Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.
Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.
Nincs olyan vállalkozó, aki a honlapjával ne szeretne a Google találati lista első oldalán megjelenni!
Na jó, nem minden vállalkozót érdekel a találati lista, és sok cégvezetőnek egyáltalán nincs ideje honlappal meg online dolgokkal foglalkozni, sőt valaki a céges weblapot is feleslegesnek tartja!
Egy biztos, minden vállalkozó célja, hogy nyereséget termeljen!
Szerintem a fenti mondattal te is egyetértesz! Valószínűleg van már weboldalad, vagy tervezed, hogy lesz. Ha még nincs honlapod, olvasd el a Miért kell a weboldal? Üdv az alagsorban! című írást.
Egy jól beállított honlap megsokszorozhatja a bevételedet!
Ennek az ellenkezője is igaz. Ha nincs honlapod, vagy van, de rosszul lett beállítva, akár milliós nagyságrendű üzleti lehetőségektől eshetsz el!
A Google találati lista szempontjából mit jelent a jó beállítás?
A honlap beállítás olyan keresőoptimalizálási (SEO) feladat, amellyel elérheted, hogy a weboldalad minél jobb helyezéseket érjen el az internetes keresők találati listáján, és minél több látogatót szerezzen a keresőből.
Amikor valaki rákeres egy kifejezésre a lekérdező felületen, akkor pillanatokon belül megjelenik a találati lista. Sok múlik azon, hogy a te oldalad megjelenik-e, ha igen, milyen helyezéssel?
Egy kis ismétlés…
- A keresőrobotok összegyűjtik az információt a linkeken keresztül bejárva a webet.
- A keresőmotorok indexelő rendszerei több száz különböző szempontból vizsgálják meg a honlapok aloldalait, azok egymásra hivatkozását(linkeket).
A kérdés már csak az, hogy mi alapján fogja kiválasztani a keresőmotor a releváns találatot az indexállományból, és mi alapján állítják sorrendbe azokat?
A Google például több száz tényezőt vesz figyelembe, és nagy hangsúlyt tesz az oldalra mutató linkek számára.
A Google algoritmusa folyamatosan változik, így az is folyamatos munkát igényel, hogy megszerezzük a legjobb helyek egyikét az organikus találatok között.
Lássunk néhány SEO tippet!
Google találati lista – rangsorolási tényezők
1. Domain név
Az ideális domain név:
- nem túl hosszú
- könnyen megjegyezhető
- a kulcsszó és a márkanév párosítása
2. Title – címsor
Általában ugyanaz, mint az oldalad címe – ha nem állítasz be semmit.
A SEO alapja azonban a helyesen megválasztott címsor:
- Legyen benne a kulcsszó, lehetőleg minél közelebb a cím elejéhez!
- Ne legyen két különböző aloldaladnak vagy tartalmadnak ugyanaz a címe!
- Mindig törekedj az eredetiségre!
3. Meta description – meta leírás
A meta leírás adott weblap tartalmának rövid összefoglalására szolgál. Fontosságát az adja, hogy a Google kereső gyakran ezt az elemet jeleníti meg a találati listán, tehát a keresőoptimalizálás szempontjából majdnem akkora fontossággal bír, mint a Title elem.
A meta leírás a weboldal HEAD elemében található, és a következőképpen néz ki:
<META NAME="Description" CONTENT=".....itt a leírás.......">
A Yoast SEO bővítmény segít a beállításban, és nem kell kódokat túrni, ha WordPress motort használsz!
Itt olvashatsz még többet a meta leírásról: https://seo.antikaotika-design.hu/meta-leiras-hossza-description-seo-google/
4. Keresőbarát URL – nice URL – szép URL – tiszta URL – olvasható URL
Az URL jelentése – leegyszerűsítve – internetes cím/webcím, ami alapján egy böngésző be tud tölteni egy aloldalt.
A webcímek utólag is optimalizálhatók.
Milyen a keresőbarát URL?
- Szerepel benne az aloldal választott kulcsszava
- Beszédes a látogatók számára
- Rövid és egyszerű
- Könnyen megjegyezhető
- Nem tartalmaz különleges karaktereket
- Magában hordozza és leírja a site struktúrát
- Szóköz helyett kötőjel szerepel
https://seo.antikaotika-design.hu/index.php?cat=8&id=41
helyett
https://seo.antikaotika-design.hu/minta-bejegyzés/
5. Kifelé mutató linkek
Sok weboldal tulajdonos a mai napig nem szeret kilinkelni az oldaláról, mert attól félnek, hogy a kifelé mutató linkekkel elveszik az oldal PageRank értéke és ezáltal hátrább sorolódik a keresők találati listáján.
Meg kell szabadulnunk attól az ősi, magyar lélekben meggyökeredzett félelemtől, amely szerint, ha nálunk „okosabbakra” hivatkozunk, akkor attól mi „butábbnak” fogunk tűnni!
Ma már a Google olyan weboldalakra küldi a látogatóit, amelyek információs csomópontokként működnek. Ha a saját témádban magas PageRank értékű oldalakra oldalakra linkelsz, akkor a Google szemében te is értékesebbnek fogsz tűnni.
Azért azt tartsd szem előtt, hogy lehetőleg ne a konkurenciádat erősítsd a linkekkel!
Hogyan hozz létre keresőoptimalizált tartalmat?
Erről részletesen a következő blogbejegyzésemben fogok írni. Folytatódnak a SEO tippek!
Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!
Antal-Pap Judit
Saját honlapok:
Antikaotika, Antikaotika-design, Antikaotika-SEO, Retro-Vintage