Mit jelent a kulcsszókutatás, és miért fontos a SEO-ban?

2020.03.6. | Keresőoptimalizálás-fogalmak, Kulcsszó | 0 hozzászólás

A kulcsszókutatás a keresőoptimalizált szövegírás folyamatának első lépése, és elengedhetetlen része a  SEO stratégiának. Mielőtt létrehoznánk bármilyen webhely tartalmat,  meg kell ismerni, hogy milyen keresési kifejezéseket használ a közönség. Ezek az egy vagy több szóból álló kifejezések lesznek a célzott kulcsszavaink, amelyekre elkezdjük a hasznos és jó minőségű tartalom megírását. 

A Google évente több mint 2 trillió keresési lekérdezést kezel, napi 5,5 milliárdot!!!

Ha tudod, hogy mire keresnek az emberek a területeden, akkor te lehetsz a válasz a kérdéseikre és a problémáikra.

 

Mit jelent a kulcsszókutatás?

A kulcsszókutatás a SEO (keresőoptimalizálás) része. A gyakorlatban listakészítést és/vagy táblázatgyártást jelent, ami akár órákig is eltarthat. Összeszedjük azokat a kifejezéseket  amelyekre a Google keresőben jó helyen szeretnénk feljönni. 

Itt szinte mindig elcsúszik az elképzelés és a valóság. A Google első hely mindenki álma, aki kattintásokat szeretne az organikus találati listáról. Én és az ügyfeleim is számos kulcsszóra jövünk első helyen, de felelőtlenség lenne bárkinek beígérni a biztos Google első helyezést, mivel a piac és a Google algoritmusai és keresőfelülete is folyamatosan változik. 

Ahhoz, hogy ilyen listánk legyen, be kell lépniük egy kicsit a közönség fejébe. Milyen kereső kifejezéseket írnak be a Google-be, amikor termékeket, szolgáltatásokat, üzleti vállalkozásokat, márkákat keresnek, illetve a problémára szeretnének megnyugtató választ?  Vajon a  mi termékünk vagy szolgáltatásunk a válasz a keresésre? Ha igen, akkor ezzel a listával olyan tartalmat hozhatunk létre a honlapon, amely több, magas színvonalú forgalmat vonz. A kulcsszókutatás soha nem fejeződik be: ennek rendszeres megismétlése elengedhetetlen, hogy naprakészek maradjunk!

 

Miért fontos a kulcsszókutatás? Hogy egy nyelven beszélj a célközönséggel!

A megfelelő kulcsszavak megtalálása elengedhetetlen, mivel világossá teszi, hogy milyen keresési kifejezéseket használ a célpiacunk. Gyakran (vagyis szinte mindig) találkozom azzal az esettel, hogy  a honlap tulajdonosa szaknyelvet használ a termékek leírásakor, míg a célközönség egy teljesen más szót használ ugyanarra. Ennek eredményeként a potenciális ügyfelek nem találták meg ezeket a webhelyeket, mert a szóhasználat eltér.

Emlékszem, hogy a fizikatanárom haja égnek állt  – pedig nem is volt a 220-ba bedugva – amikor valaki az izzóra villanykörtét mondott. 🙂 – sajnos ilyenkor  (ha van rá keresés) a villanykörtét is el kell fogadnunk célzott kulcsszónak. 🙂

A szöveget ezekre a kifejezésekre is érdemes optimalizálni. Ha nagyon gáz a kifejezés szakmai szempontból, akkor a hivatalos kifejezés mellé magyarázatnak leírhatjuk, hogy a köznyelvben így és így is előfordul. Ha így teszünk, rengeteg látogatót szerezhetünk, mert valószínűleg a  konkurencia is a szakmai nyelvet fogje “erőltetni”. Ennek az ellenkezője is igaz:  nincs értelme olyan kulcsszavakra optimalizálni a tartalmat, amelyeket az emberek nem használnak. Az alapos kulcsszókutatás segít nekünk abban, hogy egy nyelven beszéljük a célközönséggel, és ez sokkal érdemesebbé teszi a honlap optimalizálására tett erőfeszítéseket. Ezen felül, a keresési szándék megnézésével megtudhatja, hogy pontosan mit keres a közönség. Ezekre a kérdésekre választ kell kapniuk minőségi tartalom formájában.

Csak a SEO-ban fontos a kulcsszókutatás?

Amikor kulcsszókutatást végzek, akkor a kulcsszó listában benne hagyom direkt azokat az adatokat, amelyekkel a honlaptulajdonos hetékonyan tud hirdetni. A Google Ads nem biztos, hogy azokat a kulcsszavakat kínálja neked a kampányodhoz, amelyekkel igazán jól jársz, hanem azokat, amelyekre a legnagyobb a verseny, mivel ezzel tudja a legtöbb pénzt keresni. Érdemes ugyanakkor megkeresni azokat a kifejezéseket, amelyekre van keresés, de alacsony a vereny. Egész egyszerűen azért, mert a konkurencia nem gondol rá. Lásd villanykörte 😉 

A kulcsszókutatás tehát a legjobb módja annak, hogy megtaláljuk az új, releváns kulcsszavakat:

  • a fizetett hirdetési kampányokhoz
  • az organikus (nem fizetett) találati listán való jó szerepléshez.

 

A kulcsszókutatás lényege, hogy felfedezd, hogy…

  • mire keresnek a témádban az emberek
  • mekkora a havi keresések száma
  • melyek ezek közül, amelyek relevánsak és használhatóak
  • hova és hogyan helyezd el a kulcsszavakat
  • milyen további kulcsszó jöhet szóba, amire még nincs tartalom

A következő cikkekben a kulcsszavak fajtáiról fogok írni!

 

Vélemények Antal-Pap Judit SEO szakértőről

Péter Marschall
Péter Marschall
18:36 29 May 20
Óriási meglepetés volt már az első beszélgetésünk is. Nagyon sok segítséget kaptunk. Nagyon készséges és kiváló szakember. Mellesleg óriási türelemmel kezelte tudatlanságomat.
Mihály Káposzta
Mihály Káposzta
08:03 15 May 20
Nagyon részletes elemzést kaptam Judittól teljesen ingyen. Sokat segített nekem a kereső optimalizálásban. Nagyon segítőkész. Csak ajánlani tudom mindenkinek....
Zsolt Csorba
Zsolt Csorba
12:32 19 Apr 20
Nagyon részletesen es alaposan elemez. A kérdéseimre kielégítő válaszokat kaptam. Barkinek ajanlom aki elakadt, vagy egy összetett SEO feladatot szeretne megvalósítani. Köszönöm a segítséget.
Ákos Gebei
Ákos Gebei
09:19 19 Feb 20
Köszönöm Juditnak az elemézést a pólós oldalunkhoz, ritka az olyan SEO szakember, aki ilyen szintű elemzést készít és időt szán és ingyenes elemzi az oldalt. Köszönjük neked, amint aktuálissá válik a munka, keresni fogunk! 🙂
László Ruff
László Ruff
10:50 29 Nov 19
Nagyon kedves és segítőkész. Teljes mértékben meg vagyunk elégedve a szolgáltatásával, csak ajánlani tudom!
Kft B.Q.
Kft B.Q.
12:57 14 Oct 19
Én SEO oktatásra jelentkeztem Judithoz, nagyon sok mindent tanultam/tanulok tőle, szuper jó dolgokat mutat meg. Már most látszik a webáruházunkon a változás. Elégedett vagyok!
Zsofi Korda
Zsofi Korda
14:13 09 Sep 19
Az ingyenes kiadványt olvasom, nagyon tanulságos! 🙂
Tippmix Ntt
Tippmix Ntt
08:32 08 Aug 19
Köszönjük az elemzést! Feltárt több problémát is, ami javításra szorul.
alexandra kiss
alexandra kiss
13:14 08 May 19
Köszönöm szépen az elemzést,nagyon hasznosnak találtam,csak ajánlani tudom mindenkinek!
Adrienn Szőke
Adrienn Szőke
15:43 01 May 19
Szuper első körös elemzést kaptam ami - nagyon jól érthető módon - már most rávilágított pár olyan dologra, amit javítani szükséges a honlapomon. Köszönöm és ajánlom mindenkinek!
Péter Tóth
Péter Tóth
13:15 15 Dec 18
Rendkívül segítőkész, ez ritka manapság. Köszönöm a segítséget. csak így tovább! 🙂 Mindenkinek jó szívvel ajánlom.
Animal D.
Animal D.
15:38 02 Nov 18
Judit lelkiismeretes, profi munkaja altal az oldalunk latogatottsaga es ezaltal ugyfeleink megrendelese nagyban novekedett. Mar most tobbszorosen megerte a SEO es a kovetkezo evekben meg nagyon sok anyagi hasznot fog hozni. Koszonom az idot es a turelmet. Attila
Dénes Szabó
Dénes Szabó
16:58 29 Oct 18
Judit nagyon precíz, és szereti is amit csinál. Ez ritka egy cégnél...
Szilvia Helényi
Szilvia Helényi
09:23 06 Oct 18
Nagyon sok hasznos tanácsot kaptam Judittól azzal kapcsolatosan, hogy hogyan lehetne még több látogatója a honlapomnak. Biztos vagyok benne, hogy bárkinek aki a szolgáltatásait igénybe veszi, magas szakmai színvonalon, a legjobb tudása szerint, lelkiismeretesen fog segíteni.
jános Hiloczki
jános Hiloczki
10:07 09 Aug 18
Nagyon precíz munkàt végez Judit és sokat segít mindig lehet rà szàmítani!
Enikő Bereczki-Fodor
Enikő Bereczki-Fodor
11:09 12 Feb 18
Judit nemcsak alapos technikai ismeretekkel rendelkezik egy szuper, igényes honlap készítéséhez, hanem marketinges tapasztalatai is óriási segítséget nyújtanak abban, hogy el tudjam dönteni milyen elemeket is szeretnék használni, megjeleníteni rajta: kreatív, számomra ideális megoldásokat javasolt a skype-meetingeken. Juditban az is egyedi, hogy ő nem rizsál, hanem konkrétan és őszintén elmondja egy adott helyzetből mit lehet kohozni. Oktató videói hatalmas segítséget nyújtanak a honlap kezelésében, amely elengedhetetlenül szükséges minden honlaptulajdonos számára, így számomra is. Nagyon világosan érthetően magyarázza el az egyes lépéseket a videókban. Bloggerként is rengeteget tanultam tőle SEO-témában, amelyet azóta is beépítek szövegíróként munkáimba. Teljesem megbízom benne emberileg és szakmailag is és jó szívvel ajánlom! Bereczki Enikő generációs szakértő marketing szövegíró, blogger
Oláh Erzsébet
Oláh Erzsébet
09:20 26 Jan 18
Nagyon hasznos és érdekes volt, kifejezetten jól felhasználható a honlapelemzés videó laikusok számára is. Örülök, hogy rátaláltam az antikaotika oldalára. Köszönöm szépen.
Gergely Dósa
Gergely Dósa
20:26 15 Dec 17
Köszönöm a jótanácsokat, hasznos ötleteket! 🙂 Ajánlom a szolgáltatást azoknak akiknek a SEO szerteágazó területei teljesen idegenek.
Tamás Albert
Tamás Albert
16:03 10 Oct 17
Köszönöm a sok jó tanácsot, hasznos volt a második videó, mert ott egyértelmű, hogy negyed annyian keresnek rá a virágküldés szolgáltatásra, mint évekkel ezelőtt. Kaptam jó tanácsot, a linképítés nekem is a fejemben van, csak riogatnak mások, hogy később a pr cikk sem lesz jó 🙁
Beer Tshirt World
Beer Tshirt World
11:15 25 Apr 17
She is very helpful and well expert. Great support.
See All Reviews
ingyen SEO tippek ajándékba

Iratkozz fel - és vidd el az ajándékom MOST!

 

 

70 SEO tipp - 30 oldalas eBook

Még ingyenes...

 

Tiéd az eBook - sikeresen feliratkoztál. Nézd meg a postaládát! A spam mappát is, ha nem találod!

Pin It on Pinterest

Oszd meg, ha hasznosnak találod!

Köszönöm, hogy megmutatod a barátaidnak is! Csak egy kattintás az egész...