SEO elemzés témájú cikkek

Weboldal sebesség teszt – SEO elemzés 3.

Weboldal sebesség teszt – SEO elemzés 3.

A honlap sebesség is rangsorolási tényező! Messze nem a legmeghatározóbb ugyan, de fontos! Ugyanis, ha webhelyed nem elég gyorsan töltődik be, és a látogatóidnak nem lesz türelme vagy ideje kivárni, akkor  idő előtt lelépnek, és visszamennek a találati listára. Ezzel viszont azt üzenik a Google-nek, hogy nem volt jó a honlapod, és lejjebb sorolhatja a találati listában. Lehet, hogy szuper a tartalmad, csak éppen a weboldal sebesség szörnyen lassú. Az online weboldal sebesség teszt segít kideríteni, hogy milyen gyors a weboldalad, és min érdemes változtatni.

Weboldal sebesség teszt 9 perces videó

A weboldal sebesség teszt videós átirata

Google PageSpeed Insights – weboldal sebesség teszt

  1. Első lépésként vizsgáld meg, milyen gyors a weboldalad, teszteld le! Kattints a következő linkre:

Google PageSpeed Insights

  1. Másold be/ írd be a vizsgálandó honlap URL-jét:

Pl.: https://seo.antikaotika-design.hu/

  1. Kattints az ANALYZE (elemzés) gombra! Pár másodpercen belül megkapod a kiértékelést.
  2. Váltogass a MOBILE/DESKTOP fülek között.  85-ös érték felett már elégedett lehetsz!

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

A Google PageSpeed Insights egy 1-100-ig terjedő skálán osztályozza a honlapokat.

Ha a teszt eredménye nem kielégítő, akkor azonnali megoldásra van szükségünk!

 

A honlap betöltési idejét többféle módon javíthatod:

Honlap gyorsítás a képek optimalizálásával

Van amelyiket magad  is meg tudod oldani. Több, különböző képszerkesztő programok segíthetnek  a képek tömörítésében. Ha van eredeti fotód, tömörítést követően töltsd fel. A sok felszabadult megabyte-tal javíthatod weboldalad teljesítményét.

Olvasd el: Képátméretezés – képoptimalizálás – SEO tippek 4.

Weboldal sebesség optimalizálása gyorsítótárazással

A WordPress honlapok jól optimalizálhatók, talán csak annyi a gond velük, hogy kell egy kis idő, hogy betöltődjenek, pláne ha a honlapot túlterheljük dizájn elemekkel, amit az én http://retro-vintage.hu honlapomnál elkövettem. Ettől függetlenül nagyon jól teljesít a honlap! 🙂

A honlapsebességet „lazy loading” megoldással is optimalizálhatod úgy, hogy a  dizájn elemek csak fokozatosan töltődnek be, ahogy görgeted az oldalt.

A gyorsításhoz használjuk a „Caching” bővítmények valamelyikét:

Ingyenes honlapsebesség gyorsító WordPress bővítmények:

weboldal sebesség teszt caching plugin előtt

Weboldal sebesség teszt caching plugin előtt

 

weboldal sebesség teszt caching plugin után

Weboldal sebesség teszt caching plugin után

Fizetős honlapsebesség gyorsító WordPress bővítmény:

WP-Rocket

 

Weboldal sebességet befolyásoló további tényezők

  • szerver válaszideje
  • böngésző gyorsítótárazása
  • szkriptek és CSS tömörítése
  • stb.

Google PageSpeed Insights teszten kívül az alábbi sebességteszteket is érdemes megnézni, hogy a fenti problémákról minél több infót megkapj:

A honlapod gyorsítását bízd szakemberre, és ügyelj arra, hogy a változtatások előtt legyen biztonsági mentés!

Mobilbarát a weboldalad? – SEO elemzés 2.

Mobilbarát a weboldalad? – SEO elemzés 2.

Mobilbarát a weboldalad? – SEO elemzés 2.

Köszöntelek a SEO elemzés videó sorozatom második részében, melynek témája: a mobilbarát weboldal. A mobilbarát, reszponzív honlap mára alapkövetelmény, de természetesen több módon is meg lehet oldani, hogy a hogy a honlap felhasználó- és „googlebarát” legyen. Bemutatok pár mobilbarát tesztet.

