googlebot végiglátogatja ezeket a webhelyeket, és az oldalakon talált linkeket (SRC és HREF) felveszi a feltérképezésre váró oldalak listájára. Ezután megkeresi az új és a megváltozott webhelyeket, valamint az inaktív linkeket, majd ezek alapján frissíti a Google indexét. A Googlebot működéséről további részletek: ITT.

A keresőmotorok működése cikksorozat 2. részében az indexelésről és a rangsorolásról fogok írni.

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

 

 

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Google kereső – Nem találom a weboldalam! 4+1 megoldás

Google kereső – Nem találom a weboldalam! 4+1 megoldás

Google kereső – Nem találom a weboldalam! 4+1 megoldás

Elkészült a fantasztikus beizzított weboldal, amelyre látogatók – mit látogatók! – vásárlók tömegeit várod, és ahogy telnek a napok mégsem jön senki. Egy ideig vársz, aztán gyanakodni kezdesz, hogy vajon egyáltalán felhoz-e a Google kereső, ha beírod a honlapod nevét…

– Basszus! Nem találom a weboldalam! Láthatatlan vagyok?!

– Ne ijedj meg, mert van megoldás a problémádra!

Ha szeretnéd megállapítani, hogy webhelyed jelenleg szerepel-e a Google indexében, hajts végre egy „site:” keresést a webhely URL-jére. Például a „site:example.com”.

 

Nem találom a weboldalam! Mi a megoldás, hogy megjelenjek a Google kereső találati listáján?

A legnagyobb keresőmotorok a weben a Google, a Yahoo és a Bing.  Globálisan az összes keresések több mint 80%-át a Google felületén bonyolítják le.  Részletesebb leírás itt: Internetes keresők.

Ahhoz, hogy megjelenjünk  a Google kereső találati listáján,  indexelni kell az oldalunkat.

1.Nem találod a weboldalad? – Engedd meg a keresőmotoroknak, hogy bejárják az oldaladat.

Az internetes keresőmotorok tipikusan két részből állnak, az egyik összegyűjti az információt, a másik pedig rendszerezi. Erről részletesen a következő blogbejegyzésemben fogok írni.

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

Amennyiben WordPress tartalomkezelő rendszert használsz,  könnyen ellenőrizheted a vezérlőpultodon, hogy letiltottad-e a keresőmotorok számára az oldaladat.

Ezt meg tudod nézni a “Beállítások” => “Olvasás” menü alatt. Itt fontos, hogy  “Megtiltjuk a keresőmotoroknak, hogy bejárják az oldalunkat.” opció NE legyen bepipálva!

 

Az oldalt blokkolja a robots.txt

A keresőrobotot a weboldalunkhoz tartozó robots.txt fájl segítségével tudjuk irányítani. Ez a fájl a weboldaladat tároló szerveren található és itt tudod közvetlenül módosítani.

Ha azt szeretnéd, hogy mindent térképezzen fel a keresőrobot, ez a legegyszerűbb beállítás:

User-agent: *

A Search Console (Korábbi nevén: Google webmester eszközök) használatáról még lesz szó a későbbiekben. Amennyiben már telepítetted, itt is be tudod állítani a robots.txt-t.

Google kereső robots.txt

2. Nem találod a weboldalad? – Mert még nagyon új …Türelem!

Ha most aktiváltad a honlapodat, akkor adj időt a  virtuális robotoknak, hogy bejárják és feltérképezzék az oldalad! Sokszor egy vagy több hét is szükséges ahhoz, hogy a Google kereső  találati listáján megjelenj.

Honlapkészítés során azt szoktam javasolni az ügyfeleimnek, hogy ne szégyelljék a  félig elkészült oldalukat, hanem tegyék láthatóvá minél előbb ezzel is időt nyernek.

Ha türelmetlen vagy, a következő hivatkozást használva azonnal regisztrálhatod a  honlapodat a Google indexébe:

http://www.google.com/addurl

3. Nem találod a weboldalad? Hiányoznak az oldaladra mutató linkek!

Ha nem tiltottad le a  keresőrobotokat, akkor gyakorlatilag automatikusan megtalálják honlapodat. A  Google keresőbe kerüléshez nem kell más, mint legalább egy, az oldaladra mutató link egy olyan oldalról, ami már megtalálható a Google keresőben. Az olyan weblapokat, melyekre nem mutat link, előbb-utóbb kiszórják a keresők.

4. Nem találod a weboldalad? Mit üzen a Search Console?

Ebben a cikkben nem térek ki a Search Console telepítésére és beállítására, erről részletes leírást kaphatsz a következő linken: Google webmester eszközök – az online marketing nulladik lépése

A Google Search Console olyan eszközöket biztosít, amelyek segítségével beküldheted a tartalmadat a Google rendszerébe, és figyelemmel kísérheted, hogyan teljesít az a Google keresésben.

www-vel vagy www nélkül?

Ha például kapsz egy olyan üzenetet, hogy a http://example.com nincs indexelve, győződj meg róla, hogy a http://www.example.com domaint is hozzáadtad fiókodhoz (vagy fordítva), és ellenőrizd annak a webhelynek az adatait.

A Google hibát észlelt webhelye feltérképezésekor

A jelentés két fő részből áll:

  • Webhelyhibák: A jelentés e szakasza a legutóbbi 90 napban előforduló olyan főbb problémákat jeleníti meg, amelyek megakadályozták, hogy a Googlebot hozzáférjen a teljes webhelyhez (az egyes mezőkhöz tartozó diagram az adott mezőre kattintva jelenik meg).
  • URL-hibák: Ez a szakasz azokat a konkrét hibákat tartalmazza, amelyeket a Google asztali számítógépekre vagy telefonokra tervezett bizonyos oldalak feltérképezési kísérlete során észlelt. Az URL-hibajelentés minden szakasza a Google által az oldalak eléréséhez használt különböző feltérképezési mechanizmusoknak felel meg, és a felsorolt hibák is kifejezetten az ilyen oldalakra vonatkoznak.

Google kereső - Nem találom a weboldalam

Míg a „Nem található (404)” hibák észlelése normális, érdemes javítania a következőket:

  • fontos, más oldalak által hivatkozott oldalak hibáit
  • webhelytérképen korábban szereplő régi és törölt URL-eket
  • fontos oldalak elgépelt URL-jeit
  • népszerű, ám webhelyén már nem létező oldalak URL-jeit.

Így a számodra fontos információkat mind a Google, mind a látogatók könnyedén meg tudják majd nyitni.

+1 jó tanács, ha nem találod a weboldalad: kérj segítséget!

Ha ezek után sem sikerült a problémát megoldani, és még mindig nem találod a weboldalad a Google kereső találati listáján, vagy nem vagy elégedett a helyezéssel, szívesen segítek, ha írsz az info@antikaotika-design.hu emailcímre.

Záró gondolatok

Keresőoptimalizálás szempontjából az indexelés kulcsfontosságú tényező. Ha a weboldalad vagy annak egy része nincsen feltérképezve, ne hagyd annyiban, mindenképpen nézz utána, hogy mi lehet az oka! Néha egy-két kattintás is csodákra képes, máskor szükséged lesz SEO szakemberhez fordulni, aki professzionálisan be tudja állítani a honlapodat, hogy ne veszítsd el a Google keresőből érkező potenciális ügyfeleidet!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage