Mit jelent a kulcsszókutatás, és miért fontos a SEO-ban?
A kulcsszókutatás a keresőoptimalizált szövegírás folyamatának első lépése, és elengedhetetlen része a SEO stratégiának. Mielőtt létrehoznánk bármilyen webhely tartalmat, meg kell ismerni, hogy milyen keresési kifejezéseket használ a közönség. Ezek az egy vagy több szóból álló kifejezések lesznek a célzott kulcsszavaink, amelyekre elkezdjük a hasznos és jó minőségű tartalom megírását.
A Google évente több mint 2 trillió keresési lekérdezést kezel, napi 5,5 milliárdot!!!
Ha tudod, hogy mire keresnek az emberek a területeden, akkor te lehetsz a válasz a kérdéseikre és a problémáikra.
Mit jelent a kulcsszókutatás?
A kulcsszókutatás a SEO (keresőoptimalizálás) része. A gyakorlatban listakészítést és/vagy táblázatgyártást jelent, ami akár órákig is eltarthat. Összeszedjük azokat a kifejezéseket amelyekre a Google keresőben jó helyen szeretnénk feljönni.
Itt szinte mindig elcsúszik az elképzelés és a valóság. A Google első hely mindenki álma, aki kattintásokat szeretne az organikus találati listáról. Én és az ügyfeleim is számos kulcsszóra jövünk első helyen, de felelőtlenség lenne bárkinek beígérni a biztos Google első helyezést, mivel a piac és a Google algoritmusai és keresőfelülete is folyamatosan változik.
Ahhoz, hogy ilyen listánk legyen, be kell lépniük egy kicsit a közönség fejébe. Milyen kereső kifejezéseket írnak be a Google-be, amikor termékeket, szolgáltatásokat, üzleti vállalkozásokat, márkákat keresnek, illetve a problémára szeretnének megnyugtató választ? Vajon a mi termékünk vagy szolgáltatásunk a válasz a keresésre? Ha igen, akkor ezzel a listával olyan tartalmat hozhatunk létre a honlapon, amely több, magas színvonalú forgalmat vonz. A kulcsszókutatás soha nem fejeződik be: ennek rendszeres megismétlése elengedhetetlen, hogy naprakészek maradjunk!
Miért fontos a kulcsszókutatás? Hogy egy nyelven beszélj a célközönséggel!
A megfelelő kulcsszavak megtalálása elengedhetetlen, mivel világossá teszi, hogy milyen keresési kifejezéseket használ a célpiacunk. Gyakran (vagyis szinte mindig) találkozom azzal az esettel, hogy a honlap tulajdonosa szaknyelvet használ a termékek leírásakor, míg a célközönség egy teljesen más szót használ ugyanarra. Ennek eredményeként a potenciális ügyfelek nem találták meg ezeket a webhelyeket, mert a szóhasználat eltér.
Emlékszem, hogy a fizikatanárom haja égnek állt – pedig nem is volt a 220-ba bedugva – amikor valaki az izzóra villanykörtét mondott. 🙂 – sajnos ilyenkor (ha van rá keresés) a villanykörtét is el kell fogadnunk célzott kulcsszónak. 🙂
A szöveget ezekre a kifejezésekre is érdemes optimalizálni. Ha nagyon gáz a kifejezés szakmai szempontból, akkor a hivatalos kifejezés mellé magyarázatnak leírhatjuk, hogy a köznyelvben így és így is előfordul. Ha így teszünk, rengeteg látogatót szerezhetünk, mert valószínűleg a konkurencia is a szakmai nyelvet fogje „erőltetni”. Ennek az ellenkezője is igaz: nincs értelme olyan kulcsszavakra optimalizálni a tartalmat, amelyeket az emberek nem használnak. Az alapos kulcsszókutatás segít nekünk abban, hogy egy nyelven beszéljük a célközönséggel, és ez sokkal érdemesebbé teszi a honlap optimalizálására tett erőfeszítéseket. Ezen felül, a keresési szándék megnézésével megtudhatja, hogy pontosan mit keres a közönség. Ezekre a kérdésekre választ kell kapniuk minőségi tartalom formájában.
Csak a SEO-ban fontos a kulcsszókutatás?
Amikor kulcsszókutatást végzek, akkor a kulcsszó listában benne hagyom direkt azokat az adatokat, amelyekkel a honlaptulajdonos hetékonyan tud hirdetni. A Google Ads nem biztos, hogy azokat a kulcsszavakat kínálja neked a kampányodhoz, amelyekkel igazán jól jársz, hanem azokat, amelyekre a legnagyobb a verseny, mivel ezzel tudja a legtöbb pénzt keresni. Érdemes ugyanakkor megkeresni azokat a kifejezéseket, amelyekre van keresés, de alacsony a vereny. Egész egyszerűen azért, mert a konkurencia nem gondol rá. Lásd villanykörte 😉
A kulcsszókutatás tehát a legjobb módja annak, hogy megtaláljuk az új, releváns kulcsszavakat:
- a fizetett hirdetési kampányokhoz
- az organikus (nem fizetett) találati listán való jó szerepléshez.
A kulcsszókutatás lényege, hogy felfedezd, hogy…
- mire keresnek a témádban az emberek
- mekkora a havi keresések száma
- melyek ezek közül, amelyek relevánsak és használhatóak
- hova és hogyan helyezd el a kulcsszavakat
- milyen további kulcsszó jöhet szóba, amire még nincs tartalom
Olvasd el: Mik azok a longtail (hosszú farok) kulcsszavak? A long-tail keyword jelentése és használata
Antal-Pap Judit
SEO szakértő
SEO szakember, Google keresőoptimalizálás szakértő, web-designer
Saját honlapok:
Antikaotika, Antikaotika-design, Antikaotika-SEO, Retro-Vintage ,Online Szolgáltatások Boltja, Legjobb cégek, megbízható szakemberek, Dr. Fog Implantatum-fogbeültetés, Mit mond a biblia?
Trackback/Pingback