Fejrész

Kedves Olvasó!

Amikor hozzákezdesz egy oldal elkészítéséhez vagy egy blogbejegyzés megírásához, fontos meghatározni, hogy milyen kulcsszóra/kulcsszavakra akarsz eredményt elérni!

Ha kulcsszóról beszélek, akkor olyan szóra illetve több szóból álló kifejezésre gondolok, amelyikre tényleg van kereslet!

A korábbi hírlevelemben már írtam a Google AdWords Keyword Planner: eszközről, ami a legalkalmasabb eszköz arra, hogy megtudd, hogy az általad kiválasztott kifejezésre havonta hányan keresnek. 

Blogbejegyzések esetében érdemes a kisebb keresettségű "longtail" kulcsszavakban gondolkodni.

Ha szorgalmasan és tudatosan blogolsz, akkor a sok "kis" kulcsszó ereje összeadódik, és fokozatosan egyre több látogatód lesz.

Nem mellékesen  hasonló, de nem tudatosan célzott kulcsszavakra is meg fogsz jelenni.

Ezt a Google Search Console-ban tudod nyomon követni!

Továbbá a kemény kulcsszavakra felépített oldalad is jobb helyezést fog elérni, mivel az adott témában a Google a leghasznosabbnak ítélt tartalmú honlapokat előnyben részesíti azokkal szemben, akik nem járnak körbe egy témát olyan alapossággal, mint ahogy te fogod tenni!

A longtail kulcsszavakhoz egy nagyszerű puskát használhatsz, amelyről lejjebb írok részletesen.

 Nézzük tehát, hogy milyen további SEO tippeket kaptak a FB oldalam követői!

Kövesd a Napi SEO tippek Facebook oldalt, és mindig osztok meg egy-két keresőoptimalizálási titkot, trükköt.

Több mint 8 hét telt el, amióta létrehoztam a "Napi SEO tippek" elnevezésű Facebook oldalt!

Egy kis összefoglalást készítek hetente, hogy ne maradj le semmiről.

Jöjjenek a 8. hét tippjei!

---

50. A honlapsebesség is rangsorolási tényező

Ez igaz, de messze nem a leglényegesebb dolog.

Ha webhelyed "elég gyorsan" töltődik be ahhoz, hogy ne lépjenek le a látogatóid idő előtt, akkor nem kell ezen gyötrődni.

Arra ügyelj pl., hogy ne giga képeket tölts fel a honlapodra!

Itt leellenőrizheted a weboldalad sebességét:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

---

51. Hány szóból áll a konkurencia weboldala? És a tiéd?

Ellenőrizd le ezzel az ingyenes eszközzel, úgy, hogy bemásolod egymás alá a vizsgálandó weboldalak url-jét:

http://www.seoreviewtools.com/bulk-web-page-word-count-che…/

Számít a tartalom mennyisége.

Nézd meg, hogy egy adott kulcsszóra hány szavas oldallal jön fel a konkurencia, és szárnyald túl!

Azért ne feledd: a minőség és a relevancia fontosabb, mint a mennyiség!

---

52. A közösségi média szerepe a SEO-ban

A Google folyamatosan keresi, hogy melyik webhely a legmegfelelőbb egy adott lekérdezéshez.

Az internetezők átlagosan az idejük több mint 90%-át a közösségi média oldalain töltik (Facebook, Twitter, Pinterest, stb).

A keresőmotorok számára ezért jelzésértékű, hogyha a honlapodról "beszélnek" a közösségi médiában.

Oszd meg a cikkeidet minél több médiafelületen!

Ha igazán jó munkát végeztél, és felkelti a poszt az emberek érdeklődését, akkor a tartalmadat szívesen megosztják, lájkolják, kommentelik.

---

53. Törekedj a kiváló tartalomra! 

Bármi is legyen az:

- blog
- tökéletesen írt értékesítési oldalak
- termékoldalak
- gyönyörű webdizájn

Ha nagyszerű tartalmat szolgáltatsz, az emberek előbb-utóbb reagálnak rá.

- Megosztják a közösségi médiában
- a hírportálokon
- és ami a SEO szempontjából a legfontosabb: értékes linkeket kapsz az oldaladra.

---

54. Az új weboldalaknak nincs esélyük, hogy a találati lista elejére kerüljenek?

A Sandbox effektus a Google keresőnek az az állítólagos algoritmusa, amelyik az új weblapokat nem engedi jól szerepelni a találati listán, ameddig le nem jár a több hónapos próbaidő. (6-16 hónap)

A Sandbox effektus létezése folytonos vita tárgya. Hívei szerint azért létezik, hogy megakadályozza az új weblapokkal való üzérkedést, akik nem hisznek benne, azok pedig arra hivatkoznak, hogy egy ilyen algoritmus a weblapok közötti verseny rovására menne, hiszen nem a minősége, hanem az életkora szerint ítél meg egy weblapot.

A Sandbox effektus még hívei szerint is csak nagy rákereséssel rendelkező kulcsszavak esetén lép működésbe, létezése, bár vitatott, nem zárható ki, hiszen a Google kereső más algoritmusainál is megfigyelhető egyfajta próbaidő, például az authority site státuszt is csak olyan weblap kaphatja meg, amelynek életkora legalább 4 hónap (Wikipedia)

Az biztos, hogy számít a weboldal kora. Viszont úgy látom, hogy új honlappal, ami megfelelően van felépítve, igen szép teljesítményt lehet elérni. 

---

55. Honnan szerezzek kulcsszó ötleteket? Puska longtail kulcsszavakhoz!

Néha nem az a gond, hogy hányan keresnek egy adott kulcsszóra, hanem azt kellene tudni, hogy egyáltalán mire kereshetnek?

Milyen összetett kulcsszavakat érdemes megcélozni?

Ebben segít a * Keyword Tool *.

Az ingyenes változat is nagyszerűen használható, mivel rengeteg kulcsszóötletet kapsz - bár a havi keresések számát az ingyenes változat nem mutatja.

.........................................................................

- Pl. a Google fülnél beírod a keresőmezőbe:

keresőoptimalizálás

- Kiválasztod:

google.hu

- A nyelvnél megadod:

Hungarian
........................................................................

Megjelenik 153 kulcsszóajánlat

pl.:

keresőoptimalizálás budapest
keresőoptimalizálás jelentése
keresőoptimalizálás könyv
keresőoptimalizálás lépésről lépésre
keresőoptimalizálás pdf
keresőoptimalizálás seo
keresőoptimalizálás wordpress
keresőoptimalizálás ár
stb.

http://keywordtool.io/

Érdemes kipróbálni a A Google AdWords Kulcsszótervező mellett!

---

56. Mielőtt belevágsz s kulcsszókutatásba...

1. Írj össze - ötletroham szerűen - mindenféle kifejezést, ami eszedbe jut a vállalkozásodról!

2. A fentiek alapján fogalmazd meg, hogy miről szól a vállalkozásod!

3. Pár szóval mutasd be a célpiacodat!

4. Kategorizáld a működési területedet témák szerint (termékcsoportok szerint)

5. Képzeld bele magad néhány pillanatig az ügyfeleid helyébe:

- Mit keresnek?
- Milyen problémára szeretnének megoldást?

6. Ezt akár meg is kérdezheted tőlük egy kérdőívben! Elemezd ki a válaszokat!

7. A létrehozott kategóriákat töltsd fel azokkal a kulcsszavakkal, összetett kifejezésekkel, amelyek a fent leírt folyamatban szóba kerültek.

Ha megvan a lista, akkor már csak finomítani kell. Na még ezután jön az igazi munka! Erről fogok beszélni az 58. bejegyzésben!

Az 57. bejegyzés témája: a Search Console kulcsszavai lesznek

---

Kedves Olvasó!

Köszönöm, hogy itt vagy! Ha tetszett, meglátogathatsz a fenti közösségi ikonokra kattintva. 

Antal-Pap Judit

---

Ha kérdésed van, kattints ide:

Kapcsolat+ingyenSEO

SEO szakember - Antal-Pap Judit

info@antikaotika-design.hu +36-30-630-3607 Ingyenes SEO felmérés! Ne hagyd ki ezt a lehetőséget! 

Tovább olvasás.

---

SEO hírlevél archívum

Megnézem, hogy miről maradtam le...

Tovább olvasás.