Mik azok a longtail (hosszú farok) kulcsszavak? A long-tail keyword jelentése és használata

Szerző: | Kulcsszó

Ha keresőoptimalizálásról beszélünk, akkor  ismernünk kell a témánkhoz kapcsolódó kulcsszavakat. Hogy találjuk meg őket? Erről a kulcsszókutatás fontosságáról szóló cikkben írtam korábban. Amivel a legnagyobb sikert lehet elérni már rövid távon is, azok a longtail kulcsszavak. Mit jelent valójában a „long tail” kulcsszó? Miért hagyják figyelmen kívül oly sokan? Hogy kell használni? Ezekről szól a mai cikk.

A “long tailjelentése magyarul hosszú farok”, tehát valami hosszú kereső kifejezés lesz az, ami erre rögtön beugrik a SEO-ban kicsit jártas emberkék agyába.  A long-tail kulcsszavak meghatározása  azonban nem feltétlenül egyezik a keresőbe beírt szavak számával, hanem inkább a keresési mennyiséggel függ össze

A long-tail kulcsszavak alacsonyabb a keresési mennyiséghez kapcsolódnak, és gyakran hagyják figyelmen kívül ezeket, mivel a havi keresés nem túl magas. Ez pedig baj. Mármint nekem nem, mert épp ezért tudok versenyelőnyre szert tenni a konkurenciával szemben. Kikutatom azokat a méltatlanul elfeledett kifejezéseket, amelyekre alig van verseny, és jó eséllyel gyorsan élre kerlühetek velük. 

Miért fontosak a long-tail kulcsszavak?

Ha erős a konkurencia, akkor kezdetben a hosszú farok kulcsszavak tudatos használata lehet az egyetlen módja az organikus forgalom megszerzésének

A Google-be írt keresések nagy része specifikus, és az évek alatt egyre árnyaltabban tükrözik a keresési szándékot. Ez részben a Google javaslatainak is köszönhető. Pl. Ha elkezdünk bepötyögni valamit, pl.: “babakocsi”, azonnal megjelennek a kapcsolódó szófordulatok, ezért az egyszerű kulcsszó helyett, hajlamosak vagyunk az öszetett javaslatot elfogadni.

” babakocsi 3in1″ – Á, pont erre van szükségem! Ez fejezi ki legjobban, amit szeretnék!

Sőt! A felajánlott kifejezést még tovább bővítjük: “babakocsi 3in1 olcsón használt” , mert rájövünk, hogy ez a típus sokkal többe kerül, mint amire számítottunk!

A specifikáció miatt viszont a keresési mennyiség általában jóval alacsonyabb. A long tail, azaz a hosszú farok név eredetét az alábbi ábra jól mutatja: 

Hogy használjuk a long tail kulcsszavaakat?

Amint az illusztráción látható, a dínó hosszú farka képviseli ezeket a részletes, jól meghatározott keresési kifejezéseket, longtail kulcsszavakat. Kisebb keresettségű, kevésbé népszerű kulcsszóból rengeteg van, és ezek együtt már egy hosszú farkat tesznek ki. A hosszú farok – azaz a long-tail kulcsszavak – ereje összeadódik, és jól oda lehet vele vágni!

Magyarul eladóként nagyobb konverziót érhetünk el, ha tényleg használt 3in1 babakocsikat értékesítünk. Mert ha jól is szerepelünk a babakocsi kulcsszóra, és jön az áhított kattintás, a vásárlók egyáltalán nem biztos, hogy használt babakocsit keresnek, ezért szépen visszalépnek a honlapunkról. Ezért is fontos megcélozni azokat a specifikus kereső kifejezéseket, amelyek pont ránk illenek, még akkor is, ha csak 10-en keresik havonta.

Milyen hosszú a longtail kulcsszó?

A long-tail kulcsszavak rendszerint tényleg többtagúak: általában 3-5 szóból állnak.

Ha csak egy szót ír be valaki a Google-be, akkor nagy az esély arra, hogy nem tudja még pontosan, hogy mire van szüksége. Ilyenkor legtöbbször csak tapogatózik – ezért is lesz kattintás után az ilyen “head” kulcsszavakra kisebb a konverziónk, mivel valószínűleg nem történik vásárlás. 

A long-tail kulcsszavak használata

A „babakocsi” rövid  kulcsszóval történő kereséséhez képest a szándék sokkal egyértelműbb a “babakocsi 3in1 olcsón használt” kifejezés beírásával, mivel itt a felhasználó már tudja, mit akar.

A keresések további variációi, témaszűkítései lehetővé teszik a Google számára, hogy jobban illeszkedő eredményeket jelenítsen meg a SERP-ben, azaz a találati listán, ami magasabb CTR-t (átkattintási arányt) eredményez. Tehát long-tail kulcsszavakat használva jó eséllyel kerülünk a találati lista első oldalára, ami kattintásokat hoz. Végre! 

A long-tail kulcsszavak szép eredményt érhetünk el, ha tudjuk, hogyan kell helyesen használni ezeket – ami nem mindig egyszerű. Az alábbi szempontok segíthetnek:

1. Döntsük el, hogy mi lesz a célja a tartalomnak!

Tekintsünk a kulcsszavakra úgy, mint egy hajóra, ami valahova el akar jutni.  A tartalomra pedig, mint egy térképre. Egyik sem tud jól működni a másik nélkül. Ha nincs meghatározva a cél (információ, értékesítés, konverzió stb.), akkor nem tudjuk hatékonyan felhasználni a long-tail kulcsszavakat.  Mielőtt belefognánk a kulcsszókutatásba, döntsük el, hogy mit akarunk elérni.

Például szeretnénk tájékoztatni az embereket egy blogbejegyzésben, ami elősegítené az e-mailes feliratkozásokat, ami végül értékesítést eredményezne. 

A webáruházak esetében is nagyon hasznos cikkeket írni olyan problémákról, amire az adott termék az egyik válasz. Direkt nem azt mondtam, hogy “A VÁLASZ”, mert egy jó SEO cikk nem pusztán a terméket fogja nyomni, hanem az ügyfélre fókuszál. Itt elsősorban az a cél, hogy segítsünk, és mintegy “mellékesen” bemutatjuk a saját termékünket is. Itt a cél az informálás. Ha kielégítő a válasz, akár vásárlás is lehet belőle, de a cikkek elsődleges célja nem az eladás.

2. Döntsük el, kinek írunk

Annak meghatározásával, hogy kinek írjuk pontosan a tartalmad, értékesebb információkat nyújthatunk, és több konverziót érhetünk el. Errő itt olvashatsz részletesen:

Ügyfél avatár, vevő persona – célcsoport meghatározás

Mivel a long-tail kulcsszavak  nagyon specifikusak, látnunk kell lelki szemeinkkel, hogy  ki a célközönség, mielőtt elkezdenénk írni. Amikor a lehető legrészletesebben vizualizáljuk az  ideális olvasót, jobban fel tudunk készülni arra, hogy értékes tartalmat biztosítsunk kifejezetten rájuk szabva. 

3. Kutassuk ki a long-tail kulcsszavakat! És használjuk őket…

A kulcsszókutatás nem egy egyszerű dolog, de nem is olyan nehéz, hogy ne lehetne megtanulni. Számos tanítványom ért már úgy el szép sikereket, hogy megtanítottam nekik, hogy hogyan tudják megtalálni a saját területük mellőzött kereső kifejezéseit, na meg a konkurenciáét.:)  Neked is szívesen megtanítom! Keress az info@antikaotika-design email címen, vagy kattints  a lenti gombra:

SEO blogszövegírás alapok konyhanyelven – Hogyan kerülj a Google első oldalára?

Profi SEO szövegírás tanfolyam -Google első oldal

Vélemények Antal-Pap Judit SEO szakértőről

Eva Magyari
Eva Magyari
17:51 15 Apr 21
Nagyon tetszett Judit videós SEO elemzése. Köszönöm szépen! Adott új szempontokat és ötleteket honlapom keresőoptimalizálásához. Valószínűleg további szolgáltatását is igénybe fogom venni.
Kriszti Pataki
Kriszti Pataki
09:40 14 Apr 21
Egy ingyenes elemzéssel nézettem át induló vállalkozásom honlapját Judittal. Jóval felülmúlta a várakozásaimat annyi hasznos információt kaptam tőle. Így igénybe vettem a Skype-os SEO videó konzultációt is, ami szintén jóval több volt, mint amire számítottam. Konkrét megoldásokat kaptam, amelyek már látható eredményeket is hoztak. Mindezt segítőkészen, türelmesen, számomra is érthető formában, amit ez úton is külön köszönök Juditnak! Én biztosan Őt választom további SEO, szövegírás vagy honlapkészítő munkához! Pataki Krisztina
Katalin Rajnai
Katalin Rajnai
08:51 08 Feb 21
Vállalkozásom honlapját az ingyenes elemzés szolgáltatással nézettem át. Azt gondoltam (mivel ingyenes), hogy egy rövid és általános elemzést fogok kapni, 1-2 ötlettel. Ezzel szemben egy nagyon is komplex, több mint fél órás értékelést készített Judit, rengeteg tanáccsal, használható ötlettel, konkrétumokkal és az én vállalkozásom számára specifikus ajánlásokkal. Nagyon sokat segített az elemzése, mely tömören összefoglalta a lényeget ebben a témában, mellébeszélés és sallangok nélkül. Biztos vagyok benne hogy fogunk vele együtt dolgozni a jövőben. Ezúton is köszönjük szépen a hasznos tanácsokat!
Imre Tamási
Imre Tamási
10:21 05 Feb 21
Én mindig örólök annak amikor az internet mocsarában végre találok egy aranyrögöt. Most is ez történt - megtaláltam az ANTIKAOTIKA SEO honlapot ésegyszerűen imádom. Ez egy olyan profin megszerkesztett, megírt website, amely tartalmilag, stilisztikailag és nyelvtanilag is maga a csúcs. Könnyen érthető, olvasmányos, tele referenciákkal és rengeteg inspiráló anyaggal. Évekkel ezelőtt készítettem egy weboldalt a családi vállalkozásunknak és magára hagytam, nem töródtem vele vártam a csodát. Most azonban arra készülök, hogy az oldalamat a "mennyekbe" repítsem azaz a találati lista legelejére - nyilván az antikaotika segítségével. Rengeteg vállalkozás, SEO szakember van a piacon, ezért megtalálni az igazit nehéz. Úgy érzem én megtaláltam - a legjobb, akit kiválasztottam a rengetegből az nem más, mint Antal-Pap Judit SEO szakember.
Pünkösti Nóra
Pünkösti Nóra
20:35 20 Nov 20
Tökéletes, értelmezhető leírásokat, összefoglalókat készít konyhanyelven, melyeket valóban hasznosítani lehet. Köszönet érte, Judit!
Péter Marschall
Péter Marschall
18:36 29 May 20
Óriási meglepetés volt már az első beszélgetésünk is. Nagyon sok segítséget kaptunk. Nagyon készséges és kiváló szakember. Mellesleg óriási türelemmel kezelte tudatlanságomat.
Mihály Káposzta
Mihály Káposzta
08:03 15 May 20
Nagyon részletes elemzést kaptam Judittól teljesen ingyen. Sokat segített nekem a kereső optimalizálásban. Nagyon segítőkész. Csak ajánlani tudom mindenkinek....
Zsolt Csorba
Zsolt Csorba
12:32 19 Apr 20
Nagyon részletesen es alaposan elemez. A kérdéseimre kielégítő válaszokat kaptam. Barkinek ajanlom aki elakadt, vagy egy összetett SEO feladatot szeretne megvalósítani. Köszönöm a segítséget.
Ákos Gebei
Ákos Gebei
09:19 19 Feb 20
Köszönöm Juditnak az elemézést a pólós oldalunkhoz, ritka az olyan SEO szakember, aki ilyen szintű elemzést készít és időt szán és ingyenes elemzi az oldalt. Köszönjük neked, amint aktuálissá válik a munka, keresni fogunk! 🙂
László Ruff
László Ruff
10:50 29 Nov 19
Nagyon kedves és segítőkész. Teljes mértékben meg vagyunk elégedve a szolgáltatásával, csak ajánlani tudom!
Kft B.Q.
Kft B.Q.
12:57 14 Oct 19
Én SEO oktatásra jelentkeztem Judithoz, nagyon sok mindent tanultam/tanulok tőle, szuper jó dolgokat mutat meg. Már most látszik a webáruházunkon a változás. Elégedett vagyok!
Zsofi Korda
Zsofi Korda
14:13 09 Sep 19
Az ingyenes kiadványt olvasom, nagyon tanulságos! 🙂
Tippmix Ntt
Tippmix Ntt
08:32 08 Aug 19
Köszönjük az elemzést! Feltárt több problémát is, ami javításra szorul.
alexandra kiss
alexandra kiss
13:14 08 May 19
Köszönöm szépen az elemzést,nagyon hasznosnak találtam,csak ajánlani tudom mindenkinek!
Adrienn Szőke
Adrienn Szőke
15:43 01 May 19
Szuper első körös elemzést kaptam ami - nagyon jól érthető módon - már most rávilágított pár olyan dologra, amit javítani szükséges a honlapomon. Köszönöm és ajánlom mindenkinek!
Péter Tóth
Péter Tóth
13:15 15 Dec 18
Rendkívül segítőkész, ez ritka manapság. Köszönöm a segítséget. csak így tovább! 🙂 Mindenkinek jó szívvel ajánlom.
Animal D.
Animal D.
15:38 02 Nov 18
Judit lelkiismeretes, profi munkaja altal az oldalunk latogatottsaga es ezaltal ugyfeleink megrendelese nagyban novekedett. Mar most tobbszorosen megerte a SEO es a kovetkezo evekben meg nagyon sok anyagi hasznot fog hozni. Koszonom az idot es a turelmet. Attila
Dénes Szabó
Dénes Szabó
16:58 29 Oct 18
Judit nagyon precíz, és szereti is amit csinál. Ez ritka egy cégnél...
Szilvia Helényi
Szilvia Helényi
09:23 06 Oct 18
Nagyon sok hasznos tanácsot kaptam Judittól azzal kapcsolatosan, hogy hogyan lehetne még több látogatója a honlapomnak. Biztos vagyok benne, hogy bárkinek aki a szolgáltatásait igénybe veszi, magas szakmai színvonalon, a legjobb tudása szerint, lelkiismeretesen fog segíteni.
jános Hiloczki
jános Hiloczki
10:07 09 Aug 18
Nagyon precíz munkàt végez Judit és sokat segít mindig lehet rà szàmítani!
Enikő Bereczki-Fodor
Enikő Bereczki-Fodor
11:09 12 Feb 18
Judit nemcsak alapos technikai ismeretekkel rendelkezik egy szuper, igényes honlap készítéséhez, hanem marketinges tapasztalatai is óriási segítséget nyújtanak abban, hogy el tudjam dönteni milyen elemeket is szeretnék használni, megjeleníteni rajta: kreatív, számomra ideális megoldásokat javasolt a skype-meetingeken. Juditban az is egyedi, hogy ő nem rizsál, hanem konkrétan és őszintén elmondja egy adott helyzetből mit lehet kohozni. Oktató videói hatalmas segítséget nyújtanak a honlap kezelésében, amely elengedhetetlenül szükséges minden honlaptulajdonos számára, így számomra is. Nagyon világosan érthetően magyarázza el az egyes lépéseket a videókban. Bloggerként is rengeteget tanultam tőle SEO-témában, amelyet azóta is beépítek szövegíróként munkáimba. Teljesem megbízom benne emberileg és szakmailag is és jó szívvel ajánlom! Bereczki Enikő generációs szakértő marketing szövegíró, blogger
Oláh Erzsébet
Oláh Erzsébet
09:20 26 Jan 18
Nagyon hasznos és érdekes volt, kifejezetten jól felhasználható a honlapelemzés videó laikusok számára is. Örülök, hogy rátaláltam az antikaotika oldalára. Köszönöm szépen.
Gergely Dósa
Gergely Dósa
20:26 15 Dec 17
Köszönöm a jótanácsokat, hasznos ötleteket! 🙂 Ajánlom a szolgáltatást azoknak akiknek a SEO szerteágazó területei teljesen idegenek.
Tamás Albert
Tamás Albert
16:03 10 Oct 17
Köszönöm a sok jó tanácsot, hasznos volt a második videó, mert ott egyértelmű, hogy negyed annyian keresnek rá a virágküldés szolgáltatásra, mint évekkel ezelőtt. Kaptam jó tanácsot, a linképítés nekem is a fejemben van, csak riogatnak mások, hogy később a pr cikk sem lesz jó 🙁
Beer Tshirt World
Beer Tshirt World
11:15 25 Apr 17
She is very helpful and well expert. Great support.
See All Reviews
close

SEO AJÁNDÉK

30 OLDALAS E-BOOK , 40%-OS KUPON, INGYENES SEO TANFOLYAM - NE MARADJ LE!

close

SEO AJÁNDÉK

30 OLDALAS E-BOOK , 40%-OS KUPON, INGYENES SEO TANFOLYAM - NE MARADJ LE!