A vendégblogolás az egyik leghatékonyabb linképítő technika, ha blogod van. Lehet személyes vagy szakmai, érdemes kihasználni a lehetőségeit.

Ma már a Google azokat a magas minőségű, viszonylag hosszú, egy témára fókuszáló blogbejegyzéseket részesíti előnyben, amikre a lehető legtöbb külső link mutat. És az sem mindegy, milyen oldalakról jönnek azok a linkek.

Nem elég tehát megírni ezeket a tartalmakat, linkeket is érdemes építeni rájuk. Találd meg a legjobb oldalakat és gyűjts be tőlük néhány ütős linket egy olyan lehetőséggel, amivel mindenki jól jár.

Mi az a vendégblogolás?

A vendégblogolás pontosan az, amit a neve is mutat: egy blogon „külső” szerzőként jelentetsz meg cikket.

Ha van már weboldalad, megállapodhatsz más weboldalak tulajdonosaival, hogy írsz nekik egy-két szuper cikket, amit ők publikálnak az oldalukon. Ebben a cikkben cserébe elhelyezhetsz egy-két linket, ami a te saját oldaladra, bejegyzéseidre mutat.

Ebben a helyzetben mindenki jól járhat:

  • a weboldal tulajdonosa kap egy jól megírt, minőségi cikket;
  • te kapsz egy külső oldalról rád mutató linke(ke)t, nőhet a hitelességed és az oldalad ereje.

Milyen előnyei vannak számodra a vendégblogolásnak?

Növeled a weboldalad esélyét, hogy jó helyezést érjen el a találati listán

Amikor egy keresőmotor listázza a találatokat, számtalan tényezőt vesz figyelembe a releváns találatok sorba rendezésekor. A minőségi tartalom, rendszeres publikálás mellett nagyon fontos tényező az oldalra mutató külső linkek száma és minősége. Ha számodra releváns, témába vágó oldalakról kapsz linket, az sokat erősíthet az oldaladon.

Nemcsak a másik weboldalnak generál forgalmat, hanem neked is

Mivel te választhatod meg, kiknek ajánlod fel a cikked megjelentetésének a lehetőségét, számodra értékes oldalakról kaphatsz linkeket. Az ottani olvasók nagy valószínűséggel érdeklődni fognak a te weboldalad iránt is.

Szakértői profilt építhetsz és ismertté teheted a márkád

Ha a tevékenységedet érintő iparágban több helyen is minőségi cikkekkel jelensz meg, ez hozzájárul a szakértői profilod építéséhez.

Új kapcsolatokat építhetsz

Lehetséges, hogy később nem a cikkből származó forgalom lesz a legnagyobb nyereséged, hanem a személyes kapcsolatok, amikre így szert teszel. Ha mindkét fél elégedett, a kapcsolat könnyen folytatódhat, és más típusú együttműködést is kialakíthattok a vendégblogoláson túl is.

Mikor kezdd el?

Érdemes akkor elkezdeni, amikor már külső szemmel is látható, hogy értéket tudsz adni az írásaiddal. Egy éppen elindult, üres blog még nem győz meg senkit. A linkek miatt is szükséges legalább néhány olyan tartalom elkészítése, amire érdemes külső oldalról is hivatkozni.

Milyen oldalakat válassz és hogyan keresd meg őket?

Először gondold végig, te milyen értéket tudsz adni?

  • milyen témákban tudnál megjelenni szakértőként?
  • milyen témákkal foglalkozol szívesen?
  • milyen cikkeid vannak, amikhez kapcsolódóan tudnál vendégcikket írni?

Írj listát!

Írj össze egy listát azokról az oldalakról, ahol minőségi tartalmat publikálnak és nagy a látogatottságuk. Nagyon fontos, hogy témában minél szorosabban kapcsolódjanak az általad választott területekhez. Ilyen oldalak lehetnek, amiknek egyrészt ugyanaz a tevékenységük, mint a tiéd, esetleg a te tevékenységedhez kapcsolódnak, azt kiegészítik.

Biztató, ha úgy látod, az oldalon már másnak is adtak lehetőséget vendégcikket megjelentetni.

Kezdetben a legjobb, ha sikerült a tágabb ismeretségi körödből válogatni az első vendégblogolási lehetőségeket, de ne ijedj meg akkor sem, ha a megcélzott oldalnál nincs ismerős. Kezdőként nem valószínű, hogy egy nagyon erős, milliós látogatottságú oldal megjelentetné a cikkedet, de nem kell magad korlátok közé szorítanod, próbálkozni lehet bárhol.

Érdemes egyből annak is utána nézni, hogyan tudod velük felvenni a kapcsolatot, keress rögtön e-mail címet.

Tanulmányozd az oldalakat!

Ha összeállt a listád, akkor el kell kezdened tanulmányozni ezeket az oldalakat. Nagyon fontos megismerkedned a megcélzott blogokkal. Készíts jegyzeteket, szedj össze minden információt, amit csak tudsz:

  • kik a blog olvasói, érdeklődők vagy szakértők a témában?
  • mit tudsz az olvasókról, milyen célból látogatják az oldalt, a blogot?
  • mennyire illeszkedik a te tudásod a megcélzott oldal olvasóinak érdeklődéséhez?
  • van-e megfelelő témád, ami illik az oldalhoz, de még nincs cikk róla?
  • tudsz-e olyan stílusban írni, ami tetszeni fog a blog olvasóinak?

Vedd fel a kapcsolatot!

A megcélzott oldalak kapcsolattartóinak írj egy rövid üzenetet, amiben leírod, hogy szeretnél vendégcikket írni, ha erre van lehetőség. Érdemes egy rövid bemutatkozás után a legjobb egy-két cikked linkjét is elküldeni. Ha írtál már vendégcikkeket, akkor azoknak is csatold a linkjét. A legjobb, ha az előzetes kutatásodnak megfelelően már tudsz is ajánlani 2-3 olyan tágabb témát, ami illik az oldalhoz és szívesen foglalkoznál vele.

Nagyon fontos, hogy mindenkivel nagyon kedves és udvarias legyél még akkor is, ha éppen elutasítja az együttműködés lehetőségét.

Hogyan és milyen cikket írj?

Ha elfogadják az ajánlatodat, nekiláthatsz az egyeztetésnek és a cikkírásnak.

Ha valakivel elkezded a részleteket megbeszélni, akkor tartsd be a határidőket és az összes megbeszélt részletet. Legyél rugalmas a vázlatok, cikkek szerkesztésében, ha az érintett weboldal tulajdonos valami mást szeretne vagy másképpen képzeli el az írásod.

Témaválasztás

Először állapodjatok meg a témában. Van olyan oldal, ahol teljesen szabad kezet adnak, de 2-3 konkrét témajavaslatot minden esetben érdemes adni, hogy tudjanak választani.

Ha témát keresel, több szempontot figyelembe kell venned:

  • az oldalon még ne legyen éppen ugyanolyan témájú cikk, mint amit tervezel. Keress rá, a tágabb témában milyen cikkek jelentek meg eddig, hogy ezekhez tudj kapcsolódni.
  • válassz olyan témát, amiben tényleg szakértő vagy, ami illik hozzád.
  • olyan téma legyen, ami valószínűleg érdekelni fogja a blog olvasóit.
  • tudj a saját bejegyzésedhez, céljaidhoz kapcsolódni.

Elvárások a cikkel kapcsolatban

A téma rögzítése után kérdezd meg, milyen előírások, elvárások vonatkoznak a cikkekre. Ilyen lehet például a cikk hossza, a tagolás mélysége, a képek mérete és mennyisége.

Ha nincs ilyen, akkor mindenképpen vizsgáld meg a többi, már megjelent cikket. Igazodj ezekhez! Nézd meg, azok milyen hosszúak, milyen egyéb elemeket tartalmaznak (idézetek, videók, képek), milyen stílusban vannak megfogalmazva. A formázás is hasonló legyen majd, mint az oldalon szereplő többi cikknél. Milyen hosszúak a bekezdések? Vannak-e vastagított szövegek? Mekkorák a cikkben szereplő képek?

Nagyon fontos, hogy valóban értékes cikket adj a külső blognak. Pontosan ugyanolyan fantasztikus cikket adj, mint amilyet a saját oldaladra is kitennél! Olyan cikket, amit érdemes egyébként is hivatkozni.

Mindenképpen figyelj oda, hogy a vendégcikked ne rólad szóljon, ennek nem a reklámozásod a célja. A bejegyzésnek hasznos információforrásnak kell lennie, nem hirdetésnek.

A vendégblogolás egyébként ugyanúgy működik akkor is, ha a bejegyzéseidet nem magad írod, hanem van szövegíród, aki ebben segít. Vele is megírathatod a cikket, ami aztán a másik weboldalra kerül. Elképzelhető, hogy így még több időd is marad, hogy további vendégcikkekről egyeztess!

Milyen linkeket helyezz el a vendégcikkben?

Ebben is igazodni kell a vendéglátó oldalhoz. Általában 1-2 linket engednek megjelentetni a cikkek szövegében, és nem is elegáns teleszórni ennél többel.

A bejegyzés tartalmában ne a főoldaladra vagy a kapcsolati oldaladra hivatkozz, hanem adj további releváns olvasnivalót a látogatónak. A szövegben elhelyezett linkek mindenképpen legyenek odaillők, a látogatók számára valóban értéket jelentsenek. Olyan cikkre mutassanak, ahonnan még több információt szerezhetnek. Lehet, hogy a vendégcikk megírása előtt érdemes létrehoznod egy sarokkő tartalmat, és ezt az egyébként is erős oldaladat linkelni.

A legtöbb helyen szerzőként írhatsz magadról egy kis bemutatkozást is, vagy a nevedre helyezhetsz el hivatkozást. Ez vezethet a személyes oldaladra (ha van ilyen) vagy a blogod főoldalára.

Nagyon fontos, hogy ne csak magadra linkelj! Ahogy minden bejegyzésben, itt is ugyanolyan fontos külső hivatkozások elhelyezése.

A weboldal tulajdonosát pedig tiszteld meg azzal, hogy a szövegben belső, a weboldal saját tartalmaira vezető hivatkozásokat is elhelyezel.

Ha ez mind sikerült, a cikket publikálják, akkor pedig ünnepelj!

Publikálás után

Publikálás után kezeld a megjelent írást ugyanúgy, mint a többi saját bejegyzésedet. Oszd meg te is a cikket a közösségi média oldalaidon.

Ezután már csak türelem kérdése az eredmények láthatóvá válása! A keresőrobotok tudomást szereznek az új tartalomról, bejárják, lementik, benne a rád mutató linkekkel! Meglátod, érdemes ilyen sokat dolgozni érte!

close

SEO AJÁNDÉK

30 OLDALAS E-BOOK , 50%-OS KUPON, INGYENES SEO TANFOLYAM - NE MARADJ LE!

close

SEO AJÁNDÉK

30 OLDALAS E-BOOK , 50%-OS KUPON, INGYENES SEO TANFOLYAM - NE MARADJ LE!