Kulcsszó témájú cikkek

Mik azok a longtail (hosszú farok) kulcsszavak? A long-tail keyword jelentése és használata

Mik azok a longtail (hosszú farok) kulcsszavak? A long-tail keyword jelentése és használata

Mik azok a longtail (hosszú farok) kulcsszavak? A long-tail keyword jelentése és használata

Ha keresőoptimalizálásról beszélünk, akkor  ismernünk kell a témánkhoz kapcsolódó kulcsszavakat. Hogy találjuk meg őket? Erről a kulcsszókutatás fontosságáról szóló cikkben írtam korábban. Amivel a legnagyobb sikert lehet elérni már rövid távon is, azok a longtail kulcsszavak. Mit jelent valójában a „long tail” kulcsszó? Miért hagyják figyelmen kívül oly sokan? Hogy kell használni? Ezekről szól a mai cikk.

A “long tailjelentése magyarul hosszú farok”, tehát valami hosszú kereső kifejezés lesz az, ami erre rögtön beugrik a SEO-ban kicsit jártas emberkék agyába.  A long-tail kulcsszavak meghatározása  azonban nem feltétlenül egyezik a keresőbe beírt szavak számával, hanem inkább a keresési mennyiséggel függ össze

A long-tail kulcsszavak alacsonyabb a keresési mennyiséghez kapcsolódnak, és gyakran hagyják figyelmen kívül ezeket, mivel a havi keresés nem túl magas. Ez pedig baj. Mármint nekem nem, mert épp ezért tudok versenyelőnyre szert tenni a konkurenciával szemben. Kikutatom azokat a méltatlanul elfeledett kifejezéseket, amelyekre alig van verseny, és jó eséllyel gyorsan élre kerlühetek velük. 

Miért fontosak a long-tail kulcsszavak?

Ha erős a konkurencia, akkor kezdetben a hosszú farok kulcsszavak tudatos használata lehet az egyetlen módja az organikus forgalom megszerzésének

A Google-be írt keresések nagy része specifikus, és az évek alatt egyre árnyaltabban tükrözik a keresési szándékot. Ez részben a Google javaslatainak is köszönhető. Pl. Ha elkezdünk bepötyögni valamit, pl.: “babakocsi”, azonnal megjelennek a kapcsolódó szófordulatok, ezért az egyszerű kulcsszó helyett, hajlamosak vagyunk az öszetett javaslatot elfogadni.

” babakocsi 3in1″ – Á, pont erre van szükségem! Ez fejezi ki legjobban, amit szeretnék!

Sőt! A felajánlott kifejezést még tovább bővítjük: “babakocsi 3in1 olcsón használt” , mert rájövünk, hogy ez a típus sokkal többe kerül, mint amire számítottunk!

A specifikáció miatt viszont a keresési mennyiség általában jóval alacsonyabb. A long tail, azaz a hosszú farok név eredetét az alábbi ábra jól mutatja: 

Hogy használjuk a long tail kulcsszavaakat?

Amint az illusztráción látható, a dínó hosszú farka képviseli ezeket a részletes, jól meghatározott keresési kifejezéseket, longtail kulcsszavakat. Kisebb keresettségű, kevésbé népszerű kulcsszóból rengeteg van, és ezek együtt már egy hosszú farkat tesznek ki. A hosszú farok – azaz a long-tail kulcsszavak – ereje összeadódik, és jól oda lehet vele vágni!

Magyarul eladóként nagyobb konverziót érhetünk el, ha tényleg használt 3in1 babakocsikat értékesítünk. Mert ha jól is szerepelünk a babakocsi kulcsszóra, és jön az áhított kattintás, a vásárlók egyáltalán nem biztos, hogy használt babakocsit keresnek, ezért szépen visszalépnek a honlapunkról. Ezért is fontos megcélozni azokat a specifikus kereső kifejezéseket, amelyek pont ránk illenek, még akkor is, ha csak 10-en keresik havonta.

Milyen hosszú a longtail kulcsszó?

A long-tail kulcsszavak rendszerint tényleg többtagúak: általában 3-5 szóból állnak.

Ha csak egy szót ír be valaki a Google-be, akkor nagy az esély arra, hogy nem tudja még pontosan, hogy mire van szüksége. Ilyenkor legtöbbször csak tapogatózik – ezért is lesz kattintás után az ilyen “head” kulcsszavakra kisebb a konverziónk, mivel valószínűleg nem történik vásárlás. 

A long-tail kulcsszavak használata

A „babakocsi” rövid  kulcsszóval történő kereséséhez képest a szándék sokkal egyértelműbb a “babakocsi 3in1 olcsón használt” kifejezés beírásával, mivel itt a felhasználó már tudja, mit akar.

A keresések további variációi, témaszűkítései lehetővé teszik a Google számára, hogy jobban illeszkedő eredményeket jelenítsen meg a SERP-ben, azaz a találati listán, ami magasabb CTR-t (átkattintási arányt) eredményez. Tehát long-tail kulcsszavakat használva jó eséllyel kerülünk a találati lista első oldalára, ami kattintásokat hoz. Végre! 

A long-tail kulcsszavak szép eredményt érhetünk el, ha tudjuk, hogyan kell helyesen használni ezeket – ami nem mindig egyszerű. Az alábbi szempontok segíthetnek:

1. Döntsük el, hogy mi lesz a célja a tartalomnak!

Tekintsünk a kulcsszavakra úgy, mint egy hajóra, ami valahova el akar jutni.  A tartalomra pedig, mint egy térképre. Egyik sem tud jól működni a másik nélkül. Ha nincs meghatározva a cél (információ, értékesítés, konverzió stb.), akkor nem tudjuk hatékonyan felhasználni a long-tail kulcsszavakat.  Mielőtt belefognánk a kulcsszókutatásba, döntsük el, hogy mit akarunk elérni.

Például szeretnénk tájékoztatni az embereket egy blogbejegyzésben, ami elősegítené az e-mailes feliratkozásokat, ami végül értékesítést eredményezne. 

A webáruházak esetében is nagyon hasznos cikkeket írni olyan problémákról, amire az adott termék az egyik válasz. Direkt nem azt mondtam, hogy “A VÁLASZ”, mert egy jó SEO cikk nem pusztán a terméket fogja nyomni, hanem az ügyfélre fókuszál. Itt elsősorban az a cél, hogy segítsünk, és mintegy “mellékesen” bemutatjuk a saját termékünket is. Itt a cél az informálás. Ha kielégítő a válasz, akár vásárlás is lehet belőle, de a cikkek elsődleges célja nem az eladás.

2. Döntsük el, kinek írunk

Annak meghatározásával, hogy kinek írjuk pontosan a tartalmad, értékesebb információkat nyújthatunk, és több konverziót érhetünk el. Errő itt olvashatsz részletesen:

Ügyfél avatár, vevő persona – célcsoport meghatározás

Mivel a long-tail kulcsszavak  nagyon specifikusak, látnunk kell lelki szemeinkkel, hogy  ki a célközönség, mielőtt elkezdenénk írni. Amikor a lehető legrészletesebben vizualizáljuk az  ideális olvasót, jobban fel tudunk készülni arra, hogy értékes tartalmat biztosítsunk kifejezetten rájuk szabva. 

3. Kutassuk ki a long-tail kulcsszavakat! És használjuk őket…

A kulcsszókutatás nem egy egyszerű dolog, de nem is olyan nehéz, hogy ne lehetne megtanulni. Számos tanítványom ért már úgy el szép sikereket, hogy megtanítottam nekik, hogy hogyan tudják megtalálni a saját területük mellőzött kereső kifejezéseit, na meg a konkurenciáét.:)  Neked is szívesen megtanítom! Keress az info@antikaotika-design email címen, vagy kattints  a lenti gombra:

SEO blogszövegírás alapok konyhanyelven – Hogyan kerülj a Google első oldalára?

Profi SEO szövegírás tanfolyam -Google első oldal

Vélemények Antal-Pap Judit SEO szakértőről

Eva Magyari
Eva Magyari
17:51 15 Apr 21
Nagyon tetszett Judit videós SEO elemzése. Köszönöm szépen! Adott új szempontokat és ötleteket honlapom keresőoptimalizálásához. Valószínűleg további szolgáltatását is igénybe fogom venni.
Kriszti Pataki
Kriszti Pataki
09:40 14 Apr 21
Egy ingyenes elemzéssel nézettem át induló vállalkozásom honlapját Judittal. Jóval felülmúlta a várakozásaimat annyi hasznos információt kaptam tőle. Így igénybe vettem a Skype-os SEO videó konzultációt is, ami szintén jóval több volt, mint amire számítottam. Konkrét megoldásokat kaptam, amelyek már látható eredményeket is hoztak. Mindezt segítőkészen, türelmesen, számomra is érthető formában, amit ez úton is külön köszönök Juditnak! Én biztosan Őt választom további SEO, szövegírás vagy honlapkészítő munkához! Pataki Krisztina
Katalin Rajnai
Katalin Rajnai
08:51 08 Feb 21
Vállalkozásom honlapját az ingyenes elemzés szolgáltatással nézettem át. Azt gondoltam (mivel ingyenes), hogy egy rövid és általános elemzést fogok kapni, 1-2 ötlettel. Ezzel szemben egy nagyon is komplex, több mint fél órás értékelést készített Judit, rengeteg tanáccsal, használható ötlettel, konkrétumokkal és az én vállalkozásom számára specifikus ajánlásokkal. Nagyon sokat segített az elemzése, mely tömören összefoglalta a lényeget ebben a témában, mellébeszélés és sallangok nélkül. Biztos vagyok benne hogy fogunk vele együtt dolgozni a jövőben. Ezúton is köszönjük szépen a hasznos tanácsokat!
Imre Tamási
Imre Tamási
10:21 05 Feb 21
Én mindig örólök annak amikor az internet mocsarában végre találok egy aranyrögöt. Most is ez történt - megtaláltam az ANTIKAOTIKA SEO honlapot ésegyszerűen imádom. Ez egy olyan profin megszerkesztett, megírt website, amely tartalmilag, stilisztikailag és nyelvtanilag is maga a csúcs. Könnyen érthető, olvasmányos, tele referenciákkal és rengeteg inspiráló anyaggal. Évekkel ezelőtt készítettem egy weboldalt a családi vállalkozásunknak és magára hagytam, nem töródtem vele vártam a csodát. Most azonban arra készülök, hogy az oldalamat a "mennyekbe" repítsem azaz a találati lista legelejére - nyilván az antikaotika segítségével. Rengeteg vállalkozás, SEO szakember van a piacon, ezért megtalálni az igazit nehéz. Úgy érzem én megtaláltam - a legjobb, akit kiválasztottam a rengetegből az nem más, mint Antal-Pap Judit SEO szakember.
Pünkösti Nóra
Pünkösti Nóra
20:35 20 Nov 20
Tökéletes, értelmezhető leírásokat, összefoglalókat készít konyhanyelven, melyeket valóban hasznosítani lehet. Köszönet érte, Judit!
Péter Marschall
Péter Marschall
18:36 29 May 20
Óriási meglepetés volt már az első beszélgetésünk is. Nagyon sok segítséget kaptunk. Nagyon készséges és kiváló szakember. Mellesleg óriási türelemmel kezelte tudatlanságomat.
Mihály Káposzta
Mihály Káposzta
08:03 15 May 20
Nagyon részletes elemzést kaptam Judittól teljesen ingyen. Sokat segített nekem a kereső optimalizálásban. Nagyon segítőkész. Csak ajánlani tudom mindenkinek....
Zsolt Csorba
Zsolt Csorba
12:32 19 Apr 20
Nagyon részletesen es alaposan elemez. A kérdéseimre kielégítő válaszokat kaptam. Barkinek ajanlom aki elakadt, vagy egy összetett SEO feladatot szeretne megvalósítani. Köszönöm a segítséget.
Ákos Gebei
Ákos Gebei
09:19 19 Feb 20
Köszönöm Juditnak az elemézést a pólós oldalunkhoz, ritka az olyan SEO szakember, aki ilyen szintű elemzést készít és időt szán és ingyenes elemzi az oldalt. Köszönjük neked, amint aktuálissá válik a munka, keresni fogunk! 🙂
László Ruff
László Ruff
10:50 29 Nov 19
Nagyon kedves és segítőkész. Teljes mértékben meg vagyunk elégedve a szolgáltatásával, csak ajánlani tudom!
Kft B.Q.
Kft B.Q.
12:57 14 Oct 19
Én SEO oktatásra jelentkeztem Judithoz, nagyon sok mindent tanultam/tanulok tőle, szuper jó dolgokat mutat meg. Már most látszik a webáruházunkon a változás. Elégedett vagyok!
Zsofi Korda
Zsofi Korda
14:13 09 Sep 19
Az ingyenes kiadványt olvasom, nagyon tanulságos! 🙂
Tippmix Ntt
Tippmix Ntt
08:32 08 Aug 19
Köszönjük az elemzést! Feltárt több problémát is, ami javításra szorul.
alexandra kiss
alexandra kiss
13:14 08 May 19
Köszönöm szépen az elemzést,nagyon hasznosnak találtam,csak ajánlani tudom mindenkinek!
Adrienn Szőke
Adrienn Szőke
15:43 01 May 19
Szuper első körös elemzést kaptam ami - nagyon jól érthető módon - már most rávilágított pár olyan dologra, amit javítani szükséges a honlapomon. Köszönöm és ajánlom mindenkinek!
Péter Tóth
Péter Tóth
13:15 15 Dec 18
Rendkívül segítőkész, ez ritka manapság. Köszönöm a segítséget. csak így tovább! 🙂 Mindenkinek jó szívvel ajánlom.
Animal D.
Animal D.
15:38 02 Nov 18
Judit lelkiismeretes, profi munkaja altal az oldalunk latogatottsaga es ezaltal ugyfeleink megrendelese nagyban novekedett. Mar most tobbszorosen megerte a SEO es a kovetkezo evekben meg nagyon sok anyagi hasznot fog hozni. Koszonom az idot es a turelmet. Attila
Dénes Szabó
Dénes Szabó
16:58 29 Oct 18
Judit nagyon precíz, és szereti is amit csinál. Ez ritka egy cégnél...
Szilvia Helényi
Szilvia Helényi
09:23 06 Oct 18
Nagyon sok hasznos tanácsot kaptam Judittól azzal kapcsolatosan, hogy hogyan lehetne még több látogatója a honlapomnak. Biztos vagyok benne, hogy bárkinek aki a szolgáltatásait igénybe veszi, magas szakmai színvonalon, a legjobb tudása szerint, lelkiismeretesen fog segíteni.
jános Hiloczki
jános Hiloczki
10:07 09 Aug 18
Nagyon precíz munkàt végez Judit és sokat segít mindig lehet rà szàmítani!
Enikő Bereczki-Fodor
Enikő Bereczki-Fodor
11:09 12 Feb 18
Judit nemcsak alapos technikai ismeretekkel rendelkezik egy szuper, igényes honlap készítéséhez, hanem marketinges tapasztalatai is óriási segítséget nyújtanak abban, hogy el tudjam dönteni milyen elemeket is szeretnék használni, megjeleníteni rajta: kreatív, számomra ideális megoldásokat javasolt a skype-meetingeken. Juditban az is egyedi, hogy ő nem rizsál, hanem konkrétan és őszintén elmondja egy adott helyzetből mit lehet kohozni. Oktató videói hatalmas segítséget nyújtanak a honlap kezelésében, amely elengedhetetlenül szükséges minden honlaptulajdonos számára, így számomra is. Nagyon világosan érthetően magyarázza el az egyes lépéseket a videókban. Bloggerként is rengeteget tanultam tőle SEO-témában, amelyet azóta is beépítek szövegíróként munkáimba. Teljesem megbízom benne emberileg és szakmailag is és jó szívvel ajánlom! Bereczki Enikő generációs szakértő marketing szövegíró, blogger
Oláh Erzsébet
Oláh Erzsébet
09:20 26 Jan 18
Nagyon hasznos és érdekes volt, kifejezetten jól felhasználható a honlapelemzés videó laikusok számára is. Örülök, hogy rátaláltam az antikaotika oldalára. Köszönöm szépen.
Gergely Dósa
Gergely Dósa
20:26 15 Dec 17
Köszönöm a jótanácsokat, hasznos ötleteket! 🙂 Ajánlom a szolgáltatást azoknak akiknek a SEO szerteágazó területei teljesen idegenek.
Tamás Albert
Tamás Albert
16:03 10 Oct 17
Köszönöm a sok jó tanácsot, hasznos volt a második videó, mert ott egyértelmű, hogy negyed annyian keresnek rá a virágküldés szolgáltatásra, mint évekkel ezelőtt. Kaptam jó tanácsot, a linképítés nekem is a fejemben van, csak riogatnak mások, hogy később a pr cikk sem lesz jó 🙁
Beer Tshirt World
Beer Tshirt World
11:15 25 Apr 17
She is very helpful and well expert. Great support.
See All Reviews
Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Amikor ráébredsz arra, hogy szinte nincs látogató a weboldaladon, hiába áldoztál egy csomót a honlapodra, akkor az egyik megoldás, hogy elkezdesz vadul hirdetni, a másik  – hosszútávon nagyszerűen megtérülő – megoldás: a keresőoptimalizálás lépésről lépésre, amit egy SEO szakértővel együtt valósítasz meg.

A keresőoptimalizálás lépésről lépésre kifejezéssel először Szilágyi Balázs SEO tanfolyama  kapcsán találkoztam, akit mesteremnek tekintek. Amit én kínálok, az nem tanfolyam, hanem maga a SEO feladatok elvégzése hétről hétre, lépésről lépésre. Ez egyfajta rugalmas csomag, az Ébredő Erő 3 havi SEO előfizetési csomag alternatívája azoknak, akik csak pár beállítást kérnek a honlapjukra.

Eleged van a szélhámosokból, akik rengeteg pénzért kínálják a semmit, amit aztán meg sem valósítanak?

Nagyon sokan fordultak már hozzám azzal, hogy kihasználták őket különféle szakértők. A csalódás több okból is fakadhat.

  • Túl nagy volt az elvárás.
  • Túl nagy volt az ígéret.
  • A munka nem lett elvégezve.
  • stb…

Szeretném a bibliai alapelveket a munkámban is megvalósítani:

Úgy akarok bánni az ügyfeleimmel, ahogy szeretném, hogy velem bánjanak…

Elég sokan megkerestek mostanában különböző igényekkel, szűkösebb anyagi lehetőségekkel, részfeladatokkal, amelyekre szerettem volna megfelelő megoldást és tisztességes árazást kínálni, ezért találtam ki a “Keresőoptimalizálás lépésről lépésre” csomagot. Persze adhattam volna neki a “Keresőoptimalizálás hétről hétre” elnevezést is, de mivel SEO szakember vagyok, nyilván olyan címet választok, amire van keresés a Google-ben. Jelenleg havonta 50 keresés van erre a kulcsszóra, és valószínűleg a “Honlapra Fel!” képzéseit keresik – amelyeket én is jó szívvel ajánlok. Mivel mások is foglalkoznak SEO-val, ezért ezt a keresési hullámot meglovagolva, a “Keresőoptimalizálás lépésről lépésre” kulcsszóval kínálják szolgáltatásaikat vagy a letölthető csalikat PDF formában.

Miért fontos a SEO munkát hétről hétre, azaz lépésről lépésre kivitelezni?

✅ Mivel az eredmények is fokozatosan jelennek meg, ezért a beállításokat is érdemes fokozatosan elvégezni.

✅ Könnyebben ellenőrizhető minden beállítás és azok eredményeiről pontosabb képet kapunk

✅ A te honlapod, valamilyen szinten meg kell értened a SEO működését – ebben segítek hétről hétre.

✅ A visszacsatolás a a továbblépés kulcsa: csak akkor tudunk továbblépni, ha a hetente elvégzett munkáról visszajelzést kapok.

Miért jó a SEO szakembernek hétről hétre teljesíteni a megbízást?

Én sem vállalok el minden munkát. Kevés az időm, sok a felkérés. Igyekszem olyan ügyfeleket keresni, akiknek tényleg fontos a saját honlapjuk minősége és fejlődése.

✅ A stratégia nélkülözhetetlen: önfegyelmet követel – a heti szintű vállalás biztosítja, hogy megfelelő ütemben haladjunk a cél felé.

✅ Amit vállalok, azt teljesítem. Extra kérések már egy másik szerződés tárgyát képezik.

✅ Akkor folytatom a munkát, ha megkapom a heti visszajelzést.

✅ A rendszer rugalmas és átlátható.

Miért előnyös a keresőoptimalizálás lépésről lépésre rendszere neked mint ügyfélnek?

✅ Kisebb költségkerettel is belevághatsz a SEO-ba.

✅ Hétről hétre egyre több titkot tudsz meg a keresőoptimalizálás rejtélyes világáról.

✅ A rendszer olyan lesz, mintha egy tanfolyamot vennél, ahol úgy “mellékesen” rendbe tesszük a weboldaladat.

✅ Nem leszel örökké egy seós szakemberhez láncolva.

✅ Rajtad áll, hogy hány hétig működünk együtt.

✅ Minél több hétre fizetsz elő, annál több kedvezményt kapsz.

✅ Bármikor folytathatjuk a közös munkát ott, ahol abbahagytuk. Pl. csak az 1. három hetet tudod kifizetni, pár hónap múlva is folytathatjuk a 4. héttől.

✅ Nyomon tudod követni a feladatokat és az elvégzett munkát.

✅ Azt kapod, amire előfizettél.

✅ Nincs mellébeszélés, ködbe burkolózott titokzatosság!

✅ Garantált AHA-élmény!

✅ Ingyenes Skype-konzultációkon vehetsz részt!

Miből áll és mennyibe kerül a keresőoptimalizálás lépésről lépésre csomag?

A könnyebb érthetőség kedvéért itt egy példa, hogy pl. az Ébredő Erő 3 havi SEO ajánlat hogy nézne ki heti lebontásban.

A feladatok természetesen honlaponként és igényenként változhatnak, ez megállapodás kérdése.

 

Ha bizalmatlan vagy, akkor tegyél próbára. Egy fél órás Skype beszélgetés pl. csak 5000 Ft. Viszont garantált lesz az “AHA” élmény! Nagyon sok jó tanácsot tudok mondani a honlapoddal kapcsolatosan. Konkrétumokat, kulcsszavakat, megoldást a legégetőbb problémádra.

Ha pl. neked kulcsszavakra van szükséged és egy kis fenékberúgásra, akkor elég az 1. hónapra előfizetned.  Vélhetőleg már ezzel a tudással is nagyobb előnyt fogsz élvezni a konkurenciáddal szemben!

Ne feledd el, hogy hiába van akár a legjobb eszköz is a kezedben, ha nem használod semmire sem mész vele.

Én a további hetekben a kutatások mellett a megvalósításban is segítek. Lerántom a leplet néhány műhelytitokról.

Nézd meg tehát a lenti mintaprojektet, ahol mindent én végzek el! A jobb oldali kis + jelekre kattogva megjelennek a részletek.

 

Idegen nyelvű kulcsszókutatást is vállalok! Angol nyelvterületen pedig teljeskörű SEO szolgáltatásban is jó tapasztalataim vannak. Idegennyelvű felár a lenti szolgáltatásokra +30% 

1. hét 15 000 Ft

Kidolgozzuk a  honlapkoncepciót

  • Kik a potenciális ügyfelek?
  • Milyen problémára adunk megoldást?
  • Ki a konkurencia?
  • Milyen kulcsszavakra szeretnénk feljönni?
  • Google Search Console + statisztika beállítás + Skype konzultáció
2. hét 30 000 Ft, 1+2 hét összesen: 45 000 Ft

Konkurenciaelemzés, “kémkedés”

  • Konkurenciaelemzés, “kémkedés”: miben áll a konkurencia ereje?
  • Konkurencia kulcsszavai és linkjei táblázatban 
3. hét 50 000 Ft 1-3. hét összesen: 95 000 Ft

Kulcsszókutatás, Search Console – kulcsszópotenciál:

  • főoldal
  • meglévő aloldalak
  • kategóriák (maximum 10 oldal)

táblázatban rendszerezve (több száz kulcsszó havi keresési adatokkal)

4. hét 30 000 Ft 1-4. hét összesen: 1250 000 Ft

Főoldal SEO beállítás

Főoldal

  • html title 
  • html meta description mezőinek pontos megszövegezése

Weboldal szerkezet javítás:

  • lábléc,
  • oldalsávok elrendezése, szövegezése.

SEO bővítmény beállítás – ahol erre lehetőség van (WP, Shoprenter…)

 

5. hét 25 000 Ft 1-5. hét összesen: 150 000 Ft

Lokális SEO 1 

Google cégem, helyi adatbázis

6. hét 35 000 Ft 1-6. hét összesen: 185 000 Ft

Lokális  SEO 2

 Városok megcélzása

 

7. hét 40 000 Ft 1-7. hét összesen: 225 000 Ft

1. blogbejegyzés megírás + beállítás

 

8. hét 25 000 Ft 1-8. hét összesen: 250 000 Ft

Linképítés + közösségi médiamegosztás

 Minimum 5 értékes link! De úgyis többet adok…

 

9. hét 90 000 Ft 1-9. hét összesen: 280 000 Ft

A legnagyobb potenciált jelentő aloldal szövegének módosítása, megírása oly módon, hogy

  • a keresők számára a megcélzott kulcsszót erősítse
  • a látogatók számára is releváns, kívánatos legyen

 

10. hét 40 000 Ft 1-10. hét összesen: 320 000 Ft

 2. blogbejegyzés megírás + bállítás

 

11. hét 30 000 Ft 1-11. hét összesen: 350 000 Ft

A második legnagyobb potenciált jelentő aloldal módosítása oly módon, hogy

  • a keresők számára a megcélzott kulcsszót erősítse,
  • a látogatók számára is releváns és kívánatos legyen

+ Közösségi média megosztás

12. hét 25 000 Ft 1-12. hét összesen: 375 000 Ft
  • Linképítés

  • Közösségi média

  • Vendégcikkek

13. hét 0 Ft 1-13. hét összesen: 375 000 Ft. Egy összegben előre fizetéssel csak 325 000 Ft!

Összefoglaló

 

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Mit jelent a kulcsszókutatás, és miért fontos a SEO-ban?

Mit jelent a kulcsszókutatás, és miért fontos a SEO-ban?

Mit jelent a kulcsszókutatás, és miért fontos a SEO-ban?

A kulcsszókutatás a keresőoptimalizált szövegírás folyamatának első lépése, és elengedhetetlen része a  SEO stratégiának. Mielőtt létrehoznánk bármilyen webhely tartalmat,  meg kell ismerni, hogy milyen keresési kifejezéseket használ a közönség. Ezek az egy vagy több szóból álló kifejezések lesznek a célzott kulcsszavaink, amelyekre elkezdjük a hasznos és jó minőségű tartalom megírását. 

A Google évente több mint 2 trillió keresési lekérdezést kezel, napi 5,5 milliárdot!!!

Ha tudod, hogy mire keresnek az emberek a területeden, akkor te lehetsz a válasz a kérdéseikre és a problémáikra.

 

Mit jelent a kulcsszókutatás?

A kulcsszókutatás a SEO (keresőoptimalizálás) része. A gyakorlatban listakészítést és/vagy táblázatgyártást jelent, ami akár órákig is eltarthat. Összeszedjük azokat a kifejezéseket  amelyekre a Google keresőben jó helyen szeretnénk feljönni. 

Itt szinte mindig elcsúszik az elképzelés és a valóság. A Google első hely mindenki álma, aki kattintásokat szeretne az organikus találati listáról. Én és az ügyfeleim is számos kulcsszóra jövünk első helyen, de felelőtlenség lenne bárkinek beígérni a biztos Google első helyezést, mivel a piac és a Google algoritmusai és keresőfelülete is folyamatosan változik. 

Ahhoz, hogy ilyen listánk legyen, be kell lépniük egy kicsit a közönség fejébe. Milyen kereső kifejezéseket írnak be a Google-be, amikor termékeket, szolgáltatásokat, üzleti vállalkozásokat, márkákat keresnek, illetve a problémára szeretnének megnyugtató választ?  Vajon a  mi termékünk vagy szolgáltatásunk a válasz a keresésre? Ha igen, akkor ezzel a listával olyan tartalmat hozhatunk létre a honlapon, amely több, magas színvonalú forgalmat vonz. A kulcsszókutatás soha nem fejeződik be: ennek rendszeres megismétlése elengedhetetlen, hogy naprakészek maradjunk!

 

Miért fontos a kulcsszókutatás? Hogy egy nyelven beszélj a célközönséggel!

A megfelelő kulcsszavak megtalálása elengedhetetlen, mivel világossá teszi, hogy milyen keresési kifejezéseket használ a célpiacunk. Gyakran (vagyis szinte mindig) találkozom azzal az esettel, hogy  a honlap tulajdonosa szaknyelvet használ a termékek leírásakor, míg a célközönség egy teljesen más szót használ ugyanarra. Ennek eredményeként a potenciális ügyfelek nem találták meg ezeket a webhelyeket, mert a szóhasználat eltér.

Emlékszem, hogy a fizikatanárom haja égnek állt  – pedig nem is volt a 220-ba bedugva – amikor valaki az izzóra villanykörtét mondott. 🙂 – sajnos ilyenkor  (ha van rá keresés) a villanykörtét is el kell fogadnunk célzott kulcsszónak. 🙂

A szöveget ezekre a kifejezésekre is érdemes optimalizálni. Ha nagyon gáz a kifejezés szakmai szempontból, akkor a hivatalos kifejezés mellé magyarázatnak leírhatjuk, hogy a köznyelvben így és így is előfordul. Ha így teszünk, rengeteg látogatót szerezhetünk, mert valószínűleg a  konkurencia is a szakmai nyelvet fogje “erőltetni”. Ennek az ellenkezője is igaz:  nincs értelme olyan kulcsszavakra optimalizálni a tartalmat, amelyeket az emberek nem használnak. Az alapos kulcsszókutatás segít nekünk abban, hogy egy nyelven beszéljük a célközönséggel, és ez sokkal érdemesebbé teszi a honlap optimalizálására tett erőfeszítéseket. Ezen felül, a keresési szándék megnézésével megtudhatja, hogy pontosan mit keres a közönség. Ezekre a kérdésekre választ kell kapniuk minőségi tartalom formájában.

Csak a SEO-ban fontos a kulcsszókutatás?

Amikor kulcsszókutatást végzek, akkor a kulcsszó listában benne hagyom direkt azokat az adatokat, amelyekkel a honlaptulajdonos hetékonyan tud hirdetni. A Google Ads nem biztos, hogy azokat a kulcsszavakat kínálja neked a kampányodhoz, amelyekkel igazán jól jársz, hanem azokat, amelyekre a legnagyobb a verseny, mivel ezzel tudja a legtöbb pénzt keresni. Érdemes ugyanakkor megkeresni azokat a kifejezéseket, amelyekre van keresés, de alacsony a vereny. Egész egyszerűen azért, mert a konkurencia nem gondol rá. Lásd villanykörte 😉 

A kulcsszókutatás tehát a legjobb módja annak, hogy megtaláljuk az új, releváns kulcsszavakat:

  • a fizetett hirdetési kampányokhoz
  • az organikus (nem fizetett) találati listán való jó szerepléshez.

