Hogyan lehet pénzt keresni az interneten? Online pénzkeresés blogírással

Mivel keresőoptimalizálással foglalkozom, ezért látom, hogy egyre többen írják be a Google keresőjébe, hogy: hogyan lehet sok pénzt keresni online, hogyan keressek pénzt otthon? Hogy lehet sok pénzt csinálni, hogyan csináljunk pénzt az interneten? Mivel lehet sok pénzt keresni? stb. A pénzkeresés blogírással és a cikkírás otthoni munka is népszerű kulcsszó. A gyors „pénzcsinálásban” sajnos nem tudok segíteni, de hosszú távon lehet bloggal stabil jövedelemhez jutni. Ebben a cikkben elmondom, hogyan!

h

Pénzkeresési lehetőség az interneten 2024 - tartalomjegyzék

$

Mit jelent a blog? Miért érdemes cikkeket írni?

$

Pénzkeresés blogírással – számtalan lehetőség közül választhatsz

$

Szabadúszó szövegíró (otthoni vagy "home office" munka)

$

Milyen a jó szövegíró? Mit várnak el a cégek?

$

Újságírás

$

SEO szövegírás - SEO copywriting

$

Google Adsense + további hirdetési lehetőségek

$

Affiliate marketing

$

Webáruház vagy szolgáltatás támogatása cikkekkel

Nézd meg videón az online pénzkeresési lehetőségeket!

 

SEO blogszövegírás alapok konyhanyelven – Hogyan kerülj a Google első oldalára?

 

Egyáltalán mi az a blog? És miért van szükség arra, hogy blogbejegyzéseket írjunk?

Ha még nem blogoltál, de tervezgeted, akkor valószínűleg olyasmi jut az eszedbe, hogy pl. össze kéne gyűjteni egy helyen a titkos családi recepteket, naplót kellene vezetni, amit csak te látsz. Vagy pont fordítva, szeretnéd megmutatni a nagyvilágnak, hogy miben vagy jó. Igenis ismerjék meg a titkos receptjeidet, hogy minél szélesebb körben learathasd az elismerést!  Ha a blogírásról ez jut eszedbe, nem vagy messze az igazságtól. A blog fogalma valóban a naplóírásból származik, ahogy ezt a Wikipédián bárki elolvashatja:

 

„Az eredeti „weblog” kifejezés a „web” és „log” (napló) szavak összetételéből keletkezett, ebből rövidült a mára bevetté vált blog alakká.

Témája sokrétű: lehet interneten közzétett személyes, egyéni napló, de lehet egyéni vagy csoportos politikai véleménynyilvánítás vagy üzleti jellegű kommunikáció eszköze is, és lehetségesek tematikus blogok is (például kifejezetten irodalommal foglalkozó).”

Ha még nincs kikristályosodott üzleti célod a blogírással, akkor egy tetszőleges ingyenes platformon is elkezdheted az irogatást.

 

Erről bővebben olvashatsz itt: Miért kell a weboldal? Üdv az alagsorban! és Weboldal ingyen – Üdv a földszinten!

 

 

Pénzkeresés blogírással – számtalan lehetőség közül választhatsz

Ismerek SEO szakértőket, akik jól fizető vagy népszerű témára húznak fel egy vagy több honlapot, cikkeket írnak, iratnak a témában, majd különféle módon igyekeznek pénzt keresni vele:

  • Google Adsense reklámokat helyeznek el rajta
  • PR cikk lehetőséget kínálnak
  • linképítésre használják
  • hirdetési felületeket értékesítenek
  • vagy egész egyszerűen csak jó pénzért eladják.

Ez már haladó szint, nagyon tudatos építkezésről szól. Ezekről a későbbiekben lesz szó. Nézzük először, hogy mit tudsz kezdeni a szövegírói talentumoddal, ha még nincs honlapod.

Szabadúszó szövegíró munka – „home office” szövegírás otthoni munka

Ha van újságírói vénád, jól tudsz fogalmazni, viszonylag könnyen találsz szabadúszó szövegíró munkalehetőséget.

Kezdd csak beírni a Google-be: szövegíró

 

Ahogy látod, a Google felajánl egy csomó szövegírással kapcsolatos kulcsszót, hogy „segítsen”: szövegíró munka, szövegírót keresünk, szövegíró home office, szövegíró állások.

A Google célja, hogy a fenti témák közül válassz egyet, mivel ezek népszerű keresések, és bizonyára lesz rá hirdetés is, amire kattintva a Google bevételhez jut. Így működik a keresőmotor. Cserébe kapsz egy jólfésült találati listát, ami a hirdetések alatti részben jelenik meg. Ezen az „organikus” listán találhatod a Google által legjobbnak ítélt oldalakat. Megsúgom: inkább ide érdemes kattintani, mint a hirdetésekre.

A hirdetésekben látható, hogy elvárnak némi tapasztalatot, kreativitást, marketing szemléletet.

 

Milyen a jó online szövegíró, amire cégek vadásznak? Melyek az elvárások?

  • több éves szövegírói tapasztalat
  • kreatív szövegírási képességek – saját stílus
  • tud mutatni referenciát
  • kiváló kommunikációs készség
  • nyitottság
  • érdeklődés
  • kiváló helyesírás 😉
  • pontosság
  • vakon gépelés
  • angol vagy más nyelv ismerete
  • képszerkesztési tapasztalat
  • alap keresési optimalizálás (SEO) ismeret – na ebben biztos, hogy tudok segíteni!

Mivel jó szövegírót nem könnyű leakasztani a polcról, ezért nem fontos minden elvárásnak egyszerre megfelelni. Nálam nem működik a vakon gépelés (már félig igen), vagyis ha rákérdeznének, azt mondanám: félvak gépíró vagyok. A helyesírás sem megy mesterszinten, de az általam írt cikkek mégis hasítanak! 😉

Ha nincs gyakorlat és referencia, akkor egész egyszerűen el kell kezdeni a cikkírást a saját honlapodon, vagy írj másnak szöveget. Először írj ingyen vagy szerény összegért. Pl. 1 karakter 1 Ft stb., majd ahogy egyre ügyesebb leszel, építsd a brandedet, emeld a díjadat. Próbálkozhatsz SEO szakértőknél, marketingeseknél is kopogtatni, mivel ők rendszeresen szerveznek ki szövegíró munkát.

Újságíró, olvasószerkesztő állás

Újságírást érdemes tanulni, de nem feltétlenül szükséges a „papír”. Ha munkát keresel, a hirdetők gyakran „csak” azt várják el leendő kollégájuktól, hogy újságírói gyakorlattal rendelkezzen, vagy régóta blogoljon.

Ez már egy magasabb szint. Bizonyos helyekre sajnos a referencia sem elég, mivel fontosabbak a kapcsolatok. Khm-khm.

SEO szövegíró – SEO copywriter

A legkönnyebben SEO szövegírással lehet referenciát szerezni. Ha ezt megtanulod, akkor az eredményt a Google-be írt keresőkifejezéssel is bizonyíthatod. Cikk típusú kulcsszavakkal viszonylag egyszerű a lista elejére kerülni. Ez tanulható.

Ingyenes SEO szövegíró tanfolyamomra jelentkezhetsz ITT.

Alapszinten a SEO szövegírást úgy tanítják, hogy egy kulcsszó = egy cikk. Tehát a kulcsszókutatás során kiválasztott  kifejezésre ne optimalizáljunk több oldalt vagy blogbejegyzést. Ilyenkor hajlamosak vagyunk valóban egyetlen kulcsszóra optimalizálni a tartalmat, holott igazi eredményt kulcsszócsoporttal és kapcsolódó kifejezések tudatos használatával érhetünk el. Sokszor jobban járunk, ha nyúlfarknyi bejegyzések helyett egy tartalmas – akár többezer szavas – cikket írunk. Ezt már több ügyfelemnél bizonyítottam, akik 50-szer körbejártak egy témát, mégsem értek el mérhető eredményt. Ilyen esetekben megnézzük, hogy találunk-e újrahasznosítható cikket, amit felturbózunk, és az eredménytelen tartalmakat ráirányítjuk. Előfordul, hogy a jobban járunk, ha friss szemmel  írtunk egy vadiúj blogbejegyzést, amelyhez készítünk előtte egy SEO vázat.

Ha magas szinten szeretnénk a cikkírást űzni és hirdetés nélkül eredményt elérni, akkor meg kell érteni a keresőoptimalizálás lényegét és a hozzá kapcsolódó fogalmakat, mint például a kulcsszó, metaadatok stb.

 

A tartalom a SEO hajtóereje. Ezért a keresőoptimalizált szövegírást érdemes megtalnulni, és folyamatosan fejleszteni!

 

Milyen a jó SEO szöveg?

Emberközpontú

Tudom, hogy ellentmondásosan hangzik, de ne a Google-nek írjunk, hanem az embereknek! A keresőmotorok gyakran frissítik algoritmusaikat azzal a céllal, hogy a legjobban ki tudják elégíteni a keresési igényeket. A SEO hosszú távú játék. Válaszoljunk a keresési szándéknak megfelelően. Minél megfelelőbb az információ az emberek számára, annál jobb helyezést érünk el a találati listákon.

Mi lehet a keresési szándék? Hogyan találnak információkat az emberek? Kérdéseket tesznek fel! A keresőbe írt kifejezés alapvetően kérdés (még akkor is, ha nem kérdés formában jelenik meg).

Ha a tartalmat ilyen „kérdések” szerint strukturáljuk, akkor releváns válaszokat tudunk adni az emberek számára.

Egy másik profi tipp a nagyszerű SEO eredményekhez, ha hozzáadunk egy GYIK részt a webhelyéhez, és felhasználja azt más helyekre mutató hivatkozásként.

 Hozzáadott értékkel rendelkezik

Nem számít mi a szövegírás témája, értékének kell teremteni az olvasó számára. Az értékteremtés azt jelenti például, hogy lépésről lépésre utasításokat, statisztikákat vagy új módszert adunk egy régi probléma megoldására. Az ilyen tartalmat szívesen meglinkeli és elmenti a közönség a könyvjelzői közé, valamint megosztja a közösségi médiában, ami szintén rangsorolási szempont lehet.

A további szempontokat olvassuk el: ITT

Reklámbevételek, Google Adsense stb. – így is lehet bloggal pénzt keresni

A Google Adsense  az egyik legegyszerűbb bevételiforrás, ha rendelkezünk bloggal. Szinte talált pénz. Nem lehet hülyére keresni magunkat vele, de kár lenne kihagyni. Amit a Google Ads-ben költ valaki, abból részesedsz, ha regisztrálod a honlapodat a Google Adsense felületén.   Minél nagyobb az organikus forgalom, annál többen kattintanak az oldalunkon található Google linkekre. Nagyon jó útmutatót találhatsz az ite.hu oldalán a beállításokról, amelyek segítségével ügyesen tudod növelni a bevételedet.

Ha bizonyítottan sokan látogatják a honlapodat, a felületeidet értékesítheted is. Új honlappal nem érdemes még próbálkozni, hiszen a hiszen a hirdető is azért ad ki pénzt, hogy minél többen elolvassák a hirdetését.

Affiliate marketing, mint internetes pénzkereseti lehetőség

 Ha már bloggerkedsz, érdemes kipróbálni az affiliate marketinget is. Hasonlít a hirdetéses módszerre, de itt kifejezetten partneri viszonyban segítesz be egy harmadik fél értékesítési folyamatába. Ez azt jelenti, hogy a cikkedben írsz és hivatkozol egy általad értékesnek talált termékre vagy szolgáltatásra. Ha a linkedre kattintva létrejön a vásárlás a partneroldalról, akkor jutalékot kapsz. Ezt nem szabad eltitkolni az olvasók előtt sem, hiszen így tisztességes a játszma. Attól, hogy Magyarországon ennek nincs nagy kultúrája, érdemes külföldi oldalakon is szétnézni.

Webáruház támogatása cikkekkel

Ahol nagy a verseny a termékek területén, ott sokszor a Google első hely vagy első oldal sem elég a vásárláshoz, hiszen szinte mindent visz a Google Shopping, ami a képes találatok és a hirdetések nagyszerű ötvözete. Nagyon hatásos. A SEO szakértők pedig nem győzik vakarni a fejüket, hogy mit lehet tenni. Mint mindig: alkalmazkodni. Ha organikusan szeretnénk nagy forgalmat terelni a honlapunkra, akkor nem biztos, hogy a „termék” típusú kulcsszavakat kell erőltetni. Fordítsuk meg a folyamatot. Ne mi akarjunk nyomulni, hanem blogbejegyzések formájában válaszoljunk a (leendő) ügyfelek problémáira, kérdéseire. Ehhez is szükség lesz kulcsszókutatásra. Ilyenkor ne várjuk, hogy a konverzió emelkedni fog, hiszen ez a módszer még az érdeklődés fázisában lévőket szólítja meg. Az viszont majd rajtunk áll, hogy mit kezdünk a hálóba fogott rengeteg hallal.

  • Rögtön a szájukba adhatjuk a csalit (hasznos valamit az email címükért cserébe)
  • Remarketinggel próbálkozhatunk
  • Megjelenítjük a blogban a problémájukra választ adó terméket.
  • Meglinkeljük a termékoldalunkat.

Ha most esetleg sok volt a „kínai”, akkor ne ragadjunk itt le, hiszen valószínűleg most más lesz számunkra a megoldás.

 

Saját szolgáltatásod, márkád népszerűsítése blogírással

Ha tervezel tanácsadói, dizájner vagy bármilyen szolgáltatást nyújtani, akkor előbb-utóbb ki kell építeni a saját márkádat, amivel megkülönbözteted magad a piac többi szereplőjétől. Ne félj ingyenesen tanácsot adni blogcikkeken keresztül. Tapasztalatból mondhatom, hogy igazak a Biblia szavai: „minél többet adsz, annál több lesz neked”. Ha kihagyjuk a spirituális részt, és csak üzletileg vizsgáljuk a dolgot, akkor az emberi lélek valahogy így működik:

„Hú, ha ennyi tudást ad ingyen, vajon mi-mindent tudhat még! Már az ingyenes tanácsaival is javultak az eredményeim, nekem kell a fizetős tartalma is!”

Aki a felületet kapirgálja, az megelégszik azzal, hogy „ingyenélősködjön”, aki viszont igazán magasszintű, strukturált ismeretre és szolgáltatásra akar szert tenni, az ki fogja nyitni neked a pénztárcáját, ha a cikkeid előtte meggyőzték. Könnyen „rá lehet szokni” egy-egy blogerre, ha egyedien és szakszerűen tálalja a tudást vagy ért a szórakoztatáshoz!

 

Hogyan keressek pénzt az interneten? Összefoglalva

A felsoroltakból láthatod, hogy nem csak szövegírással lehet pénzt keresni az interneten, hanem:

  • termékkel, webáruházzal
  • letölthető anyagokkal, pl. e-bookkal
  • partnerkapcsolatokkal
  • hirdetés megjelenítéssel
  • marketing szolgáltatással
  • keresőoptimalizálással
  • honlapkészítéssel
  • fotózással
  • coaching szolgáltatással
  • oktatással
  • videókkal
  • stb

A szövegírás tipikus otthon végezhető munka, ami a kisgyermekes anyukáknak is jó hír, csak fontos, hogy ne szűküljön le a gondolkodásunk – ami valahol természetes – a kisbabánk köré. Bár sok anyuka indított kisbaba témájú vállalkozást sikerrel, érdemes ezt az időszakot is tanulásra, gyakorlásra fordítani.

 

Hogyan lehet bloggal pénzt keresni?

Kezdj el először bármiről írni, csak vigyél bele rendszert. Ezután ki fog kristályosodni a következő lépés. Rájössz majd, hogy melyik úton érdemes továbbmenni. Nyugodtan lehet, sőt kell is néha váltani. Legyél türelmes! Ne félj attól, hogy vannak nálad nagyobb nevek is a szakterületeden! Nem nekik írsz, hanem azoknak, akik pár lépéssel vagy fényévekre le vannak maradva mögötted. Nekik segítesz. Értük vagy. A többivel ne foglalkozz! A másik hozadéka a cikkírásnak, hogy magadat is képzed, így folyamatosan javul a szakértői státuszod!

„Docendo discimus” – azaz tanítva tanulunk!

 

Ha bármiben segíthetek, vedd fel velem a kapcsolatot:ITT!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakértő

Hogyan lehet online pénzt keresni? 

Az ötleteidet, véleményedet írd le a hozzászólásban!

SEO AJÁNDÉK

30 OLDALAS E-BOOK , 25%-OS KUPON, INGYENES SEO TANFOLYAM - NE MARADJ LE!

SEO AJÁNDÉK

30 OLDALAS E-BOOK , 25%-OS KUPON, INGYENES SEO TANFOLYAM - NE MARADJ LE!