Készítek egy videó sorozatot, hogy megmutassa neked miből áll a SEO elemzés. Most a témakör első videóját láthatod, melynek a célja a problémák feltárása, rendberakása annak érdekében, hogy honlapod sikeresen szerepeljen a Google keresőben, és megjelenjen a találati listában.
A legjobb tanulás a tapasztalás és a szemléltetés – ez lehet akár negatív, akár pozitív tapasztalat ; vagy tanuljunk mások hibájából – nevezhetjük bárhogy – így tehát az én első, legkorábbi honlapomon, az https://antikaotika.hu weboldalon mutatom be neked a problémát.
Az „Antikaotika – elég a káoszból” létrehozásakor vicces nevet választottam, aminek célja az volt, hogy a bennem lévő káoszt, a problémák legyőzését kiírjam magamból. Válogatás nélkül írtam mindenről ami bennem volt.
Miről szól a honlapod? -videó a YouTube-on
Ha megfigyeljük az itt látható cikkeket, rögtön szembetűnik, hogy nagyon szerteágazó témájukkal semmi összefüggés nincs közöttük. (Van cikk az egészségről, levenduláról, retro- stílusról, rendről, fogászatról, takarításról stb. ), ami a honlap címéhez hiába igazodik, de azt a célt ezzel nem érem el, ami minden honlap tulajdonos célja, hogy jól szerepeljen a Google keresőben.
Ugyanis a Google nem tudja összerakni a hiányos, szerteágazó tartalomból a honlap témáját. Működik a honlap ugyan, de nincs „ereje”.
Írjunk cikket kulcsszavakra!
Később, amikor megtanultam, hogy kulcsszavakra kell írni a cikkeket a jó helyezés érdekében, akkor kitalált kulcsszavakra, hasra ütés szerűen írtam a témáimat, a tartalmat. Akkor még nem sejtettem, hogy ezzel a megoldással a véletlenre bíztam a honlapom sikerét. Tehát ezzel sem sikerült erős kulcsszavakkal a Google találati listára kerülnöm.
De honnan is tudhattam, hogy mi számít erős vagy jó kulcsszónak, amire keresnek is az emberek?
Miről szóljon egy honlap, hogy a Google jól értékelje?
A lényeg: bármiről írhatsz, bármi is érdekeljen, de a honlapodban egy domain-hoz lehetőleg egy tartalmat/témakört adjál.
Amikor keresőoptimalizálásról beszélünk, legyen az az alap, hogy a honlap egy témáról szóljon.
Kulcsszókutatás!
Ennek a cikknek nem a kulcsszókutatás alapos bemutatása a cél, de egy-két jó tanáccsal már előrébb leszel.
Először is bele kell „látnod” a vevőid fejébe.
- Vedd elő a józan paraszti eszedet – ha te szeretnéd megvenni, amit most el akarsz adni, hogy írnád a keresőbe?
- Gyakran amikor a Google keresőablakába elkezded beírni a kulcsszót, a Google automatikusan kiegészíti a szövegedet azokkal a kifejezésekkel, amelyekre gyakran keresnek. Érdemes ezek körül keresgélned!
- Ha a weboldalad össze van kötve a Google Search Console-lal, elég pontos adatokat kaphatsz arról, hogy mely kulcsszavakra jelent meg a te oldalad a találati listán.
- Végezz kulcsszó kutatást a Google Adwords kulcsszótervezővel.
- A Google Trends oldalon is végezhetsz összehasonlítást, ha pl. nem vagy biztos abban, hogy macskatáp vagy a macskaeledel kifejezést keresik-e gyakrabban.
Házi feladat
Javaslom neked, hogy házi feladatként próbáld meg alkalmazni a fentieket a saját honlapodon.
- Fogalmazd, meg miről szól a honlapod.
- Hozzá szólhatsz itt a videó alatt a YouToube-n, mennyire jártál sikerrel, teljesítetted e a célt: egységes lett e a honlapod.
- Ha megakadtál, kérdésed van azt is leírhatod, szívesen segítek.
Következő videómban folytatom a SEO elemzés témakörét! Várlak szeretettel, hogy tovább lépj a siker felé!
Antal-Pap Judit
SEO szakember, keresőoptimalizálás szakértő, web-designer
Saját honlapok:
Antikaotika, Antikaotika-design, Antikaotika-SEO, Retro-Vintage