 

A kulcsszókutatás lényege, hogy felfedezd, hogy…

  • mire keresnek a témádban az emberek
  • mekkora a havi keresések száma
  • melyek ezek közül, amelyek relevánsak és használhatóak
  • hova és hogyan helyezd el a kulcsszavakat
  • milyen további kulcsszó jöhet szóba, amire még nincs tartalom

Olvasd el: Mik azok a longtail (hosszú farok) kulcsszavak? A long-tail keyword jelentése és használata

 

Profi SEO szövegírás tanfolyam -Google első oldal

Vélemények Antal-Pap Judit SEO szakértőről

Eva Magyari
Eva Magyari
17:51 15 Apr 21
Nagyon tetszett Judit videós SEO elemzése. Köszönöm szépen! Adott új szempontokat és ötleteket honlapom keresőoptimalizálásához. Valószínűleg további szolgáltatását is igénybe fogom venni.
Kriszti Pataki
Kriszti Pataki
09:40 14 Apr 21
Egy ingyenes elemzéssel nézettem át induló vállalkozásom honlapját Judittal. Jóval felülmúlta a várakozásaimat annyi hasznos információt kaptam tőle. Így igénybe vettem a Skype-os SEO videó konzultációt is, ami szintén jóval több volt, mint amire számítottam. Konkrét megoldásokat kaptam, amelyek már látható eredményeket is hoztak. Mindezt segítőkészen, türelmesen, számomra is érthető formában, amit ez úton is külön köszönök Juditnak! Én biztosan Őt választom további SEO, szövegírás vagy honlapkészítő munkához! Pataki Krisztina
Katalin Rajnai
Katalin Rajnai
08:51 08 Feb 21
Vállalkozásom honlapját az ingyenes elemzés szolgáltatással nézettem át. Azt gondoltam (mivel ingyenes), hogy egy rövid és általános elemzést fogok kapni, 1-2 ötlettel. Ezzel szemben egy nagyon is komplex, több mint fél órás értékelést készített Judit, rengeteg tanáccsal, használható ötlettel, konkrétumokkal és az én vállalkozásom számára specifikus ajánlásokkal. Nagyon sokat segített az elemzése, mely tömören összefoglalta a lényeget ebben a témában, mellébeszélés és sallangok nélkül. Biztos vagyok benne hogy fogunk vele együtt dolgozni a jövőben. Ezúton is köszönjük szépen a hasznos tanácsokat!
Imre Tamási
Imre Tamási
10:21 05 Feb 21
Én mindig örólök annak amikor az internet mocsarában végre találok egy aranyrögöt. Most is ez történt - megtaláltam az ANTIKAOTIKA SEO honlapot ésegyszerűen imádom. Ez egy olyan profin megszerkesztett, megírt website, amely tartalmilag, stilisztikailag és nyelvtanilag is maga a csúcs. Könnyen érthető, olvasmányos, tele referenciákkal és rengeteg inspiráló anyaggal. Évekkel ezelőtt készítettem egy weboldalt a családi vállalkozásunknak és magára hagytam, nem töródtem vele vártam a csodát. Most azonban arra készülök, hogy az oldalamat a "mennyekbe" repítsem azaz a találati lista legelejére - nyilván az antikaotika segítségével. Rengeteg vállalkozás, SEO szakember van a piacon, ezért megtalálni az igazit nehéz. Úgy érzem én megtaláltam - a legjobb, akit kiválasztottam a rengetegből az nem más, mint Antal-Pap Judit SEO szakember.
Pünkösti Nóra
Pünkösti Nóra
20:35 20 Nov 20
Tökéletes, értelmezhető leírásokat, összefoglalókat készít konyhanyelven, melyeket valóban hasznosítani lehet. Köszönet érte, Judit!
Péter Marschall
Péter Marschall
18:36 29 May 20
Óriási meglepetés volt már az első beszélgetésünk is. Nagyon sok segítséget kaptunk. Nagyon készséges és kiváló szakember. Mellesleg óriási türelemmel kezelte tudatlanságomat.
Mihály Káposzta
Mihály Káposzta
08:03 15 May 20
Nagyon részletes elemzést kaptam Judittól teljesen ingyen. Sokat segített nekem a kereső optimalizálásban. Nagyon segítőkész. Csak ajánlani tudom mindenkinek....
Zsolt Csorba
Zsolt Csorba
12:32 19 Apr 20
Nagyon részletesen es alaposan elemez. A kérdéseimre kielégítő válaszokat kaptam. Barkinek ajanlom aki elakadt, vagy egy összetett SEO feladatot szeretne megvalósítani. Köszönöm a segítséget.
Ákos Gebei
Ákos Gebei
09:19 19 Feb 20
Köszönöm Juditnak az elemézést a pólós oldalunkhoz, ritka az olyan SEO szakember, aki ilyen szintű elemzést készít és időt szán és ingyenes elemzi az oldalt. Köszönjük neked, amint aktuálissá válik a munka, keresni fogunk! 🙂
László Ruff
László Ruff
10:50 29 Nov 19
Nagyon kedves és segítőkész. Teljes mértékben meg vagyunk elégedve a szolgáltatásával, csak ajánlani tudom!
Kft B.Q.
Kft B.Q.
12:57 14 Oct 19
Én SEO oktatásra jelentkeztem Judithoz, nagyon sok mindent tanultam/tanulok tőle, szuper jó dolgokat mutat meg. Már most látszik a webáruházunkon a változás. Elégedett vagyok!
Zsofi Korda
Zsofi Korda
14:13 09 Sep 19
Az ingyenes kiadványt olvasom, nagyon tanulságos! 🙂
Tippmix Ntt
Tippmix Ntt
08:32 08 Aug 19
Köszönjük az elemzést! Feltárt több problémát is, ami javításra szorul.
alexandra kiss
alexandra kiss
13:14 08 May 19
Köszönöm szépen az elemzést,nagyon hasznosnak találtam,csak ajánlani tudom mindenkinek!
Adrienn Szőke
Adrienn Szőke
15:43 01 May 19
Szuper első körös elemzést kaptam ami - nagyon jól érthető módon - már most rávilágított pár olyan dologra, amit javítani szükséges a honlapomon. Köszönöm és ajánlom mindenkinek!
Péter Tóth
Péter Tóth
13:15 15 Dec 18
Rendkívül segítőkész, ez ritka manapság. Köszönöm a segítséget. csak így tovább! 🙂 Mindenkinek jó szívvel ajánlom.
Animal D.
Animal D.
15:38 02 Nov 18
Judit lelkiismeretes, profi munkaja altal az oldalunk latogatottsaga es ezaltal ugyfeleink megrendelese nagyban novekedett. Mar most tobbszorosen megerte a SEO es a kovetkezo evekben meg nagyon sok anyagi hasznot fog hozni. Koszonom az idot es a turelmet. Attila
Dénes Szabó
Dénes Szabó
16:58 29 Oct 18
Judit nagyon precíz, és szereti is amit csinál. Ez ritka egy cégnél...
Szilvia Helényi
Szilvia Helényi
09:23 06 Oct 18
Nagyon sok hasznos tanácsot kaptam Judittól azzal kapcsolatosan, hogy hogyan lehetne még több látogatója a honlapomnak. Biztos vagyok benne, hogy bárkinek aki a szolgáltatásait igénybe veszi, magas szakmai színvonalon, a legjobb tudása szerint, lelkiismeretesen fog segíteni.
jános Hiloczki
jános Hiloczki
10:07 09 Aug 18
Nagyon precíz munkàt végez Judit és sokat segít mindig lehet rà szàmítani!
Enikő Bereczki-Fodor
Enikő Bereczki-Fodor
11:09 12 Feb 18
Judit nemcsak alapos technikai ismeretekkel rendelkezik egy szuper, igényes honlap készítéséhez, hanem marketinges tapasztalatai is óriási segítséget nyújtanak abban, hogy el tudjam dönteni milyen elemeket is szeretnék használni, megjeleníteni rajta: kreatív, számomra ideális megoldásokat javasolt a skype-meetingeken. Juditban az is egyedi, hogy ő nem rizsál, hanem konkrétan és őszintén elmondja egy adott helyzetből mit lehet kohozni. Oktató videói hatalmas segítséget nyújtanak a honlap kezelésében, amely elengedhetetlenül szükséges minden honlaptulajdonos számára, így számomra is. Nagyon világosan érthetően magyarázza el az egyes lépéseket a videókban. Bloggerként is rengeteget tanultam tőle SEO-témában, amelyet azóta is beépítek szövegíróként munkáimba. Teljesem megbízom benne emberileg és szakmailag is és jó szívvel ajánlom! Bereczki Enikő generációs szakértő marketing szövegíró, blogger
Oláh Erzsébet
Oláh Erzsébet
09:20 26 Jan 18
Nagyon hasznos és érdekes volt, kifejezetten jól felhasználható a honlapelemzés videó laikusok számára is. Örülök, hogy rátaláltam az antikaotika oldalára. Köszönöm szépen.
Gergely Dósa
Gergely Dósa
20:26 15 Dec 17
Köszönöm a jótanácsokat, hasznos ötleteket! 🙂 Ajánlom a szolgáltatást azoknak akiknek a SEO szerteágazó területei teljesen idegenek.
Tamás Albert
Tamás Albert
16:03 10 Oct 17
Köszönöm a sok jó tanácsot, hasznos volt a második videó, mert ott egyértelmű, hogy negyed annyian keresnek rá a virágküldés szolgáltatásra, mint évekkel ezelőtt. Kaptam jó tanácsot, a linképítés nekem is a fejemben van, csak riogatnak mások, hogy később a pr cikk sem lesz jó 🙁
Beer Tshirt World
Beer Tshirt World
11:15 25 Apr 17
She is very helpful and well expert. Great support.
See All Reviews

Multimédia: képek és videók szerepe a weboldalon – SEO tippek 3.

Multimédia: képek és videók szerepe a weboldalon – SEO tippek 3.

Multimédia: képek és videók szerepe a weboldalon – SEO tippek 3.

A képekre kiéhezett olvasót ki kell elégíteni! Lehet, hogy a szöveges tartalmad a keresőmotorok számára tökéletes,  és egyből az oldaladra repítik a látogatókat, de vajon ott is maradnak?  A jobb eredmény érdekében élj a multimédia csatornáival és eszközeivel! Használj képeket, videókat, infografikát, hanganyagot!

A multimédia jelentése

Napjainkban igen elterjedt, divatos kifejezés  multimédia kifejezés. Mit is jelent pontosan?

A multimédia olyan információs tartalom vagy feldolgozási rendszer, amely többféle csatornát is használ (szöveg, hang, kép, animáció, videó és interaktivitás) a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására.

(Forrás: Wikipedia)

A  latin eredetű multimédia kifejezés két részből áll:

MULTI + MÉDIA

MULTI = sok

MEDIUM = közbülső helyen található, általános közeg, közvetítő elem,  nyilvánosság ⇒ MEDIA (többesszám)

 

Ha többesszámban használod: MÉDIUMOK vagy simán MÉDIA a helyes.

Ilyen nincs: MÉDIÁK.

 

 

Maga a multimédia legalapvetőbb jellemzője a digitalizáció. Az először megjelenő hangi és képi felhasználások analóg technológiákon alapultak, míg a számítástechnika a digitális világban élt. A két „oldal” közeledése roppant fontos volt, hogy létrejöhessenek valódi multimédia-alkalmazások.

Napjainkban már inkább az információt közvetítő közeg (információk terjesztésére és bemutatására szolgáló eszköz) értelemben használatos.

A nem szöveges tartalmak szerepe a weboldalon

Ma már szinte elvárás, hogy egy oldalon szerepeljenek  képekvideók illetve egyéb médiaformátumok. Amennyiben lehetséges, mindenképpen törekedj multimédiás tartalomra! Ezek teszik elevenné az oldaladat, és segítenek, hogy előrébb kerülj az internetes keresők találati listáján.

Az első benyomás számít! A multimédia segít!

Ha valaki rákattint az oldaladra, és nem tetszik neki amit lát, gyakran rögtön le is lép anélkül, hogy elolvasná azt a nagyon hasznos cikket, amit írtál. Ha akarsz, te is tudsz pillatatok alatt ingyenes weboldalt létrehozni, de ahhoz, hogy komolyan vegyenek, érdemes a honlapkészítést és  webdesign munkálatokat szakemberre bízni!

A dizájnhoz tartozik az illusztráció. Egy jól kiválasztott kép segít megérteni, hogy miről szól a cikked illetve az adott oldal.

“Egy kép többet ér ezer szónál”.

Nos, valószínűleg  a Google szempontjából ez nem teljesen igaz, de a honlapodra látogatók egy találó ábrát jobban fognak értékelni, mint az unalmas, tagolatlan 1000 szavas blogbejegyzést.

“Egy kép többet ér ezer szónál” SEO tippek - multimédia

Képek, videók, infografikák használata SEO szempontból is javasolt, hiszen oldaladat „felhasználóbarátabbá” tehetik:

  • Az első pillantásra magukhoz ragadják a tekintetet.
  • Tördelik a folyó szöveget, ezzel megkönnyítik az olvasást.
  • Növelik a felhasználói élményt.
  • Növelik az oldalon eltöltött időt.
  • Csökkentik a visszafordulási arányt.

 

A multimédiás tartalmakat  nagyobb eséllyel osztják meg a közösségi médiában. A megosztások és a viszontlinkek pedig tovább növelik a weboldalad PageRankjét.

Képek használata

Ha cikkeket írsz egy online magazinban vagy a saját honlapod forgalmát szeretnéd blogbejegyzésekkel növelni, akkor gyakran megfordulhat a fejedben a következő kérdés:

– Adjak hozzá képet vagy  sem?

A válasz:

– Igen!

 

Animált GIF-ek – vicces mozgóképek

A GIF formátum a képen lévő információt veszteségmentesen tömöríti. Az állóképek tárolása mellett a GIF alkalmas képek animálására is. Weblapokon sokszor találkozhatsz ilyennel. Lényege, hogy megadott időpontokban váltakoznak a különböző képek, így egy animációt hozva létre. Hátránya, – ha ez hátránynak nevezhető –  hogy nincs hangja.

A GIF az internetes társadalom egyik legnépszerűbb szórakozása…

Multimédia - animált GIF - SEO tippek

Videók szerepe

Észrevetted, hogy  a közösségi média  felületeit mennyire elárasztották a mozgóképek az utóbbi években? Egy pár napja arra ébredtem, hogy már a Twitteren is lehet élő adást közvetíteni.

A legújabb webdesign trend  egyik lényeges eleme a videók, parallax videók alkalmazása: belépőoldalon, háttérként és még számtalan formában.

Kösd fel te is a gatyát, mert a videók szerepe a digitális kommunikációban hihetetlenül felértékelődött!

Becslések szerint 2019-re az internetes forgalom 80%-át már a videók fogják jelenteni.

A videók jól mutatnak a weboldalon, egyszerűen beágyazható pl. egy Youtube videó, de ha igazán eredményes szeretnél lenni, akkor készíts saját videókat! 

Ne gondolj nagy technikára! A laptopod vagy a mobilod kamerája megteszi kezdetnek. A lényeg úgyis a hitelesség!

 

Interaktív multimédia

A multimédia és a multimédia-rendszerek legtöbb meghatározásában már szerepel az interaktivitás mint megszorítás is. Ilyenkor a felhasználó „párbeszédet” folytathat a rendszerrel, melynek során befolyásolni képes a rendszer működését, kiválthat hatásokat és felidézhet tartalmakat – mindezt a valós futásidőben. Amikor a végső felhasználó (befogadó) irányítani tudja, hogy mikor és milyen elemeket szeretne megnézni.

Interaktív elemek a weboldalon

  • megrendelések küldése
  • apróhirdetések feladása
  • szavazás
  • játékok (pl.: puzzle)
  • kvíz
  • interaktív térkép
  • hozzászólás lehetősége
  • weboldal ajánlása ismerősöknek
  • keresés a honlapon
  • hírlevél küldés

Még nincs vége…

Remélem, hogy  ezzel a cikkel sikerült  téged meggyőznöm arról, hogy miért fontosak a honlapodon a   képek,  videók  és egyéb média formátumok alkalmazása!

A következő  cikkemben  megmutatom, hogy hogyan tudod beállítani a multimédiás tartalmat úgy, hogy az internetes keresők is szeressék azt. Lesz szó az ideális képméretről, videóbeágyazásról és természetesen keresőoptimalizálásról!

 

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király? – SEO tippek 2.

Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király? – SEO tippek 2.

Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király? – SEO tippek 2.

Újabb SEO tippek, hogy a weboldalad bekerüljön a top 10-be a Google kereső találati listáján!   Azt már tudod, hogy milyen az ideális domain név, címsor, metaleírás, URL, és hogy miért kellenek a kifelé mutató linkek. A mostani rendkívül fontos téma: a szöveges tartalom optimalizálás.

Már nem titok, hogy Google rangsorolási algoritmusában a két legfontosabb tényező a linkek és a tartalom.

Éppen ezért úton-útfélen találkozhatsz az ismerős szlogennel:

“Content is king” – azaz –  “TARTALOM  = KIRÁLY”

– De milyen tartalom számít igazán királynak?

– A gondosan felépített, keresőoptimalizált tartalom. Ezért a jelmondatot egy kicsit kiegészíteném:

TARTALOM  + SEO = KIRÁLYSÁG

Hogy mi ennek a szlogennek az értelme, azt az alábbi részben mutatom  be.

Miért fontos a tartalom optimalizálás?

A tartalom optimalizálás azért fontos, mert a kereső rendszerek részben a tartalom, illetve annak minősége alapján rangsorolják a honlapokat a találati listában.

Bármilyen tartalom is kerül fel a honlapodra, fontos, hogy a keresőmotorok és az olvasóid is egyértelműen megtudják, hogy mi az amiről az adott oldal vagy bejegyzés szól.

Mindent kövess el azért, hogy a tartalom világos és minőségi legyen, hiszen ha a felhasználó egyszer értékesnek találta az oldaladat a jövőben is meg fog bízni benne.

A tartalom optimalizálást mindig a felhasználók és a keresőmotorok számára készítjük, sosem csak a keresőmotoroknak, vagyis nem az a cél, hogy telerakd a szövegedet az általad használt  kulcsszavakkal, hanem az hogy értékes tartalmat közölj, ami remélhetőleg sokak hasznára válik.

 

Tartalom típusok

Ha ránézel egy honlapra általában kétféle tartalmat látsz:

  1. szöveges tartalmat
  2. nem szöveges médiatartalmat:  ami lehet képi, videó és zenei tartalom.

 

A legtöbb esetben az oldaladon nem csak szöveget – hanem mintegy kiegészítő vagy magyarázó elemként – egyéb médiumot is fel kell használnod.

Szöveges tartalom optimalizálás

Mivel a keresések kulcsszavak alapján történnek, a szöveges tartalomnak is meg kell felelnie ezen szavaknak. Fontos, hogy nem elég a kiválasztott kulcsszavak felsorolása, hanem élő, értelmes, releváns tartalmat kell adni a felhasználóknak.

Hogyan válasszam ki a kulcsszavakat?

Erre a témára több SEO blog cikket lehetne írni, illetve egy profi tanfolyam is kevés lehet, mivel elsősorban az idő és a tapasztalat fogja megmutatni, hogy melyek a tökéletes kulcsszavak az adott oldalra.

Egy kis mankó a kulcsszó kereséshez:

    1. Gondolj egy problémára, amire válaszolni szeretnél az írásoddal: milyen kérdést tennél fel, ha a felhasználó bőrébe bújnál?

Tartsd szem előtt, hogy az  emberek ugyanazokra a kifejezésekre keresnek rá az interneten, amiket a hétköznapi beszélgetéseik során használnak, tehát ugyanezen kifejezéseket/kulcsszavakat használd te is a honlap szöveges tartalmának optimalizálásakor.

2. Használj Google AdWords kulcsszótervezőt!

3.  Kérj segítséget SEO szakembertől!

Mivel a tartalom optimalizálás alapja a megfelelő kulcsszavak megtalálása és alkalmazása, ami meglehetősen időigényes és nagy szakértelmet igénylő folyamat, bizonyos esetekben érdemes megfontolnod, hogy profi szakemberhez fordulj. Tekints erre befektetésként!

A Google egyre inkább emberi szemüvegen keresztül képes értelmezni a honlap tartalmát. Ennek megfelelően minőségi szöveges cikket kell írni a honlapra.

Kulcsszósűrűség és az egészséges tartalom optimalizálás

A kulcsszó arányának 1-4% között kell mozognia a tartalomhoz képest. Több szakértő állítja, hogy soha nem szabad átlépni az oldalankénti 6%-os határt, mert a keresőmotorok spam-nek minősíthetik a túloptimalizált tartalmat.

Webshopoknál a kulcsszósűrűség magasabb is lehet, mert egy termékkategória oldalon természetes ha ismétlődik egy kulcsszó, pl. online ékszerboltban a “gyűrű” kifejezés.

A weboldaladon törekedj a természetességre! Az állandó szóismétlés helyett helyezd el a főbb kulcsszavak szinonimáit, illetve a kapcsolódó kifejezéseket is a szöveges tartalomban.

 

A tartalom optimalizáláshoz javaslom a  Yoast SEO bővítményt – amennyiben wordpresst használsz!

A szöveges tartalom hossza

Nincs tuti recept arra, hogy mekkora az ideális hossz. Több szakértő szerint – különösen angol nyelvterületen – minimum 1000 szóból kell állnia egy blogbejegyzésnek.

A fentebb említett Yoast SEO plugin is jelzi, hogy elérted-e az általa minimálisan elvárt 300 szót. 

Ha viszont beírod az internetes keresőbe az általad választott kifejezést, gyakran tapasztalhatod, hogy az adott kulcsszóra nyúlfarknyi cikkek jönnek be a a találati lista első oldalán.

Ebből is látszik, hogy a tartalom hossza nem a legfontosabb tényező, hogy a Google előre soroljon a találati listán.

TIPP: érdemes ellenőrizni, hogy az általad meghatározott kulcsszóra milyen típusú és hosszúságú tartalmak jönnek fel, és aszerint döntsd el, hogy mekkora terjedelmű cikket fogsz írni! Mit preferál a kereső?

Léteznek ellenérvek is a hosszú cikkekkel szemben. Mégpedig az, hogy a 21. század internetes fogyasztói nem szeretnek olvasni.

Ez nem feltétlenül igaz, de azért érdemes a leglényegesebb információt a  cikk elején elhelyezni.

Ha hasznos választ adsz az olvasódnak a kérdésére, akkor értékelni fogja a fáradozásodat, és nem csak, hogy elolvassa az írásodat, hanem meg is osztja a tartalmadat a közösségi média csatornáin, feliratkozik a hírleveledre.

Ha megbízik a termékedben és szolgáltatásodban – vagyis hitelesnek talál – akkor nagy eséllyel válik a weboldalad vásárlójává.

A szöveges tartalom tagolása

Lehet, hogy nagyszerű mindaz amit leírsz, de egy végtelenségig nyúló tagolatlan szöveghalom elrettentően hat a legtöbb olvasóra.

A bejegyzés megírásánál törekedj a megfelelő tagolásra:

  • Használj bekezdéseket! Normális esetben a fontos kulcsszó bekerül az első bekezdésbe.
  • A szöveg további részében is jelenjen meg a kulcsszó legalább  háromszor!
  • Értelemszerűen alkalmazz kiemeléseket, alcímeket: H2/kiemelés 2, H3/kiemelés 3, H4/kiemelés 4
  • H1-et csak az oldal/ bejegyzés címéhez használj!
  • A többszörösen összetett mondatok helyett válaszd a felsorolást!
  • A fontosabb kifejezéseket félkövérrel emeld ki, hogy “villámolvasással” is ki lehessen szűrni a lényeget!
  • Itt-ott érdemes illusztrációval megtörni a szövegfolyamot.

Belső linkek – Keresztlinkelés

Helyezz el a tartalomban szöveges belső linkeket, amelyek a honlapod valamelyik oldalára mutatnak.

Ne csak a bejegyzésekre és termékekre, hanem aloldalakra, kategóriákra, és címke oldalakra is hivatkozz!

Sőt alkalmazz az előbb említett céloldalakon is olyan linkeket, amelyek visszamutatnak a hivatkozó oldalra is. Ezt hívják keresztlinkelésnek (crosslinking).

Ennek a haszna, hogy az olvasó a honlapod többi aloldalára is eljut, így a kiemelten fontos aloldalakra is generálhatsz forgalmat.

Az  anchor text jelentése:  horgonyszöveg  vagy linkre rakott szöveg.  Ha rákattintasz,  eljutsz egy másik információs oldalra.

Még többet tudhatsz meg a témáról, ha elolvasod a Honlapseo blog cikkét itt:

SEO linképítés- horgonyszöveg szerepe

 

A kulcsszógazadag anchor szöveges aloldalak közötti keresztlinkelés segít a felhasználóknak, hogy további érdekes tartalmakat találhassanak a kedvenc témájukban, ezáltal pedig megismerjék és értékeljék az adott weboldalt.

  • A belső linkek alkalmazásával is körültekintően kell eljárni.
  • Törekedj a természetességre!
  • Ne helyezz minden ötödik szóra linket!
  • Erősítheted a többi aloldaladat, ha rájuk mutató linkhez a céloldal kulcsszavát (jobb esetben azok szinonimáit) helyezed.
  • Linket helyezhetsz képre is.

Keresőoptimalizált szövegírásról készítettem egy videót, amelyben a gyakorlatban is bemutatom,  hogy mit jelent a képi és szöveges tartalom optimalizálás.

Kattints Ide: Megnézem a SEO videót!

 

A nem szöveges tartalom optimalizálásról a következő blogbejegyzésemben fogok írni.

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Yoast SEO magyar fordítás – Yoast SEO Hungarian translation

Yoast SEO magyar fordítás – Yoast SEO Hungarian translation

Yoast SEO magyar fordítás – Yoast SEO Hungarian translation

A Yoast Seo magyar fordítás sokat segíthet akkor, amikor önállóan szeretnéd beállítani a blogodat úgy, hogy az általad kiválasztott kulcsszóra minél előbb jelenjen meg az írásod a Google kereső találati listáján. Mivel sok kifejezés csak angolul jelenik meg, ezért döntöttem úgy, hogy egy kis mankót készítek, hogy pontosan megértsd, hogy mi mit jelent, amikor különböző üzeneteket kapsz a beállításoddal kapcsolatosan. A lista nem teljes, a fordítás inkább értelemszerű, mint szószerinti. A hozzászólásokban közölheted észrevételeidet, fordítási javaslataidat.

A Keresőoptimalizált szövegírás – ahogy a Google szereticímű videós blogbejegyzésésemben részletesen bemutattam, hogy hogyan tudod használni ehhez a fent említett plugint (bővítményt), amelyet az alábbi linkre kattintva le is tölthetsz a honlapodhoz: Yoast SEO.

Yoast SEO magyar fordítás – Oldalcím

The page title is wider than the viewable limit. | Yoast SEO Hungarian translation →

Az oldal címe túl széles, ezért egy része nem lesz látható

The focus keyword '.....' does not appear in the SEO title. | Yoast SEO Hungarian translation →

A “…” kulcsszó nem jelenik meg a SEO címben.

Yoast SEO magyar fordítás – Alcímek

The focus keyword appears in 1 (out of 10) subheadings in the copy. While not a major ranking factor, this is beneficial. | Yoast SEO Hungarian translation →

A központi kulcsszó megjelenik 1 alcímben (kiemelésben) ( a 10-ből) a bejegyzésben. Bár ez nem elsődleges rangsorolási tényező, de előnyös.

The amount of words following each of the subheadings doesn't exceed the recommended maximum of 300 words, which is great. | Yoast SEO Hungarian translation →

A központi kulcsszó megjelenik 1 alcímben (kiemelésben) ( a 10-ből) a bejegyzésben. Bár ez nem elsődleges rangsorolási tényező, de előnyös.

You have not used the focus keyword in any subheading (such as an H2) in your copy. | Yoast SEO Hungarian translation →

Az alcímekben (pl. H2) nem szerepel a kulcsszó.

Yoast SEO magyar fordítás – URL

The focus keyword does not appear in the URL for this page. If you decide to rename the URL be sure to check the old URL 301 redirects to the new one! | Yoast SEO Hungarian translation →

A központi kulcsszó nem jelenik meg az oldal URL-ben. Ha úgy dönt, hogy átnevezi az URL-t, ellenőrizze, hogy be legyen állítva  a régi URL-301 átirányítás  az újra!

The focus keyword appears in the URL for this page. | Yoast SEO Hungarian translation →

Ennek az oldalnak a fő kulcsszava megjelenik a URL-ben.

Yoast SEO magyar fordítás – Meta leírás

In the specified meta description, consider: How does it compare to the competition? Could it be made more appealing? | Yoast SEO Hungarian translation →

Vegye fontolóra: a  megadott meta leírás hogyan viszonyul a versenytársakéhoz? Lehetne ezt  esetleg még vonzóbbá tenni?

 

A meta description has been specified, but it does not contain the focus keyword. | Yoast SEO Hungarian translation →

A meta leírás meg lett adva, de nem tartalmazza a központi kulcsszót.

The meta description contains the focus keyword.| Yoast SEO Hungarian translation →

A meta leírás  tartalmazza a központi kulcsszót.

The specified meta description is over 156 characters. Reducing it will ensure the entire description is visible. | Yoast SEO Hungarian translation →

A meta leírás meghaladja a 156 karaktert (leütést). Ahhoz hogy a teljes leírás látható legyen, csökkentenie kell a leütések számát.

Yoast SEO magyar fordítás – Linkek

No links appear in this page, consider adding some as appropriate. | Yoast SEO Hungarian translation →

Nem jelenik meg link az oldalon. Vegye fontolóra néhány ideillő link hozzáadását.

 

This page has 0 nofollowed link(s) and 1 normal outbound link(s). | Yoast SEO Hungarian translation →

Ez az oldal 0 nofollow attribútummal ellátott linket és 1 normál kimenő linket (más oldalra való hivatkozást) tartalmaz.

 

Yoast SEO magyar fordítás – Tartalom

The text contains ... words. This is far below the recommended minimum of 300 words. Add more content that is relevant for the topic. | Yoast SEO Hungarian translation →

A szöveg …. szót tartalmaz. Ez messze elmarad az ajánlott minimum 300 szótól. Adjon hozzá még több -a témához kapcsolódó –  tartalmat!

 

The text contains 309 words. This is more than or equal to the recommended minimum of 300 words. | Yoast SEO Hungarian translation →

A szöveg 309 szót tartalmaz. Ez több vagy megegyezik az ajánlott minimum 300 szóval.

You've never used this focus keyword before, very good.| Yoast SEO Hungarian translation →

Eddig még soha nem használta ezt a központi kulcsszót , nagyon jó.

 

No focus keyword was set for this page. If you do not set a focus keyword, no score can be calculated. | Yoast SEO Hungarian translation →

Nincs központi kulcsszó  beállítva ezen az oldalon. Ha nem állít be központi kulcsszót, nem lehet eredményt számítani.

 

The focus keyword doesn't appear in the first paragraph of the copy. Make sure the topic is clear immediately.

The központi kulcsszó nem jelenik meg az első bekezdésben. Fontos, hogy a téma világos legyen már a legelején.

The keyword density is 1.8%, which is great; the focus keyword was found 5 times. | Yoast SEO Hungarian translation →

A kulcsszó sűrűség 1,8%, ami kiváló! A  kulcsszó 5 alkalommal jelenik meg a szövegben.

Yoast SEO magyar fordítás – Képek

No images appear in this page, consider adding some as appropriate. | Yoast SEO Hungarian translation →

Az oldalon nem jelennek meg képek. Kérjük, fontolja meg az ide illő képek beillesztését!

The images on this page contain alt attributes with the focus keyword. | Yoast SEO Hungarian translation →

A képekhez tartozó “alternatív szövegek”  tartalmazzák a kiemelt kulcsszót ezen az oldalon.

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage