Keresőoptimalizálás-fogalmak témájú cikkek

Keresőoptimalizálás fogalmak:  Mit jelent a SEO? Mi az a meta description, alt tag? Miért kell beállítani a title-t?  SEO blog magyarul, érthetően

A keresőoptimalizálás (SEO) célja a honlapok organikus keresési forgalomból érkező látogatottságának növelése. Mivel Magyarországon az internetes keresések 95+ százalékát a Google kereső szolgálja ki, így a gyakorlatban keresőoptimalizálás helyett Google optimalizálásról beszélhetünk.

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti „normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben. Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól. A SEO különböző területeket célozhat meg, mint például a képkeresés, videókeresés, helyi keresés vagy tudományos keresés, újságcikk-keresés avagy iparág-specifikus keresés.

Internetes marketing stratégiaként a SEO figyelembe veszi a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát, a keresési szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit. Egy weblap optimalizálása állhat a tartalmának szerkesztéséből és a HTML-kódjának szerkesztéséből, a kulcsszó relevanciájának növelése és az indexelés megkönnyítése érdekében.

A SEO-k rövidítés a keresőoptimalizálókra (angolul search engine optimizers) is vonatkozhat, akik a keresőoptimalizálást elvégzik. A keresőoptimalizálók a SEO-t mind külön projektként, mint egy marketingkampány részeként is szolgáltathatják. A SEO taktikák a weblap fejlesztésébe és dizájnolásába is beépíthetők. A keresőbarát kifejezés az olyan CMS-ekre, weboldalakra, menükre, képekre, videókra, online boltokra használható, amelyeken elvégezték a keresőoptimalizálás folyamatát.

Weboldal sebesség teszt – SEO elemzés 3.

Weboldal sebesség teszt – SEO elemzés 3.

A honlap sebesség is rangsorolási tényező! Messze nem a legmeghatározóbb ugyan, de fontos! Ugyanis, ha webhelyed nem elég gyorsan töltődik be, és a látogatóidnak nem lesz türelme vagy ideje kivárni, akkor  idő előtt lelépnek, és visszamennek a találati listára. Ezzel viszont azt üzenik a Google-nek, hogy nem volt jó a honlapod, és lejjebb sorolhatja a találati listában. Lehet, hogy szuper a tartalmad, csak éppen a weboldal sebesség szörnyen lassú. Az online weboldal sebesség teszt segít kideríteni, hogy milyen gyors a weboldalad, és min érdemes változtatni.

Weboldal sebesség teszt 9 perces videó

A weboldal sebesség teszt videós átirata

Google PageSpeed Insights – weboldal sebesség teszt

  1. Első lépésként vizsgáld meg, milyen gyors a weboldalad, teszteld le! Kattints a következő linkre:

Google PageSpeed Insights

  1. Másold be/ írd be a vizsgálandó honlap URL-jét:

Pl.: https://seo.antikaotika-design.hu/

  1. Kattints az ANALYZE (elemzés) gombra! Pár másodpercen belül megkapod a kiértékelést.
  2. Váltogass a MOBILE/DESKTOP fülek között.  85-ös érték felett már elégedett lehetsz!

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

A Google PageSpeed Insights egy 1-100-ig terjedő skálán osztályozza a honlapokat.

Ha a teszt eredménye nem kielégítő, akkor azonnali megoldásra van szükségünk!

 

A honlap betöltési idejét többféle módon javíthatod:

Honlap gyorsítás a képek optimalizálásával

Van amelyiket magad  is meg tudod oldani. Több, különböző képszerkesztő programok segíthetnek  a képek tömörítésében. Ha van eredeti fotód, tömörítést követően töltsd fel. A sok felszabadult megabyte-tal javíthatod weboldalad teljesítményét.

Olvasd el: Képátméretezés – képoptimalizálás – SEO tippek 4.

Weboldal sebesség optimalizálása gyorsítótárazással

A WordPress honlapok jól optimalizálhatók, talán csak annyi a gond velük, hogy kell egy kis idő, hogy betöltődjenek, pláne ha a honlapot túlterheljük dizájn elemekkel, amit az én http://retro-vintage.hu honlapomnál elkövettem. Ettől függetlenül nagyon jól teljesít a honlap! 🙂

A honlapsebességet „lazy loading” megoldással is optimalizálhatod úgy, hogy a  dizájn elemek csak fokozatosan töltődnek be, ahogy görgeted az oldalt.

A gyorsításhoz használjuk a „Caching” bővítmények valamelyikét:

Ingyenes honlapsebesség gyorsító WordPress bővítmények:

weboldal sebesség teszt caching plugin előtt

Weboldal sebesség teszt caching plugin előtt

 

weboldal sebesség teszt caching plugin után

Weboldal sebesség teszt caching plugin után

Fizetős honlapsebesség gyorsító WordPress bővítmény:

WP-Rocket

 

Weboldal sebességet befolyásoló további tényezők

  • szerver válaszideje
  • böngésző gyorsítótárazása
  • szkriptek és CSS tömörítése
  • stb.

Google PageSpeed Insights teszten kívül az alábbi sebességteszteket is érdemes megnézni, hogy a fenti problémákról minél több infót megkapj:

A honlapod gyorsítását bízd szakemberre, és ügyelj arra, hogy a változtatások előtt legyen biztonsági mentés!

Képátméretezés – képoptimalizálás – SEO tippek 4.

Képátméretezés – képoptimalizálás – SEO tippek 4.

Képátméretezés – képoptimalizálás – SEO tippek 4.

 

Ha keresőbarát weboldalt szeretnél, akkor a képeket is optimalizálni kell.  Az elnevezés és az alt attribútum meghatározás mellett nagyon fontos a megfelelő méretű fotók és egyéb illusztrációk alkalmazása. Ebben az esetben gyakori megoldás lehet a képátméretezés. 

Multimédiás tartalmak optimalizálása

 

felhasználói élmény szempontjából fontos, hogy képekkel, videókkal és egyéb interaktív multimédiás tartalommal szemléltessük mondanivalónkat a szöveges tartalom mellett .

A keresők a képeket nem képesek feldolgozni, ezért fontos, hogy kellő információt biztosíts a számukra, mivel ezek értelmezése a legokosabb robotoknak is nehézséget okozhatnak.

 

Van megoldás: alternatív szöveg

 

Az úgynevezett alt attribútum (alternatív szöveg/alt tag/alt tulajdonság) kitöltésével kiegészítő leírásokat adhatsz a multimédiás fájloknak. Elvileg kötelező megadni minden médiaelemhez alt tagot, de ez sok weboldalon elmarad.

A képek kikapcsolásakor például az alt tulajdonságban elhelyezett szöveg a kép helyettesítő szövegeként szerepel  az oldalon.

Az optimális alternatív szöveg:

  • lényegre törő
  • szerepel benne a kulcsszó, de nem mindig kell erőltetni
  • egyedi
  • segíti a médiatartalom megértését
  • utal az anyag tartalmára

A másik fontos elem, ami alapján a  keresők a képek tartalmát azonosítani tudják:  a kép elnevezése: a fájlnév egyezzen meg a kulcsszóval, vagy legalábbis tartalmazza azt.

Ugyancsak kiemelt keresőoptimalizálási szempont a képek betöltődésének sebessége. A találati eredményt képek betöltődési ideje is döntően befolyásolja.

 

Az ideális fotóméret webre – képátméretezés

Mindenki rohan, senkinek semmire sincs ideje! Ha a felhasználó az oldaladra bukkan, mit akar?

Megoldást azonnal!

Ha a weboldalad a nagy felbontású, több megabyte-ot foglaló képek miatt lassan töltődik be, akkor megnő az esélye annak, hogy a látogatók idő előtt elhagyják a honlapodat, mondván máshol gyorsabban hozzájutnak az általuk keresett információhoz.

A Google is komoly figyelmet fordít a weboldalakon megtalálható képek méretére. Olyannyira, hogy a betöltődési sebesség fontos szempont a találati listán elfoglalt helyezéseink meghatározásában.

Minél nagyobb méretű képet akarsz feltölteni a weboldaladra, akkor a látogatónak  annál nagyobb erőforrásra lesz szüksége a kép megtekintéséhez.

A nagy méretű kép viszi a memóriát, a sávszélességet, és egy gyengébb eszköz esetén a felhasználó lelép.

Sajnos ezt a hibát én is elkövettem a webdesigner honlapomnál annak idején. Tökéletes képeket szerettem volna megmutatni, amelyek akkora méretben kerültek fel a weboldalamra, hogy a 2 GB tárhely is kevésnek bizonyult. Ha túl jó a géped és a neted, akkor ez a probléma lehet, hogy fel sem tűnik.

A jelenlegi cikk írásakor még a tömeges képátméretezés nem történt meg, emiatt lassan töltődik a honlap. (A fenti állítás akkor igaz, ha még mindig a barna dizájnt látod.) Itt megnézheted: Antikaotika-design. Bár gyorsítót és képtömörítőt is tettem fel, látszik, hogy amikor a honlap készült, a képoptimalizáláshoz még nem igazán értettem.

Ne ess abba a hibába, amelybe én is beleestem, hogy a saját képeimet nagy méretben töltögettem fel a honlapomra, aztán tárhelyet is kellett bővítenem és bizonyára látogatókat is veszítettem….

 

A képméret – pixelek és byte-ok

– Honnan tudjam, hogy mekkora az ideális képméret a weben?

Képátméretezés előtt jogos a kérdés.

A képpontméretek/ pixelek azt határozzák meg, hogy egy kép hány képpont széles és hány képpont magas. A felbontás egy bitkép részletgazdagsága, amely képpont/hüvelyk (ppi) mértékegységben adható meg. Minél nagyobb a hüvelyenkénti képpontok száma, annál nagyobb a felbontás.

Képátméretezés különböző képernyőn

Egy 620 x 400 képpontos kép különböző méretű és felbontású képernyőkön megjelenítve.

 

FIGYELEM!

1 képpont4 byte-ot foglal el a memóriából 8 bites színmélységnél.

  • 100 x 100px méretű kép  10,000 képpont (vagyis pixel)
  • 10,000 pixel x 4 bytes = 40,000 byte
  • 40,000 byte / 1024 = 39 KB

A kis matek után látható, hogy egy 100 x 100-as kép 39 KB-ot foglal el. Ez a méret természetesen nem alkalmas arra, hogy a képernyő teljes szélességében megcsodáljuk a fotót, mert a kép túl pixeles lesz.

A lenti táblázatból jól látható, hogy mekkora fájlméretre számíthatunk nagyobb méret esetén.

Méret Képpontok Fájlméret
100 x 100 10,000 39 KB
200 x 200 40,000 156 KB
300 x 300 90,000 351 KB
500 x 500 250,000 977 KB
800 x 800 640,000 2500 KB

 

A képméret meghatározása során azt is vedd figyelembe, hogy mekkorában fog maximálisan megjelenni.

 Fejléc, vagy háttér képek esetén ideális a  1920 px szélesség.

Ha ennél kisebb a képed, akkor nagy monitoron nem tölti ki az oldalt, ami csúnya, amatőr hatást eredményez.

Normál monitoron a posztok optimális szélessége továbbra is 600-800 px

Ennyit tud befogni a szemünk egyszerre kényelmesen, így az abban elhelyezett képeket ennél sokkal szélesebbre nem igazán van értelme venni, a felbontás csökkenésével ezek is arányosan csökkennek.

Rohamosan nő a retina /HD  kijelzők száma, amelyek lényege a tökéletesen tiszta kép, amely még nagyobb felbontást kíván.
 
 
 
képátméretezés Retina kijelzőn
 

Amint látod, nem is olyan egyszerű meghatározni a megfelelő képméretet. Neked kell eldöntened, hogy melyik a fontosabb:  a kis fájlméretet vagy a kiváló képminőség.

Válaszd az elváráshoz leginkább illő méretet és kiterjesztést!

Egyszerű ábrákhoz jó lehet a .gif is, színes, részletgazdag képekhez használj magas minőségű .jpg, vagy .png formát!

 
 

Képátméretezés – Hogyan?

A cél tehát az lesz, hogy az adott képet a lehető legkisebb fájlméretűre csökkentsd, hogy ezzel is gyorsítsd az  oldaladat. Ráadásul, ezt úgy kell elérni, hogy közben a képminőség szemmel láthatóan ne romoljon. Szerencsére, erre rengeteg online és offline képszerkesztő program áll rendelkezésedre.

 

Olvasd el a Képszerkesztő programok – SEO tippek 5. című írást!

 

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Multimédia: képek és videók szerepe a weboldalon – SEO tippek 3.

Multimédia: képek és videók szerepe a weboldalon – SEO tippek 3.

Multimédia: képek és videók szerepe a weboldalon – SEO tippek 3.

A képekre kiéhezett olvasót ki kell elégíteni! Lehet, hogy a szöveges tartalmad a keresőmotorok számára tökéletes,  és egyből az oldaladra repítik a látogatókat, de vajon ott is maradnak?  A jobb eredmény érdekében élj a multimédia csatornáival és eszközeivel! Használj képeket, videókat, infografikát, hanganyagot!

A multimédia jelentése

Napjainkban igen elterjedt, divatos kifejezés  multimédia kifejezés. Mit is jelent pontosan?

A multimédia olyan információs tartalom vagy feldolgozási rendszer, amely többféle csatornát is használ (szöveg, hang, kép, animáció, videó és interaktivitás) a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására.

(Forrás: Wikipedia)

A  latin eredetű multimédia kifejezés két részből áll:

MULTI + MÉDIA

MULTI = sok

MEDIUM = közbülső helyen található, általános közeg, közvetítő elem,  nyilvánosság ⇒ MEDIA (többesszám)

 

Ha többesszámban használod: MÉDIUMOK vagy simán MÉDIA a helyes.

Ilyen nincs: MÉDIÁK.

 

 

Maga a multimédia legalapvetőbb jellemzője a digitalizáció. Az először megjelenő hangi és képi felhasználások analóg technológiákon alapultak, míg a számítástechnika a digitális világban élt. A két „oldal” közeledése roppant fontos volt, hogy létrejöhessenek valódi multimédia-alkalmazások.

Napjainkban már inkább az információt közvetítő közeg (információk terjesztésére és bemutatására szolgáló eszköz) értelemben használatos.

A nem szöveges tartalmak szerepe a weboldalon

Ma már szinte elvárás, hogy egy oldalon szerepeljenek  képekvideók illetve egyéb médiaformátumok. Amennyiben lehetséges, mindenképpen törekedj multimédiás tartalomra! Ezek teszik elevenné az oldaladat, és segítenek, hogy előrébb kerülj az internetes keresők találati listáján.

Az első benyomás számít! A multimédia segít!

Ha valaki rákattint az oldaladra, és nem tetszik neki amit lát, gyakran rögtön le is lép anélkül, hogy elolvasná azt a nagyon hasznos cikket, amit írtál. Ha akarsz, te is tudsz pillatatok alatt ingyenes weboldalt létrehozni, de ahhoz, hogy komolyan vegyenek, érdemes a honlapkészítést és  webdesign munkálatokat szakemberre bízni!

A dizájnhoz tartozik az illusztráció. Egy jól kiválasztott kép segít megérteni, hogy miről szól a cikked illetve az adott oldal.

„Egy kép többet ér ezer szónál”.

Nos, valószínűleg  a Google szempontjából ez nem teljesen igaz, de a honlapodra látogatók egy találó ábrát jobban fognak értékelni, mint az unalmas, tagolatlan 1000 szavas blogbejegyzést.

“Egy kép többet ér ezer szónál” SEO tippek - multimédia

Képek, videók, infografikák használata SEO szempontból is javasolt, hiszen oldaladat „felhasználóbarátabbá” tehetik:

  • Az első pillantásra magukhoz ragadják a tekintetet.
  • Tördelik a folyó szöveget, ezzel megkönnyítik az olvasást.
  • Növelik a felhasználói élményt.
  • Növelik az oldalon eltöltött időt.
  • Csökkentik a visszafordulási arányt.

 

A multimédiás tartalmakat  nagyobb eséllyel osztják meg a közösségi médiában. A megosztások és a viszontlinkek pedig tovább növelik a weboldalad PageRankjét.

Képek használata

Ha cikkeket írsz egy online magazinban vagy a saját honlapod forgalmát szeretnéd blogbejegyzésekkel növelni, akkor gyakran megfordulhat a fejedben a következő kérdés:

– Adjak hozzá képet vagy  sem?

A válasz:

– Igen!

 

Animált GIF-ek – vicces mozgóképek

A GIF formátum a képen lévő információt veszteségmentesen tömöríti. Az állóképek tárolása mellett a GIF alkalmas képek animálására is. Weblapokon sokszor találkozhatsz ilyennel. Lényege, hogy megadott időpontokban váltakoznak a különböző képek, így egy animációt hozva létre. Hátránya, – ha ez hátránynak nevezhető –  hogy nincs hangja.

A GIF az internetes társadalom egyik legnépszerűbb szórakozása…

Multimédia - animált GIF - SEO tippek

Videók szerepe

Észrevetted, hogy  a közösségi média  felületeit mennyire elárasztották a mozgóképek az utóbbi években? Egy pár napja arra ébredtem, hogy már a Twitteren is lehet élő adást közvetíteni.

A legújabb webdesign trend  egyik lényeges eleme a videók, parallax videók alkalmazása: belépőoldalon, háttérként és még számtalan formában.

Kösd fel te is a gatyát, mert a videók szerepe a digitális kommunikációban hihetetlenül felértékelődött!

Becslések szerint 2019-re az internetes forgalom 80%-át már a videók fogják jelenteni.

A videók jól mutatnak a weboldalon, egyszerűen beágyazható pl. egy Youtube videó, de ha igazán eredményes szeretnél lenni, akkor készíts saját videókat! 

Ne gondolj nagy technikára! A laptopod vagy a mobilod kamerája megteszi kezdetnek. A lényeg úgyis a hitelesség!

 

Interaktív multimédia

A multimédia és a multimédia-rendszerek legtöbb meghatározásában már szerepel az interaktivitás mint megszorítás is. Ilyenkor a felhasználó „párbeszédet” folytathat a rendszerrel, melynek során befolyásolni képes a rendszer működését, kiválthat hatásokat és felidézhet tartalmakat – mindezt a valós futásidőben. Amikor a végső felhasználó (befogadó) irányítani tudja, hogy mikor és milyen elemeket szeretne megnézni.

Interaktív elemek a weboldalon

  • megrendelések küldése
  • apróhirdetések feladása
  • szavazás
  • játékok (pl.: puzzle)
  • kvíz
  • interaktív térkép
  • hozzászólás lehetősége
  • weboldal ajánlása ismerősöknek
  • keresés a honlapon
  • hírlevél küldés

Még nincs vége…

Remélem, hogy  ezzel a cikkel sikerült  téged meggyőznöm arról, hogy miért fontosak a honlapodon a   képek,  videók  és egyéb média formátumok alkalmazása!

A következő  cikkemben  megmutatom, hogy hogyan tudod beállítani a multimédiás tartalmat úgy, hogy az internetes keresők is szeressék azt. Lesz szó az ideális képméretről, videóbeágyazásról és természetesen keresőoptimalizálásról!

 

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király? – SEO tippek 2.

Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király? – SEO tippek 2.

Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király? – SEO tippek 2.

Újabb SEO tippek, hogy a weboldalad bekerüljön a top 10-be a Google kereső találati listáján!   Azt már tudod, hogy milyen az ideális domain név, címsor, metaleírás, URL, és hogy miért kellenek a kifelé mutató linkek. A mostani rendkívül fontos téma: a szöveges tartalom optimalizálás.

Már nem titok, hogy Google rangsorolási algoritmusában a két legfontosabb tényező a linkek és a tartalom.

Éppen ezért úton-útfélen találkozhatsz az ismerős szlogennel:

„Content is king” – azaz –  „TARTALOM  = KIRÁLY”

– De milyen tartalom számít igazán királynak?

– A gondosan felépített, keresőoptimalizált tartalom. Ezért a jelmondatot egy kicsit kiegészíteném:

TARTALOM  + SEO = KIRÁLYSÁG

Hogy mi ennek a szlogennek az értelme, azt az alábbi részben mutatom  be.

Miért fontos a tartalom optimalizálás?

A tartalom optimalizálás azért fontos, mert a kereső rendszerek részben a tartalom, illetve annak minősége alapján rangsorolják a honlapokat a találati listában.

Bármilyen tartalom is kerül fel a honlapodra, fontos, hogy a keresőmotorok és az olvasóid is egyértelműen megtudják, hogy mi az amiről az adott oldal vagy bejegyzés szól.

Mindent kövess el azért, hogy a tartalom világos és minőségi legyen, hiszen ha a felhasználó egyszer értékesnek találta az oldaladat a jövőben is meg fog bízni benne.

A tartalom optimalizálást mindig a felhasználók és a keresőmotorok számára készítjük, sosem csak a keresőmotoroknak, vagyis nem az a cél, hogy telerakd a szövegedet az általad használt  kulcsszavakkal, hanem az hogy értékes tartalmat közölj, ami remélhetőleg sokak hasznára válik.

 

Tartalom típusok

Ha ránézel egy honlapra általában kétféle tartalmat látsz:

  1. szöveges tartalmat
  2. nem szöveges médiatartalmat:  ami lehet képi, videó és zenei tartalom.

 

A legtöbb esetben az oldaladon nem csak szöveget – hanem mintegy kiegészítő vagy magyarázó elemként – egyéb médiumot is fel kell használnod.

Szöveges tartalom optimalizálás

Mivel a keresések kulcsszavak alapján történnek, a szöveges tartalomnak is meg kell felelnie ezen szavaknak. Fontos, hogy nem elég a kiválasztott kulcsszavak felsorolása, hanem élő, értelmes, releváns tartalmat kell adni a felhasználóknak.

Hogyan válasszam ki a kulcsszavakat?

Erre a témára több SEO blog cikket lehetne írni, illetve egy profi tanfolyam is kevés lehet, mivel elsősorban az idő és a tapasztalat fogja megmutatni, hogy melyek a tökéletes kulcsszavak az adott oldalra.

Egy kis mankó a kulcsszó kereséshez:

    1. Gondolj egy problémára, amire válaszolni szeretnél az írásoddal: milyen kérdést tennél fel, ha a felhasználó bőrébe bújnál?

Tartsd szem előtt, hogy az  emberek ugyanazokra a kifejezésekre keresnek rá az interneten, amiket a hétköznapi beszélgetéseik során használnak, tehát ugyanezen kifejezéseket/kulcsszavakat használd te is a honlap szöveges tartalmának optimalizálásakor.

2. Használj Google AdWords kulcsszótervezőt!

3.  Kérj segítséget SEO szakembertől!

Mivel a tartalom optimalizálás alapja a megfelelő kulcsszavak megtalálása és alkalmazása, ami meglehetősen időigényes és nagy szakértelmet igénylő folyamat, bizonyos esetekben érdemes megfontolnod, hogy profi szakemberhez fordulj. Tekints erre befektetésként!

A Google egyre inkább emberi szemüvegen keresztül képes értelmezni a honlap tartalmát. Ennek megfelelően minőségi szöveges cikket kell írni a honlapra.

Kulcsszósűrűség és az egészséges tartalom optimalizálás

A kulcsszó arányának 1-4% között kell mozognia a tartalomhoz képest. Több szakértő állítja, hogy soha nem szabad átlépni az oldalankénti 6%-os határt, mert a keresőmotorok spam-nek minősíthetik a túloptimalizált tartalmat.

Webshopoknál a kulcsszósűrűség magasabb is lehet, mert egy termékkategória oldalon természetes ha ismétlődik egy kulcsszó, pl. online ékszerboltban a „gyűrű” kifejezés.

A weboldaladon törekedj a természetességre! Az állandó szóismétlés helyett helyezd el a főbb kulcsszavak szinonimáit, illetve a kapcsolódó kifejezéseket is a szöveges tartalomban.

 

A tartalom optimalizáláshoz javaslom a  Yoast SEO bővítményt – amennyiben wordpresst használsz!

A szöveges tartalom hossza

Nincs tuti recept arra, hogy mekkora az ideális hossz. Több szakértő szerint – különösen angol nyelvterületen – minimum 1000 szóból kell állnia egy blogbejegyzésnek.

A fentebb említett Yoast SEO plugin is jelzi, hogy elérted-e az általa minimálisan elvárt 300 szót. 

Ha viszont beírod az internetes keresőbe az általad választott kifejezést, gyakran tapasztalhatod, hogy az adott kulcsszóra nyúlfarknyi cikkek jönnek be a a találati lista első oldalán.

Ebből is látszik, hogy a tartalom hossza nem a legfontosabb tényező, hogy a Google előre soroljon a találati listán.

TIPP: érdemes ellenőrizni, hogy az általad meghatározott kulcsszóra milyen típusú és hosszúságú tartalmak jönnek fel, és aszerint döntsd el, hogy mekkora terjedelmű cikket fogsz írni! Mit preferál a kereső?

Léteznek ellenérvek is a hosszú cikkekkel szemben. Mégpedig az, hogy a 21. század internetes fogyasztói nem szeretnek olvasni.

Ez nem feltétlenül igaz, de azért érdemes a leglényegesebb információt a  cikk elején elhelyezni.

Ha hasznos választ adsz az olvasódnak a kérdésére, akkor értékelni fogja a fáradozásodat, és nem csak, hogy elolvassa az írásodat, hanem meg is osztja a tartalmadat a közösségi média csatornáin, feliratkozik a hírleveledre.

Ha megbízik a termékedben és szolgáltatásodban – vagyis hitelesnek talál – akkor nagy eséllyel válik a weboldalad vásárlójává.

A szöveges tartalom tagolása

Lehet, hogy nagyszerű mindaz amit leírsz, de egy végtelenségig nyúló tagolatlan szöveghalom elrettentően hat a legtöbb olvasóra.

A bejegyzés megírásánál törekedj a megfelelő tagolásra:

  • Használj bekezdéseket! Normális esetben a fontos kulcsszó bekerül az első bekezdésbe.
  • A szöveg további részében is jelenjen meg a kulcsszó legalább  háromszor!
  • Értelemszerűen alkalmazz kiemeléseket, alcímeket: H2/kiemelés 2, H3/kiemelés 3, H4/kiemelés 4
  • H1-et csak az oldal/ bejegyzés címéhez használj!
  • A többszörösen összetett mondatok helyett válaszd a felsorolást!
  • A fontosabb kifejezéseket félkövérrel emeld ki, hogy „villámolvasással” is ki lehessen szűrni a lényeget!
  • Itt-ott érdemes illusztrációval megtörni a szövegfolyamot.

Belső linkek – Keresztlinkelés

Helyezz el a tartalomban szöveges belső linkeket, amelyek a honlapod valamelyik oldalára mutatnak.

Ne csak a bejegyzésekre és termékekre, hanem aloldalakra, kategóriákra, és címke oldalakra is hivatkozz!

Sőt alkalmazz az előbb említett céloldalakon is olyan linkeket, amelyek visszamutatnak a hivatkozó oldalra is. Ezt hívják keresztlinkelésnek (crosslinking).

Ennek a haszna, hogy az olvasó a honlapod többi aloldalára is eljut, így a kiemelten fontos aloldalakra is generálhatsz forgalmat.

Az  anchor text jelentése:  horgonyszöveg  vagy linkre rakott szöveg.  Ha rákattintasz,  eljutsz egy másik információs oldalra.

Még többet tudhatsz meg a témáról, ha elolvasod a Honlapseo blog cikkét itt:

SEO linképítés- horgonyszöveg szerepe

 

A kulcsszógazadag anchor szöveges aloldalak közötti keresztlinkelés segít a felhasználóknak, hogy további érdekes tartalmakat találhassanak a kedvenc témájukban, ezáltal pedig megismerjék és értékeljék az adott weboldalt.

  • A belső linkek alkalmazásával is körültekintően kell eljárni.
  • Törekedj a természetességre!
  • Ne helyezz minden ötödik szóra linket!
  • Erősítheted a többi aloldaladat, ha rájuk mutató linkhez a céloldal kulcsszavát (jobb esetben azok szinonimáit) helyezed.
  • Linket helyezhetsz képre is.

Keresőoptimalizált szövegírásról készítettem egy videót, amelyben a gyakorlatban is bemutatom,  hogy mit jelent a képi és szöveges tartalom optimalizálás.

Kattints Ide: Megnézem a SEO videót!

 

A nem szöveges tartalom optimalizálásról a következő blogbejegyzésemben fogok írni.

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.

Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.

Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.

Nincs olyan vállalkozó, aki a honlapjával ne szeretne a Google találati lista első oldalán megjelenni!

Na jó, nem minden vállalkozót érdekel a találati lista,  és sok cégvezetőnek egyáltalán nincs ideje honlappal meg online dolgokkal foglalkozni, sőt valaki a céges weblapot is feleslegesnek tartja!

Egy biztos, minden vállalkozó célja, hogy nyereséget termeljen!

Szerintem  a fenti mondattal te is egyetértesz! Valószínűleg van már weboldalad, vagy tervezed, hogy lesz.  Ha még nincs honlapod, olvasd el a Miért kell a weboldal? Üdv az alagsorban! című írást.

Egy jól beállított honlap megsokszorozhatja a bevételedet!

Ennek az ellenkezője is igaz. Ha nincs honlapod, vagy van, de rosszul lett beállítva, akár milliós nagyságrendű üzleti lehetőségektől eshetsz el!

A Google találati lista szempontjából mit jelent a jó beállítás?

A honlap beállítás olyan keresőoptimalizálási (SEO) feladat, amellyel elérheted, hogy a weboldalad minél jobb helyezéseket érjen el az internetes keresők találati listáján, és minél több látogatót szerezzen a keresőből.

Amikor valaki rákeres egy kifejezésre a lekérdező felületen, akkor pillanatokon belül megjelenik a  találati lista. Sok múlik azon, hogy a te oldalad megjelenik-e,  ha igen, milyen helyezéssel?

Egy kis ismétlés…

  1.  A keresőrobotok összegyűjtik az információt a linkeken keresztül bejárva a webet.
  2. A keresőmotorok indexelő rendszerei több száz különböző szempontból vizsgálják meg a honlapok aloldalait, azok egymásra hivatkozását(linkeket).

A kérdés már csak az, hogy mi alapján fogja kiválasztani a keresőmotor a releváns találatot az indexállományból, és mi alapján állítják sorrendbe azokat?

A Google például több száz tényezőt vesz figyelembe, és nagy hangsúlyt tesz az oldalra mutató linkek számára.

A Google algoritmusa  folyamatosan változik, így az is folyamatos munkát igényel, hogy megszerezzük a legjobb helyek egyikét az organikus találatok között.

Lássunk néhány SEO tippet!

Google találati lista – rangsorolási tényezők

 

1. Domain név

Az ideális domain név:

  • nem túl hosszú
  • könnyen megjegyezhető
  • a kulcsszó és a márkanév párosítása

2. Title – címsor

Általában ugyanaz, mint az oldalad címe – ha nem állítasz be semmit.

A SEO alapja azonban a helyesen megválasztott címsor:

  • Legyen benne a kulcsszó, lehetőleg minél közelebb  a cím elejéhez!
  • Ne legyen két különböző aloldaladnak vagy tartalmadnak ugyanaz a címe!
  • Mindig törekedj az eredetiségre!

 

Title - találati lista

Ellenőrizd a címsort!

title - google találati lista

WordPressben egyszerűen beállíthatod a főoldal címsorát…

3. Meta description – meta leírás

A meta leírás adott weblap tartalmának rövid összefoglalására szolgál. Fontosságát az adja, hogy a Google kereső gyakran ezt az elemet jeleníti meg a találati listán, tehát a keresőoptimalizálás szempontjából majdnem akkora fontossággal bír, mint a Title elem.

A meta leírás a weboldal HEAD elemében található, és a következőképpen néz ki:

<META NAME="Description" CONTENT=".....itt a leírás.......">

A Yoast SEO bővítmény segít a beállításban, és nem kell kódokat túrni, ha WordPress motort használsz!

 Itt olvashatsz még többet a meta leírásról: https://seo.antikaotika-design.hu/meta-leiras-hossza-description-seo-google/

4. Keresőbarát URL – nice URL  – szép URL – tiszta URL – olvasható URL

Az URL jelentése  – leegyszerűsítve –  internetes cím/webcím, ami alapján egy böngésző be tud tölteni egy aloldalt.

A webcímek  utólag is optimalizálhatók.

Milyen a keresőbarát URL?

  • Szerepel benne az aloldal választott kulcsszava
  • Beszédes a látogatók számára
  • Rövid és egyszerű
  • Könnyen megjegyezhető
  • Nem tartalmaz különleges karaktereket
  • Magában hordozza és leírja a site struktúrát
  • Szóköz helyett kötőjel szerepel

https://seo.antikaotika-design.hu/index.php?cat=8&id=41

helyett

https://seo.antikaotika-design.hu/minta-bejegyzés/

találati lista - keresőbarát URL

WordPressben a „Beállításoknál” válaszd a „Bejegyzés címe” pontot!

 

5. Kifelé mutató linkek

Sok weboldal tulajdonos a mai napig nem szeret kilinkelni az oldaláról, mert  attól félnek, hogy a kifelé mutató linkekkel elveszik az oldal PageRank értéke és ezáltal hátrább sorolódik a keresők találati listáján.

Meg kell szabadulnunk attól az ősi, magyar lélekben meggyökeredzett félelemtől, amely szerint, ha nálunk „okosabbakra” hivatkozunk, akkor attól mi „butábbnak” fogunk tűnni!

Ma már a Google olyan weboldalakra küldi a látogatóit, amelyek információs csomópontokként működnek. Ha a saját témádban magas PageRank értékű oldalakra oldalakra linkelsz, akkor a Google  szemében te is értékesebbnek fogsz tűnni.

Azért azt tartsd szem előtt, hogy lehetőleg ne a konkurenciádat erősítsd a linkekkel!

Hogyan hozz létre keresőoptimalizált tartalmat?

Erről részletesen a következő blogbejegyzésemben fogok írni. Folytatódnak a SEO tippek!

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Indexelés, rangsorolás  – A keresőmotorok működése 2.

Indexelés, rangsorolás – A keresőmotorok működése 2.

Indexelés, rangsorolás – A keresőmotorok működése 2.

A keresőmotorok működése cikksorozat 1. részben  bemutattam a keresőrobotok és azon belül a Googlebot működését.  A 2. részben az indexelés és a rangsorolás folyamatát mutatom be. Nézzük, mik is azok az indexelő és rangsoroló rendszerek!

Az indexelés folyamata

A legegyszerűbben úgy értheted meg az internetes keresést, ha  elképzelsz egy hatalmas könyvet, amelyben egy terjedelmes tárgymutató címszavai alapján próbálod  a keresett oldalakat megtalálni. A  keresőmotorok programjai is az index alapján kutatják fel a legrelevánsabb adatokat, amelyeket majd szépen megjelennek a  találati listán.

keresőmotorok - keresőrobotok -feltérképezés, indexelés, rangsorolás

  1. A keresőrobotok átfésülik az internetet a hivatkozásokon keresztül,
  2. A meglátogatott oldalakat lementik az indexelő rendszer számára.
  3. A robotok által lementett oldalakat az  indexelő (indexer) elemezi, tárgymutatókat, indexeket készít
  4. Az így létrejött indexek segítségével gyorsan megtalálhatod a kulcsszavakat tartalmazó weboldalakat .

A feltérképezés és indexelés olyan folyamatok amelyek időbe kerülnek és rengeteg tényezőtől függenek.

Az indexelés során fontos szempontok:

  • a szavak gyakorisága
  • a szavak eloszlása
  • a szavak előfordulásának helye:
    • oldal címe
    • címsor mező
    • URL cím,
    • pozíció az oldalon belül

 

Google indexelés

Ha Google keresőt használsz, akkor a Google index határozza meg, hogy az általad meghatározott kulcsszóra milyen honlapok jelennek meg.

A Googlebot  a feltérképezett oldalakat indexelve hatalmas tárgymutatót hoz létre, amelyben nyilvántart minden szót, és a szavak előfordulási helyét az egyes oldalakon. Emellett feldolgozza a főbb tartalomcímkékben és –attribútumokban, például a TITLE címkékben és az ALT attribútumokban tárolt információkat is.

Nézd meg a Google kereső működését!

Ebben a 3 perces videóban megnézheted a Google kereső működését. A szemléletes kisfilmből könnyen megértheted a feltérképezés, az indexelés és a rangsorolás folyamatát.

Ne felejtsd el bekapcsolni a magyar feliratot!

Rangsorolás – PageRank

A különféle keresők különböző módszereket alkalmaznak a találatok rangsorának megállapítására.

A leggyakrabban használt keresők valamelyest ismerik a felhasználókat, ezért a találati listák személyre szabottak.

A kisfilmben láthattad, hogy a Google indexelő rendszerei több száz különböző szempontból vizsgálják meg a honlapok aloldalait, azok egymásra hivatkozását (linkeket) és ennek alapján állítják sorrendbe azokat.

A Google tehát nem egyetlen kifejezés előfordulásának gyakoriságát veszi figyelembe, hanem az általa egymáshoz tartozónak tartott kifejezések együttes előfordulását.

A PageRank a Google internetes keresőmotor legfontosabb eleme.

A Wikipédia meghatározása szerint: a PageRank az informatikában egy olyan algoritmus, amely hiperlinkekkel összekötött dokumentumokhoz számokat rendel azoknak a hiperlink-hálózatban betöltött szerepe alapján. (Ezt a számot szintén PageRanknek nevezik.)

Leegyszerűsítve:

Amikor a saját honlapodról olyan oldalakra linkelsz, amelyeket jónak tartasz, akkor gyakorlatilag szavazatot adsz le a céloldalra. A  hiperlink vagy „magyarul” hiperhivatkozás olyan kapcsolatot jelent az oldaladon, amely kattintásra egy másik lapot vagy fájlt nyit meg.

Minél több szavazatot kap egy oldal, annál fontosabb, de azt is figyelembe kell venni, hogy a szavazatot leadó oldal mennyire fontos.

A PageRank az oldal fontosságát mutató szám. Az a fontos oldal, amire fontos oldalak mutatnak.

 

A legfontosabb rangsorolási tényezők

Erről a következő blogbejegyzésemben fogok írni. Konkrét tippeket kapsz majd arról, hogy hogyan tudsz előrébb kerülni az internetes keresők találati listáján.

Nagyszerű listát találhatsz továbbá Tóth Péter SEO tanácsadó honlapján a következő cikkben: 

Google Rangsorolási Szempontok: 89 Tényező [TIPPEKKEL]

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

 

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage