Készítek egy videó sorozatot, hogy megmutassa neked miből áll a SEO elemzés. Most a témakör első videóját láthatod, melynek a célja a problémák feltárása, rendberakása annak érdekében, hogy honlapod sikeresen szerepeljen a Google keresőben, és megjelenjen a találati listában.

A legjobb tanulás a tapasztalás és a szemléltetés – ez lehet akár negatív, akár pozitív tapasztalat ; vagy tanuljunk mások hibájából –  nevezhetjük bárhogy – így tehát az én első, legkorábbi honlapomon, az https://antikaotika.hu weboldalon mutatom be neked a problémát.

Az „Antikaotika – elég a káoszból” létrehozásakor vicces nevet választottam, aminek célja az volt, hogy a bennem lévő káoszt, a problémák legyőzését kiírjam magamból. Válogatás nélkül írtam mindenről ami bennem volt.

Miről szól a honlapod? -videó a YouTube-on

 

Ha megfigyeljük az itt látható cikkeket, rögtön szembetűnik, hogy nagyon szerteágazó témájukkal semmi összefüggés nincs közöttük. (Van cikk az egészségről, levenduláról, retro- stílusról, rendről, fogászatról, takarításról stb. ), ami a honlap címéhez hiába igazodik, de azt a célt ezzel nem érem el, ami minden honlap tulajdonos célja, hogy jól szerepeljen a Google keresőben.

Ugyanis a Google nem tudja összerakni a hiányos, szerteágazó tartalomból a honlap témáját. Működik a honlap ugyan, de nincs „ereje”.

 

Írjunk cikket kulcsszavakra!

 

Később, amikor megtanultam, hogy kulcsszavakra kell írni a cikkeket a jó helyezés érdekében, akkor kitalált kulcsszavakra, hasra ütés szerűen írtam a témáimat, a tartalmat. Akkor még nem sejtettem, hogy ezzel a megoldással a véletlenre bíztam a honlapom sikerét. Tehát ezzel sem sikerült erős kulcsszavakkal a Google találati listára kerülnöm.

 De honnan is tudhattam, hogy mi számít erős vagy jó kulcsszónak, amire keresnek is az emberek?

Miről szóljon egy honlap, hogy a Google jól értékelje?

A lényeg: bármiről írhatsz, bármi is érdekeljen, de a honlapodban egy domain-hoz  lehetőleg egy tartalmat/témakört adjál.

Amikor keresőoptimalizálásról beszélünk, legyen az az alap, hogy a honlap egy témáról szóljon.

Kulcsszókutatás!

 

Ennek a cikknek nem a kulcsszókutatás alapos bemutatása a cél, de egy-két jó tanáccsal már előrébb leszel.

Először is bele kell „látnod” a vevőid fejébe.

  • Vedd elő a józan paraszti eszedet – ha te szeretnéd megvenni, amit most el akarsz adni, hogy írnád a keresőbe?
  • Gyakran amikor a Google keresőablakába elkezded beírni a kulcsszót, a Google automatikusan kiegészíti a szövegedet azokkal a kifejezésekkel, amelyekre gyakran keresnek. Érdemes ezek körül keresgélned!
  • Ha a weboldalad össze van kötve a Google Search Console-lal, elég pontos adatokat kaphatsz arról, hogy mely kulcsszavakra jelent meg a te oldalad a találati listán.
  • Végezz kulcsszó kutatást a Google Adwords kulcsszótervezővel.
  • Google Trends oldalon is végezhetsz összehasonlítást, ha pl. nem vagy biztos abban, hogy macskatáp vagy a macskaeledel kifejezést keresik-e gyakrabban.
l

 

Házi feladat

Javaslom neked, hogy házi feladatként próbáld meg alkalmazni a fentieket a saját honlapodon.

 

  • Fogalmazd, meg miről szól a  honlapod.
  • Hozzá szólhatsz itt a videó alatt a YouToube-n, mennyire jártál sikerrel, teljesítetted e a célt: egységes lett e a honlapod.
  • Ha megakadtál, kérdésed van azt is leírhatod, szívesen segítek.

Következő videómban folytatom a SEO elemzés témakörét! Várlak szeretettel, hogy tovább lépj a siker felé!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

SEO AJÁNDÉK

30 OLDALAS E-BOOK , 25%-OS KUPON, INGYENES SEO TANFOLYAM - NE MARADJ LE!

SEO AJÁNDÉK

30 OLDALAS E-BOOK , 25%-OS KUPON, INGYENES SEO TANFOLYAM - NE MARADJ LE!