Linképítés témájú cikkek

Vendégblogolás mint linképítő technika

Vendégblogolás mint linképítő technika

A vendégblogolás az egyik leghatékonyabb linképítő technika, ha blogod van. Lehet személyes vagy szakmai, érdemes kihasználni a lehetőségeit.

Ma már a Google azokat a magas minőségű, viszonylag hosszú, egy témára fókuszáló blogbejegyzéseket részesíti előnyben, amikre a lehető legtöbb külső link mutat. És az sem mindegy, milyen oldalakról jönnek azok a linkek.

Nem elég tehát megírni ezeket a tartalmakat, linkeket is érdemes építeni rájuk. Találd meg a legjobb oldalakat és gyűjts be tőlük néhány ütős linket egy olyan lehetőséggel, amivel mindenki jól jár.

Mi az a vendégblogolás?

A vendégblogolás pontosan az, amit a neve is mutat: egy blogon „külső” szerzőként jelentetsz meg cikket.

Ha van már weboldalad, megállapodhatsz más weboldalak tulajdonosaival, hogy írsz nekik egy-két szuper cikket, amit ők publikálnak az oldalukon. Ebben a cikkben cserébe elhelyezhetsz egy-két linket, ami a te saját oldaladra, bejegyzéseidre mutat.

Ebben a helyzetben mindenki jól járhat:

  • a weboldal tulajdonosa kap egy jól megírt, minőségi cikket;
  • te kapsz egy külső oldalról rád mutató linke(ke)t, nőhet a hitelességed és az oldalad ereje.

Milyen előnyei vannak számodra a vendégblogolásnak?

Növeled a weboldalad esélyét, hogy jó helyezést érjen el a találati listán

Amikor egy keresőmotor listázza a találatokat, számtalan tényezőt vesz figyelembe a releváns találatok sorba rendezésekor. A minőségi tartalom, rendszeres publikálás mellett nagyon fontos tényező az oldalra mutató külső linkek száma és minősége. Ha számodra releváns, témába vágó oldalakról kapsz linket, az sokat erősíthet az oldaladon.

Nemcsak a másik weboldalnak generál forgalmat, hanem neked is

Mivel te választhatod meg, kiknek ajánlod fel a cikked megjelentetésének a lehetőségét, számodra értékes oldalakról kaphatsz linkeket. Az ottani olvasók nagy valószínűséggel érdeklődni fognak a te weboldalad iránt is.

Szakértői profilt építhetsz és ismertté teheted a márkád

Ha a tevékenységedet érintő iparágban több helyen is minőségi cikkekkel jelensz meg, ez hozzájárul a szakértői profilod építéséhez.

Új kapcsolatokat építhetsz

Lehetséges, hogy később nem a cikkből származó forgalom lesz a legnagyobb nyereséged, hanem a személyes kapcsolatok, amikre így szert teszel. Ha mindkét fél elégedett, a kapcsolat könnyen folytatódhat, és más típusú együttműködést is kialakíthattok a vendégblogoláson túl is.

Mikor kezdd el?

Érdemes akkor elkezdeni, amikor már külső szemmel is látható, hogy értéket tudsz adni az írásaiddal. Egy éppen elindult, üres blog még nem győz meg senkit. A linkek miatt is szükséges legalább néhány olyan tartalom elkészítése, amire érdemes külső oldalról is hivatkozni.

Milyen oldalakat válassz és hogyan keresd meg őket?

Először gondold végig, te milyen értéket tudsz adni?

  • milyen témákban tudnál megjelenni szakértőként?
  • milyen témákkal foglalkozol szívesen?
  • milyen cikkeid vannak, amikhez kapcsolódóan tudnál vendégcikket írni?

Írj listát!

Írj össze egy listát azokról az oldalakról, ahol minőségi tartalmat publikálnak és nagy a látogatottságuk. Nagyon fontos, hogy témában minél szorosabban kapcsolódjanak az általad választott területekhez. Ilyen oldalak lehetnek, amiknek egyrészt ugyanaz a tevékenységük, mint a tiéd, esetleg a te tevékenységedhez kapcsolódnak, azt kiegészítik.

Biztató, ha úgy látod, az oldalon már másnak is adtak lehetőséget vendégcikket megjelentetni.

Kezdetben a legjobb, ha sikerült a tágabb ismeretségi körödből válogatni az első vendégblogolási lehetőségeket, de ne ijedj meg akkor sem, ha a megcélzott oldalnál nincs ismerős. Kezdőként nem valószínű, hogy egy nagyon erős, milliós látogatottságú oldal megjelentetné a cikkedet, de nem kell magad korlátok közé szorítanod, próbálkozni lehet bárhol.

Érdemes egyből annak is utána nézni, hogyan tudod velük felvenni a kapcsolatot, keress rögtön e-mail címet.

Tanulmányozd az oldalakat!

Ha összeállt a listád, akkor el kell kezdened tanulmányozni ezeket az oldalakat. Nagyon fontos megismerkedned a megcélzott blogokkal. Készíts jegyzeteket, szedj össze minden információt, amit csak tudsz:

  • kik a blog olvasói, érdeklődők vagy szakértők a témában?
  • mit tudsz az olvasókról, milyen célból látogatják az oldalt, a blogot?
  • mennyire illeszkedik a te tudásod a megcélzott oldal olvasóinak érdeklődéséhez?
  • van-e megfelelő témád, ami illik az oldalhoz, de még nincs cikk róla?
  • tudsz-e olyan stílusban írni, ami tetszeni fog a blog olvasóinak?

Vedd fel a kapcsolatot!

A megcélzott oldalak kapcsolattartóinak írj egy rövid üzenetet, amiben leírod, hogy szeretnél vendégcikket írni, ha erre van lehetőség. Érdemes egy rövid bemutatkozás után a legjobb egy-két cikked linkjét is elküldeni. Ha írtál már vendégcikkeket, akkor azoknak is csatold a linkjét. A legjobb, ha az előzetes kutatásodnak megfelelően már tudsz is ajánlani 2-3 olyan tágabb témát, ami illik az oldalhoz és szívesen foglalkoznál vele.

Nagyon fontos, hogy mindenkivel nagyon kedves és udvarias legyél még akkor is, ha éppen elutasítja az együttműködés lehetőségét.

Hogyan és milyen cikket írj?

Ha elfogadják az ajánlatodat, nekiláthatsz az egyeztetésnek és a cikkírásnak.

Ha valakivel elkezded a részleteket megbeszélni, akkor tartsd be a határidőket és az összes megbeszélt részletet. Legyél rugalmas a vázlatok, cikkek szerkesztésében, ha az érintett weboldal tulajdonos valami mást szeretne vagy másképpen képzeli el az írásod.

Témaválasztás

Először állapodjatok meg a témában. Van olyan oldal, ahol teljesen szabad kezet adnak, de 2-3 konkrét témajavaslatot minden esetben érdemes adni, hogy tudjanak választani.

Ha témát keresel, több szempontot figyelembe kell venned:

  • az oldalon még ne legyen éppen ugyanolyan témájú cikk, mint amit tervezel. Keress rá, a tágabb témában milyen cikkek jelentek meg eddig, hogy ezekhez tudj kapcsolódni.
  • válassz olyan témát, amiben tényleg szakértő vagy, ami illik hozzád.
  • olyan téma legyen, ami valószínűleg érdekelni fogja a blog olvasóit.
  • tudj a saját bejegyzésedhez, céljaidhoz kapcsolódni.

Elvárások a cikkel kapcsolatban

A téma rögzítése után kérdezd meg, milyen előírások, elvárások vonatkoznak a cikkekre. Ilyen lehet például a cikk hossza, a tagolás mélysége, a képek mérete és mennyisége.

Ha nincs ilyen, akkor mindenképpen vizsgáld meg a többi, már megjelent cikket. Igazodj ezekhez! Nézd meg, azok milyen hosszúak, milyen egyéb elemeket tartalmaznak (idézetek, videók, képek), milyen stílusban vannak megfogalmazva. A formázás is hasonló legyen majd, mint az oldalon szereplő többi cikknél. Milyen hosszúak a bekezdések? Vannak-e vastagított szövegek? Mekkorák a cikkben szereplő képek?

Nagyon fontos, hogy valóban értékes cikket adj a külső blognak. Pontosan ugyanolyan fantasztikus cikket adj, mint amilyet a saját oldaladra is kitennél! Olyan cikket, amit érdemes egyébként is hivatkozni.

Mindenképpen figyelj oda, hogy a vendégcikked ne rólad szóljon, ennek nem a reklámozásod a célja. A bejegyzésnek hasznos információforrásnak kell lennie, nem hirdetésnek.

A vendégblogolás egyébként ugyanúgy működik akkor is, ha a bejegyzéseidet nem magad írod, hanem van szövegíród, aki ebben segít. Vele is megírathatod a cikket, ami aztán a másik weboldalra kerül. Elképzelhető, hogy így még több időd is marad, hogy további vendégcikkekről egyeztess!

Milyen linkeket helyezz el a vendégcikkben?

Ebben is igazodni kell a vendéglátó oldalhoz. Általában 1-2 linket engednek megjelentetni a cikkek szövegében, és nem is elegáns teleszórni ennél többel.

A bejegyzés tartalmában ne a főoldaladra vagy a kapcsolati oldaladra hivatkozz, hanem adj további releváns olvasnivalót a látogatónak. A szövegben elhelyezett linkek mindenképpen legyenek odaillők, a látogatók számára valóban értéket jelentsenek. Olyan cikkre mutassanak, ahonnan még több információt szerezhetnek. Lehet, hogy a vendégcikk megírása előtt érdemes létrehoznod egy sarokkő tartalmat, és ezt az egyébként is erős oldaladat linkelni.

A legtöbb helyen szerzőként írhatsz magadról egy kis bemutatkozást is, vagy a nevedre helyezhetsz el hivatkozást. Ez vezethet a személyes oldaladra (ha van ilyen) vagy a blogod főoldalára.

Nagyon fontos, hogy ne csak magadra linkelj! Ahogy minden bejegyzésben, itt is ugyanolyan fontos külső hivatkozások elhelyezése.

A weboldal tulajdonosát pedig tiszteld meg azzal, hogy a szövegben belső, a weboldal saját tartalmaira vezető hivatkozásokat is elhelyezel.

Ha ez mind sikerült, a cikket publikálják, akkor pedig ünnepelj!

Publikálás után

Publikálás után kezeld a megjelent írást ugyanúgy, mint a többi saját bejegyzésedet. Oszd meg te is a cikket a közösségi média oldalaidon.

Ezután már csak türelem kérdése az eredmények láthatóvá válása! A keresőrobotok tudomást szereznek az új tartalomról, bejárják, lementik, benne a rád mutató linkekkel! Meglátod, érdemes ilyen sokat dolgozni érte!

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Amikor ráébredsz arra, hogy szinte nincs látogató a weboldaladon, hiába áldoztál egy csomót a honlapodra, akkor az egyik megoldás, hogy elkezdesz vadul hirdetni, a másik  – hosszútávon nagyszerűen megtérülő – megoldás: a keresőoptimalizálás lépésről lépésre, amit egy SEO szakértővel együtt valósítasz meg.

A keresőoptimalizálás lépésről lépésre kifejezéssel először Szilágyi Balázs SEO tanfolyama  kapcsán találkoztam, akit mesteremnek tekintek. Amit én kínálok, az nem tanfolyam, hanem maga a SEO feladatok elvégzése hétről hétre, lépésről lépésre. Ez egyfajta rugalmas csomag, az Ébredő Erő 3 havi SEO előfizetési csomag alternatívája azoknak, akik csak pár beállítást kérnek a honlapjukra.

Eleged van a szélhámosokból, akik rengeteg pénzért kínálják a semmit, amit aztán meg sem valósítanak?

Nagyon sokan fordultak már hozzám azzal, hogy kihasználták őket különféle szakértők. A csalódás több okból is fakadhat.

  • Túl nagy volt az elvárás.
  • Túl nagy volt az ígéret.
  • A munka nem lett elvégezve.
  • stb…

Szeretném a bibliai alapelveket a munkámban is megvalósítani:

Úgy akarok bánni az ügyfeleimmel, ahogy szeretném, hogy velem bánjanak…

Elég sokan megkerestek mostanában különböző igényekkel, szűkösebb anyagi lehetőségekkel, részfeladatokkal, amelyekre szerettem volna megfelelő megoldást és tisztességes árazást kínálni, ezért találtam ki a “Keresőoptimalizálás lépésről lépésre” csomagot. Persze adhattam volna neki a “Keresőoptimalizálás hétről hétre” elnevezést is, de mivel SEO szakember vagyok, nyilván olyan címet választok, amire van keresés a Google-ben. Jelenleg havonta 50 keresés van erre a kulcsszóra, és valószínűleg a “Honlapra Fel!” képzéseit keresik – amelyeket én is jó szívvel ajánlok. Mivel mások is foglalkoznak SEO-val, ezért ezt a keresési hullámot meglovagolva, a “Keresőoptimalizálás lépésről lépésre” kulcsszóval kínálják szolgáltatásaikat vagy a letölthető csalikat PDF formában.

Miért fontos a SEO munkát hétről hétre, azaz lépésről lépésre kivitelezni?

✅ Mivel az eredmények is fokozatosan jelennek meg, ezért a beállításokat is érdemes fokozatosan elvégezni.

✅ Könnyebben ellenőrizhető minden beállítás és azok eredményeiről pontosabb képet kapunk

✅ A te honlapod, valamilyen szinten meg kell értened a SEO működését – ebben segítek hétről hétre.

✅ A visszacsatolás a a továbblépés kulcsa: csak akkor tudunk továbblépni, ha a hetente elvégzett munkáról visszajelzést kapok.

Miért jó a SEO szakembernek hétről hétre teljesíteni a megbízást?

Én sem vállalok el minden munkát. Kevés az időm, sok a felkérés. Igyekszem olyan ügyfeleket keresni, akiknek tényleg fontos a saját honlapjuk minősége és fejlődése.

✅ A stratégia nélkülözhetetlen: önfegyelmet követel – a heti szintű vállalás biztosítja, hogy megfelelő ütemben haladjunk a cél felé.

✅ Amit vállalok, azt teljesítem. Extra kérések már egy másik szerződés tárgyát képezik.

✅ Akkor folytatom a munkát, ha megkapom a heti visszajelzést.

✅ A rendszer rugalmas és átlátható.

Miért előnyös a keresőoptimalizálás lépésről lépésre rendszere neked mint ügyfélnek?

✅ Kisebb költségkerettel is belevághatsz a SEO-ba.

✅ Hétről hétre egyre több titkot tudsz meg a keresőoptimalizálás rejtélyes világáról.

✅ A rendszer olyan lesz, mintha egy tanfolyamot vennél, ahol úgy “mellékesen” rendbe tesszük a weboldaladat.

✅ Nem leszel örökké egy seós szakemberhez láncolva.

✅ Rajtad áll, hogy hány hétig működünk együtt.

✅ Minél több hétre fizetsz elő, annál több kedvezményt kapsz.

✅ Bármikor folytathatjuk a közös munkát ott, ahol abbahagytuk. Pl. csak az 1. három hetet tudod kifizetni, pár hónap múlva is folytathatjuk a 4. héttől.

✅ Nyomon tudod követni a feladatokat és az elvégzett munkát.

✅ Azt kapod, amire előfizettél.

✅ Nincs mellébeszélés, ködbe burkolózott titokzatosság!

✅ Garantált AHA-élmény!

✅ Ingyenes Skype-konzultációkon vehetsz részt!

Miből áll és mennyibe kerül a keresőoptimalizálás lépésről lépésre csomag?

A könnyebb érthetőség kedvéért itt egy példa, hogy pl. az Ébredő Erő 3 havi SEO ajánlat hogy nézne ki heti lebontásban.

A feladatok természetesen honlaponként és igényenként változhatnak, ez megállapodás kérdése.

 

Ha bizalmatlan vagy, akkor tegyél próbára. Egy fél órás Skype beszélgetés pl. csak 5000 Ft. Viszont garantált lesz az “AHA” élmény! Nagyon sok jó tanácsot tudok mondani a honlapoddal kapcsolatosan. Konkrétumokat, kulcsszavakat, megoldást a legégetőbb problémádra.

Ha pl. neked kulcsszavakra van szükséged és egy kis fenékberúgásra, akkor elég az 1. hónapra előfizetned.  Vélhetőleg már ezzel a tudással is nagyobb előnyt fogsz élvezni a konkurenciáddal szemben!

Ne feledd el, hogy hiába van akár a legjobb eszköz is a kezedben, ha nem használod semmire sem mész vele.

Én a további hetekben a kutatások mellett a megvalósításban is segítek. Lerántom a leplet néhány műhelytitokról.

Nézd meg tehát a lenti mintaprojektet, ahol mindent én végzek el! A jobb oldali kis + jelekre kattogva megjelennek a részletek.

 

Idegen nyelvű kulcsszókutatást is vállalok! Angol nyelvterületen pedig teljeskörű SEO szolgáltatásban is jó tapasztalataim vannak. Idegennyelvű felár a lenti szolgáltatásokra +30% 

1. hét 15 000 Ft

Kidolgozzuk a  honlapkoncepciót

  • Kik a potenciális ügyfelek?
  • Milyen problémára adunk megoldást?
  • Ki a konkurencia?
  • Milyen kulcsszavakra szeretnénk feljönni?
  • Google Search Console + statisztika beállítás + Skype konzultáció
2. hét 30 000 Ft, 1+2 hét összesen: 45 000 Ft

Konkurenciaelemzés, “kémkedés”

  • Konkurenciaelemzés, “kémkedés”: miben áll a konkurencia ereje?
  • Konkurencia kulcsszavai és linkjei táblázatban 
3. hét 50 000 Ft 1-3. hét összesen: 95 000 Ft

Kulcsszókutatás, Search Console – kulcsszópotenciál:

  • főoldal
  • meglévő aloldalak
  • kategóriák (maximum 10 oldal)

táblázatban rendszerezve (több száz kulcsszó havi keresési adatokkal)

4. hét 30 000 Ft 1-4. hét összesen: 1250 000 Ft

Főoldal SEO beállítás

Főoldal

  • html title 
  • html meta description mezőinek pontos megszövegezése

Weboldal szerkezet javítás:

  • lábléc,
  • oldalsávok elrendezése, szövegezése.

SEO bővítmény beállítás – ahol erre lehetőség van (WP, Shoprenter…)

 

5. hét 25 000 Ft 1-5. hét összesen: 150 000 Ft

Lokális SEO 1 

Google cégem, helyi adatbázis

6. hét 35 000 Ft 1-6. hét összesen: 185 000 Ft

Lokális  SEO 2

 Városok megcélzása

 

7. hét 40 000 Ft 1-7. hét összesen: 225 000 Ft

1. blogbejegyzés megírás + beállítás

 

8. hét 25 000 Ft 1-8. hét összesen: 250 000 Ft

Linképítés + közösségi médiamegosztás

 Minimum 5 értékes link! De úgyis többet adok…

 

9. hét 90 000 Ft 1-9. hét összesen: 280 000 Ft

A legnagyobb potenciált jelentő aloldal szövegének módosítása, megírása oly módon, hogy

  • a keresők számára a megcélzott kulcsszót erősítse
  • a látogatók számára is releváns, kívánatos legyen

 

10. hét 40 000 Ft 1-10. hét összesen: 320 000 Ft

 2. blogbejegyzés megírás + bállítás

 

11. hét 30 000 Ft 1-11. hét összesen: 350 000 Ft

A második legnagyobb potenciált jelentő aloldal módosítása oly módon, hogy

  • a keresők számára a megcélzott kulcsszót erősítse,
  • a látogatók számára is releváns és kívánatos legyen

+ Közösségi média megosztás

12. hét 25 000 Ft 1-12. hét összesen: 375 000 Ft
  • Linképítés

  • Közösségi média

  • Vendégcikkek

13. hét 0 Ft 1-13. hét összesen: 375 000 Ft. Egy összegben előre fizetéssel csak 325 000 Ft!

Összefoglaló

 

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Linképítés – mit jelent 2021-ben? Útmutató

Linképítés – mit jelent 2021-ben? Útmutató

Linképítés – mit jelent 2021-ben? Útmutató

Nem titok, hogy a linképítés  a  keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme. Az évek alatt a Google algoritmusok frissítésével a mennyiségről áttolódott a hangsúly a minőségre. Vizsgáljuk meg, hogy milyen a jó linképítés 2019-ben és 2020-ban, és mi változott 2021-ben? Mi a linképítés lényege? SEO tippek következnek az egyszerű linképítéstől  a haladó szintig! 

h

Linképítés 2020-2021 - tartalomjegyzék

$

Mit jelentenek a linkek és a linképítés?

$

Melyik a fontosabb: a linképítés vagy a tartalomépítés?

$

A külső linkek szerepe

$

Gyors linképítés

$

Tömeges linképítés

$

Linképítés 2021 - Mit mond a statisztika?

$

Ingyenes megoldás: belső linkek

$

Haladó linképítési tippek

$

Linképítés árak

 

Mit jelent a linképítés egyáltalán?

 

Linképítés gyakorlatilag szavazatgyűjtést jelent. Van egy weboldal – ez lehet a főoldal, termékoldal, gyűjtőoldal vagy blogbejegyzés – amire természetes úton vagy némi “rásegítéssel” külső forrásból hivatkoznak, linkelnek.

A keresőoptimalizálás során érdemes óvatosan “rásegíteni” a “szavazatokra” vagyis a hivatkozásra.

Mivel a keresőrobotok a linkek mentén járják be az internetet, hogy pl. a Google találati listán a legjobb eredmények jelenjenek meg, ezért egyáltalán nem mindegy, hogy…

  • hány link mutat egy adott oldalra
  • milyen a linket adó oldalak minősége
  • a te oldaladra mutat-e link egy értékes és a témában releváns oldalra?

Nézd úgy, hogy a linkek szavazatot jelentenek a a weboldaladra!

Ha a Google úgy látja, hogy fontos “személyek” (oldalak) szavaznak rád, akkor nagy eséllyel előkelőbb helyet kapsz a találati listán.

 

Linképítés vagy tartalomépítés?

Amikor valaki keresőoptimalizálásra adja a fejét, könnyen elcsábulhat egy tömeges és olcsó linképítési ajánlatra. Egy jó SEO szakember viszont tudja, hogy az az alap, hogy jól legyen beállítva a honlap: 

  • Legyenek a nyilvános oldalak indexelve!
  • A technikai elemek (title, meta leírás stb.) legyenek beállítva
  • Hasznos – megcélzott kulcsszóra írt – tartalom – képek legyenek megfelelően optimalizálva.

Csak ezután érdemes a linképítéssel foglalkozni!

Mutassanak külső linkek az oldaladra!

 

Természetesen egy új honlapnál nagyon fontos, hogy legalább egy külső link mutasson a weboldalra, mivel a keresőrobotok a linkhálózatokon keresztül térképezik fel a weboldalakat.

Minél értékesebb weboldal mutat a a te honlapodra, a Google annál értékesebbnek fogja tartani a tartalmadat!

Gyors linképítés

Gyors siker: ha van két weboldalad, akkor hivatkozz az egyik weboldalról a másikra! Így tudsz segíteni a Google-nek, hogy a lehető legkönnyebben találja meg a honlapodat.

Győződj meg arról, hogy a webhelyen található összes oldal elérhető legyen egy másik lekérhető oldalról érkező hivatkozással! Tehát kattints a linkre, és nézd meg, hogy valóban odavisz-e, ahová szeretnéd!

Érdemes a hivatkozó linket olyan szövegre elhelyezni, amivel a céloldalt akarod erősíteni. Ha kattintható képről akarsz a másik honlapra ugorni, akkor az alt attribútumot vagyis a helyettesítő szöveget lásd el a céloldal kulcsszavaival!

Tömeges linképítés

A Google Pingvin algoritmusa például folyamatosan szűri a mesterségesen létrehozott hivatkozásokat (spam linkek), így ma már nem elegendő, sőt nem is ajánlott a hagyományos tömeges linképítés módszereihez folyamodni.

Az értéktelen link katalógusok helyett érdemesebb “élő embereket”, bloggereket, holnaptulajdonosokat keresni, akikkel együtt tudunk működni azzal a céllal, hogy a témánkhoz kapcsolódó oldalainkon hivatkozzanak ránk.

Miért olyan fontos a linképítés 2021-ben? – statisztika

A Backlinko csapata az utóbbi pár évben hatalmas vállalkozásba fogott: megvizsgált és kielemzett 1 millió keresési eredményt a Google találtai listáján, és arra a következtetésre jutottak, hogy a messze linkek jelentik a legfontosabb rangsorolási tényezőt.

A lenti ábrán is jól látható, hogy a találati lista dobogós helyére (Google position) azok az oldalak kerülnek, amelyekre sok weboldalról mutat link (total referring domains)! Forrás: backlinko.com

2018-ban a Google is megerősítette,  hogy az oldalunkra mutató linkek jelentik a top 3 rangsorolási tényező egyikét.

A linképítés 2019-ben  jóval összetettebb feladatává válik a keresőoptimalizálással foglalkozóknak mint korábban.

Ahhoz, hogy valakitől  értékes linket kapj az oldaladra több területen is képezni kell magad:

  • szövegírás
  • marketing
  • programozás
  • dizájn
  • pszichológia

A lényeg, hogy ha nagyobb forgalmat szeretnél elérni a keresőből, muszáj energiát fektetni a linképítésbe!

Linképítés ingyen – kezdd a belső linkekkel!

Külső linkeket szerezni nem mindig egyszerű, de a saját honlapunkon érdemes szétnézni, hogy hol említettük meg vagy érintettük az adott témát korábban.

Ilyenkor érdemes horgonyszöveget használni, amivel rámutatunk a fent említett oldalra. Amikor írsz egy cikket, ne felejts el utalni egy másik blogbejegyzésedre!

Pl. most írod a cikked a húsvét utáni diétáról, és van egy korábbi írásod zsírégető ételekről (“zsírégető ételek” kulcsszóra), akkor ahogy írod a szöveget:

“…. húsvétkor felszalad pár kiló, hogy adjam le gyorsan? Húsvét utáni diéta: fogyókúrás receptek, zsírégető ételek, életmódváltás… “

Ilyenkor a szövegben helyezz linket “zsírégető ételek”kifejezésre! A link mutasson a zsírégető ételekről szóló cikkedre.

Így keletkezik a HORGONYSZÖVEG!

SEO titok : jobban jársz, ha a zsírégető ételek kulcsszóra nem cikket írsz, hanem kategóriaoldalt hozol létre!

é

Egyszerű linképítés

Ha valahol említést tesznek rólad: például egy blogbejegyzésben vagy hírcikkben, vedd fel a kapcsolatot a szerkesztővel, és kérj linket a webhelyedre.

Segíthet a Google Alerts

https://www.google.com/alerts

 

Írtál egy jó blogbejegyzést, és a kutya se kíváncsi rá? – haladó linképítési tippek

  • Szerezz linkeket olyan weboldalakról, amelyek a témádhoz kapcsolódnak!
  • Írjál bloggereknek e-mailt, és ajánld fel a linkcsere lehetőségét!
  • Nagyobb az esély, ha felajánlod, hogy te magad írsz egy tartalmas cikket egy a témádba vágó weboldalon, cserében pedig elhelyezed a linkedet az írásodban – arra a kulcsszóra optimalizálva, amelyre szeretnél feljönni!

Ne feledd a SEO egyik eleme, hogy a minőségi linkek mutassanak a weboldaladra!

 

Drága minőségi linkek

A link olyan a SEO-ban, mint a valuta. Ha értékes linkek támogatnak – vagyis mutatnak az oldaladra – akkor előkelőbb lesz a helyzeted a Google találati listáján.

A jó linkekért fizetni kell:

  • vagy pénzért szerzed
  • vagy rengeteg időt áldozol azért, hogy természetes linkeket kapj.

Persze vannak kivételek, de az esetek 80%-ában a jó linkekekért ki kell fizetni az árat.

 

Melyek a legértékesebb linkek?

 

A legértékesebb linkek azok, amelyek hasonló témájú szakértői oldalakról mutatnak rád.

Ha te magad is szakértőjévé válsz egy témának, akkor mintegy “mesterként” fognak rád tekinteni, és idézni.

Ne sajnáld az időt arra, hogy olyan tartalmat hozz létre, amely valóban hasznos a célcsoportod számára. Olyat, amire érdemes hivatkozni! 

 

Az igazán értékes linkekért küzdeni kell!

 

Az értékes linkeket a piramis csúcsán a nagy tekintélyű – befutott honlapokról – érkező linkek jelentik.piramis alján találhatóak pl. az ingyenes webkatalógusokból érkező hivatkozások.

Szerezz nevet – szerezz linket!

Ha a saját területeden hírnévre teszel szert, akkor ha megkérsz valakit, hogy hivatkozzon az oldaladra, szerinted visszautasítana?

Még jobb ha te magad írsz cikket egy befutott honlapra, és oda linkelsz, ahová nem szégyellsz!

 

Tegyél valamit, hogy beszéljenek rólad!

 

Ha nem akarsz linkekért kuncsorogni, magától is megosztják a tartalmadat, ha valami szokatlannal, váratlannal, különlegességgel stb. állsz elő, amiről érdemes beszélni, megosztani.

Nem azt mondom, hogy viselkedj úgy mint a celebek, akik csak azért csapnak botrányt, hogy megint a média középpontjába kerüljenek!

Ha írsz egy könyvet, létrehozol egy olyan anyagot, amivel megsegíted az embereket, kiállsz egy igaz ügyért, akkor van esélyed, hogy felfigyeljenek rád!

 

Szakértői lista – kérj viszontlinket a szakértőktől!

 

Keresd meg a témádban járatos bloggereket és befolyásos személyiséget, hogy “ebben és ebben a formában” szeretnéd őket megjeleníteni a honlapodon, mint a “szakma nagyjait”!

Hozz létre egy nagy listát a téma szakértőiről, mutasd be őket pár mondat erejéig, és linkelj a releváns webhelyekre!

Te is kérd meg őket viszont, hogy a témádhoz leginkább illeszkedő tartalmukról “xyz” horgonyszövegre linkeljenek vissza rád.

Aki mer, az nyer!

Mielőtt linket kérsz bárkitől te legyél te az első, aki szívességet tesz, vagy felajánl valamit, ami értékes lehet a számára!

 

Vendégblogolás az ingyen linkekért

Ha csak úgy tudsz linket szerezni egy jó oldalról hogy magadnak kell a cikket megírni, amiben elhelyezheted a linkedet, ne légy lusta! Ha többet szeretnél tudni, olvasd el a következő cikket: Vendégblogolás mint linképítő technika

 

Külső linkek szerzése hozzászólásokkal

 

Sokan panaszkodnak, hogy senki se szól hozzá a tartalmukhoz. Ezen segíthetsz úgy is, ha a hozzászólásoknál megadod a lehetőséget, hogy elhelyezzék a linkjüket. (A moderálásról ne felejtkezz el!) Így jól jár a hozzászóló és te is (már ha témádhoz kapcsolódik a linkelt oldal).

Szólj hozzá te is olyan cikkekhez, fórumbejegyzésekhez, ahol lehetőséged van megosztani a linkedet!

Természetesen el kell olvasni a szabályzatot előtte – nehogy kitiltsanak az oldalról! 😉

Nem ez a legjobb linképítési módszer a keresőoptimalizálásban. Különösen, ha “nofollow” linkeket kapunk. Erről majd egy másik blogbejegyzésben írok! 😉

 A linképítés története – miért nehezebb 2020-ban és 2021-ben linkeket építeni, mint tíz évvel ezelőtt?

 

Ennek megértéséhez üljünk be egy virtuális időgépbe, és utazzunk a Google őskorába!

Ebben az időszakban Yahoo! és az Alta Vista keresőmotorok voltak a domináns játékosok a pályán. A keresési eredményeket 100% -ban a weboldalak tartalma alapján rangsorolták.

Aztán jött a  Google. Linképítés -minőségi linkek

A Google híres PageRank algoritmusa megváltoztatta a játékot. Ahelyett, hogy egyszerűen elemezte volna az oldal tartalmát, a Google megvizsgálta, hogy hány ember linkelt az adott oldalra.

Eltelt közel 20 év,  és a Google továbbra is a linkek alapján határozza meg a weblap minőségét, tehát még mindig kiemelt rangsorolási tényező, hogy milyen linkek mutatnak az oldalunkra.

 

Ahogy korábban említettem  – a számos frissítésnek köszönhetően (például a Google Penguin) , a Google számára most már a link minősége (nem csak a link mennyisége) áll  a középpontban.

 

Mi számít minőségi linknek 2020-ban és 2021-ben? Két link közül melyik az értékesebb?

 

Ha időt és energiát nem kímélve belevetjük magunkat  a linképítésbe, egy idő után a következő  szélsőséges dolgok történhetnek:

 

✅ Ha jó minőségű, prémium linkeket szerzünk

 

Akkor elég hátradőlni, és várni, hogy a “linkrakéta” az első oldalra repítsen.

 

☠ Ha gyenge minőségű linkeket építünk

 

A Google megbüntet a spam-nek tűnő linkek miatt, és hátrasorol.

 

Hogy döntsem el, hogy melyik link értékes és melyik káros?

 

Page Authority (PA) – mennyire tekintélyes az oldal/aloldal, ami a hivatkozást adja?

 

Ha tekintélyes oldalról, blogbejegyzésből kapunk linkeket, az lesz talán a legnagyobb hatással  a rangsorára.

 

Seo szakemberek több éves tesztelés során jutottak arra a következtetésre, hogy a “Page Authority” többet jelent, mint bármely más tényező. Ez azért van, mert a hiteles oldalakra mutató linkek több tekintélyt (vagy más néven PageRank-et) adnak át webhelyére.

 

Page Authority – Egy külső Google-től független cég, a SEOMOZ által használt mérőszám. Mióta a Page Rank frissítés kétségessé vált, érdemes egyéb a weboldalhoz köthető mérőszámokat figyelembe venni, mint például a Page Authority (PA), ami a weboldal egyes aloldalainak az értékét méri. A 0-100 közé eső érték egy matematikai képletre alapozva adja vissza, hogy az adott honlap milyen valószínűséggel ér el jó helyezést a SERP-ben. Minél nagyobb a szám, annál jobban teljesít a weboldal. Mivel a weboldalak erőssége keresőoptimalizáltsági állapotuktól függően változik, ezért a PA érték is folyamatos korrekción megy keresztül.

 

(Megjegyzés: Bár a Google nem osztja nyilvánosan a PageRank információit, továbbra is algoritmusuk alapját képezi).

 

Itt nézd meg, hogy egy oldalnak mekkora a tekintélye: Open Site Explorer

 

Ne ijedj meg: ha új a weboldalad, valószínűleg alacsony lesz a szám, mivel a SEOMOZ nem tudja lefedni az egész világhálót, viszont folyamatosan fejlődik.

 

Ezt a mérőszámot nem érdemes abszolút értéknek tekinteni.  Mivel ez egy összehasonlító eszköz, nem feltétlenül van “jó” vagy “rossz” Page Authority pontérték.

 

Arra jó, hogy összehasonlíts két weboldalt, hogy melyikről érdemesebb linket szerezni!

linképítés page authority keresőoptimalizálás

A Google Page Authority értéke

 

 

Domain Authority (DA)  – az egész honlap átfogó értékelése

 

Amíg a Page Authority érték csak egyetlen oldalra terjed ki, addig a Domain Authority a teljes honlapot értékeli. Mennyire hiteles az adott site?

 

Itt is 0 és 100 között van az értékelés. 20-as DA-ról 30-ra ezerszer könnyebb eljutni, mint mondjuk 70-ről 80-ra.

 

A nagyszámú, kiváló minőségű külső linkekkel (például a Wikipédia vagy a Google.com) rendelkező webhelyek a Domain Authority skála felső végén vannak, míg a kisvállalkozások és a kevesebb bejövő linket tartalmazó webhelyek esetében sokkal alacsonyabb a DA pontszám.

domain authority - linképítés 2017

A Wikipédia 100/100 DA értékkel igen tekintélyes weboldal

 

A vadonatúj webhelyek mindig “egyes” Domain Authority pontszámot kapnak.

A Domain Authority (tekintély) értéket célszerű összehasonlító mutatóként (nem abszolút, konkrét pontszámként) használni a keresési eredményekben végzett kutatások során.

A DA szám mutatja meg , hogy mely honlapnak lehet erősebb / linkprofilja. Mivel ez egy összehasonlító eszköz, nem feltétlenül van  “jó” vagy “rossz” Domain Authority pontszám.

 

Általánosságban elmondható, hogy a NYTimes.com webhelyről érkező linknek sokkal nagyobb hatása lesz, mint egy névtelen bloggertől kapott linknek.

Milyen külső linkek mutatnak a weboldalamra?

 

Itt is  megnézheted:
https://majestic.com/reports/site-explorer…

A lista nem teljes – főleg az ingyenes változatban! Arra viszont jó, hogy egy kicsit ráláss a konkurenciádra!

Linképítés árak

Nehéz meghatározni, hogy mennyibe kerül a linképítés. Nincs is külön ilyen szolgáltatásom, mert mint mondtam korábban, a tartalomépítés az első. Ha ez megvan, és technikailag is beállítottuk a céloldalakat, akkor Prémium szövegírás csomagban vagy  a havidíjas keresőoptimalizálás részeként természetesen minőségi linkekeket is építünk.

A keresőoptimalizálás és linképítés áráról részletesen tájékozódhatsz ITT!

 

Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.

Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.

Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.

Nincs olyan vállalkozó, aki a honlapjával ne szeretne a Google találati lista első oldalán megjelenni!

Na jó, nem minden vállalkozót érdekel a találati lista,  és sok cégvezetőnek egyáltalán nincs ideje honlappal meg online dolgokkal foglalkozni, sőt valaki a céges weblapot is feleslegesnek tartja!

Egy biztos, minden vállalkozó célja, hogy nyereséget termeljen!

Szerintem  a fenti mondattal te is egyetértesz! Valószínűleg van már weboldalad, vagy tervezed, hogy lesz.  Ha még nincs honlapod, olvasd el a Miért kell a weboldal? Üdv az alagsorban! című írást.

Egy jól beállított honlap megsokszorozhatja a bevételedet!

Ennek az ellenkezője is igaz. Ha nincs honlapod, vagy van, de rosszul lett beállítva, akár milliós nagyságrendű üzleti lehetőségektől eshetsz el!

A Google találati lista szempontjából mit jelent a jó beállítás?

A honlap beállítás olyan keresőoptimalizálási (SEO) feladat, amellyel elérheted, hogy a weboldalad minél jobb helyezéseket érjen el az internetes keresők találati listáján, és minél több látogatót szerezzen a keresőből.

Amikor valaki rákeres egy kifejezésre a lekérdező felületen, akkor pillanatokon belül megjelenik a  találati lista. Sok múlik azon, hogy a te oldalad megjelenik-e,  ha igen, milyen helyezéssel?

Egy kis ismétlés…

  1.  A keresőrobotok összegyűjtik az információt a linkeken keresztül bejárva a webet.
  2. A keresőmotorok indexelő rendszerei több száz különböző szempontból vizsgálják meg a honlapok aloldalait, azok egymásra hivatkozását(linkeket).

A kérdés már csak az, hogy mi alapján fogja kiválasztani a keresőmotor a releváns találatot az indexállományból, és mi alapján állítják sorrendbe azokat?

A Google például több száz tényezőt vesz figyelembe, és nagy hangsúlyt tesz az oldalra mutató linkek számára.

A Google algoritmusa  folyamatosan változik, így az is folyamatos munkát igényel, hogy megszerezzük a legjobb helyek egyikét az organikus találatok között.

Lássunk néhány SEO tippet!

Google találati lista – rangsorolási tényezők

 

1. Domain név

Az ideális domain név:

  • nem túl hosszú
  • könnyen megjegyezhető
  • a kulcsszó és a márkanév párosítása

2. Title – címsor

Általában ugyanaz, mint az oldalad címe – ha nem állítasz be semmit.

A SEO alapja azonban a helyesen megválasztott címsor:

  • Legyen benne a kulcsszó, lehetőleg minél közelebb  a cím elejéhez!
  • Ne legyen két különböző aloldaladnak vagy tartalmadnak ugyanaz a címe!
  • Mindig törekedj az eredetiségre!

 

Title - találati lista

Ellenőrizd a címsort!

title - google találati lista

WordPressben egyszerűen beállíthatod a főoldal címsorát…

3. Meta description – meta leírás

A meta leírás adott weblap tartalmának rövid összefoglalására szolgál. Fontosságát az adja, hogy a Google kereső gyakran ezt az elemet jeleníti meg a találati listán, tehát a keresőoptimalizálás szempontjából majdnem akkora fontossággal bír, mint a Title elem.

A meta leírás a weboldal HEAD elemében található, és a következőképpen néz ki:

<META NAME="Description" CONTENT=".....itt a leírás.......">

A Yoast SEO bővítmény segít a beállításban, és nem kell kódokat túrni, ha WordPress motort használsz!

 Itt olvashatsz még többet a meta leírásról: http://seo.antikaotika-design.hu/meta-leiras-hossza-description-seo-google/

4. Keresőbarát URL – nice URL  – szép URL – tiszta URL – olvasható URL

Az URL jelentése  – leegyszerűsítve –  internetes cím/webcím, ami alapján egy böngésző be tud tölteni egy aloldalt.

A webcímek  utólag is optimalizálhatók.

Milyen a keresőbarát URL?

  • Szerepel benne az aloldal választott kulcsszava
  • Beszédes a látogatók számára
  • Rövid és egyszerű
  • Könnyen megjegyezhető
  • Nem tartalmaz különleges karaktereket
  • Magában hordozza és leírja a site struktúrát
  • Szóköz helyett kötőjel szerepel

http://seo.antikaotika-design.hu/index.php?cat=8&id=41

helyett

http://seo.antikaotika-design.hu/minta-bejegyzés/

találati lista - keresőbarát URL

WordPressben a “Beállításoknál” válaszd a “Bejegyzés címe” pontot!

 

5. Kifelé mutató linkek

Sok weboldal tulajdonos a mai napig nem szeret kilinkelni az oldaláról, mert  attól félnek, hogy a kifelé mutató linkekkel elveszik az oldal PageRank értéke és ezáltal hátrább sorolódik a keresők találati listáján.

Meg kell szabadulnunk attól az ősi, magyar lélekben meggyökeredzett félelemtől, amely szerint, ha nálunk “okosabbakra” hivatkozunk, akkor attól mi “butábbnak” fogunk tűnni!

Ma már a Google olyan weboldalakra küldi a látogatóit, amelyek információs csomópontokként működnek. Ha a saját témádban magas PageRank értékű oldalakra oldalakra linkelsz, akkor a Google  szemében te is értékesebbnek fogsz tűnni.

Azért azt tartsd szem előtt, hogy lehetőleg ne a konkurenciádat erősítsd a linkekkel!

Hogyan hozz létre keresőoptimalizált tartalmat?

Erről részletesen a következő blogbejegyzésemben fogok írni. Folytatódnak a SEO tippek!

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Indexelés, rangsorolás  – A keresőmotorok működése 2.

Indexelés, rangsorolás – A keresőmotorok működése 2.

Indexelés, rangsorolás – A keresőmotorok működése 2.

A keresőmotorok működése cikksorozat 1. részben  bemutattam a keresőrobotok és azon belül a Googlebot működését.  A 2. részben az indexelés és a rangsorolás folyamatát mutatom be. Nézzük, mik is azok az indexelő és rangsoroló rendszerek!

Az indexelés folyamata

A legegyszerűbben úgy értheted meg az internetes keresést, ha  elképzelsz egy hatalmas könyvet, amelyben egy terjedelmes tárgymutató címszavai alapján próbálod  a keresett oldalakat megtalálni. A  keresőmotorok programjai is az index alapján kutatják fel a legrelevánsabb adatokat, amelyeket majd szépen megjelennek a  találati listán.

keresőmotorok - keresőrobotok -feltérképezés, indexelés, rangsorolás

  1. A keresőrobotok átfésülik az internetet a hivatkozásokon keresztül,
  2. A meglátogatott oldalakat lementik az indexelő rendszer számára.
  3. A robotok által lementett oldalakat az  indexelő (indexer) elemezi, tárgymutatókat, indexeket készít
  4. Az így létrejött indexek segítségével gyorsan megtalálhatod a kulcsszavakat tartalmazó weboldalakat .

A feltérképezés és indexelés olyan folyamatok amelyek időbe kerülnek és rengeteg tényezőtől függenek.

Az indexelés során fontos szempontok:

  • a szavak gyakorisága
  • a szavak eloszlása
  • a szavak előfordulásának helye:
    • oldal címe
    • címsor mező
    • URL cím,
    • pozíció az oldalon belül

 

Google indexelés

Ha Google keresőt használsz, akkor a Google index határozza meg, hogy az általad meghatározott kulcsszóra milyen honlapok jelennek meg.

A Googlebot  a feltérképezett oldalakat indexelve hatalmas tárgymutatót hoz létre, amelyben nyilvántart minden szót, és a szavak előfordulási helyét az egyes oldalakon. Emellett feldolgozza a főbb tartalomcímkékben és –attribútumokban, például a TITLE címkékben és az ALT attribútumokban tárolt információkat is.

Nézd meg a Google kereső működését!

Ebben a 3 perces videóban megnézheted a Google kereső működését. A szemléletes kisfilmből könnyen megértheted a feltérképezés, az indexelés és a rangsorolás folyamatát.

Ne felejtsd el bekapcsolni a magyar feliratot!

Rangsorolás – PageRank

A különféle keresők különböző módszereket alkalmaznak a találatok rangsorának megállapítására.

A leggyakrabban használt keresők valamelyest ismerik a felhasználókat, ezért a találati listák személyre szabottak.

A kisfilmben láthattad, hogy a Google indexelő rendszerei több száz különböző szempontból vizsgálják meg a honlapok aloldalait, azok egymásra hivatkozását (linkeket) és ennek alapján állítják sorrendbe azokat.

A Google tehát nem egyetlen kifejezés előfordulásának gyakoriságát veszi figyelembe, hanem az általa egymáshoz tartozónak tartott kifejezések együttes előfordulását.

A PageRank a Google internetes keresőmotor legfontosabb eleme.

A Wikipédia meghatározása szerint: a PageRank az informatikában egy olyan algoritmus, amely hiperlinkekkel összekötött dokumentumokhoz számokat rendel azoknak a hiperlink-hálózatban betöltött szerepe alapján. (Ezt a számot szintén PageRanknek nevezik.)

Leegyszerűsítve:

Amikor a saját honlapodról olyan oldalakra linkelsz, amelyeket jónak tartasz, akkor gyakorlatilag szavazatot adsz le a céloldalra. A  hiperlink vagy “magyarul” hiperhivatkozás olyan kapcsolatot jelent az oldaladon, amely kattintásra egy másik lapot vagy fájlt nyit meg.

Minél több szavazatot kap egy oldal, annál fontosabb, de azt is figyelembe kell venni, hogy a szavazatot leadó oldal mennyire fontos.

A PageRank az oldal fontosságát mutató szám. Az a fontos oldal, amire fontos oldalak mutatnak.

 

A legfontosabb rangsorolási tényezők

Erről a következő blogbejegyzésemben fogok írni. Konkrét tippeket kapsz majd arról, hogy hogyan tudsz előrébb kerülni az internetes keresők találati listáján.

Nagyszerű listát találhatsz továbbá Tóth Péter SEO tanácsadó honlapján a következő cikkben: 

Google Rangsorolási Szempontok: 89 Tényező [TIPPEKKEL]

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

 

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Google kereső – Nem találom a weboldalam! 4+1 megoldás

Google kereső – Nem találom a weboldalam! 4+1 megoldás

Google kereső – Nem találom a weboldalam! 4+1 megoldás

Elkészült a fantasztikus beizzított weboldal, amelyre látogatók – mit látogatók! – vásárlók tömegeit várod, és ahogy telnek a napok mégsem jön senki. Egy ideig vársz, aztán gyanakodni kezdesz, hogy vajon egyáltalán felhoz-e a Google kereső, ha beírod a honlapod nevét…

– Basszus! Nem találom a weboldalam! Láthatatlan vagyok?!

– Ne ijedj meg, mert van megoldás a problémádra!

Ha szeretnéd megállapítani, hogy webhelyed jelenleg szerepel-e a Google indexében, hajts végre egy „site:” keresést a webhely URL-jére. Például a „site:example.com”.

 

Nem találom a weboldalam! Mi a megoldás, hogy megjelenjek a Google kereső találati listáján?

A legnagyobb keresőmotorok a weben a Google, a Yahoo és a Bing.  Globálisan az összes keresések több mint 80%-át a Google felületén bonyolítják le.  Részletesebb leírás itt: Internetes keresők.

Ahhoz, hogy megjelenjünk  a Google kereső találati listáján,  indexelni kell az oldalunkat.

1.Nem találod a weboldalad? – Engedd meg a keresőmotoroknak, hogy bejárják az oldaladat.

Az internetes keresőmotorok tipikusan két részből állnak, az egyik összegyűjti az információt, a másik pedig rendszerezi. Erről részletesen a következő blogbejegyzésemben fogok írni.

Amennyiben WordPress tartalomkezelő rendszert használsz,  könnyen ellenőrizheted a vezérlőpultodon, hogy letiltottad-e a keresőmotorok számára az oldaladat.

Ezt meg tudod nézni a “Beállítások” => “Olvasás” menü alatt. Itt fontos, hogy  “Megtiltjuk a keresőmotoroknak, hogy bejárják az oldalunkat.” opció NE legyen bepipálva!

 

Az oldalt blokkolja a robots.txt

A keresőrobotot a weboldalunkhoz tartozó robots.txt fájl segítségével tudjuk irányítani. Ez a fájl a weboldaladat tároló szerveren található és itt tudod közvetlenül módosítani.

Ha azt szeretnéd, hogy mindent térképezzen fel a keresőrobot, ez a legegyszerűbb beállítás:

User-agent: *

A Search Console (Korábbi nevén: Google webmester eszközök) használatáról még lesz szó a későbbiekben. Amennyiben már telepítetted, itt is be tudod állítani a robots.txt-t.

Google kereső robots.txt

2. Nem találod a weboldalad? – Mert még nagyon új …Türelem!

Ha most aktiváltad a honlapodat, akkor adj időt a  virtuális robotoknak, hogy bejárják és feltérképezzék az oldalad! Sokszor egy vagy több hét is szükséges ahhoz, hogy a Google kereső  találati listáján megjelenj.

Honlapkészítés során azt szoktam javasolni az ügyfeleimnek, hogy ne szégyelljék a  félig elkészült oldalukat, hanem tegyék láthatóvá minél előbb ezzel is időt nyernek.

Ha türelmetlen vagy, a következő hivatkozást használva azonnal regisztrálhatod a  honlapodat a Google indexébe:

http://www.google.com/addurl – Frissítés! Sajnos ezt már csak a Google Search Console-ban tudod megtenni, ha hozzá van kötve a honlapod.

 

3. Nem találod a weboldalad? Hiányoznak az oldaladra mutató linkek!

Ha nem tiltottad le a  keresőrobotokat, akkor gyakorlatilag automatikusan megtalálják honlapodat. A  Google keresőbe kerüléshez nem kell más, mint legalább egy, az oldaladra mutató link egy olyan oldalról, ami már megtalálható a Google keresőben. Az olyan weblapokat, melyekre nem mutat link, előbb-utóbb kiszórják a keresők.

4. Nem találod a weboldalad? Mit üzen a Search Console?

Ebben a cikkben nem térek ki a Search Console telepítésére és beállítására, erről részletes leírást kaphatsz a következő linken: Google webmester eszközök – az online marketing nulladik lépése

A Google Search Console olyan eszközöket biztosít, amelyek segítségével beküldheted a tartalmadat a Google rendszerébe, és figyelemmel kísérheted, hogyan teljesít az a Google keresésben.

www-vel vagy www nélkül?

Ha például kapsz egy olyan üzenetet, hogy a http://example.com nincs indexelve, győződj meg róla, hogy a http://www.example.com domaint is hozzáadtad fiókodhoz (vagy fordítva), és ellenőrizd annak a webhelynek az adatait.

A Google hibát észlelt webhelye feltérképezésekor

A jelentés két fő részből áll:

  • Webhelyhibák: A jelentés e szakasza a legutóbbi 90 napban előforduló olyan főbb problémákat jeleníti meg, amelyek megakadályozták, hogy a Googlebot hozzáférjen a teljes webhelyhez (az egyes mezőkhöz tartozó diagram az adott mezőre kattintva jelenik meg).
  • URL-hibák: Ez a szakasz azokat a konkrét hibákat tartalmazza, amelyeket a Google asztali számítógépekre vagy telefonokra tervezett bizonyos oldalak feltérképezési kísérlete során észlelt. Az URL-hibajelentés minden szakasza a Google által az oldalak eléréséhez használt különböző feltérképezési mechanizmusoknak felel meg, és a felsorolt hibák is kifejezetten az ilyen oldalakra vonatkoznak.

Google kereső - Nem találom a weboldalam

Míg a „Nem található (404)” hibák észlelése normális, érdemes javítania a következőket:

  • fontos, más oldalak által hivatkozott oldalak hibáit
  • webhelytérképen korábban szereplő régi és törölt URL-eket
  • fontos oldalak elgépelt URL-jeit
  • népszerű, ám webhelyén már nem létező oldalak URL-jeit.

Így a számodra fontos információkat mind a Google, mind a látogatók könnyedén meg tudják majd nyitni.

+1 jó tanács, ha nem találod a weboldalad: kérj segítséget!

Ha ezek után sem sikerült a problémát megoldani, és még mindig nem találod a weboldalad a Google kereső találati listáján, vagy nem vagy elégedett a helyezéssel, szívesen segítek, ha írsz az info@antikaotika-design.hu emailcímre.

Záró gondolatok

Keresőoptimalizálás szempontjából az indexelés kulcsfontosságú tényező. Ha a weboldalad vagy annak egy része nincsen feltérképezve, ne hagyd annyiban, mindenképpen nézz utána, hogy mi lehet az oka! Néha egy-két kattintás is csodákra képes, máskor szükséged lesz SEO szakemberhez fordulni, aki professzionálisan be tudja állítani a honlapodat, hogy ne veszítsd el a Google keresőből érkező potenciális ügyfeleidet!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage