
Mit jelent a keresőoptimalizálás más néven SEO?
A keresőoptimalizálás a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti “normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben. Wikipédia
A keresőoptimalizálás akkor sikeres, ha a weboldal a keresőmotorok találati oldalán (pl. Google) minél előbb, azaz jobban rangsorolva és többször jelenik meg.
A helyezés mellett fontos, hogy a megjelent cím és meta leírás “csábos” legyen, vagyis kattintásra ingerlő. Így lehet több látogatást szerezni az organikus, azaz természetes keresésekből.
Mit Jelent a SEO? Nézd meg VIDEÓN!
Minek a rövidítése a SEO? Mi a jelentése? A SEO kiejtése
Gyakran használjuk a keresőoptimalizálás helyett a SEO kifejezést is, mert könnyebb leírni és kimondani. Mivel csupa nagybetűvel írjuk, ezért gyanús, hogy ez valami rövidítést takar. Ez így is van!
SEO = Search Engine Optimization angol kifejezés rövidítése, ami szó szerinti fordításban keresőmotor optimalizálást jelent.
Egyszerűség kedvéért mi is használjuk a SEO kifejezést, így magyarosan kiejtve. Ha SZEÓ-t mondasz, az is elmegy – amúgy esz -í -ó lenne helyesen. 😉
A SEO magyar megfelelője a „keresőoptimalizálás”, a „motor” szócskát kihagyjuk, de mivel a legnépszerűbb keresőmotor Magyarországon a Google, ezért az ügyfelek szeretik a Google optimalizálást is használni.
Természetesen se a Google-t sem a Bing-et, sem semmi más keresőmotort nem tudunk optimalizálni, csak az általunk létrehozott tartalmat tudjuk olyan szintre emelni, hogy megfeleljen azoknak az algoritmusoknak és irányelveknek, amelyek aztán jó helyezést eredményeznek.
Nem érdemes széllel szemben vizelni! Tehát trükközés helyett játsszunk a Google irányelvei szerint, ha nem akarunk büntetést!
És mi a csuda az a SEM?
Magyarul ritkán használjuk a SEM rövidítést.
SEM = keresőmarketing, az angol Search Engine
Marketing rövidítése.
A keresőmarketing kicsit tágabb fogalom, mint a keresőoptimalizálás.
A SEM az online marketing egy fajtája, ami szélesebb eszköztárral akarja növelni egy weboldal láthatóságát a keresők találati oldalain.
A keresőmarketing, azaz a SEM fő eszközei a:
- Keresőoptimalizálás
- Fizetett hirdetés
- Szövegírás (angolul copywriting)
Igazából ez egy amerikai megközelítés, Magyarországon a szövegírás bőven a SEO része.
A hirdetésekre a cikk későbbi részében még visszatérek ….
A keresőoptimalizálás konyhanyelvre fordítva
Most egy kicsit gyakorlati példával is szeretném bemutatni, hogy mit jelent a SEO
Tételezzük fel, hogy van egy állateledel boltod, és szeretnéd, hogy az interneten megtaláljanak a vevők. Ehhez nem árt ismerni a keresési szándékot…
A potenciális ügyfeleid (akit szeretnél elérni), aki beírja pl. a Google keresőbe:
„akciós minőségi macskatáp a 2. kerületben”
A találati listán megjelennek azok az eredmények, amelyeket a Google a legmegfelelőbbnek talál. Ha a kulcsszó népszerű, akkor a lista élén lesz néhány hirdetés, utána következnek az organikus, nem fizetett eredmények. Optimális esetben itt jössz te!
A keresőoptimalizálás szerepe ebben van!
A Te terméked/termékcsoportod jelenjen meg az „akciós minőségi macskatáp a 2. kerületben”kulcsszóra a „normál” találatok között, lehetőleg az 1. oldalon!
Keresőoptimalizálás nélkül a weboldal szinte láthatatlan a keresőmotorok számára.
Érdekesség:
A lekérdezéseket illetően egy kimutatás a Google statisztikát illetően.
A Google több mint 40 000 keresési lekérdezést kezel átlagosan másodpercenként, ami napi több mint 3,5 milliárd lekérdezést és évi 1,2 trillió keresést jelent évente. Ez havonta mintegy 133 920 000 000 keresést jelenthet a Google-on.
Ezért is érdemes az organikus keresésekkel foglalkozni! Erről szól (részben) a keresőoptimalizálás!
Miből áll a keresőoptimalizálás?
Vázlatosan:
- Hibák feltárása
- Stratégia kidolgozása
- Kulcsszókutatás
- A honlap technikai elemeinek beállítása
- tartalomépítés
- linképítés
Ahogy egy honlap sosem lesz kész, úgy a keresőoptimalizálással is mindig lehet mit csiszolni az eredményeken. Kezdetben azért, hogy elérd a lehető legjobb helyet a találati listán, lehetőleg az első oldalon, aztán pedig azért, hogy ott is maradj!
Miért akar mindenki a Google találati lista első oldalára kerülni? (Egy kis humor)
Mert a 2. oldalon szokták a holttesteket elrejteni – ott úgyse keresi senki.
A statisztikai adatok szerint a felhasználók 90%-a nem lapoz át a 2. oldalra további
találatokért.
Mi a sikeres SEO titka?
A keresőoptimalizálás tanulható különféle elméleti anyagokból, de a gyakorlat és a tapasztalat az, ami által egyre jobb és jobb SEO eredményt tudunk felmutatni.
Sok ügyféljelölt keresett meg azzal, hogy mennyi mindent tudnak már a SEO-ról, de a gyakorlat és a honlap eredmények általában nem ezt tükrözik.
A keresőoptimalizálás is egy olyan hivatás, amihez több éves tapasztalat és folyamatos naprakészség szükséges!
Bízd a honlapodat SEO szakemberre!
Mire lesz szükséged, ha te akarod optimalizálni a weboldaladat?
- Rengeteg tanulásra
- Rengeteg munkára
- Rengeteg időre
- Rengeteg türelemre
Nem hangzik valami jól, ugye?
Pedig hosszabb távon mégis kifizetődőbb, mint a hirdetésre költött százezrek és milliók.
Melyik éri meg jobban a SEO vagy a Google Ads hirdetés?
A keresőoptimalizálás mellett léteznek a fizetett hirdetések, amelyekkel inkább gyors, de rövidtávú eredményt érhetünk el.
A fizetett hirdetés egyből működik, míg a keresőoptimalizálásnak idő kell!
A keresőoptimalizálás ingyenes – bár a tudásnak is ára van – és a hatása tartós.
A Google Ads – vagy ahogy megszoktuk – Google Adwords kampány csak addig működik, amíg tolod bele a pénzt.
Ha pedig fizetsz valakit, hogy seózza a weboldalad – akár hosszú távon – sokkal olcsóbban megúszod, mintha folyamatosan nyomnád a hirdetést!
A SEO és a fizetett hirdetések együtt többet érnek, mint külön-külön.
A Google Ads szakemberek gyakran fikázzák a keresőoptimalizálást, és a SEO szakértők is ekézik azokat, akik a hirdetésre szórják a pénzt.
Ügyfeleim részéről viszont azt tapasztalom, hogy egyre inkább olyan online marketing szakértőt keresnek, akik mind a kettőt hajlandóak kézbe venni. Eddig ellenálltam a Google Ads hirdetések kezelésének, de ahogy átvettem egy ügyfelem hirdetési kampányát, látom, hogy ez is egy aranybánya. Mivel értek a kulcsszókutatáshoz, ezért látom, hogy mennyi nagyszerű lehetőség marad parlagon a hirdetések területén! Érdemes több marketingeszköz összehangolt használatában gondolkodni. A marketingre szánt összeg közel 10%-át érdemes offline marketing eszközökre fordítani. Bővebb információ: Marketingkommunikációs eszközök és reklámeszközök.
A keresőmarketinget érdemes átfogóan nézni. Helye van a hirdetéseknek, de a kitartó SEO munka teljesen ki is válthatja azt.
Viszont ha a weboldalad nem biztosítja azt a minőséget, amelyről a Google úgy gondolja, hogy a felhasználók keresnek, akkora sok keresőoptimalizálási és hirdetési erőfeszítés kudarcba fulladhat.
A legfontosabb: a minőségi tartalom!
Milyen a jól optimalizált, minőségi tartalom?
A Google által megfogalmazott, és nemrégiben frissített SEO iránymutatások szerint teljesen egyértelmű, hogy a tartalom akkor jó, ha:
- informatív és
- kreatív
A Google Panda algoritmusán keresztül világít rá, hogy a keresőmotorok azt várják, hogy a weboldalak tartalma legyen:
- keresőbarát (a Google elvárásainak megfelelő)
- felhasználóbarát szeresse az olvasó)
Ezért a találati lista legjobb eredményeinek elérése érdekében ajánlatosa tartalmat úgy megírni, hogy:
- alapos kutatás előzze meg
- eredeti legyen
- a kulcsszavak egyenletesen legyenek elhelyezve a cikk egészében, ahol ez indokolt.
Megjegyzem, a visszájára sülhet el a kulcsszavakkal teletömött tartalom, különösen, ha trükközünk: láthatatlan szöveg, stb…
Mit tanácsolnak a marketing guruk?
- Írj minél több érdekes blogbejegyzést!
- Küldj minél több e-mailt!
- Fektess hirdetésbe!
- Koncentrálj a SEO-ra!
A keresőoptimalizálással (SEO) megnövelheted a forgalmadat anélkül, hogy pénzt költenél hirdetésekre, és lehet, hogy nem is kell új tartalmat írnod.
Ha szeretnéd tudni, mi a gond a honlapoddal? Feltárom a SEO hibákat egy kb. 15-20 perces videóban INGYEN. Ez a kedvencem! Használd ki! Mivel túl sokat beszélek, már félig a megoldást is tudni fogod. 🙂




Antal-Pap Judit
SEO szakember, keresőoptimalizálás szakértő, web-designer
Saját honlapok:
Antikaotika, Antikaotika-design, Antikaotika-SEO, Retro-Vintage