Amikor elvégzek egy ingyenes SEO elemzést erre mindenképp kitérek, ugyanis rangsorolás szempontjából fontos, hogy a honlapod mobilbarát-e vagy sem.

 

VIDEÓ – SEO elemzés 2. Mobilbarát a honlapod?

 

 

Az előző részben megtudhattuk, hogy SEO elemzés szempontjából milyen a jó weboldal témáját tekintve, illetve melyek lehetnek azok a problémák, amiért webhelyed nem úgy teljesít a Google keresőben, ahogy arra számítottál.

Ebben a részben egy innovatív lehetőségről beszélek, mely azoknak fontos akik „élen” akarnak megjelenni a keresési listában, akik lépést akarnak tartani a megváltozott keresési igényekkel. Nevezetesen, akiknek fontos tényező, hogy a weboldal tartalma mobiletelefonról is könnyen olvasható, reszponzív legyen. Ezért fontos a reszponzív webdesign is (amiről majd egy másik videóban beszélek részletesen).

 

 

Mit jelent a reszponzivitás?

 

A reszponzív szó jelentése: érzékeny, fogékony, jól reagáló.

A reszponzív weboldal tervezésében úgy jelenik meg, hogy a tartalom a képernyő (böngésző ablak) szélességére reagál, rugalmasan változik.

A reszponzív design lényege tehát, hogy eszközfüggetlen. Ugyanolyan felhasználói élményt nyújt egy mobiltelefonon, mint egy laptopon.

A Google minden évben több százszor frissíti a keresőmotorok algoritmusát kisebb, nagyobb módosításokkal.  A folyamatos fejlesztések, módosítások mögött a fejlődés, a folyamatosan változó igények kielégítése rejlik.

Mérésének eredményeként kapta azt az információt is, hogy manapság a keresések nagyobb része mobileszközökről történik, nem asztali gépekről. Ennek a módosult igényeknek szeretne megfelelni a Google.

Ez év őszén küldött értesítést a Google minden olyan webhely tulajdonosnak – nekem is -, akiknek Google Search console-hoz van kötve a weboldaluk. Ebben olvashattuk, hogy immár a Google Keresés találataiban megjelenő kivonatok a tartalom mobilverziójából készülnek.

Tehát a Google elsősorban azt nézi, hogy milyen a mobilverziója a weblapnak.

 

Hol tudom megnézni, hogy mobilbarát e a weboldalam?

 

A Search console-ban  különböző elemzések vannak ugyan ez irányban, néha jelentést is ad, de nem lehetünk biztosak, hogy a valós eredményt mutatja minden esetben. Ezért azt szoktam javasolni, hogy ha biztosak akarunk lenni, hogy mobilbarát e az oldalunk, futtassunk le  egy  „mobilbarát teszt” et.

 

Google Mobilbarát Teszt – Google Mobile Friendly Test

 

Írd be a keresőbe:

https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=hu

H a megjelenik a fenti felület, akkor nincs más dolgunk, mint a vizsgált  weboldalunk URL-ét beilleszteni, és a tesztet lefuttatni.

 

Még egy érdekességet feltétlenül megemlítek: ha  például „http” változatodról átálltál  „https”  változatra,  a Search Console – ba az új „https ” változatot is vedd fel, hogy ne kapj szívbajt, hogy lezuhan az eredmény. Ez gyakori hiba! Az eredmény szerencsére ettől független. Az átálláskor előfordulhat átmeneti visszaesés

Szemléltetésként nézzük az én elhanyagolt oldalamat. Ha rákattintunk Google Search Console-ban az eszközökre (lásd fenti videó) láthatjuk, , hogy a legtöbb keresés, kattintás mobilról érkezik. A számokat figyelve, a keresések több mint a fele jön innen.

 

 

Összegezve: A reszponzív dizájn mellett alternatíva, ha mobilra  külön változatot tervezünk, saját URL-címen, pl. ha egy régi weblapnak nincs mobil verziója. Alapesetben nem javaslom, hogy külön készítsünk egy mobiloldal változatot is! A WordPress honlapok sablonjai 98%-ban reszponzívak, használatuk viszonylag egyszerű, nem kell kódolgatni a mobilbarát felhasználói élmény elérése érdekében

 

l

Házi feladat

Házi feladatként írd meg, hogy sikerült e mobilbarát lenni, majd várlak a SEO elemzés következő témájához!
Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

MIRŐL SZÓL A HONLAPOD? SEO elemzés 1.

MIRŐL SZÓL A HONLAPOD? SEO elemzés 1.

 

Készítek egy videó sorozatot, hogy megmutassa neked miből áll a SEO elemzés. Most a témakör első videóját láthatod, melynek a célja a problémák feltárása, rendberakása annak érdekében, hogy honlapod sikeresen szerepeljen a Google keresőben, és megjelenjen a találati listában.

A legjobb tanulás a tapasztalás és a szemléltetés – ez lehet akár negatív, akár pozitív tapasztalat ; vagy tanuljunk mások hibájából –  nevezhetjük bárhogy – így tehát az én első, legkorábbi honlapomon, az https://antikaotika.hu weboldalon mutatom be neked a problémát.

Az „Antikaotika – elég a káoszból” létrehozásakor vicces nevet választottam, aminek célja az volt, hogy a bennem lévő káoszt, a problémák legyőzését kiírjam magamból. Válogatás nélkül írtam mindenről ami bennem volt.

Miről szól a honlapod? -videó a YouTube-on

 

Ha megfigyeljük az itt látható cikkeket, rögtön szembetűnik, hogy nagyon szerteágazó témájukkal semmi összefüggés nincs közöttük. (Van cikk az egészségről, levenduláról, retro- stílusról, rendről, fogászatról, takarításról stb. ), ami a honlap címéhez hiába igazodik, de azt a célt ezzel nem érem el, ami minden honlap tulajdonos célja, hogy jól szerepeljen a Google keresőben.

Ugyanis a Google nem tudja összerakni a hiányos, szerteágazó tartalomból a honlap témáját. Működik a honlap ugyan, de nincs „ereje”.

 

Írjunk cikket kulcsszavakra!

 

Később, amikor megtanultam, hogy kulcsszavakra kell írni a cikkeket a jó helyezés érdekében, akkor kitalált kulcsszavakra, hasra ütés szerűen írtam a témáimat, a tartalmat. Akkor még nem sejtettem, hogy ezzel a megoldással a véletlenre bíztam a honlapom sikerét. Tehát ezzel sem sikerült erős kulcsszavakkal a Google találati listára kerülnöm.

 De honnan is tudhattam, hogy mi számít erős vagy jó kulcsszónak, amire keresnek is az emberek?

Miről szóljon egy honlap, hogy a Google jól értékelje?

A lényeg: bármiről írhatsz, bármi is érdekeljen, de a honlapodban egy domain-hoz  lehetőleg egy tartalmat/témakört adjál.

Amikor keresőoptimalizálásról beszélünk, legyen az az alap, hogy a honlap egy témáról szóljon.

Kulcsszókutatás!

 

Ennek a cikknek nem a kulcsszókutatás alapos bemutatása a cél, de egy-két jó tanáccsal már előrébb leszel.

Először is bele kell „látnod” a vevőid fejébe.

  • Vedd elő a józan paraszti eszedet – ha te szeretnéd megvenni, amit most el akarsz adni, hogy írnád a keresőbe?
  • Gyakran amikor a Google keresőablakába elkezded beírni a kulcsszót, a Google automatikusan kiegészíti a szövegedet azokkal a kifejezésekkel, amelyekre gyakran keresnek. Érdemes ezek körül keresgélned!
  • Ha a weboldalad össze van kötve a Google Search Console-lal, elég pontos adatokat kaphatsz arról, hogy mely kulcsszavakra jelent meg a te oldalad a találati listán.
  • Végezz kulcsszó kutatást a Google Adwords kulcsszótervezővel.
  • Google Trends oldalon is végezhetsz összehasonlítást, ha pl. nem vagy biztos abban, hogy macskatáp vagy a macskaeledel kifejezést keresik-e gyakrabban.
l

 

Házi feladat

Javaslom neked, hogy házi feladatként próbáld meg alkalmazni a fentieket a saját honlapodon.

 

  • Fogalmazd, meg miről szól a  honlapod.
  • Hozzá szólhatsz itt a videó alatt a YouToube-n, mennyire jártál sikerrel, teljesítetted e a célt: egységes lett e a honlapod.
  • Ha megakadtál, kérdésed van azt is leírhatod, szívesen segítek.

Következő videómban folytatom a SEO elemzés témakörét! Várlak szeretettel, hogy tovább lépj a siker felé!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage