Mik azok a longtail (hosszú farok) kulcsszavak? A long-tail keyword jelentése és használata
Ha keresőoptimalizálásról beszélünk, akkor ismernünk kell a témánkhoz kapcsolódó kulcsszavakat. Hogy találjuk meg őket? Erről a kulcsszókutatás fontosságáról szóló cikkben írtam korábban. Amivel a legnagyobb sikert lehet elérni már rövid távon is, azok a longtail kulcsszavak. Mit jelent valójában a „long tail” kulcsszó? Miért hagyják figyelmen kívül oly sokan? Hogy kell használni? Ezekről szól a mai cikk.
A „long tail” jelentése magyarul „hosszú farok”, tehát valami hosszú kereső kifejezés lesz az, ami erre rögtön beugrik a SEO-ban kicsit jártas emberkék agyába. A long-tail kulcsszavak meghatározása azonban nem feltétlenül egyezik a keresőbe beírt szavak számával, hanem inkább a keresési mennyiséggel függ össze.
A long-tail kulcsszavak alacsonyabb a keresési mennyiséghez kapcsolódnak, és gyakran hagyják figyelmen kívül ezeket, mivel a havi keresés nem túl magas. Ez pedig baj. Mármint nekem nem, mert épp ezért tudok versenyelőnyre szert tenni a konkurenciával szemben. Kikutatom azokat a méltatlanul elfeledett kifejezéseket, amelyekre alig van verseny, és jó eséllyel gyorsan élre kerlühetek velük.
Miért fontosak a long-tail kulcsszavak?
Ha erős a konkurencia, akkor kezdetben a hosszú farok kulcsszavak tudatos használata lehet az egyetlen módja az organikus forgalom megszerzésének.
A Google-be írt keresések nagy része specifikus, és az évek alatt egyre árnyaltabban tükrözik a keresési szándékot. Ez részben a Google javaslatainak is köszönhető. Pl. Ha elkezdünk bepötyögni valamit, pl.: „babakocsi”, azonnal megjelennek a kapcsolódó szófordulatok, ezért az egyszerű kulcsszó helyett, hajlamosak vagyunk az öszetett javaslatot elfogadni.
” babakocsi 3in1″ – Á, pont erre van szükségem! Ez fejezi ki legjobban, amit szeretnék!
Sőt! A felajánlott kifejezést még tovább bővítjük: „babakocsi 3in1 olcsón használt” , mert rájövünk, hogy ez a típus sokkal többe kerül, mint amire számítottunk!
A specifikáció miatt viszont a keresési mennyiség általában jóval alacsonyabb. A long tail, azaz a hosszú farok név eredetét az alábbi ábra jól mutatja:
Amint az illusztráción látható, a dínó hosszú farka képviseli ezeket a részletes, jól meghatározott keresési kifejezéseket, longtail kulcsszavakat. Kisebb keresettségű, kevésbé népszerű kulcsszóból rengeteg van, és ezek együtt már egy hosszú farkat tesznek ki. A hosszú farok – azaz a long-tail kulcsszavak – ereje összeadódik, és jól oda lehet vele vágni!
Magyarul eladóként nagyobb konverziót érhetünk el, ha tényleg használt 3in1 babakocsikat értékesítünk. Mert ha jól is szerepelünk a babakocsi kulcsszóra, és jön az áhított kattintás, a vásárlók egyáltalán nem biztos, hogy használt babakocsit keresnek, ezért szépen visszalépnek a honlapunkról. Ezért is fontos megcélozni azokat a specifikus kereső kifejezéseket, amelyek pont ránk illenek, még akkor is, ha csak 10-en keresik havonta.
Milyen hosszú a longtail kulcsszó?
A long-tail kulcsszavak rendszerint tényleg többtagúak: általában 3-5 szóból állnak.
Ha csak egy szót ír be valaki a Google-be, akkor nagy az esély arra, hogy nem tudja még pontosan, hogy mire van szüksége. Ilyenkor legtöbbször csak tapogatózik – ezért is lesz kattintás után az ilyen „head” kulcsszavakra kisebb a konverziónk, mivel valószínűleg nem történik vásárlás.
A long-tail kulcsszavak használata
A „babakocsi” rövid kulcsszóval történő kereséséhez képest a szándék sokkal egyértelműbb a „babakocsi 3in1 olcsón használt” kifejezés beírásával, mivel itt a felhasználó már tudja, mit akar.
A keresések további variációi, témaszűkítései lehetővé teszik a Google számára, hogy jobban illeszkedő eredményeket jelenítsen meg a SERP-ben, azaz a találati listán, ami magasabb CTR-t (átkattintási arányt) eredményez. Tehát long-tail kulcsszavakat használva jó eséllyel kerülünk a találati lista első oldalára, ami kattintásokat hoz. Végre!
A long-tail kulcsszavak szép eredményt érhetünk el, ha tudjuk, hogyan kell helyesen használni ezeket – ami nem mindig egyszerű. Az alábbi szempontok segíthetnek:
1. Döntsük el, hogy mi lesz a célja a tartalomnak!
Tekintsünk a kulcsszavakra úgy, mint egy hajóra, ami valahova el akar jutni. A tartalomra pedig, mint egy térképre. Egyik sem tud jól működni a másik nélkül. Ha nincs meghatározva a cél (információ, értékesítés, konverzió stb.), akkor nem tudjuk hatékonyan felhasználni a long-tail kulcsszavakat. Mielőtt belefognánk a kulcsszókutatásba, döntsük el, hogy mit akarunk elérni.
Például szeretnénk tájékoztatni az embereket egy blogbejegyzésben, ami elősegítené az e-mailes feliratkozásokat, ami végül értékesítést eredményezne.
A webáruházak esetében is nagyon hasznos cikkeket írni olyan problémákról, amire az adott termék az egyik válasz. Direkt nem azt mondtam, hogy „A VÁLASZ”, mert egy jó SEO cikk nem pusztán a terméket fogja nyomni, hanem az ügyfélre fókuszál. Itt elsősorban az a cél, hogy segítsünk, és mintegy „mellékesen” bemutatjuk a saját termékünket is. Itt a cél az informálás. Ha kielégítő a válasz, akár vásárlás is lehet belőle, de a cikkek elsődleges célja nem az eladás.
2. Döntsük el, kinek írunk
Annak meghatározásával, hogy kinek írjuk pontosan a tartalmad, értékesebb információkat nyújthatunk, és több konverziót érhetünk el. Errő itt olvashatsz részletesen:
Ügyfél avatár, vevő persona – célcsoport meghatározás
Mivel a long-tail kulcsszavak nagyon specifikusak, látnunk kell lelki szemeinkkel, hogy ki a célközönség, mielőtt elkezdenénk írni. Amikor a lehető legrészletesebben vizualizáljuk az ideális olvasót, jobban fel tudunk készülni arra, hogy értékes tartalmat biztosítsunk kifejezetten rájuk szabva.
3. Kutassuk ki a long-tail kulcsszavakat! És használjuk őket…
A kulcsszókutatás nem egy egyszerű dolog, de nem is olyan nehéz, hogy ne lehetne megtanulni. Számos tanítványom ért már úgy el szép sikereket, hogy megtanítottam nekik, hogy hogyan tudják megtalálni a saját területük mellőzött kereső kifejezéseit, na meg a konkurenciáét.:) Neked is szívesen megtanítom! Keress az info@antikaotika-design email címen, vagy kattints a lenti gombra:
SEO blogszövegírás alapok konyhanyelven – Hogyan kerülj a Google első oldalára?
Antal-Pap Judit
SEO szakértő
SEO szakember, Google keresőoptimalizálás szakértő, web-designer
Saját honlapok:
Antikaotika, Antikaotika-design, Antikaotika-SEO, Retro-Vintage ,Online Szolgáltatások Boltja, Legjobb cégek, megbízható szakemberek, Dr. Fog Implantatum-fogbeültetés, Mit mond a biblia?
Trackback/Pingback