Közösségi média témájú cikkek

Ügyfél avatár, vevő persona – célcsoport meghatározás

Ügyfél avatár, vevő persona – célcsoport meghatározás

A SEO projektjek alapvető eleme a célcsoport meghatározása. Mielőtt nekivágunk a havi díjas keresőoptimalizálásnak vagy a SEO szövegírásnak, tisztázni kell, hogy a honlap kinek szól, hol van a célközönség? Az ügyfél avatár (Marketing Avatar), vevő persona (buyer persona/customer persona) megalkotása nem is olyan egyszerű feladat. Mit jelent ez egyáltalán? erről szól a következő cikk.

Mit jelent az Avatar vagy Persona kifejezés?

Ha értékesítéssel foglalkozol, akkor kinek adsz el? Ismered az ügyfeleid jellemzőit? Ahhoz, hogy jól sikerüljön a kereőoptimalizálás vagy bármilyen marketingkampány – nem árt tudni, hogy kihez is szólunk. Minél pontosabban célzunk a képzeletbeli vagy nagyon is valóságos személyekre, annál jobb lesz a találat.

A persona latin eredetű szó – jelentése személy. Mi is használjuk a „perszóna” kifejezést – bár kissé pejoratív értelemben. Talán azért, mert a „persona non grata” – vagyis nem kívánatos személyből kophatott le. De jó, hogy tanultam latint! 😉

Mivel a szankszrit nyelv nem az erősségem, ezért szótárban néztem meg az avatár szó pontos jelentését (bár a filmbéli kék lények adnak némi támpontot). 🙂

avatár, avatára, avatar (főnév)

VallásTestet öltés; A hindu vallásban egy szellemi lény, avagy istenség testet öltése ember vagy állat formájában.

Wikiszótár

A marketingszakemberek a „Buyer Persona”, ügyfél, célcsoport, vásárló, fogyasztó vagy „Avatar” kifejezéseket használják, amikor jellemezni kívánják azokat az embereket, akiknek el akarunk adni valamilyen terméket vagy szolgálatatást.

A saját álomügyfeleim 🙂 – Nyugi! Te is benne vagy! 🙂

Miért van szükségünk vevő-personára vagy ügyfél-avatárra?

Egyszerű a válasz: a „célzás” miatt. A lényeg, hogy öltsön testet a célszemély, mielőtt lövöldözni kezdünk. 😉

Minél inkább megfelel a hirdetés, marketing vagy a blogbejegyzés a potenciális ügyfelek igényeinek, annál kedvezőbb lesz a fogadtatás, és hatékonyabb lesz a vevőszerzés.

Ahhoz, hogy üzeneteinket és kampányainkat a megcélzott ügyfelekhez igazítsuk, tudnunk kell, milyenek ezek a hús-vér emberek, és mit szeretnek. Ehhez kell meghatároznunk egy archetipikus modellt az egyes vásárlócsoportokról. (Elérkeztünk az ógörög nyelvhez).

Ez a modell az ügyfél „persona” vagy „avatár”. Ebben a cikkben szabadon használom célszemélyre vonatkozó kifejezéseket, akkor is , ha nem teljesen ugyanzt jelenti a „buyer persona” és mondjunk a „marketing avatar”. A szakdolgozat írók kutassanak tovább a témában, mi pedig térjünk végre a lényegre!

Hogyan hozzunk létre vevő personát?

A reklámozás végső célja mindig is az volt, hogy a megfelelő csatornán keresztül mindenkinek a megfelelő hirdetést jelenítse meg, éppen a megfelelő időben. A personák lehetővé teszik, hogy megközelítsük ezt az ideált.

Hozzuk létre personákat külön-külön célcsoportokra szabva! Ha egyszerre akarunk mindenkire lőni, maximum véletlenül fogunk csak eltalálni valakit!

Minél pontosabb kép jelenik meg a szemünk előtt a célszemélyekről , annál jobb lesz a kommunikáció kialakítása velük. Itt van egy lista azokról a jellemzőkről, amelyek segítenek az ideális vevő- vagy ügyfélkép kialakításában:

A persona vagy avatar jellemzői – Kik ők?


Kezdjük az alapvető demográfiai adatokkal, például:

  • Kor
  • Nem
  • Társadalmi csoport
  • Lakóhely: városi, külvárosi, vidéki
  • Iskolázottság
  • Számítógépes ismeretek
  • Családi állapot, gyerekek
  • Foglalkozás és munkatípus
  • Képességek
  • Anyagi helyzet
  • Bevételi szint

Érdemes nevet adni az avatárjainknak. Legegyszerűbb annak az ismerősünknek, meglévő ügyfelünknek a keresztnevét adni, aki a legjobban hasonlít a perszónánkra.

Mi érdekli őket?


Ezután vizsgáljuk meg az érdeklődési körüket – vajon hogy tud az általunk kínált termék vagy szolgáltatás ezekhez kapcsolódni?

  • Munka vagy szakmai érdeklődés
  • Szabadidő: sport, zene, hobbi vagy társas tevékenység
  • Azok a helyek, amelyeket szívesen meglátogatnak, például üzletek, rendezvények, kulturális létesítmények
  • Online tevékenységeik: például weboldalak, közösségi média
  • Az általuk követett márkák és személyiségek
  • Honnan vásárolnak a miénkhez hasonló termékeket
  • Honnan szereznek infót?
  • Az általuk olvasott magazinok
  • A nekik tetsző könyvek

Mi ragadja meg a figyelmüket?

Hogyan fogjuk felkelteni az érdeklődésüket?

  • Milyen kihívásokkal néznek szembe a személyes vagy munkahelyi életükben
  • Fájdalompontok
  • Értékek és személyes preferenciák
  • Vágyak és törekvések
  • Mit vár el tőlük a külvilág?
  • Csalódások, problémák és félelmek
  • Milyen az énképük?

Hogyan alakíthatjuk őket vevőkké?


Miután elértük a célcsoportunkat, mert megértettük a szükségleteiket, szokásaikat, félelmeiket, stb., a következő lépés, hogy az olvasóból, érdeklődőből vásárlókat konvertáljunk. Ehhez meg kell értenünk a vásárlási szokásaikat.

  • Hogyan hoznak vásárlási döntést?
  • Milyen kifogásokat tehetnek?
  • Ki befolyásolja döntéseiket?
  • Milyen döntéshozó értékek vezérlik őket?
  • Mi az, amit azonnal akarnak?
  • Mivel lehet meggyőzni őket, hogy jól döntenek, ha minket választanak?
  • Mennyibe kerül a vevőszerzés?
  • Minőség és megbízhatóság – mit jelent a szemükben?
  • Presztízs és valahova tartozás
  • Milyen eredményeket akarnak?
  • Mitől érzik jól magukat, amikor vásárolnak?

A cikk elolvasása után valószínűleg még számtalan kérdés merül fel benned. Pl. Hogy mindez hogy néz ki a gyakorlatban?

A profi SEO szövegírás tanfolyamomon erről is beszélek eléggé szájbaraágósan, videós magyarázattal…

Jelentkezz a képre kattintva!

Forrás: Pocketbook

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

ikor ráébredsz arra, hogy szinte nincs látogató a weboldaladon, hiába áldoztál egy csomót a honlapodra, akkor az egyik megoldás, hogy elkezdesz vadul hirdetni, a másik  – hosszútávon nagyszerűen megtérülő – megoldás: a keresőoptimalizálás lépésről lépésre, amit egy SEO szakértővel együtt valósítasz meg.

A keresőoptimalizálás lépésről lépésre kifejezéssel először Szilágyi Balázs SEO tanfolyama  kapcsán találkoztam, akit mesteremnek tekintek. Amit én kínálok, az nem tanfolyam, hanem maga a SEO feladatok elvégzése hétről hétre, lépésről lépésre. Ez egyfajta rugalmas csomag, az Ébredő Erő 3 havi SEO előfizetési csomag alternatívája azoknak, akik csak pár beállítást kérnek a honlapjukra.

Eleged van a szélhámosokból, akik rengeteg pénzért kínálják a semmit, amit aztán meg sem valósítanak?

Nagyon sokan fordultak már hozzám azzal, hogy kihasználták őket különféle szakértők. A csalódás több okból is fakadhat.

  • Túl nagy volt az elvárás.
  • Túl nagy volt az ígéret.
  • A munka nem lett elvégezve.
  • stb…

Szeretném a bibliai alapelveket a munkámban is megvalósítani:

Úgy akarok bánni az ügyfeleimmel, ahogy szeretném, hogy velem bánjanak…

Elég sokan megkerestek mostanában különböző igényekkel, szűkösebb anyagi lehetőségekkel, részfeladatokkal, amelyekre szerettem volna megfelelő megoldást és tisztességes árazást kínálni, ezért találtam ki a „Keresőoptimalizálás lépésről lépésre” csomagot. Persze adhattam volna neki a „Keresőoptimalizálás hétről hétre” elnevezést is, de mivel SEO szakember vagyok, nyilván olyan címet választok, amire van keresés a Google-ben. Jelenleg havonta 50 keresés van erre a kulcsszóra, és valószínűleg a „Honlapra Fel!” képzéseit keresik – amelyeket én is jó szívvel ajánlok. Mivel mások is foglalkoznak SEO-val, ezért ezt a keresési hullámot meglovagolva, a „Keresőoptimalizálás lépésről lépésre” kulcsszóval kínálják szolgáltatásaikat vagy a letölthető csalikat PDF formában.

Miért fontos a SEO munkát hétről hétre, azaz lépésről lépésre kivitelezni?

  1. Mivel az eredmények is fokozatosan jelennek meg, ezért a beállításokat is érdemes fokozatosan elvégezni.
  2. Könnyebben ellenőrizhető minden beállítás és azok eredményeiről pontosabb képet kapunk
  3. A te honlapod, valamilyen szinten meg kell értened a SEO működését – ebben segítek hétről hétre.
  4. A visszacsatolás a a továbblépés kulcsa: csak akkor tudunk továbblépni, ha a hetente elvégzett munkáról visszajelzést kapok.

Miért jó a SEO szakembernek hétről hétre teljesíteni a megbízást?

Én sem vállalok el minden munkát. Kevés az időm, sok a felkérés. Igyekszem olyan ügyfeleket keresni, akiknek tényleg fontos a saját honlapjuk minősége és fejlődése.

 A stratégia nélkülözhetetlen: önfegyelmet követel – a heti szintű vállalás biztosítja, hogy megfelelő ütemben haladjunk a cél felé.

 Amit vállalok, azt teljesítem. Extra kérések már egy másik szerződés tárgyát képezik.

 Akkor folytatom a munkát, ha megkapom a heti visszajelzést.

 A rendszer rugalmas és átlátható.

 

Miért előnyös a keresőoptimalizálás lépésről lépésre rendszere neked mint ügyfélnek?

  1.  Kisebb költségkerettel is belevághatsz a SEO-ba.
  2. Hétről hétre egyre több titkot tudsz meg a keresőoptimalizálás rejtélyes világáról.
  3. A rendszer olyan lesz, mintha egy tanfolyamot vennél, ahol úgy „mellékesen” rendbe tesszük a weboldaladat.
  4. Nem leszel örökké egy seós szakemberhez láncolva.
  5. Rajtad áll, hogy hány hétig működünk együtt.
  6. Minél több hétre fizetsz elő, annál több kedvezményt kapsz.
  7. Bármikor folytathatjuk a közös munkát ott, ahol abbahagytuk. Pl. csak az 1. három hetet tudod kifizetni, pár hónap múlva is folytathatjuk a 4. héttől.
  8. Nyomon tudod követni a feladatokat és az elvégzett munkát.
  9. Azt kapod, amire előfizettél.
  10. Nincs mellébeszélés, ködbe burkolózott titokzatosság!
  11. Garantált AHA-élmény!
  12.  Ingyenes Skype-konzultációkon vehetsz részt!

Miből áll és mennyibe kerül a keresőoptimalizálás lépésről lépésre csomag?

A könnyebb érthetőség kedvéért itt egy példa, hogy pl. az Ébredő Erő 3 havi SEO ajánlat hogy nézne ki heti lebontásban.

A feladatok természetesen honlaponként és igényenként változhatnak, ez megállapodás kérdése.

Ha bizalmatlan vagy, akkor tegyél próbára. Egy órás Skype beszélgetés pl. csak 19 000 Ft. Viszont garantált lesz az „AHA” élmény! Nagyon sok jó tanácsot tudok mondani a honlapoddal kapcsolatosan. Konkrétumokat, kulcsszavakat, megoldást a legégetőbb problémádra.

Ha pl. neked kulcsszavakra van szükséged és egy kis fenékberúgásra, akkor elég az 1. hónapra előfizetned.  Vélhetőleg már ezzel a tudással is nagyobb előnyt fogsz élvezni a konkurenciáddal szemben!

Ne feledd el, hogy hiába van akár a legjobb eszköz is a kezedben, ha nem használod semmire sem mész vele.

Én a további hetekben a kutatások mellett a megvalósításban is segítek. Lerántom a leplet néhány műhelytitokról.

Nézd meg tehát a lenti mintaprojektet, ahol mindent én végzek el! A jobb oldali kis + jelekre kattogva megjelennek a részletek.

 

Idegen nyelvű kulcsszókutatást is vállalok! Angol nyelvterületen pedig teljeskörű SEO szolgáltatásban is jó tapasztalataim vannak. Idegennyelvű felár a lenti szolgáltatásokra +30% 

1. hét 15 000 Ft

Kidolgozzuk a  honlapkoncepciót

  • Kik a potenciális ügyfelek?
  • Milyen problémára adunk megoldást?
  • Ki a konkurencia?
  • Milyen kulcsszavakra szeretnénk feljönni?
  • Google Search Console + statisztika beállítás + Skype konzultáció
2. hét 30 000 Ft, 1+2 hét összesen: 45 000 Ft

Konkurenciaelemzés, „kémkedés”

  • Konkurenciaelemzés, „kémkedés”: miben áll a konkurencia ereje?
  • Konkurencia kulcsszavai és linkjei táblázatban 
3. hét 55 000 Ft 1-3. hét összesen: 100 000 Ft

Kulcsszókutatás, Search Console – kulcsszópotenciál:

  • főoldal
  • meglévő aloldalak
  • kategóriák (maximum 10 oldal)

táblázatban rendszerezve (több száz kulcsszó havi keresési adatokkal)

4. hét 50 000 Ft 1-4. hét összesen: 150 000 Ft

Főoldal SEO beállítás

Főoldal

  • html title
  • html meta description mezőinek pontos megszövegezése

Weboldal szerkezet javítás:

  • lábléc,
  • oldalsávok elrendezése, szövegezése.

SEO bővítmény beállítás – ahol erre lehetőség van (WP, Shoprenter…)

 

5. hét 30 000 Ft 1-5. hét összesen: 180 000 Ft

Lokális SEO 1 

Google cégem, helyi adatbázis

6. hét 40 000 Ft 1-6. hét összesen: 220 000 Ft

Lokális  SEO 2

Városok megcélzása

 

7. hét 45 000 Ft 1-7. hét összesen: 265 000 Ft

1. blogbejegyzés megírás + beállítás

 

8. hét 35 000 Ft 1-8. hét összesen: 300 000 Ft

Linképítés + közösségi médiamegosztás

Minimum 5 értékes link! De úgyis többet adok…

 

9. hét 35 000 Ft 1-9. hét összesen: 335 000 Ft

A legnagyobb potenciált jelentő aloldal szövegének módosítása, megírása oly módon, hogy

  • a keresők számára a megcélzott kulcsszót erősítse
  • a látogatók számára is releváns, kívánatos legyen

 

10. hét 45 000 Ft 1-10. hét összesen: 380 000 Ft

 2. blogbejegyzés megírás + bállítás

 

11. hét 35 000 Ft 1-11. hét összesen: 415 000 Ft

A második legnagyobb potenciált jelentő aloldal módosítása oly módon, hogy

  • a keresők számára a megcélzott kulcsszót erősítse,
  • a látogatók számára is releváns és kívánatos legyen

+ Közösségi média megosztás

12. hét 35 000 Ft 1-12. hét összesen: 450 000 Ft
  • Linképítés

  • Közösségi média

  • Vendégcikkek

13. hét 0 Ft 1-13. hét összesen: 450 000 Ft. Egy összegben előre fizetéssel csak 405 000 Ft!

Összefoglaló

 

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király? – SEO tippek 2.

Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király? – SEO tippek 2.

Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király? – SEO tippek 2.

Újabb SEO tippek, hogy a weboldalad bekerüljön a top 10-be a Google kereső találati listáján!   Azt már tudod, hogy milyen az ideális domain név, címsor, metaleírás, URL, és hogy miért kellenek a kifelé mutató linkek. A mostani rendkívül fontos téma: a szöveges tartalom optimalizálás.

Már nem titok, hogy Google rangsorolási algoritmusában a két legfontosabb tényező a linkek és a tartalom.

Éppen ezért úton-útfélen találkozhatsz az ismerős szlogennel:

„Content is king” – azaz –  „TARTALOM  = KIRÁLY”

– De milyen tartalom számít igazán királynak?

– A gondosan felépített, keresőoptimalizált tartalom. Ezért a jelmondatot egy kicsit kiegészíteném:

TARTALOM  + SEO = KIRÁLYSÁG

Hogy mi ennek a szlogennek az értelme, azt az alábbi részben mutatom  be.

Miért fontos a tartalom optimalizálás?

A tartalom optimalizálás azért fontos, mert a kereső rendszerek részben a tartalom, illetve annak minősége alapján rangsorolják a honlapokat a találati listában.

Bármilyen tartalom is kerül fel a honlapodra, fontos, hogy a keresőmotorok és az olvasóid is egyértelműen megtudják, hogy mi az amiről az adott oldal vagy bejegyzés szól.

Mindent kövess el azért, hogy a tartalom világos és minőségi legyen, hiszen ha a felhasználó egyszer értékesnek találta az oldaladat a jövőben is meg fog bízni benne.

A tartalom optimalizálást mindig a felhasználók és a keresőmotorok számára készítjük, sosem csak a keresőmotoroknak, vagyis nem az a cél, hogy telerakd a szövegedet az általad használt  kulcsszavakkal, hanem az hogy értékes tartalmat közölj, ami remélhetőleg sokak hasznára válik.

 

Tartalom típusok

Ha ránézel egy honlapra általában kétféle tartalmat látsz:

  1. szöveges tartalmat
  2. nem szöveges médiatartalmat:  ami lehet képi, videó és zenei tartalom.

 

A legtöbb esetben az oldaladon nem csak szöveget – hanem mintegy kiegészítő vagy magyarázó elemként – egyéb médiumot is fel kell használnod.

Szöveges tartalom optimalizálás

Mivel a keresések kulcsszavak alapján történnek, a szöveges tartalomnak is meg kell felelnie ezen szavaknak. Fontos, hogy nem elég a kiválasztott kulcsszavak felsorolása, hanem élő, értelmes, releváns tartalmat kell adni a felhasználóknak.

Hogyan válasszam ki a kulcsszavakat?

Erre a témára több SEO blog cikket lehetne írni, illetve egy profi tanfolyam is kevés lehet, mivel elsősorban az idő és a tapasztalat fogja megmutatni, hogy melyek a tökéletes kulcsszavak az adott oldalra.

Egy kis mankó a kulcsszó kereséshez:

    1. Gondolj egy problémára, amire válaszolni szeretnél az írásoddal: milyen kérdést tennél fel, ha a felhasználó bőrébe bújnál?

Tartsd szem előtt, hogy az  emberek ugyanazokra a kifejezésekre keresnek rá az interneten, amiket a hétköznapi beszélgetéseik során használnak, tehát ugyanezen kifejezéseket/kulcsszavakat használd te is a honlap szöveges tartalmának optimalizálásakor.

2. Használj Google AdWords kulcsszótervezőt!

3.  Kérj segítséget SEO szakembertől!

Mivel a tartalom optimalizálás alapja a megfelelő kulcsszavak megtalálása és alkalmazása, ami meglehetősen időigényes és nagy szakértelmet igénylő folyamat, bizonyos esetekben érdemes megfontolnod, hogy profi szakemberhez fordulj. Tekints erre befektetésként!

A Google egyre inkább emberi szemüvegen keresztül képes értelmezni a honlap tartalmát. Ennek megfelelően minőségi szöveges cikket kell írni a honlapra.

Kulcsszósűrűség és az egészséges tartalom optimalizálás

A kulcsszó arányának 1-4% között kell mozognia a tartalomhoz képest. Több szakértő állítja, hogy soha nem szabad átlépni az oldalankénti 6%-os határt, mert a keresőmotorok spam-nek minősíthetik a túloptimalizált tartalmat.

Webshopoknál a kulcsszósűrűség magasabb is lehet, mert egy termékkategória oldalon természetes ha ismétlődik egy kulcsszó, pl. online ékszerboltban a „gyűrű” kifejezés.

A weboldaladon törekedj a természetességre! Az állandó szóismétlés helyett helyezd el a főbb kulcsszavak szinonimáit, illetve a kapcsolódó kifejezéseket is a szöveges tartalomban.

 

A tartalom optimalizáláshoz javaslom a  Yoast SEO bővítményt – amennyiben wordpresst használsz!

A szöveges tartalom hossza

Nincs tuti recept arra, hogy mekkora az ideális hossz. Több szakértő szerint – különösen angol nyelvterületen – minimum 1000 szóból kell állnia egy blogbejegyzésnek.

A fentebb említett Yoast SEO plugin is jelzi, hogy elérted-e az általa minimálisan elvárt 300 szót. 

Ha viszont beírod az internetes keresőbe az általad választott kifejezést, gyakran tapasztalhatod, hogy az adott kulcsszóra nyúlfarknyi cikkek jönnek be a a találati lista első oldalán.

Ebből is látszik, hogy a tartalom hossza nem a legfontosabb tényező, hogy a Google előre soroljon a találati listán.

TIPP: érdemes ellenőrizni, hogy az általad meghatározott kulcsszóra milyen típusú és hosszúságú tartalmak jönnek fel, és aszerint döntsd el, hogy mekkora terjedelmű cikket fogsz írni! Mit preferál a kereső?

Léteznek ellenérvek is a hosszú cikkekkel szemben. Mégpedig az, hogy a 21. század internetes fogyasztói nem szeretnek olvasni.

Ez nem feltétlenül igaz, de azért érdemes a leglényegesebb információt a  cikk elején elhelyezni.

Ha hasznos választ adsz az olvasódnak a kérdésére, akkor értékelni fogja a fáradozásodat, és nem csak, hogy elolvassa az írásodat, hanem meg is osztja a tartalmadat a közösségi média csatornáin, feliratkozik a hírleveledre.

Ha megbízik a termékedben és szolgáltatásodban – vagyis hitelesnek talál – akkor nagy eséllyel válik a weboldalad vásárlójává.

A szöveges tartalom tagolása

Lehet, hogy nagyszerű mindaz amit leírsz, de egy végtelenségig nyúló tagolatlan szöveghalom elrettentően hat a legtöbb olvasóra.

A bejegyzés megírásánál törekedj a megfelelő tagolásra:

  • Használj bekezdéseket! Normális esetben a fontos kulcsszó bekerül az első bekezdésbe.
  • A szöveg további részében is jelenjen meg a kulcsszó legalább  háromszor!
  • Értelemszerűen alkalmazz kiemeléseket, alcímeket: H2/kiemelés 2, H3/kiemelés 3, H4/kiemelés 4
  • H1-et csak az oldal/ bejegyzés címéhez használj!
  • A többszörösen összetett mondatok helyett válaszd a felsorolást!
  • A fontosabb kifejezéseket félkövérrel emeld ki, hogy „villámolvasással” is ki lehessen szűrni a lényeget!
  • Itt-ott érdemes illusztrációval megtörni a szövegfolyamot.

Belső linkek – Keresztlinkelés

Helyezz el a tartalomban szöveges belső linkeket, amelyek a honlapod valamelyik oldalára mutatnak.

Ne csak a bejegyzésekre és termékekre, hanem aloldalakra, kategóriákra, és címke oldalakra is hivatkozz!

Sőt alkalmazz az előbb említett céloldalakon is olyan linkeket, amelyek visszamutatnak a hivatkozó oldalra is. Ezt hívják keresztlinkelésnek (crosslinking).

Ennek a haszna, hogy az olvasó a honlapod többi aloldalára is eljut, így a kiemelten fontos aloldalakra is generálhatsz forgalmat.

Az  anchor text jelentése:  horgonyszöveg  vagy linkre rakott szöveg.  Ha rákattintasz,  eljutsz egy másik információs oldalra.

Még többet tudhatsz meg a témáról, ha elolvasod a Honlapseo blog cikkét itt:

SEO linképítés- horgonyszöveg szerepe

 

A kulcsszógazadag anchor szöveges aloldalak közötti keresztlinkelés segít a felhasználóknak, hogy további érdekes tartalmakat találhassanak a kedvenc témájukban, ezáltal pedig megismerjék és értékeljék az adott weboldalt.

  • A belső linkek alkalmazásával is körültekintően kell eljárni.
  • Törekedj a természetességre!
  • Ne helyezz minden ötödik szóra linket!
  • Erősítheted a többi aloldaladat, ha rájuk mutató linkhez a céloldal kulcsszavát (jobb esetben azok szinonimáit) helyezed.
  • Linket helyezhetsz képre is.

Keresőoptimalizált szövegírásról készítettem egy videót, amelyben a gyakorlatban is bemutatom,  hogy mit jelent a képi és szöveges tartalom optimalizálás.

Kattints Ide: Megnézem a SEO videót!

 

A nem szöveges tartalom optimalizálásról a következő blogbejegyzésemben fogok írni.

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.

Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.

Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.

Nincs olyan vállalkozó, aki a honlapjával ne szeretne a Google találati lista első oldalán megjelenni!

Na jó, nem minden vállalkozót érdekel a találati lista,  és sok cégvezetőnek egyáltalán nincs ideje honlappal meg online dolgokkal foglalkozni, sőt valaki a céges weblapot is feleslegesnek tartja!

Egy biztos, minden vállalkozó célja, hogy nyereséget termeljen!

Szerintem  a fenti mondattal te is egyetértesz! Valószínűleg van már weboldalad, vagy tervezed, hogy lesz.  Ha még nincs honlapod, olvasd el a Miért kell a weboldal? Üdv az alagsorban! című írást.

Egy jól beállított honlap megsokszorozhatja a bevételedet!

Ennek az ellenkezője is igaz. Ha nincs honlapod, vagy van, de rosszul lett beállítva, akár milliós nagyságrendű üzleti lehetőségektől eshetsz el!

A Google találati lista szempontjából mit jelent a jó beállítás?

A honlap beállítás olyan keresőoptimalizálási (SEO) feladat, amellyel elérheted, hogy a weboldalad minél jobb helyezéseket érjen el az internetes keresők találati listáján, és minél több látogatót szerezzen a keresőből.

Amikor valaki rákeres egy kifejezésre a lekérdező felületen, akkor pillanatokon belül megjelenik a  találati lista. Sok múlik azon, hogy a te oldalad megjelenik-e,  ha igen, milyen helyezéssel?

Egy kis ismétlés…

  1.  A keresőrobotok összegyűjtik az információt a linkeken keresztül bejárva a webet.
  2. A keresőmotorok indexelő rendszerei több száz különböző szempontból vizsgálják meg a honlapok aloldalait, azok egymásra hivatkozását(linkeket).

A kérdés már csak az, hogy mi alapján fogja kiválasztani a keresőmotor a releváns találatot az indexállományból, és mi alapján állítják sorrendbe azokat?

A Google például több száz tényezőt vesz figyelembe, és nagy hangsúlyt tesz az oldalra mutató linkek számára.

A Google algoritmusa  folyamatosan változik, így az is folyamatos munkát igényel, hogy megszerezzük a legjobb helyek egyikét az organikus találatok között.

Lássunk néhány SEO tippet!

Google találati lista – rangsorolási tényezők

 

1. Domain név

Az ideális domain név:

  • nem túl hosszú
  • könnyen megjegyezhető
  • a kulcsszó és a márkanév párosítása

2. Title – címsor

Általában ugyanaz, mint az oldalad címe – ha nem állítasz be semmit.

A SEO alapja azonban a helyesen megválasztott címsor:

  • Legyen benne a kulcsszó, lehetőleg minél közelebb  a cím elejéhez!
  • Ne legyen két különböző aloldaladnak vagy tartalmadnak ugyanaz a címe!
  • Mindig törekedj az eredetiségre!

 

Title - találati lista

Ellenőrizd a címsort!

title - google találati lista

WordPressben egyszerűen beállíthatod a főoldal címsorát…

3. Meta description – meta leírás

A meta leírás adott weblap tartalmának rövid összefoglalására szolgál. Fontosságát az adja, hogy a Google kereső gyakran ezt az elemet jeleníti meg a találati listán, tehát a keresőoptimalizálás szempontjából majdnem akkora fontossággal bír, mint a Title elem.

A meta leírás a weboldal HEAD elemében található, és a következőképpen néz ki:

<META NAME="Description" CONTENT=".....itt a leírás.......">

A Yoast SEO bővítmény segít a beállításban, és nem kell kódokat túrni, ha WordPress motort használsz!

 Itt olvashatsz még többet a meta leírásról: https://seo.antikaotika-design.hu/meta-leiras-hossza-description-seo-google/

4. Keresőbarát URL – nice URL  – szép URL – tiszta URL – olvasható URL

Az URL jelentése  – leegyszerűsítve –  internetes cím/webcím, ami alapján egy böngésző be tud tölteni egy aloldalt.

A webcímek  utólag is optimalizálhatók.

Milyen a keresőbarát URL?

  • Szerepel benne az aloldal választott kulcsszava
  • Beszédes a látogatók számára
  • Rövid és egyszerű
  • Könnyen megjegyezhető
  • Nem tartalmaz különleges karaktereket
  • Magában hordozza és leírja a site struktúrát
  • Szóköz helyett kötőjel szerepel

https://seo.antikaotika-design.hu/index.php?cat=8&id=41

helyett

https://seo.antikaotika-design.hu/minta-bejegyzés/

találati lista - keresőbarát URL

WordPressben a „Beállításoknál” válaszd a „Bejegyzés címe” pontot!

 

5. Kifelé mutató linkek

Sok weboldal tulajdonos a mai napig nem szeret kilinkelni az oldaláról, mert  attól félnek, hogy a kifelé mutató linkekkel elveszik az oldal PageRank értéke és ezáltal hátrább sorolódik a keresők találati listáján.

Meg kell szabadulnunk attól az ősi, magyar lélekben meggyökeredzett félelemtől, amely szerint, ha nálunk „okosabbakra” hivatkozunk, akkor attól mi „butábbnak” fogunk tűnni!

Ma már a Google olyan weboldalakra küldi a látogatóit, amelyek információs csomópontokként működnek. Ha a saját témádban magas PageRank értékű oldalakra oldalakra linkelsz, akkor a Google  szemében te is értékesebbnek fogsz tűnni.

Azért azt tartsd szem előtt, hogy lehetőleg ne a konkurenciádat erősítsd a linkekkel!

Hogyan hozz létre keresőoptimalizált tartalmat?

Erről részletesen a következő blogbejegyzésemben fogok írni. Folytatódnak a SEO tippek!

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage