SEO szövegírás referencia

SEO szövegírás referencia

Azért vállalkozom, hogy a szakértelmemmel az ügyfeleim honlapjából kihozzuk a maximumot! Tudom, hogy ha valaki jó munkát végez a keresőoptimlaizálás területén, akkor az ügyfélhez akkor is jönnek majd a látogatók, ha nem költ hirdetésre. 

SEO referenciában ügyfeleim honlapján mutatom be, hogy egy-egy kulcsszóra /kulcsszó csoportra optimalizált szövegnek milyen hatása lehet.

Nem én vagyok ugyan a legolcsóbb SEO szövegíró, de én vagyok az egyik legjobb. Egyszerűen azért, mert nekem is fontos a siker a SEO szövegírásban.

Szeretem látni a kiindulási pontot, amit a Google Search Console mutat.

Érdekel, hogy melyik témából tudjuk kihozni a legtöbbet.

Fontos, hogy a metaadatok: title, meta leírás, képek alternatív szövegei tökéletesen legyenek beállítva.

Ne egy kulcsszóra legyen megírva a cikk, hanem egész kulcsszó csoportra! Nagyot lehet ezzel tarolni...

Én nem nyúlfarknyi, semmire sem jó szövegeket írok.

Több hónap elteltével is követem a cikkek eredményességét a Google Search Console-ban, mivel 2 hónap – félév kell a gyümölcs beérésének.

Íme néhány referencia cikkírásra.

SEO szövegírás referencia: hippi stílus

Egy régi SEO céllal megírt cikkem:

hippi divat a 60-as évek óta újra és újra feléled. Gyakran megjelenik a kifutókon, a kirakatokban. Sokan azért hordanak hippis ruhadarabokat, mert éppen az a trendi, mások egyszerűen azért, mert szeretik a színes, mintás harsányságot (mint pl. én). Létezik azonban olyan embercsoport a földön, akik a mai napig hisznek a hippi értékekben, és igyekeznek azt a megjelenésükkel is tükrözni.  Tovább olvasom.

Itt nem vittem túlzásba a linképítést. Ha jól emlékszem, megelőztem a Wikipediát.

Írd a keresőbe, hogy hippi stílus stb…… Ezt fogod látni:

Már hosszú ideje első vagyok a Google találati listán a retro stílus, retro jelentése stb… kulcsszavakra.

SEO szövegírás referencia: babás témában

A Sangita Babamasszázs oldal kifejezetten cikkírással jött fel, hiszen az alapbeállítások után nem igazán tudtam mit kezdeni a főoldallal és a hasfájós baba oldallal, mert nagyon kaotikus volt az egész, de már ért el eredményt. Megnézem az oldalt.

Inkább elkezdtünk több (3- 4)  hullámban új cikkeket  írni kulcsszócsoportokra, linképítéssel. A SEO cikkbe való befektetés rendkívül jól megtérült az ügyfelemnek. Ha jól látom, összesen 12 cikket írtunk, valamint az 1. hónapot vette meg az ügyfelünk a projekt legelején.

Cikkek:

A mostani rekorder cikkünk 2019. áprilisában született.

“A terhesség első jelei, a várandóság tünetei mikor jelentkeznek “címmel,

de már  14 700 kattintást hozott az elmúlt 28  napban az organikus találati listáról.

Persze a témára nagy a keresés (és a verseny is nagy). Az első hónapban még csekély volt az eredmény, aztán drasztikusan emelkedik a görbe. Rengeteg kulcsszóra jön fel a cikk, mert tudatosan egy egész csokor kulcsszóra írtuk. Érdemes kísérletezni a terhesség jeleivel kapcsolatos kulcsszavakkal:

A helyezések 12 hónap átlagát mutatják. Azóta is kapaszkodnak fel a cikkek. Teszteld le a fenti kulcsszavakat a Google-be írva.

Ennél a projektnél nem volt olyan nehéz dolgunk, mint pl. fogászati honlapoknál. Bár rengeteg kisbabás weboldal van. Ahol erősen seóznak, vagy kevesebb a keresés egyes kulcsszavakra, ott nem lesz ilyen fényes eredmény. 

Sangita babamasszázs oldal helyzete 3 hónap és azt megelőző három hónap vizsgálatában, amelyet szövegírással hoztunk fel!  

Munkánk eredménye: 6,2 szeres növekedés!

 

SEO szövegírás referencia: fogorvosoknak

 

 Iparáganként változik, hogy mit lehet kihozni az adott weboldalból egy év alatt. Néha a cikkekre alig jön kattintás, de összegészében javítja a honlap helyzetét.

Példa egy fogászati honlap seójára:

Szintén fogászati témában írt cikkünk, ami így indult:

…majd 3 hónap, és így teljesít:

 

SEO szövegírás referencia: műszaki témában angol nyelven

 

Angol nyelven is vállalok optimalizálást tőlem idegen témákban is.

Pl.:  iPhoneRepairBase

Itt lassan indult be a SEO munka eredménye, de figyelemreméltó a javulás:

Néha csak elég belenyúlni egy meglévő cikkbe:

https://iphonerepairbase.co.uk/about-the-charging-chip-u2-ic-tristar/

https://iphonerepairbase.co.uk/product/iphone-7-7-plus-audio-ic-chip-repair/

SEO szövegírás referencia: a mezőgazdaságban

Gyümölcstermesztéssel foglalkozó ügyfelünk honlapján összehasonlítást végeztünk az elmúlt 3 hónap és azt megelőző 3 hónap vizsgálatában.

A kulcsszóra optimalizált szövegírás eredményeként közel háromszoros kattintási arányt, vagyis leendő vásárlót, érdeklődőt zsebelhetett be ügyfelünk.

6 hónap és az előző 6 hónap viszonylatában vizsgálva, a pozíciója a Google találati lista első oldalán is feljebb lépett. Kattintások tekintetében itt már látható az emelkedés.

Hirtelen azokat találtam, amelyekről beszámolót írtam az ügyfeleknek. Természetesen értek kudarcok is, vagy átmeneti kudarcok. Hiszen rengeteg munka után sem jött a várva várt eredmény, aztán szép lassan mégiscsak beérett a gyümölcs. Ahogy látod, új cikkek esetén minimum egy hónapig nagyon lassan jönnek az eredmények, aztán pár hónap és meredeken beindul a javulás.

Ha nem seózunk tovább, akkor is javulhat az eredmény egy darabig, de azután beáll a stagnálás, ami nem gond, ha a forgalom megfelelő. Ha a konkurencia mindent bevet, akkor előbb utóbb visszacsúszást is lehet tapasztalni. Ezért érdemes folyamatosan cikket írni kulcsszavakra, vagy ahogy mi tesszük, kulcsszó csoportokra. 

Mi prémium szolgáltatást nyújtunk!

Remélem, sikerült meggyőznöm, hogy van értelme a keresőoptimalizálásnak!! 

Ha szeretnél  Te is sikeres weboldalt, és azt akarod, hogy a Google találati lista első oldalán legyél, keress bátran!

A siker nem egyik napról a másikra megy, hosszú, kitartó munka eredménye. Viszont “ma” kell elkezdeni a munkát, hogy “holnap” sikeres legyél!

alexandra kiss
alexandra kiss
13:14 08 May 19
Köszönöm szépen az elemzést,nagyon hasznosnak találtam,csak ajánlani tudom mindenkinek!
Adrienn Szőke
Adrienn Szőke
15:43 01 May 19
Szuper első körös elemzést kaptam ami - nagyon jól érthető módon - már most rávilágított pár olyan dologra, amit javítani szükséges a honlapomon. Köszönöm és ajánlom mindenkinek!
Péter Tóth
Péter Tóth
13:15 15 Dec 18
Rendkívül segítőkész, ez ritka manapság. Köszönöm a segítséget. csak így tovább! 🙂 Mindenkinek jó szívvel ajánlom.
Animal D.
Animal D.
15:38 02 Nov 18
Judit lelkiismeretes, profi munkaja altal az oldalunk latogatottsaga es ezaltal ugyfeleink megrendelese nagyban novekedett. Mar most tobbszorosen megerte a SEO es a kovetkezo evekben meg nagyon sok anyagi hasznot fog hozni. Koszonom az idot es a turelmet. Attila
Dénes Szabó
Dénes Szabó
16:58 29 Oct 18
Judit nagyon precíz, és szereti is amit csinál. Ez ritka egy cégnél...
Szilvia Helényi
Szilvia Helényi
09:23 06 Oct 18
Nagyon sok hasznos tanácsot kaptam Judittól azzal kapcsolatosan, hogy hogyan lehetne még több látogatója a honlapomnak. Biztos vagyok benne, hogy bárkinek aki a szolgáltatásait igénybe veszi, magas szakmai színvonalon, a legjobb tudása szerint, lelkiismeretesen fog segíteni.
jános Hiloczki
jános Hiloczki
10:07 09 Aug 18
Nagyon precíz munkàt végez Judit és sokat segít mindig lehet rà szàmítani!
Enikő Bereczki-Fodor
Enikő Bereczki-Fodor
11:09 12 Feb 18
Judit nemcsak alapos technikai ismeretekkel rendelkezik egy szuper, igényes honlap készítéséhez, hanem marketinges tapasztalatai is óriási segítséget nyújtanak abban, hogy el tudjam dönteni milyen elemeket is szeretnék használni, megjeleníteni rajta: kreatív, számomra ideális megoldásokat javasolt a skype-meetingeken. Juditban az is egyedi, hogy ő nem rizsál, hanem konkrétan és őszintén elmondja egy adott helyzetből mit lehet kohozni. Oktató videói hatalmas segítséget nyújtanak a honlap kezelésében, amely elengedhetetlenül szükséges minden honlaptulajdonos számára, így számomra is. Nagyon világosan érthetően magyarázza el az egyes lépéseket a videókban. Bloggerként is rengeteget tanultam tőle SEO-témában, amelyet azóta is beépítek szövegíróként munkáimba. Teljesem megbízom benne emberileg és szakmailag is és jó szívvel ajánlom! Bereczki Enikő generációs szakértő marketing szövegíró, blogger
Oláh Erzsébet
Oláh Erzsébet
09:20 26 Jan 18
Nagyon hasznos és érdekes volt, kifejezetten jól felhasználható a honlapelemzés videó laikusok számára is. Örülök, hogy rátaláltam az antikaotika oldalára. Köszönöm szépen.
Gergely Dósa
Gergely Dósa
20:26 15 Dec 17
Köszönöm a jótanácsokat, hasznos ötleteket! 🙂 Ajánlom a szolgáltatást azoknak akiknek a SEO szerteágazó területei teljesen idegenek.
Tamás Albert
Tamás Albert
16:03 10 Oct 17
Köszönöm a sok jó tanácsot, hasznos volt a második videó, mert ott egyértelmű, hogy negyed annyian keresnek rá a virágküldés szolgáltatásra, mint évekkel ezelőtt. Kaptam jó tanácsot, a linképítés nekem is a fejemben van, csak riogatnak mások, hogy később a pr cikk sem lesz jó 🙁
Beer Tshirt World
Beer Tshirt World
11:15 25 Apr 17
She is very helpful and well expert. Great support.
See All Reviews

AJÁNDÉK - Töltsd le ingyen!

SEO esettanulmány: 1 cikk – több ezer kattintás

SEO esettanulmány: 1 cikk – több ezer kattintás

 

 

Ebben a SEO esettanulmányban azt mutatom be, hogy a cikkírás milyen jól jövedelmező lehet a hirdetésekkel szemben. Egy nagyon sikeres projektet mutatok be a következő videóban, amelyből láthatod, hogy mennyire megéri SEO szakemberre bízni a  Google keresőre optimalizált szövegírást.

 

 

SEO cikkírás esettanulmány videó

 

 

 

 

 

 

Ebben a videóban arról beszélek, hogy milyen sokat jelent egy honlap esetében, ha megfelelő  cikkeket írunk.

 

 

 

De milyen is a megfelelő cikk egy SEO –val  avagy keresőoptimalizálással foglalkozó szakember számára?

 

 A „megfelelő” a mi értelmezésünk szerint egy olyan cikk, amely megcélzott kulcsszavakkal,  egyedi tartalommal, a honlap helyezését  segíti , viszi előre a Google találati ranglistán.

 

 Melyik honlap tulajdonos ne szeretne akár az első oldalra kerülni a honlapjával, pláne ha a vállalkozásáról van szó?

 

 Ennek „megfelelő cikk” hatását és eredményességét mutatom be kézzel fogható számokkal és diagramokkal.

 

Egyik ügyfelem, a Sangita babamasszázs honlap tulajdonosa engedélyezte, hogy  a honlapját felhasználhassam ennek az esettanulmánynak az elkészítéséhez. Így ezen keresztül mutatom be a kulcsszavakra írt cikkek hatását a honlap helyzetének  alakulásában, az emelkedését, a GOogle találati listáján.

 

 

 

A Sangita weboldal, témáját tekintve, a babamasszázsról szól. Egy fantasztikus módszerről, amely minden egyéb beavatkozástól mentes, és kizárólag a masszázs különös módszerét, technikáját, világát használja a csecsemők bizonyos problémájának a megoldásához, megelőzéséhez. Egy csodás világ, amelyet mindenki megtanulhat és alkalmazhat. …HA! látja a honlapot!

 

 

 

Hiába a fantasztikus tartalom, a kismamáknak egy hasznos lehetőség, ha nem jelenik meg a keresési oldalon, vagy ha csak a sokadik oldalon jön fel, ahol már senki nem látja.

 

 

 

Ezért optimalizálni kell a honlapot különféle eszközökkel! Cél, hogy az érdeklődő meg is találja, amit keres, minket! Azaz, ott legyünk a találati lista első oldalán!!

 

Mi is a keresőoptimalizálás?   

„A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti “normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben….” (Wikipédia)

Vegyünk egy példát:  van egy keresési szándék, bármilyen  indíttatásból (vagy informálódás, vagy problémamegoldás, vagy egyéb  szempontok miatt), beírja valaki, hogy: „fáj a baba hasa”, akkor nekünk meg kell jelenni a találati lista első oldalán jobb esetben az első helyen, rögtön a fizetett hirdetések  alatt.

Tehát rögtön találkozik a kereső a honlapunkkal.  Ha a honlapunktól megkapja a keresett információt, legközelebb már lehet, hogy célzottan minket keres.

 

Rengeteg pénzt, időt spórolhat meg az ember ha SEÓ- s szakemberrel cikket  írat.

 

Általában az a szabály, hogy mindegyik cikk egy kulcsszóra legyen optimalizálva.

Kollégáimmal úgy készítjük a cikkeket, hogy  előzetes kutatást készítünk, többek között arról is, hogy mennyi a keresés egyes kulcsszavakra, melyiket érdemes használni, továbbá meg kell nézni a  long tail kulcsszavak hatásosságát is. Több szempont figyelembevételével állítjuk össze azt a kulcsszó tervezetet, amelyet a későbbiekben használni szeretnénk.

 

Mik azok a Long Tail kulcsszavak?

 

Olyan kulcsszavak, amelyekre viszonylag kevés a keresés, amelyek nem is „szavak” hanem több (2-3)szóból álló kifejezések lehetnek Ezek a „kulcsszavak” ra hiába kevesebb a keresés, de szépen felhozhatja a honlap forgalmát, erősítheti a meglévő „erősebb” kulcsszavakat is.

 

Megbízásunk:

 

A megbízás időpontjában az említett Sangita weboldal  90.! helyen szerepelt, 164 kulcsszóra. A találati listában megjelent olyan kifejezésekre, ami félrevezető volt, nem a babamasszázshoz tartozott (pl. welnes masszázs).

Beállítottuk a főoldalt, létrehoztunk új tartalmakat és elkezdtük a kulcsszóra optimalizált cikkeket írni

 

Tervezetünkben 4-4 cikket céloztunk meg  a témához tartozó kulcsszó csoportokkal, egymást követő időintervallumban, illetve meglévő cikkeket módosítottunk.  Minden cikk nagyon tartalmas, egyedi.

 

Összesen 10 cikket írtunk keresőoptimalizált, egyedi kulcsszavakra.

 

 

 

A tartalomnak köszönhetően, több t mint tízszeres javulást értünk el!

 

 

 

Ábrákon  szemléltetem az időszakok eredményeit :

 

 

 

2017.09.20.  és 2018. 12.19.  időszak összehasonlítása:

 

 

 

  1. Ábra

 

 

 

16 hónapra vetítve (2. ábra)

 

 

 

Jól látható az egyértelműen emelkedő tendencia. A  hullámok oka olyan befolyásoló tényezők, mint a Google algorizmus frissítései, a holtidőszakok, ünnepek…stb., de ezek minimális befolyást gyakorolnak. A lényeg, ha összekötjük egy vonallal, szép, emelkedő  ívet kapunk.

 

 

 

  • Ábra

 

 

 

 

 

 

 

Ha egy cikket vizsgálunk 16 hónapra levetítve, mint például a  „Csesemő székrekedés”, a következőket tapasztaljuk:

 

 

 

4160 kattintást hozott, jelenleg 9. helyen van átlagosan (3. ábra)

 

 

 

  • ábra

 

 

 

 

 

 

 

6 hónapra levetítve ugyan ez a cikk (4. ábra)

 

 

 

  • ábra

 

 

 

 

 

 

 

Utolsó hónap eredménye, amikor már nem foglalkoztunk vele, de hatása érezhető,  emelkedés folyamatos. Beállt a honlap, a Google egyre nagyobb bizalmat szavaz nekünk. Olyan weboldalakat előzünk meg, amelyek  hatalmas, erős linkkel rendelkeznek. Ez nagyon szép eredménynek tekinthető. (5. ábra)

 

 

 

  • ábra

 

 

 

Jelenleg a weboldal a Google találati lista első oldalán jön fel és sok keresésre elsőként, a fizetett hirdetések alatt rögtön. (6. ábra)

 

 

 

Nem a véletlen műve, hogy mindegyikre első vagy második helyen jelenünk meg.

 

 

 

  • ábra

 

 

 

 

 

 

 

Az elmúlt 16 hónapra visszatekintve elmondhatjuk, hogy átlagos pozíciónk stagnálva az első oldalon található. (7.ábra)

 

 

 

 

 

 

 

  • ábra

 

 

 

A megírt cikkek hatása  a látható eredmények megjelenése időbe kerül.

 

 

 

Viszont ez a hatás nem egyszeri – mint például egy hirdetés esetében-, hanem folyamatos. Nem azt mondom, hogy hirdetni nem kell, néha szükségszerű lehet. Bizonyos esetekben, kimondottan előnyös.

 

 

 

A mi munkák eredménye nem alkalmi, hanem folyamatosan látható. Természetesen hozzá kell tenni, hogy a kulcsszóra írt cikkek mellett beálltjuk a metaleírásokat, tei-teleket,  tehát összességében egy, a témakörben mindenre kiterjedő munkánk eredményét láthatjuk a példánkban.

 

 

 

Kedves leendő Ügyfelek!

 

 

 

A számok, a diagramok magukért beszélnek! A munkánk több mint egyszerű szövegírás. Cikket nagyon sokat tudnak írni, sokan kiválóan is.

 

 

 

DE!

 

 

 

Keresőoptimalizált, kulcsszóra írt cikket csak szakemberek!

 

 

 

Ha fontos Ön számára a vállalkozása, a honlapjának láthatósága ügyfelei részére, akkor keressen bizalommal!

 

 

 

Védjegyünk a referenciánk! Hívjon még ma! Kezdjük el most!

 

 

 

 

 Ha szeretnéd tudni, mi a gond a honlapoddal? Feltárom a SEO hibákat egy kb. 15-20 perces videóban INGYEN.  Ez a kedvencem! Használd ki! Mivel túl sokat

 

 

 

 

 

 

beszélek, már félig a megoldást is tudni fogod. 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

alexandra kiss
alexandra kiss
13:14 08 May 19
Köszönöm szépen az elemzést,nagyon hasznosnak találtam,csak ajánlani tudom mindenkinek!
Adrienn Szőke
Adrienn Szőke
15:43 01 May 19
Szuper első körös elemzést kaptam ami - nagyon jól érthető módon - már most rávilágított pár olyan dologra, amit javítani szükséges a honlapomon. Köszönöm és ajánlom mindenkinek!
Péter Tóth
Péter Tóth
13:15 15 Dec 18
Rendkívül segítőkész, ez ritka manapság. Köszönöm a segítséget. csak így tovább! 🙂 Mindenkinek jó szívvel ajánlom.
Animal D.
Animal D.
15:38 02 Nov 18
Judit lelkiismeretes, profi munkaja altal az oldalunk latogatottsaga es ezaltal ugyfeleink megrendelese nagyban novekedett. Mar most tobbszorosen megerte a SEO es a kovetkezo evekben meg nagyon sok anyagi hasznot fog hozni. Koszonom az idot es a turelmet. Attila
Dénes Szabó
Dénes Szabó
16:58 29 Oct 18
Judit nagyon precíz, és szereti is amit csinál. Ez ritka egy cégnél...
Szilvia Helényi
Szilvia Helényi
09:23 06 Oct 18
Nagyon sok hasznos tanácsot kaptam Judittól azzal kapcsolatosan, hogy hogyan lehetne még több látogatója a honlapomnak. Biztos vagyok benne, hogy bárkinek aki a szolgáltatásait igénybe veszi, magas szakmai színvonalon, a legjobb tudása szerint, lelkiismeretesen fog segíteni.
jános Hiloczki
jános Hiloczki
10:07 09 Aug 18
Nagyon precíz munkàt végez Judit és sokat segít mindig lehet rà szàmítani!
Enikő Bereczki-Fodor
Enikő Bereczki-Fodor
11:09 12 Feb 18
Judit nemcsak alapos technikai ismeretekkel rendelkezik egy szuper, igényes honlap készítéséhez, hanem marketinges tapasztalatai is óriási segítséget nyújtanak abban, hogy el tudjam dönteni milyen elemeket is szeretnék használni, megjeleníteni rajta: kreatív, számomra ideális megoldásokat javasolt a skype-meetingeken. Juditban az is egyedi, hogy ő nem rizsál, hanem konkrétan és őszintén elmondja egy adott helyzetből mit lehet kohozni. Oktató videói hatalmas segítséget nyújtanak a honlap kezelésében, amely elengedhetetlenül szükséges minden honlaptulajdonos számára, így számomra is. Nagyon világosan érthetően magyarázza el az egyes lépéseket a videókban. Bloggerként is rengeteget tanultam tőle SEO-témában, amelyet azóta is beépítek szövegíróként munkáimba. Teljesem megbízom benne emberileg és szakmailag is és jó szívvel ajánlom! Bereczki Enikő generációs szakértő marketing szövegíró, blogger
Oláh Erzsébet
Oláh Erzsébet
09:20 26 Jan 18
Nagyon hasznos és érdekes volt, kifejezetten jól felhasználható a honlapelemzés videó laikusok számára is. Örülök, hogy rátaláltam az antikaotika oldalára. Köszönöm szépen.
Gergely Dósa
Gergely Dósa
20:26 15 Dec 17
Köszönöm a jótanácsokat, hasznos ötleteket! 🙂 Ajánlom a szolgáltatást azoknak akiknek a SEO szerteágazó területei teljesen idegenek.
Tamás Albert
Tamás Albert
16:03 10 Oct 17
Köszönöm a sok jó tanácsot, hasznos volt a második videó, mert ott egyértelmű, hogy negyed annyian keresnek rá a virágküldés szolgáltatásra, mint évekkel ezelőtt. Kaptam jó tanácsot, a linképítés nekem is a fejemben van, csak riogatnak mások, hogy később a pr cikk sem lesz jó 🙁
Beer Tshirt World
Beer Tshirt World
11:15 25 Apr 17
She is very helpful and well expert. Great support.
See All Reviews

AJÁNDÉK - Töltsd le ingyen!

Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király? – SEO tippek 2.

Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király? – SEO tippek 2.

Újabb SEO tippek, hogy a weboldalad bekerüljön a top 10-be a Google kereső találati listáján!   Azt már tudod, hogy milyen az ideális domain név, címsor, metaleírás, URL, és hogy miért kellenek a kifelé mutató linkek. A mostani rendkívül fontos téma: a szöveges tartalom optimalizálás.

Már nem titok, hogy Google rangsorolási algoritmusában a két legfontosabb tényező a linkek és a tartalom.

Éppen ezért úton-útfélen találkozhatsz az ismerős szlogennel:

“Content is king” – azaz –  “TARTALOM  = KIRÁLY”

– De milyen tartalom számít igazán királynak?

– A gondosan felépített, keresőoptimalizált tartalom. Ezért a jelmondatot egy kicsit kiegészíteném:

TARTALOM  + SEO = KIRÁLYSÁG

Hogy mi ennek a szlogennek az értelme, azt az alábbi részben mutatom  be.

Miért fontos a tartalom optimalizálás?

A tartalom optimalizálás azért fontos, mert a kereső rendszerek részben a tartalom, illetve annak minősége alapján rangsorolják a honlapokat a találati listában.

Bármilyen tartalom is kerül fel a honlapodra, fontos, hogy a keresőmotorok és az olvasóid is egyértelműen megtudják, hogy mi az amiről az adott oldal vagy bejegyzés szól.

Mindent kövess el azért, hogy a tartalom világos és minőségi legyen, hiszen ha a felhasználó egyszer értékesnek találta az oldaladat a jövőben is meg fog bízni benne.

A tartalom optimalizálást mindig a felhasználók és a keresőmotorok számára készítjük, sosem csak a keresőmotoroknak, vagyis nem az a cél, hogy telerakd a szövegedet az általad használt  kulcsszavakkal, hanem az hogy értékes tartalmat közölj, ami remélhetőleg sokak hasznára válik.

 

Tartalom típusok

Ha ránézel egy honlapra általában kétféle tartalmat látsz:

  1. szöveges tartalmat
  2. nem szöveges médiatartalmat:  ami lehet képi, videó és zenei tartalom.

 

A legtöbb esetben az oldaladon nem csak szöveget – hanem mintegy kiegészítő vagy magyarázó elemként – egyéb médiumot is fel kell használnod.

Szöveges tartalom optimalizálás

Mivel a keresések kulcsszavak alapján történnek, a szöveges tartalomnak is meg kell felelnie ezen szavaknak. Fontos, hogy nem elég a kiválasztott kulcsszavak felsorolása, hanem élő, értelmes, releváns tartalmat kell adni a felhasználóknak.

Hogyan válasszam ki a kulcsszavakat?

Erre a témára több SEO blog cikket lehetne írni, illetve egy profi tanfolyam is kevés lehet, mivel elsősorban az idő és a tapasztalat fogja megmutatni, hogy melyek a tökéletes kulcsszavak az adott oldalra.

Egy kis mankó a kulcsszó kereséshez:

    1. Gondolj egy problémára, amire válaszolni szeretnél az írásoddal: milyen kérdést tennél fel, ha a felhasználó bőrébe bújnál?

Tartsd szem előtt, hogy az  emberek ugyanazokra a kifejezésekre keresnek rá az interneten, amiket a hétköznapi beszélgetéseik során használnak, tehát ugyanezen kifejezéseket/kulcsszavakat használd te is a honlap szöveges tartalmának optimalizálásakor.

2. Használj Google AdWords kulcsszótervezőt!

3.  Kérj segítséget SEO szakembertől!

Mivel a tartalom optimalizálás alapja a megfelelő kulcsszavak megtalálása és alkalmazása, ami meglehetősen időigényes és nagy szakértelmet igénylő folyamat, bizonyos esetekben érdemes megfontolnod, hogy profi szakemberhez fordulj. Tekints erre befektetésként!

A Google egyre inkább emberi szemüvegen keresztül képes értelmezni a honlap tartalmát. Ennek megfelelően minőségi szöveges cikket kell írni a honlapra.

Kulcsszósűrűség és az egészséges tartalom optimalizálás

A kulcsszó arányának 1-4% között kell mozognia a tartalomhoz képest. Több szakértő állítja, hogy soha nem szabad átlépni az oldalankénti 6%-os határt, mert a keresőmotorok spam-nek minősíthetik a túloptimalizált tartalmat.

Webshopoknál a kulcsszósűrűség magasabb is lehet, mert egy termékkategória oldalon természetes ha ismétlődik egy kulcsszó, pl. online ékszerboltban a “gyűrű” kifejezés.

A weboldaladon törekedj a természetességre! Az állandó szóismétlés helyett helyezd el a főbb kulcsszavak szinonimáit, illetve a kapcsolódó kifejezéseket is a szöveges tartalomban.

 

A tartalom optimalizáláshoz javaslom a  Yoast SEO bővítményt – amennyiben wordpresst használsz!

A szöveges tartalom hossza

Nincs tuti recept arra, hogy mekkora az ideális hossz. Több szakértő szerint – különösen angol nyelvterületen – minimum 1000 szóból kell állnia egy blogbejegyzésnek.

A fentebb említett Yoast SEO plugin is jelzi, hogy elérted-e az általa minimálisan elvárt 300 szót. 

Ha viszont beírod az internetes keresőbe az általad választott kifejezést, gyakran tapasztalhatod, hogy az adott kulcsszóra nyúlfarknyi cikkek jönnek be a a találati lista első oldalán.

Ebből is látszik, hogy a tartalom hossza nem a legfontosabb tényező, hogy a Google előre soroljon a találati listán.

TIPP: érdemes ellenőrizni, hogy az általad meghatározott kulcsszóra milyen típusú és hosszúságú tartalmak jönnek fel, és aszerint döntsd el, hogy mekkora terjedelmű cikket fogsz írni! Mit preferál a kereső?

Léteznek ellenérvek is a hosszú cikkekkel szemben. Mégpedig az, hogy a 21. század internetes fogyasztói nem szeretnek olvasni.

Ez nem feltétlenül igaz, de azért érdemes a leglényegesebb információt a  cikk elején elhelyezni.

Ha hasznos választ adsz az olvasódnak a kérdésére, akkor értékelni fogja a fáradozásodat, és nem csak, hogy elolvassa az írásodat, hanem meg is osztja a tartalmadat a közösségi média csatornáin, feliratkozik a hírleveledre.

Ha megbízik a termékedben és szolgáltatásodban – vagyis hitelesnek talál – akkor nagy eséllyel válik a weboldalad vásárlójává.

A szöveges tartalom tagolása

Lehet, hogy nagyszerű mindaz amit leírsz, de egy végtelenségig nyúló tagolatlan szöveghalom elrettentően hat a legtöbb olvasóra.

A bejegyzés megírásánál törekedj a megfelelő tagolásra:

  • Használj bekezdéseket! Normális esetben a fontos kulcsszó bekerül az első bekezdésbe.
  • A szöveg további részében is jelenjen meg a kulcsszó legalább  háromszor!
  • Értelemszerűen alkalmazz kiemeléseket, alcímeket: H2/kiemelés 2, H3/kiemelés 3, H4/kiemelés 4
  • H1-et csak az oldal/ bejegyzés címéhez használj!
  • A többszörösen összetett mondatok helyett válaszd a felsorolást!
  • A fontosabb kifejezéseket félkövérrel emeld ki, hogy “villámolvasással” is ki lehessen szűrni a lényeget!
  • Itt-ott érdemes illusztrációval megtörni a szövegfolyamot.

Belső linkek – Keresztlinkelés

Helyezz el a tartalomban szöveges belső linkeket, amelyek a honlapod valamelyik oldalára mutatnak.

Ne csak a bejegyzésekre és termékekre, hanem aloldalakra, kategóriákra, és címke oldalakra is hivatkozz!

Sőt alkalmazz az előbb említett céloldalakon is olyan linkeket, amelyek visszamutatnak a hivatkozó oldalra is. Ezt hívják keresztlinkelésnek (crosslinking).

Ennek a haszna, hogy az olvasó a honlapod többi aloldalára is eljut, így a kiemelten fontos aloldalakra is generálhatsz forgalmat.

Az  anchor text jelentése:  horgonyszöveg  vagy linkre rakott szöveg.  Ha rákattintasz,  eljutsz egy másik információs oldalra.

Még többet tudhatsz meg a témáról, ha elolvasod a Honlapseo blog cikkét itt:

SEO linképítés- horgonyszöveg szerepe

 

A kulcsszógazadag anchor szöveges aloldalak közötti keresztlinkelés segít a felhasználóknak, hogy további érdekes tartalmakat találhassanak a kedvenc témájukban, ezáltal pedig megismerjék és értékeljék az adott weboldalt.

  • A belső linkek alkalmazásával is körültekintően kell eljárni.
  • Törekedj a természetességre!
  • Ne helyezz minden ötödik szóra linket!
  • Erősítheted a többi aloldaladat, ha rájuk mutató linkhez a céloldal kulcsszavát (jobb esetben azok szinonimáit) helyezed.
  • Linket helyezhetsz képre is.

Keresőoptimalizált szövegírásról készítettem egy videót, amelyben a gyakorlatban is bemutatom,  hogy mit jelent a képi és szöveges tartalom optimalizálás.

Kattints Ide: Megnézem a SEO videót!

 

A nem szöveges tartalom optimalizálásról a következő blogbejegyzésemben fogok írni.

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

SEO szövegírás, keresőoptimalizált cikkírás – ahogy a Google szereti

SEO szövegírás, keresőoptimalizált cikkírás – ahogy a Google szereti

SEO cikkírás, keresőoptimalizált szövegírás – ahogy a Google szereti

Mielőtt beírtad a Google-be, hogy SEO szövegírás, fizetett cikkírás, weboldal szövegírás, marketing szövegírás vagy kreatív szövegírás árak, bizonyára  már felsóhajtottál párszor:

  • Milyen nagyszerű lenne úgy szövegeket írni a honlapra, hogy a cikk vagy oldal állandóan a találati lista élén lenne!
  • Bárcsak állandóan jönnének a kattintások a Google organikus találati listáról!
  • Bárcsak alacsonyabb lenne a visszafordulási arány, és több időt töltenének a látogatók a honlapomon!

Sokan azt hiszik, hogy állandóan ontani kell az új frappáns szövegeket a honlapra, ezerféleképpen kell ugyanazt leírni, hogy sikeresek legyünk a Google vagy a látogatók szemében. Pedig nem.

A megoldás a SEO szövegírás, azaz a kulcsszavakra optimalizált szövegírás, amely minőségében  – a legtöbb esetben – mennyiségében is lepipálja a konkurencia cikkeit, tartalmi szövegeit!

 

2020-ban a legfontosabb Google rangsorolási tényező továbbra is a minőségi tartalom marad. Ezért ismerned kell, hogy a Google szemében mi számít minőségi tartalomnak.

 A Google minőségi irányelvei – ha SEO szövegírásban gondolkozol:

  • Mindenekelőtt a felhasználóknak készítsd az oldalakat, ne a keresőmotornak.
  • Ne vezesd félre felhasználóidat.
  • Kerüld a keresőmotorokon belüli rangsorolás emelését célzó trükköket. Jó kiindulási pont, hogy felteszed magadnak a kérdést: nyugodtan el mernéd-e mondani egy konkurens webhely tulajdonosának vagy egy Google-alkalmazottnak, hogy milyen technikát alkalmazol? Egy másik hasznos kérdés: „Mennyiben segít ez a felhasználóimnak? Akkor is ezt tenném, ha nem lennének keresőmotorok?”
  • Gondold át, hogy mi teszi webhelyedet egyedivé, értékessé és lebilincselővé. Tegyél annak érdekében, hogy webhelyed kiemelkedjen a többi közül a saját területeden!

A többit pl. a speciális irányelveket elolvashatod itt: Google minőségi útmutató

 

SEO szövegírás – törekedj minőségi tartalomra!

 

A keresőmotorok azt is figyelik, hogy hányan kattintanak a találati listán a te tartalmadra, valamint, hog mennyi időt töltenek az oldaladon.

Ha meg tudod fogni a látogatókat, és lebilincselő tartalmaddal a képernyő elé szegezed őket, akkor a Google is azt mondja majd, ez az oldal megérdemli, hogy előrébb soroljam!

 

A Google által megfogalmazott, és nemrégiben frissített SEO iránymutatások szerint teljesen egyértelmű, hogy a tartalom akkor jó, ha:

  • informatív
  • és kreatív

A Google Panda algoritmusán keresztül világít rá, hogy a keresőmotorok azt várják, hogy a weboldalak tartalma legyen:

  • keresőbarát (a Google elvárásainak megfelelő)
  • felhasználóbarát (szeresse az olvasó)

Kulcsszavakra írt SEO cikk, blogbejegyzés, szöveges tartalom

 

Mi lenne, ha olyan cikkeket írnál, ami érdekli az embereket? A kulcsszókutatás segít ebben.
En meg tudok segíteni a kulcsszókutatásban! Nagyszerű aranybányára lelhetünk, ahol nem csak az általunk elképzelt kulcsszavakat találjuk, hanem a konkurencia kulcsszavait is kikémlelhetjük!

Ezért a találati lista legjobb eredményeinek elérése érdekében ajánlatos a SEO cikket úgy megírni, hogy:

  • alapos kutatás előzze meg
  • eredeti legyen
  • a kulcsszavak egyenletesen legyenek elhelyezve a cikk egészében, ahol ez indokolt.

Megjegyzem, a visszájára sülhet el a kulcsszavakkal teletömött tartalom, különösen, ha trükközünk: láthatatlan szöveg, stb…

 

 

Ne lepődj meg, hogy ez a cikk latinul van! Nézd meg a Keresőoptimalizált szövegírás videót, és mindent megértesz.

A videóban található keresőoptimalizálási bővítményt  itt tudod letölteni: Yoast SEO plugin

  • Lorem ipsum dolor sit amet, keresőoptimalizált szövegírás consectetur adipiscing elit. Cras quis diam aliquet, varius diam ac, bibendum tortor. Sed condimentum lorem a nulla efficitur mollis. Mauris facilisis ex eget massa posuere, in tincidunt ex facilisis. Quisque varius, ex at consequat suscipit, nibh felis accumsan erat, et tempus lorem quam a enim. Pellentesque tempus ac neque ac eleifend. Nunc nec quam nec justo volutpat venenatis quis at nulla. Nam enim metus, consequat ac finibus non, mollis a risus. Pellentesque eu finibus lacus. Nullam feugiat non nibh sit amet malesuada.
  • Lorem ipsum dolor sit amet, keresőoptimalizált szövegírás consectetur adipiscing elit.
  • Mauris pharetra velit vitae lacus rhoncus, at posuere magna imperdiet. Praesent blandit tempor ipsum, ac vehicula odio vehicula mattis. Aenean leo orci, ullamcorper quis pretium vitae, vehicula eget augue. Etiam a aliquet neque. Suspendisse eget nisl eu enim maximus hendrerit. Sed ornare porttitor lacus, vel efficitur lectus molestie a. Vivamus tristique sodales luctus. Duis ultrices risus vitae massa posuere imperdiet. In hac habitasse platea dictumst. Nunc eu consequat massa. Donec vitae libero a sapien hendrerit rhoncus et eget sem. Quisque mauris lectus, ornare in elit eu, condimentum fermentum sapien. Aliquam vulputate tellus ac velit luctus tristique ac vitae mi.
  • Nullam bibendum, magna eu volutpat sodales keresőoptimalizált szövegírás
  • Vivamus fringilla arcu nibh, vel lacinia tortor ultricies vitae. Aenean semper rutrum urna ac ultricies. Suspendisse feugiat diam id velit pharetra feugiat. Nulla laoreet aliquet porttitor. Sed eu erat rutrum, rhoncus nunc ac, egestas lacus. Integer suscipit lobortis faucibus. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Ut iaculis lectus arcu keresőoptimalizált szövegírás – ahogy a Google szereti, non vulputate augue sollicitudin a. Proin laoreet ante vitae pulvinar dignissim. Pellentesque et nibh est. Nam vel nisi nec erat sagittis egestas sed non tortor. Praesent sem ligula, vestibulum vel pellentesque nec, feugiat ac ante. In eleifend dignissim quam, at tristique neque vehicula convallis. Quisque elementum ligula sit amet lorem viverra maximus. Morbi a feugiat sapien, eget cursus lectus.
  • Keresőoptimalizált szövegírás
  • Donec consequat leo luctus, ultricies odio at, porta libero. Aliquam ac orci ut purus sodales lobortis at vel quam. Praesent at bibendum risus. In at ultricies quam. Nunc sit amet turpis urna. Sed suscipit sollicitudin tortor sodales finibus. In dapibus, magna non auctor tincidunt, quam augue finibus ex, non finibus dui urna in quam. Ut tempor tristique purus, nec finibus justo keresőoptimalizált szövegírás – ahogy a Google szereti consectetur at. Sed eget nunc ac dolor imperdiet pellentesque. Ut fermentum felis erat, non vulputate massa porta ac. Proin fringilla dui et molestie laoreet. Donec ullamcorper lacinia facilisis. Morbi sed congue odio. Nunc vehicula diam quam, eu convallis ipsum euismod eu.
  • Nunc cursus sem velit, in porta felis eleifend ac. Nam venenatis felis massa, vel luctus massa ornare non. Morbi iaculis posuere neque sed suscipit. Curabitur luctus velit vitae viverra iaculis. Suspendisse nec elit ac arcu porttitor posuere ut ut felis. Morbi eget lacus in tellus mollis fringillakeresőoptimalizált szövegírás – ahogy a Google szereti Vestibulum dignissim dapibus auctor. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Nullam vel arcu in urna fringilla placerat. Sed malesuada vitae sem vel auctor. Aenean venenatis tincidunt diam at commodo. Integer laoreet vitae ipsum eget maximus. Fusce volutpat tortor turpis, a vehicula leo feugiat at. keresőoptimalizált szövegírás.
  • Érdekel?  ⇒ Keresőoptimalizált honlapkészítés
Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

 

 

Kérem a 70 SEO tipp - 30 oldalas eBookot INGYEN!

 

Tiéd az eBook - sikeresen feliratkoztál. Nézd meg a postaládát! A spam mappát is, ha nem találod!

Pin It on Pinterest

Oszd meg, ha hasznosnak találod!

Köszönöm, hogy megmutatod a barátaidnak is! Csak egy kattintás az egész...