Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király? – SEO tippek 2.
Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király? – SEO tippek 2.
Újabb SEO tippek, hogy a weboldalad bekerüljön a top 10-be a Google kereső találati listáján! Azt már tudod, hogy milyen az ideális domain név, címsor, metaleírás, URL, és hogy miért kellenek a kifelé mutató linkek. A mostani rendkívül fontos téma: a szöveges tartalom optimalizálás.
Már nem titok, hogy Google rangsorolási algoritmusában a két legfontosabb tényező a linkek és a tartalom.
Éppen ezért úton-útfélen találkozhatsz az ismerős szlogennel:
„Content is king” – azaz – „TARTALOM = KIRÁLY”
– De milyen tartalom számít igazán királynak?
– A gondosan felépített, keresőoptimalizált tartalom. Ezért a jelmondatot egy kicsit kiegészíteném:
TARTALOM + SEO = KIRÁLYSÁG
Hogy mi ennek a szlogennek az értelme, azt az alábbi részben mutatom be.
Miért fontos a tartalom optimalizálás?
A tartalom optimalizálás azért fontos, mert a kereső rendszerek részben a tartalom, illetve annak minősége alapján rangsorolják a honlapokat a találati listában.
Bármilyen tartalom is kerül fel a honlapodra, fontos, hogy a keresőmotorok és az olvasóid is egyértelműen megtudják, hogy mi az amiről az adott oldal vagy bejegyzés szól.
Mindent kövess el azért, hogy a tartalom világos és minőségi legyen, hiszen ha a felhasználó egyszer értékesnek találta az oldaladat a jövőben is meg fog bízni benne.
A tartalom optimalizálást mindig a felhasználók és a keresőmotorok számára készítjük, sosem csak a keresőmotoroknak, vagyis nem az a cél, hogy telerakd a szövegedet az általad használt kulcsszavakkal, hanem az hogy értékes tartalmat közölj, ami remélhetőleg sokak hasznára válik.
Tartalom típusok
Ha ránézel egy honlapra általában kétféle tartalmat látsz:
- szöveges tartalmat
- nem szöveges médiatartalmat: ami lehet képi, videó és zenei tartalom.
A legtöbb esetben az oldaladon nem csak szöveget – hanem mintegy kiegészítő vagy magyarázó elemként – egyéb médiumot is fel kell használnod.
Szöveges tartalom optimalizálás
Mivel a keresések kulcsszavak alapján történnek, a szöveges tartalomnak is meg kell felelnie ezen szavaknak. Fontos, hogy nem elég a kiválasztott kulcsszavak felsorolása, hanem élő, értelmes, releváns tartalmat kell adni a felhasználóknak.
Hogyan válasszam ki a kulcsszavakat?
Erre a témára több SEO blog cikket lehetne írni, illetve egy profi tanfolyam is kevés lehet, mivel elsősorban az idő és a tapasztalat fogja megmutatni, hogy melyek a tökéletes kulcsszavak az adott oldalra.
Egy kis mankó a kulcsszó kereséshez:
- Gondolj egy problémára, amire válaszolni szeretnél az írásoddal: milyen kérdést tennél fel, ha a felhasználó bőrébe bújnál?
Tartsd szem előtt, hogy az emberek ugyanazokra a kifejezésekre keresnek rá az interneten, amiket a hétköznapi beszélgetéseik során használnak, tehát ugyanezen kifejezéseket/kulcsszavakat használd te is a honlap szöveges tartalmának optimalizálásakor.
2. Használj Google AdWords kulcsszótervezőt!
3. Kérj segítséget SEO szakembertől!
Mivel a tartalom optimalizálás alapja a megfelelő kulcsszavak megtalálása és alkalmazása, ami meglehetősen időigényes és nagy szakértelmet igénylő folyamat, bizonyos esetekben érdemes megfontolnod, hogy profi szakemberhez fordulj. Tekints erre befektetésként!
A Google egyre inkább emberi szemüvegen keresztül képes értelmezni a honlap tartalmát. Ennek megfelelően minőségi szöveges cikket kell írni a honlapra.
Kulcsszósűrűség és az egészséges tartalom optimalizálás
A kulcsszó arányának 1-4% között kell mozognia a tartalomhoz képest. Több szakértő állítja, hogy soha nem szabad átlépni az oldalankénti 6%-os határt, mert a keresőmotorok spam-nek minősíthetik a túloptimalizált tartalmat.
Webshopoknál a kulcsszósűrűség magasabb is lehet, mert egy termékkategória oldalon természetes ha ismétlődik egy kulcsszó, pl. online ékszerboltban a „gyűrű” kifejezés.
A weboldaladon törekedj a természetességre! Az állandó szóismétlés helyett helyezd el a főbb kulcsszavak szinonimáit, illetve a kapcsolódó kifejezéseket is a szöveges tartalomban.
A tartalom optimalizáláshoz javaslom a Yoast SEO bővítményt – amennyiben wordpresst használsz!
A szöveges tartalom hossza
Nincs tuti recept arra, hogy mekkora az ideális hossz. Több szakértő szerint – különösen angol nyelvterületen – minimum 1000 szóból kell állnia egy blogbejegyzésnek.
A fentebb említett Yoast SEO plugin is jelzi, hogy elérted-e az általa minimálisan elvárt 300 szót.
Ha viszont beírod az internetes keresőbe az általad választott kifejezést, gyakran tapasztalhatod, hogy az adott kulcsszóra nyúlfarknyi cikkek jönnek be a a találati lista első oldalán.
Ebből is látszik, hogy a tartalom hossza nem a legfontosabb tényező, hogy a Google előre soroljon a találati listán.
TIPP: érdemes ellenőrizni, hogy az általad meghatározott kulcsszóra milyen típusú és hosszúságú tartalmak jönnek fel, és aszerint döntsd el, hogy mekkora terjedelmű cikket fogsz írni! Mit preferál a kereső?
Léteznek ellenérvek is a hosszú cikkekkel szemben. Mégpedig az, hogy a 21. század internetes fogyasztói nem szeretnek olvasni.
Ez nem feltétlenül igaz, de azért érdemes a leglényegesebb információt a cikk elején elhelyezni.
Ha hasznos választ adsz az olvasódnak a kérdésére, akkor értékelni fogja a fáradozásodat, és nem csak, hogy elolvassa az írásodat, hanem meg is osztja a tartalmadat a közösségi média csatornáin, feliratkozik a hírleveledre.
Ha megbízik a termékedben és szolgáltatásodban – vagyis hitelesnek talál – akkor nagy eséllyel válik a weboldalad vásárlójává.
A szöveges tartalom tagolása
Lehet, hogy nagyszerű mindaz amit leírsz, de egy végtelenségig nyúló tagolatlan szöveghalom elrettentően hat a legtöbb olvasóra.
A bejegyzés megírásánál törekedj a megfelelő tagolásra:
- Használj bekezdéseket! Normális esetben a fontos kulcsszó bekerül az első bekezdésbe.
- A szöveg további részében is jelenjen meg a kulcsszó legalább háromszor!
- Értelemszerűen alkalmazz kiemeléseket, alcímeket: H2/kiemelés 2, H3/kiemelés 3, H4/kiemelés 4
- H1-et csak az oldal/ bejegyzés címéhez használj!
- A többszörösen összetett mondatok helyett válaszd a felsorolást!
- A fontosabb kifejezéseket félkövérrel emeld ki, hogy „villámolvasással” is ki lehessen szűrni a lényeget!
- Itt-ott érdemes illusztrációval megtörni a szövegfolyamot.
Belső linkek – Keresztlinkelés
Helyezz el a tartalomban szöveges belső linkeket, amelyek a honlapod valamelyik oldalára mutatnak.
Ne csak a bejegyzésekre és termékekre, hanem aloldalakra, kategóriákra, és címke oldalakra is hivatkozz!
Sőt alkalmazz az előbb említett céloldalakon is olyan linkeket, amelyek visszamutatnak a hivatkozó oldalra is. Ezt hívják keresztlinkelésnek (crosslinking).
Ennek a haszna, hogy az olvasó a honlapod többi aloldalára is eljut, így a kiemelten fontos aloldalakra is generálhatsz forgalmat.
Az anchor text jelentése: horgonyszöveg vagy linkre rakott szöveg. Ha rákattintasz, eljutsz egy másik információs oldalra.
Még többet tudhatsz meg a témáról, ha elolvasod a Honlapseo blog cikkét itt:
SEO linképítés- horgonyszöveg szerepe
A kulcsszógazadag anchor szöveges aloldalak közötti keresztlinkelés segít a felhasználóknak, hogy további érdekes tartalmakat találhassanak a kedvenc témájukban, ezáltal pedig megismerjék és értékeljék az adott weboldalt.
- A belső linkek alkalmazásával is körültekintően kell eljárni.
- Törekedj a természetességre!
- Ne helyezz minden ötödik szóra linket!
- Erősítheted a többi aloldaladat, ha rájuk mutató linkhez a céloldal kulcsszavát (jobb esetben azok szinonimáit) helyezed.
- Linket helyezhetsz képre is.
A Keresőoptimalizált szövegírásról készítettem egy videót, amelyben a gyakorlatban is bemutatom, hogy mit jelent a képi és szöveges tartalom optimalizálás.
Kattints Ide: Megnézem a SEO videót!
A nem szöveges tartalom optimalizálásról a következő blogbejegyzésemben fogok írni.
Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!
Antal-Pap Judit
Saját honlapok:
Antikaotika, Antikaotika-design, Antikaotika-SEO, Retro-Vintage