Meta leírás hossza, meta description SEO, Google

Meta leírás hossza, meta description SEO, Google

Meta leírás hossza, meta description SEO, Google

Tudj meg mindent a meta leírásról! Mit jelent a meta description? Mi a szerepe a SEO-ban? Rangsorolási tényező még 2020-ban? Mi változott 2017-től? Hol található a meta description tag? Miért jelenít meg mindig mást a Google a találati lista kivonataiban? Mekkora a leírás ideális hossza? A WordPress-ben a Yoast SEO plugin beállítást hogy kell elvégezni, ha egyedi meta leírást akarunk adni az oldalaknak? “Google meta tags test” – online “description SEO length” ellenőrző eszközök. Az összes fenti kérdésekre megpróbálok válaszolni az eddigi keresőoptimalizálási tapasztalataim alapján, illetve plusz tippeket kaphatsz, ha végigolvasod ezt az igencsak hosszúra sikeredett de olvasmányos cikket.

h

Meta leírás és Google SEO 2020 - tartalomjegyzék

$

Mit jelent a meta description (meta leírás)?

$

Meta leírás a Google felületén

$

Meta description hossza 2017, 2018, 2019 és 2020 - mi változott?

$

Miért fontos a meta leírás? Valóban SEO rangsorolási tényező?

$

7 tipp a meta description optimalizálásához

$

Hol találjuk a meta name description tag-et?

$

WordPress Yoast SEO meta description beállítás

$

Ellenőrző eszközök: “description seo length”, “google meta tags test”

Nézd meg videón a meta leírásról szóló cikkem összefoglalását!

 

 

Mit jelent a meta description?

A meta description angol kifejezés magyarul meta leírást jelent. 

A meta adatok (meta data, meta tag) rendszerint nem jelennek meg a honlap látható felületén, de a kis keresőrobotok “látják” őket. Ezzel “üzenünk” Brüsszelnek  (akarom mondani) a Google-nek és társainak, hogy miről szól a honlapunk. Ilyen metaadat a title, a meta keyword és a meta description

Hogy mennyire veszi ezeket komolyan a Google, az kérdéses. A meta kulcsszavakat semennyire. A title helyes beállításával viszont sokat dobhatunk az adott oldal helyezésén. A meta leírás jelentősége a rangsorolásban seós szakmai körökben is vitatott. Ezt később részletesen kifejtem. 

Nem biztos, hogy a fenti  idegen szavakkal való dobálózás sokat segített, ezért megpróbálom konyhanyelven leírni és példákkal szemléltetni, hogy mit jelent a meta leírás.  

A keresőmotorok felületén, amikor rákeresel valamire ( beírod az egy vagy több tagból álló kulcsszót), akkor megjelenik a találati lista. A cím alatt jön az URL majd általában két soros szövegrész következik. Ezt tekinthetjük meta leírásnak. Már persze, ha ezt tudatosan alkalmazzuk. 

Például WordPress honlapok esetében a “honlap egy soros leírásánál” szoktunk írni valami “frappáns” dolgot, jeligét, idézetet meg egyéb huncutságot. Általában ez jelenik meg a honlap főoldalának meta leírásaként. Ha nem adunk meg semmit, akkor valamit “behúz” helyette a Google illetve az aktuális keresőmotor: pl. az első bekezdést, a menüsort vagy azt a szövegrészt, ami a leginkább választ ad a keresésre

A meta leírás az, amivel “eladod” az adott weboldalt. Az sem jó, ha hülyeségekre pazarlod, és az sem, ha nem határozod meg a tartalmát. Ami talán még rosszabb, hogy beállítod, de minden oldalon ugyanaz lesz a meta leírás. Egy SEO elemzéskor a szoftverek ezeket hibaként jelzik.

Az is előfordulhat, hogy szépen és tudatosan beállítod, a Google mégis mást jelenít meg. Ilyenkor jön a felesleges pánik, pedig nincs semmi gond. Nézzük meg miért…

Hol és hogyan jelenik meg a meta leírás a Google felületén?

Nagyjából így mutatja a Google azt a kivonatot, amit mi leírásként megadunk:

Title rész, itt szerepeljen a kulcsszó, lehet több is – Márkaneved (title)

valami.hu/meta-leiras-meta-description (URL)

Ez a meta leírás. Itt is szerepeljen pár kulcsszó, de ne gyagya felsorolásként! Legyen benne marketingfogás is. Pl. ingyenes házhozszállítás stb… (meta leírás)

meta adatok - meta leírás

A meta leírás ránézésre két sor. Mindig van egy aktuális hossz, amit a találati listán megjelenik. Ez kb. 150-160 karaktert jelent,  de a Google  inkább pixelben határozza meg a maximális hosszt, mint karakterben.

 

A Google találati listán (angolul SERP)  látható hosszúság a keresési lekérdezéstől is függ. Ahogy látjuk a lenti ábrákon, a Google félkövér betűvel emeli ki a title-ben és a meta leírásban szereplő szavakat, amikor azok megegyeznek a kereső lekérdezésében szereplő szavakkal. A félkövér kiemelés, a kerek betűk, a kötőjel,  több helyet foglalnak el mint a függőleges elválasztó és a “sovány” karakterek, ezért  a Google a pixelszámítás miatt “megcsonkolhatja”, levághatja a karakterben gondosan kiszámított és megírt leírásunkat. Néha dátumot vagy egyéb adatot is behúz, ezért még kevesebb hely jut az általunk megadott szöveges részre.

metaleírás Google

Akármilyen jól is állítjuk be a weboldalunk meta leírását, a  Google fenntartja a jogot, hogy azt jelenítsen meg, amit akar. Ezt el kell fogadni. A  keresőbe írt kulcsszavak alapján dinamikusan megváltoztathatja a title-t és a  meta leírást is. Tehát ugyanaz az oldal a találati listán többféleképpen is megjelenhet. A fenti képen a Google figyelembe vette az általunk megadott meta description-t. Itt lent pedig azt látjuk, hogy a cikk közepéből kiemelte a keresési szándékra leginkább választ adó részt. 

meta leírás változat Google

Azt is megállapíthatjuk, hogy nem kell rágörcsölni a pontos kulcsszavakra. Lehet ragozni, szét lehet szedni őket. A Google szépen össze tudja ollózni (lásd a képen a “legelső” kifejezésből kiszedte az “első” szót), még akkor is, ha mondjuk más szoftverek és bővítmények (pl. Yoast) nem értik a ragozott alakot. Arra azért érdemes figyelni, hogy a kulcsszavak közül a hosszabb változatot részesítsük előnybe, mert a rövidből nem biztos, hogy a hosszút tudja értelmezni. 

 

Egy kis poén. Rákerestem egy bizonyos kontextusban a “birs velő” kulcsszóra, és annyira nem volt rá találat, hogy a mi cikkünknél, ami nem erről szól, de mégiscsak birs a témája, úgy hozta be a meta leírást, hogy “birs való”.

 

Ez mutatja, hogy az “elírást” is kezeli. Ha rosszul gépeljük be a keresést, vagy a Google azt hiszi, hogy másra gondolunk, mert alig keresik az általunk célzott kulcsszót, megpróbál “segíteni”.

Meta description hossza 2017,  2018, 2019 és 2020 – mi változott?

A meta leírás hosszát 2020-ban 120-158 karakter közé érdemes belőni, ami maximum 920 pixelt jelent egy normál asztali gép kijelzőjén, ha megnézzük a Google találati oldalát.

A mobilon viszont már csak kb. 680px (kb. 120 karakter) a maximális meta description hossza.

Más keresőmotorok – a Bing és a Yahoo – pedig cirka 980 képpont (kb. 168 karakter) méretű meta leírást jelenítenek meg. 

Éveken keresztül ez a rövid 120-160 karakter hosszú metaleírások voltak láthatóak a Google felületén, majd a 2017-es esztendő végén 230-320 karakternyi szöveget engedélyezett, amivel jobb felhasználói élményt szerettek volna nyújtani a keresőmotor használóinak. Elindult az ész nélküli SEO munka: duplázzuk meg mindenhol a meta leírás hosszát, mert ez kell a Google-nak!

Azután gondolt egyet a Google, és  2018 nyarán visszaállította a rövid változatot. Akkor lehetett mindent elölről kezdeni!  

Danny Sullivan, a Google hivatalos nyilatkozatában próbálta megnyugtatni a kedélyeket:

Keresési snippetek (kivonatok) átlagban rövidebbek, mint az elmúlt hetekben, bár kissé hosszabbak, mint a tavaly decemberben végzett módosítás előtt.

Bevallom, hogy 2017 végén mi csak az új tartalmakhoz írtunk hosszú 300 karakteres meta leírást, a régieket hagytuk. A 2018-as Google változtatás után nem írtunk át semmit, a hosszú meta leírást is hagytuk úgy, ahogy volt.

Gyakran előfordul, hogy eleve hosszabb lesz a meta leírásunk, mint amennyit az aktuális év enged, de ezen kár görcsölni. Ilyenkor arra kell koncentrálni, hogy már a szöveg elején írjuk le a legfontosabbakat. Amikor a Google levágja a meta description-t, akkor …-tal jelzi, hogy van további mondanivaló. A 3 pont akár fel is keltheti a kíváncsiságot, és már csak emiatt is rákattintanak a weboldalunkra. 

2019-ben kb. ugyanaz volt elmondható, mint 2018-ban – a meta description tag-et 120 és 158 karakter között illett tartani. 

Mivel a Google eléggé dinamikusan változtatja a találati lista megjelenését és a snippet-ek hosszát évről évre, illetve a kereséseknek megfelelően, mi is legyünk dinamikusak és ne stagnáljunk le ilyen részleteknél. Akkor sincs gond, ha 1000 szavas leírást adunk 🙂 – mivel a Google ebbe nem szól bele, csak éppen azt jelenít meg, amit jónak gondol. 

Miért fontos a meta leírás? Valóban SEO rangsorolási tényező?

Szerintem a meta description fontos, de annyira nem, hogy keresőoptimalizálás szempontjából túlságosan “ráizguljunk” a témára. 

Jogosan tehetjük fel a  kérdést, hogy ha ennyit variál a Google, és még a kivonatokat is “átírja”, érdemes-e egyáltalán bajlódni ezekkel a meta címkékkel? A MOZ  végzett erről egy felmérést. Megvizsgált 70 059 meta description-t  (kimaradtak azok az oldalak, ahol nem határozták meg ezt a meta elemet ). Ezek közül alig egyharmadnyit (35,9%)  jelenített meg a Google az eredeti formájában.

Jóval magasabb az arány (55%), ha figyelembe vesszük, hogy a Google felhasználja az általunk megadott metaleírást, csak egy részét levágja, máskor pedig kiegészíti.  Az esetek többségében a Google egyszerűen csak pontot tett a szöveg végére, mivel ragaszkodik a teljes mondathoz. 

El kell ismernünk, hogy a Wikipedia aloldalai eléggé jól szerepelnek a Google találati listáján, pedig egyáltalán nincs eredeti meta leírás, nem vette senki a fáradtságot, hogy írjon két sort, ami a keresőoptimalizálást segítheti. Ha így nézzük, nem számít a meta leírás, mert úgyis elől van a találati listán.

Hosszú évekkel ezelőtt – írja a Searchmetrics –   igen fontos SEO rangsorolási tényező volt a kulcsszavak  meta leírásban  való szerepeltetése. Manapság a leírás tartalmának minősége és relevanciája sokkal fontosabb szerepet játszik a kódrészlet optimalizálásában. A kiváló minőségű metaleírás növelheti a forgalmat és a CTR-t (átkattintási arány), mivel a releváns kivonat arra ösztönzi a felhasználót, hogy rákattintson a keresési eredményre. 

A keresőmotorok által a webhely rangsorolására alkalmazott kritériumok egyre differenciáltabbak és összetettebbek. Az internetes keresés első éveiben, az évezred elején az oldal optimalizálásának egyik legfontosabb eleme volt a meta description tag meghatározása. Mindenki arra törekedett, hogy felsorolásszerűen teletömje a meta leírást azokkal a kulcsszavakkal, amelyekkel jó helyezést szeretne elérni. .

2009-ben, viszonylag későn, a Google kijelentette, hogy a meta kulcsszavak és a meta leírások már nem gyakorolnak meghatározó hatást rangsorolási algoritmusaikra. A keresőmotorok manipulálására tervezett kulcsszó zsúfolás értéke egyre inkább csökkent, mivel ezek a felhasználói élménynek nem igazán felelnek meg.

7 tipp a meta description optimalizálásához

Milyen a jó meta leírás? 

  1. Tömör és lényegre törő:  Két-három rövid mondatot érdemes használni. A felhasználó a találati listán  keresztül rögtön választ keres a  kérdéseire – és ideális esetben már a meta leírásból is ki kell derülni, hogy itt a válasz.
  2. Cselekvésre ösztönzés: A leírásnak mindig kattintásra ingerlőnek kell lenni
  3. Téma: A célzott oldal témáját röviden és tömören kell összefoglalni, hogy a felhasználó tudja, mire számíthat.
  4. Kulcsszó: Ajánlatos az oldal fő kulcsszavait  használni a leírásban. Noha ez nem annyira rangsorolási tényező (lásd fent), ha egyezik a keresett kifejezéssel, a Google automatikusan kiemeli ezt a szót a kivonatban. Így pedig feltűnőbb lesz a leírásunk.
  5. Egyediség: Minden leírásnak egyedinek kell lennie, csakúgy, mint a title tag-nek. 
  6. Speciális karakterek: A HTML kódok segítségével speciális, nem alfanumerikus karaktereket lehet beilleszteni a leírásba, például szíveket vagy más szimbólumokat. Így odavonzza a tekintetet. Ne essünk túlzásba, mert akár akár ronthatja is a felhasználói élményt!
  7. Optimalizáljuk inkább a fő tartalmat: Ha nem akarunk meta leírást készíteni, akkor próbáljuk a  legérdekesebb mondanivalót a célzott kulcsszavakkal a fő tartalom első 120 karakterében elhelyezni, hogy mind a keresőmotor felületén mind a közösségi médiában ez a kivonat jelenjen meg!

Én szoktam  kulcsszavak elhelyezni a meta leírásban. Bár bevallom, nem teszteltem, hogy mi lenne, ha csak marketing szöveget írnék.  Ugyanakkor egyre gyakrabban előfordul, hogy ha jól megírok egy cikket, és gondosan optimalizálom a címet és az első bekezdést, akkor nem írok külön title-t vagy metaleírást, hiszen nagy valószínűség szerint pontosan az fog megjelenni a találati listán, ami leginkább megfelel a keresési szándéknak. Ilyenkor rendszerint viszontlátom a cikk címét (kicsit levágva) és az első bekezdés első mondatait. 

Hol találjuk a meta name description tag-et?

Ha be akarjuk állítani, vagy csak ellenőrizni szeretnénk a meta leírást, akkor nyissuk meg a böngészőben a vizsgálandó weboldalt. Nyomjuk meg a  CTRL+ U betűkombinációt, és a legtöbb böngésző (Google Chrome, Firefox, Opera) behozza az adott oldal forráskódját. 

Ne ijedjünk meg a sok kódtól!  Ilyesmit kell keresnünk:

<meta name="description" content="Az oldal leírása" />

“Az oldal leírása” rész fogja tartalmazni azt az információt, amit meta leírásként megadtunk.

Ha nem látod, mert van egy csomó hasonló “meta” kezdetű kód, akkor nyomj egy CTRL + F billentyűkombinációt, és a megjelenő kereső mezőbe írd be, hogy description. Én így szoktam pillanatok alatt beazonosítani, hogy ki van-e töltve egyáltalán. Ha nem találjuk ezt a kód részletet, akkor valószínűleg nem lett megadva. Persze más SEO eszközökkel is ellenőrizhetjük egy gombnyomással. Erről is lesz szó!

WordPress Yoast SEO meta description beállítás

Ha WordPress alapú a honlapod, akkor a Yoast SEO plugin (bővítmény) mankót nyújt a meta leírás beállításához. A bővítményt rendszeresen frissítik, itthon pedig megpróbálják “magyarítani”, de a nagyobb frissítések után általában megint minden angolul jelenik meg. Írtam egy kis cikket, hogy mi-mit jelent angolul és magyarul a Yoast beállításánál. Ezt itt olvashatod el: Yoast SEO magyar fordítás

Amikor létrehozol egy oldalt vagy bejegyzést, a szerkesztő felületen (rendszerint a cikk alatt) megjelenik a Yoast SEO beállítási lehetőség. A lenti képen látható, hogy a meta leírást a “Kivonat szerkesztése” gomb megnyitása után lehet beállítani. Most még magát a cikket nem írtam meg, csak adtam egy hülye címet, és egyből a Yoast-ra ugrottam:

Yoast SEO plugin meta description beállítás

A gombra kattintva megjelenik a SEO cím (title), a Keresőbarát név és a Metaleírás szerkesztésének lehetősége. 

Amint látható, a title az általunk adott címből, oldalszámból (ez nem lényeg most), az elválasztó vonalból (ami legyen keskeny) és a honlap elnevezéséből fog állni. Ezt az egészet ki is törölhetjük, és átírhatjuk olyanra, amilyenre szeretnénk, hogy megjelenjen a Google találati listán. 

A keresőbarát név (slug) maradjon úgy, ahogy van, majd mentéskor megváltozik. Illetve az URL szerkesztésénél is javíthatjuk, rövidíthetjük. Egyet ne csináljunk, ne írjuk át utólag, mert könnyen 404-es oldal lesz az eredmény!

A meta leírást viszont nyugodtan töltsük ki a legjobb tudásunk szerint. A Yoast eleve hoz egy “Google szimulátort”. Alapbeállításként a mobilos nézet jelenik meg kiemelt képpel (ez most hiányzik, mert még nem raktam fel), a számítógépes nézethez a kivonat szerkesztő felső sorában át kell kapcsolni a “Mobile Result” helyett a “Desktop Result”-ra. Ott nem lesz látható a kiemelt kép, de ne ijedjünk meg! Ez így van rendjén.

Szerkesztés után ne felejtsünk el a “Kivonat szerkesztő bezárása” gombra  nyomni, majd frissítsük vagy élesítsük az oldalt, hogy a változások ne vesszenek el! 

Kis idő még kell, mire a Google figyelembe veszi a változtatást, ha mondjuk a régi meta description-t átírtuk egy újra, hogy jobb legyen a honlapra kattintási arány.

Amit még fontos megjegyezni, hogy a Yoast nem ismeri a szavak ragozott formáját, a Google viszont igen. Ezért ne támaszkodjunk teljes mértékben a Yoast SEO javaslataira, ha pl. azt mondja, hogy hiányzik a kulcsszó valamelyik meta tag-ből, csak mert toldalékosan jelenik meg. 

A kis narancssárga csík zöldre fog váltani, ha a Yoast “elégedett lesz” a meta leírás hosszával. Ha túlcsordulunk az sem gond!

Ellenőrző eszközök: “description seo length”, “google meta tags test”

Ha nem WordPress oldalunk van, vagy csak szeretnénk ellenőrizni, hogy a meta tag-ek nagyjából jól vannak-e beállítva, többféle eszközt használhatunk: Google Chrome bővítményeket, és online meta description length eszközöket, stb. Valamelyik ellenőrző eszközt már nem frissítették egy jó ideje, ezért lehet, hogy nem a megfelelő meta leírás hosszt fogja mutatni. 

Írjuk a keresőbe valamelyik kifejezést:

  • description seo length
  • google meta tags test
  • meta description checker
  • description content

A találati listán kedvünkre válogathatunk:

Egy pillanat alatt megnézhetjük bármelyik oldal meta adatait és SEO hibáit, ha letöltjük valamelyik Google Chrome bővítményt a böngészőnkbe:

A hibajelzéseket nem mindig kell komolyan venni, ha például azt jelzi valamelyik tool, hogy “missing meta keyword”, vagyis hiányzik a meta kulcsszó címke, akkor SEO meta tag ellenőrző eszköz nem veszi figyelembe, hogy a meta kulcsszavakat már rég nem kell beállítani. Én is csak arra használom, hogy a konkurencia elemzés során megnézzem, hogy milyen kulcsszavakat tartanak fontosnak, magyarul el lehet lopni az ellenfél honlapjának stratégiáját. Persze ez túlzás, mert aki nem ért a keresőoptimalizáláshoz, ide is hülyeségeket ír. 

Ha biztosra akarsz menni a keresőoptimalizálással kapcsolatban, akkor keress olyan SEO szakembert, aki tudja, hogy milyen kulcsszavakat kell megcélozni, és akár meg is tanítja neked, hogy kell a saját weboldaladat optimalizálni!

Vélemények Antal-Pap Judit SEO szakértőről

László Ruff
László Ruff
10:50 29 Nov 19
Nagyon kedves és segítőkész. Teljes mértékben meg vagyunk elégedve a szolgáltatásával, csak ajánlani tudom!
Kft B.Q.
Kft B.Q.
12:57 14 Oct 19
Én SEO oktatásra jelentkeztem Judithoz, nagyon sok mindent tanultam/tanulok tőle, szuper jó dolgokat mutat meg. Már most látszik a webáruházunkon a változás. Elégedett vagyok!
Zsofi Korda
Zsofi Korda
14:13 09 Sep 19
Az ingyenes kiadványt olvasom, nagyon tanulságos! 🙂
Tippmix Ntt
Tippmix Ntt
08:32 08 Aug 19
Köszönjük az elemzést! Feltárt több problémát is, ami javításra szorul.
alexandra kiss
alexandra kiss
13:14 08 May 19
Köszönöm szépen az elemzést,nagyon hasznosnak találtam,csak ajánlani tudom mindenkinek!
Adrienn Szőke
Adrienn Szőke
15:43 01 May 19
Szuper első körös elemzést kaptam ami - nagyon jól érthető módon - már most rávilágított pár olyan dologra, amit javítani szükséges a honlapomon. Köszönöm és ajánlom mindenkinek!
Péter Tóth
Péter Tóth
13:15 15 Dec 18
Rendkívül segítőkész, ez ritka manapság. Köszönöm a segítséget. csak így tovább! 🙂 Mindenkinek jó szívvel ajánlom.
Animal D.
Animal D.
15:38 02 Nov 18
Judit lelkiismeretes, profi munkaja altal az oldalunk latogatottsaga es ezaltal ugyfeleink megrendelese nagyban novekedett. Mar most tobbszorosen megerte a SEO es a kovetkezo evekben meg nagyon sok anyagi hasznot fog hozni. Koszonom az idot es a turelmet. Attila
Dénes Szabó
Dénes Szabó
16:58 29 Oct 18
Judit nagyon precíz, és szereti is amit csinál. Ez ritka egy cégnél...
Szilvia Helényi
Szilvia Helényi
09:23 06 Oct 18
Nagyon sok hasznos tanácsot kaptam Judittól azzal kapcsolatosan, hogy hogyan lehetne még több látogatója a honlapomnak. Biztos vagyok benne, hogy bárkinek aki a szolgáltatásait igénybe veszi, magas szakmai színvonalon, a legjobb tudása szerint, lelkiismeretesen fog segíteni.
jános Hiloczki
jános Hiloczki
10:07 09 Aug 18
Nagyon precíz munkàt végez Judit és sokat segít mindig lehet rà szàmítani!
Enikő Bereczki-Fodor
Enikő Bereczki-Fodor
11:09 12 Feb 18
Judit nemcsak alapos technikai ismeretekkel rendelkezik egy szuper, igényes honlap készítéséhez, hanem marketinges tapasztalatai is óriási segítséget nyújtanak abban, hogy el tudjam dönteni milyen elemeket is szeretnék használni, megjeleníteni rajta: kreatív, számomra ideális megoldásokat javasolt a skype-meetingeken. Juditban az is egyedi, hogy ő nem rizsál, hanem konkrétan és őszintén elmondja egy adott helyzetből mit lehet kohozni. Oktató videói hatalmas segítséget nyújtanak a honlap kezelésében, amely elengedhetetlenül szükséges minden honlaptulajdonos számára, így számomra is. Nagyon világosan érthetően magyarázza el az egyes lépéseket a videókban. Bloggerként is rengeteget tanultam tőle SEO-témában, amelyet azóta is beépítek szövegíróként munkáimba. Teljesem megbízom benne emberileg és szakmailag is és jó szívvel ajánlom! Bereczki Enikő generációs szakértő marketing szövegíró, blogger
Oláh Erzsébet
Oláh Erzsébet
09:20 26 Jan 18
Nagyon hasznos és érdekes volt, kifejezetten jól felhasználható a honlapelemzés videó laikusok számára is. Örülök, hogy rátaláltam az antikaotika oldalára. Köszönöm szépen.
Gergely Dósa
Gergely Dósa
20:26 15 Dec 17
Köszönöm a jótanácsokat, hasznos ötleteket! 🙂 Ajánlom a szolgáltatást azoknak akiknek a SEO szerteágazó területei teljesen idegenek.
Tamás Albert
Tamás Albert
16:03 10 Oct 17
Köszönöm a sok jó tanácsot, hasznos volt a második videó, mert ott egyértelmű, hogy negyed annyian keresnek rá a virágküldés szolgáltatásra, mint évekkel ezelőtt. Kaptam jó tanácsot, a linképítés nekem is a fejemben van, csak riogatnak mások, hogy később a pr cikk sem lesz jó 🙁
Beer Tshirt World
Beer Tshirt World
11:15 25 Apr 17
She is very helpful and well expert. Great support.
See All Reviews

Hogyan lehet pénzt keresni az interneten? Online pénzkeresés blogírással

Hogyan lehet pénzt keresni az interneten? Online pénzkeresés blogírással

Hogyan lehet pénzt keresni az interneten? Online pénzkeresés blogírással

Mivel keresőoptimalizálással foglalkozom, ezért látom, hogy egyre többen írják be a Google keresőjébe, hogy: hogyan lehet sok pénzt keresni online, hogyan keressek pénzt otthon? Hogy lehet sok pénzt csinálni, hogyan csináljunk pénzt az interneten? stb. A pénzkeresés blogírással és a cikkírás otthoni munka is népszerű kulcsszó. A gyors „pénzcsinálásban” sajnos nem tudok segíteni, de hosszú távon lehet bloggal stabil jövedelemhez jutni. Ebben a cikkben elmondom, hogyan!

h

Pénzkeresési lehetőség az interneten 2020 - tartalomjegyzék

$

Mit jelent a blog? Miért érdemes cikkeket írni?

$

Pénzkeresés blogírással – számtalan lehetőség közül választhatsz

$

Szabadúszó szövegíró

$

Milyen a jó szövegíró? Mit várnak el a cégek?

$

Újságírás

$

SEO szövegírás - SEO copywriting

$

Google Adsense + további hirdetési lehetőségek

$

Affiliate marketing

$

Webáruház vagy szolgáltatás támogatása cikkekkel

Nézd meg videón az online pénzkeresési lehetőségeket!

 

 

Egyáltalán mi az a blog? És miért van szükség arra, hogy blogbejegyzéseket írjunk?

Ha még nem blogoltál, de tervezgeted, akkor valószínűleg olyasmi jut az eszedbe, hogy pl. össze kéne gyűjteni egy helyen a titkos családi recepteket, naplót kellene vezetni, amit csak te látsz. Vagy pont fordítva, szeretnéd megmutatni a nagyvilágnak, hogy miben vagy jó. Igenis ismerjék meg a titkos receptjeidet, hogy minél szélesebb körben learathasd az elismerést!  Ha a blogírásról ez jut eszedbe, nem vagy messze az igazságtól. A blog fogalma valóban a naplóírásból származik, ahogy ezt a Wikipédián bárki elolvashatja:

 

„Az eredeti „weblog” kifejezés a „web” és „log” (napló) szavak összetételéből keletkezett, ebből rövidült a mára bevetté vált blog alakká.

Témája sokrétű: lehet interneten közzétett személyes, egyéni napló, de lehet egyéni vagy csoportos politikai véleménynyilvánítás vagy üzleti jellegű kommunikáció eszköze is, és lehetségesek tematikus blogok is (például kifejezetten irodalommal foglalkozó).”

Ha még nincs kikristályosodott üzleti célod a blogírással, akkor egy tetszőleges ingyenes platformon is elkezdheted az irogatást.

 

Erről bővebben olvashatsz itt: Miért kell a weboldal? Üdv az alagsorban! és Weboldal ingyen – Üdv a földszinten!

 

 

Pénzkeresés blogírással – számtalan lehetőség közül választhatsz

Ismerek SEO szakértőket, akik jól fizető vagy népszerű témára húznak fel egy vagy több honlapot, cikkeket írnak, iratnak a témában, majd különféle módon igyekeznek pénzt keresni vele:

  • Google Adsense reklámokat helyeznek el rajta
  • PR cikk lehetőséget kínálnak
  • linképítésre használják
  • hirdetési felületeket értékesítenek
  • vagy egész egyszerűen csak jó pénzért eladják.

Ez már haladó szint, nagyon tudatos építkezésről szól. Ezekről a későbbiekben lesz szó. Nézzük először, hogy mit tudsz kezdeni a szövegírói talentumoddal, ha még nincs honlapod.

Szabadúszó szövegíró munka

Ha van újságírói vénád, jól tudsz fogalmazni, viszonylag könnyen találsz szabadúszó szövegíró munkalehetőséget.

Kezdd csak beírni a Google-be: szövegíró

 

Ahogy látod, a Google felajánl egy csomó szövegírással kapcsolatos kulcsszót, hogy „segítsen”: szövegíró munka, szövegírót keresünk, szövegíró home office, szövegíró állások.

A Google célja, hogy a fenti témák közül válassz egyet, mivel ezek népszerű keresések, és bizonyára lesz rá hirdetés is, amire kattintva a Google bevételhez jut. Így működik a keresőmotor. Cserébe kapsz egy jólfésült találati listát, ami a hirdetések alatti részben jelenik meg. Ezen az „organikus” listán találhatod a Google által legjobbnak ítélt oldalakat. Megsúgom: inkább ide érdemes kattintani, mint a hirdetésekre.

A hirdetésekben látható, hogy elvárnak némi tapasztalatot, kreativitást, marketing szemléletet.

 

Milyen a jó online szövegíró, amire cégek vadásznak? Melyek az elvárások?

  • több éves szövegírói tapasztalat
  • kreatív szövegírási képességek – saját stílus
  • tud mutatni referenciát
  • kiváló kommunikációs készség
  • nyitottság
  • érdeklődés
  • kiváló helyesírás 😉
  • pontosság
  • vakon gépelés
  • angol vagy más nyelv ismerete
  • képszerkesztési tapasztalat
  • alap keresési optimalizálás (SEO) ismeret – na ebben biztos, hogy tudok segíteni!

Mivel jó szövegírót nem könnyű leakasztani a polcról, ezért nem fontos minden elvárásnak egyszerre megfelelni. Nálam nem működik a vakon gépelés (már félig igen), vagyis ha rákérdeznének, azt mondanám: félvak gépíró vagyok. A helyesírás sem megy mesterszinten, de az általam írt cikkek mégis hasítanak! 😉

Ha nincs gyakorlat és referencia, akkor egész egyszerűen el kell kezdeni a cikkírást a saját honlapodon, vagy írj másnak szöveget. Először írj ingyen vagy szerény összegért. Pl. 1 karakter 1 Ft stb., majd ahogy egyre ügyesebb leszel, építsd a brandedet, emeld a díjadat. Próbálkozhatsz SEO szakértőknél, marketingeseknél is kopogtatni, mivel ők rendszeresen szerveznek ki szövegíró munkát.

Újságíró, olvasószerkesztő állás

Újságírást érdemes tanulni, de nem feltétlenül szükséges a „papír”. Ha munkát keresel, a hirdetők gyakran „csak” azt várják el leendő kollégájuktól, hogy újságírói gyakorlattal rendelkezzen, vagy régóta blogoljon.

Ez már egy magasabb szint. Bizonyos helyekre sajnos a referencia sem elég, mivel fontosabbak a kapcsolatok. Khm-khm.

SEO szövegíró – SEO copywriter

A legkönnyebben SEO szövegírással lehet referenciát szerezni. Ha ezt megtanulod, akkor az eredményt a Google-be írt keresőkifejezéssel is bizonyíthatod. Cikk típusú kulcsszavakkal viszonylag egyszerű a lista elejére kerülni. Ez tanulható.

Ingyenes SEO szövegíró tanfolyamomra jelentkezhetsz ITT.

Alapszinten a SEO szövegírást úgy tanítják, hogy egy kulcsszó = egy cikk. Tehát a kulcsszókutatás során kiválasztott  kifejezésre ne optimalizáljunk több oldalt vagy blogbejegyzést. Ilyenkor hajlamosak vagyunk valóban egyetlen kulcsszóra optimalizálni a tartalmat, holott igazi eredményt kulcsszócsoporttal és kapcsolódó kifejezések tudatos használatával érhetünk el. Sokszor jobban járunk, ha nyúlfarknyi bejegyzések helyett egy tartalmas – akár többezer szavas – cikket írunk. Ezt már több ügyfelemnél bizonyítottam, akik 50-szer körbejártak egy témát, mégsem értek el mérhető eredményt. Ilyen esetekben megnézzük, hogy találunk-e újrahasznosítható cikket, amit felturbózunk, és az eredménytelen tartalmakat ráirányítjuk. Előfordul, hogy a jobban járunk, ha friss szemmel  írtunk egy vadiúj blogbejegyzést, amelyhez készítünk előtte egy SEO vázat.

Ha magas szinten szeretnénk a cikkírást űzni és hirdetés nélkül eredményt elérni, akkor meg kell érteni a keresőoptimalizálás lényegét és a hozzá kapcsolódó fogalmakat, mint például a kulcsszó, metaadatok stb.

 

A tartalom a SEO hajtóereje. Ezért a keresőoptimalizált szövegírást érdemes megtalnulni, és folyamatosan fejleszteni!

 

Milyen a jó SEO szöveg?

Emberközpontú

Tudom, hogy ellentmondásosan hangzik, de ne a Google-nek írjunk, hanem az embereknek! A keresőmotorok gyakran frissítik algoritmusaikat azzal a céllal, hogy a legjobban ki tudják elégíteni a keresési igényeket. A SEO hosszú távú játék. Válaszoljunk a keresési szándéknak megfelelően. Minél megfelelőbb az információ az emberek számára, annál jobb helyezést érünk el a találati listákon.

Mi lehet a keresési szándék? Hogyan találnak információkat az emberek? Kérdéseket tesznek fel! A keresőbe írt kifejezés alapvetően kérdés (még akkor is, ha nem kérdés formában jelenik meg).

Ha a tartalmat ilyen „kérdések” szerint strukturáljuk, akkor releváns válaszokat tudunk adni az emberek számára.

Egy másik profi tipp a nagyszerű SEO eredményekhez, ha hozzáadunk egy GYIK részt a webhelyéhez, és felhasználja azt más helyekre mutató hivatkozásként.

 Hozzáadott értékkel rendelkezik

Nem számít mi a szövegírás témája, értékének kell teremteni az olvasó számára. Az értékteremtés azt jelenti például, hogy lépésről lépésre utasításokat, statisztikákat vagy új módszert adunk egy régi probléma megoldására. Az ilyen tartalmat szívesen meglinkeli és elmenti a közönség a könyvjelzői közé, valamint megosztja a közösségi médiában, ami szintén rangsorolási szempont lehet. 

 A további szempontokat olvassuk el: ITT

Reklámbevételek, Google Adsense stb. – így is lehet bloggal pénzt keresni

A Google Adsense  az egyik legegyszerűbb bevételiforrás, ha rendelkezünk bloggal. Szinte talált pénz. Nem lehet hülyére keresni magunkat vele, de kár lenne kihagyni. Amit a Google Ads-ben költ valaki, abból részesedsz, ha regisztrálod a honlapodat a Google Adsense felületén.   Minél nagyobb az organikus forgalom, annál többen kattintanak az oldalunkon található Google linkekre. Nagyon jó útmutatót találhatsz az ite.hu oldalán a beállításokról, amelyek segítségével ügyesen tudod növelni a bevételedet.

Ha bizonyítottan sokan látogatják a honlapodat, a felületeidet értékesítheted is. Új honlappal nem érdemes még próbálkozni, hiszen a hiszen a hirdető is azért ad ki pénzt, hogy minél többen elolvassák a hirdetését.

Affiliate marketing, mint internetes pénzkereseti lehetőség

 Ha már bloggerkedsz, érdemes kipróbálni az affiliate marketinget is. Hasonlít a hirdetéses módszerre, de itt kifejezetten partneri viszonyban segítesz be egy harmadik fél értékesítési folyamatába. Ez azt jelenti, hogy a cikkedben írsz és hivatkozol egy általad értékesnek talált termékre vagy szolgáltatásra. Ha a linkedre kattintva létrejön a vásárlás a partneroldalról, akkor jutalékot kapsz. Ezt nem szabad eltitkolni az olvasók előtt sem, hiszen így tisztességes a játszma. Attól, hogy Magyarországon ennek nincs nagy kultúrája, érdemes külföldi oldalakon is szétnézni.

Webáruház támogatása cikkekkel

Ahol nagy a verseny a termékek területén, ott sokszor a Google első hely vagy első oldal sem elég a vásárláshoz, hiszen szinte mindent visz a Google Shopping, ami a képes találatok és a hirdetések nagyszerű ötvözete. Nagyon hatásos. A SEO szakértők pedig nem győzik vakarni a fejüket, hogy mit lehet tenni. Mint mindig: alkalmazkodni. Ha organikusan szeretnénk nagy forgalmat terelni a honlapunkra, akkor nem biztos, hogy a „termék” típusú kulcsszavakat kell erőltetni. Fordítsuk meg a folyamatot. Ne mi akarjunk nyomulni, hanem blogbejegyzések formájában válaszoljunk a (leendő) ügyfelek problémáira, kérdéseire. Ehhez is szükség lesz kulcsszókutatásra. Ilyenkor ne várjuk, hogy a konverzió emelkedni fog, hiszen ez a módszer még az érdeklődés fázisában lévőket szólítja meg. Az viszont majd rajtunk áll, hogy mit kezdünk a hálóba fogott rengeteg hallal.

  • Rögtön a szájukba adhatjuk a csalit (hasznos valamit az email címükért cserébe)
  • Remarketinggel próbálkozhatunk
  • Megjelenítjük a blogban a problémájukra választ adó terméket.
  • Meglinkeljük a termékoldalunkat.

Ha most esetleg sok volt a „kínai”, akkor ne ragadjunk itt le, hiszen valószínűleg most más lesz számunkra a megoldás.

 

Saját szolgáltatásod, márkád népszerűsítése blogírással

Ha tervezel tanácsadói, dizájner vagy bármilyen szolgáltatást nyújtani, akkor előbb-utóbb ki kell építeni a saját márkádat, amivel megkülönbözteted magad a piac többi szereplőjétől. Ne félj ingyenesen tanácsot adni blogcikkeken keresztül. Tapasztalatból mondhatom, hogy igazak a Biblia szavai: „minél többet adsz, annál több lesz neked”. Ha kihagyjuk a spirituális részt, és csak üzletileg vizsgáljuk a dolgot, akkor az emberi lélek valahogy így működik:

„Hú, ha ennyi tudást ad ingyen, vajon mi-mindent tudhat még! Már az ingyenes tanácsaival is javultak az eredményeim, nekem kell a fizetős tartalma is!”

Aki a felületet kapirgálja, az megelégszik azzal, hogy „ingyenélősködjön”, aki viszont igazán magasszintű, strukturált ismeretre és szolgáltatásra akar szert tenni, az ki fogja nyitni neked a pénztárcáját, ha a cikkeid előtte meggyőzték. Könnyen „rá lehet szokni” egy-egy blogerre, ha egyedien és szakszerűen tálalja a tudást vagy ért a szórakoztatáshoz!

 

Hogyan keressek pénzt az interneten? Összefoglalva

A felsoroltakból láthatod, hogy nem csak szövegírással lehet pénzt keresni az interneten, hanem:

  • termékkel, webáruházzal
  • letölthető anyagokkal, pl. e-bookkal
  • partnerkapcsolatokkal
  • hirdetés megjelenítéssel
  • marketing szolgáltatással
  • keresőoptimalizálással
  • honlapkészítéssel
  • fotózással
  • coaching szolgáltatással
  • oktatással
  • videókkal
  • stb

A szövegírás tipikus otthon végezhető munka, ami a kisgyermekes anyukáknak is jó hír, csak fontos, hogy ne szűküljön le a gondolkodásunk – ami valahol természetes – a kisbabánk köré. Bár sok anyuka indított kisbaba témájú vállalkozást sikerrel, érdemes ezt az időszakot is tanulásra, gyakorlásra fordítani.

 

Hogyan lehet bloggal pénzt keresni?

Kezdj el először bármiről írni, csak vigyél bele rendszert. Ezután ki fog kristályosodni a következő lépés. Rájössz majd, hogy melyik úton érdemes továbbmenni. Nyugodtan lehet, sőt kell is néha váltani. Legyél türelmes! Ne félj attól, hogy vannak nálad nagyobb nevek is a szakterületeden! Nem nekik írsz, hanem azoknak, akik pár lépéssel vagy fényévekre le vannak maradva mögötted. Nekik segítesz. Értük vagy. A többivel ne foglalkozz! A másik hozadéka a cikkírásnak, hogy magadat is képzed, így folyamatosan javul a szakértői státuszod!

„Docendo discimus” – azaz tanítva tanulunk!

 

Ha bármiben segíthetek, vedd fel velem a kapcsolatot:ITT!

Linképítés – mit jelent 2020-ban? Útmutató

Linképítés – mit jelent 2020-ban? Útmutató

Linképítés – mit jelent 2020-ban? Útmutató

Nem titok, hogy a linképítés  a  keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme. Az évek alatt a Google algoritmusok frissítésével a mennyiségről áttolódott a hangsúly a minőségre. Vizsgáljuk meg, hogy milyen a jó linképítés 2019-ben és 2020-ban? Mi a linképítés lényege? SEO tippek következnek az egyszerű linképítéstől  a haladó szintig! 

h

Linképítés 2019-2020 - tartalomjegyzék

$

Mit jelentenek a linkek és a linképítés?

$

Melyik a fontosabb: a linképítés vagy a tartalomépítés?

$

A külső linkek szerepe

$

Gyors linképítés

$

Tömeges linképítés

$

Linképítés 2020 - Mit mond a statisztika?

$

Ingyenes megoldás: belső linkek

$

Haladó linképítési tippek

$

Linképítés árak

 

Mit jelent a linképítés egyáltalán?

 

Linképítés gyakorlatilag szavazatgyűjtést jelent. Van egy weboldal – ez lehet a főoldal, termékoldal, gyűjtőoldal vagy blogbejegyzés – amire természetes úton vagy némi “rásegítéssel” külső forrásból hivatkoznak, linkelnek.

A keresőoptimalizálás során érdemes óvatosan “rásegíteni” a “szavazatokra” vagyis a hivatkozásra.

Mivel a keresőrobotok a linkek mentén járják be az internetet, hogy pl. a Google találati listán a legjobb eredmények jelenjenek meg, ezért egyáltalán nem mindegy, hogy…

  • hány link mutat egy adott oldalra
  • milyen a linket adó oldalak minősége
  • a te oldaladra mutat-e link egy értékes és a témában releváns oldalra?

Nézd úgy, hogy a linkek szavazatot jelentenek a a weboldaladra!

Ha a Google úgy látja, hogy fontos “személyek” (oldalak) szavaznak rád, akkor nagy eséllyel előkelőbb helyet kapsz a találati listán.

 

Linképítés vagy tartalomépítés?

Amikor valaki keresőoptimalizálásra adja a fejét, könnyen elcsábulhat egy tömeges és olcsó linképítési ajánlatra. Egy jó SEO szakember viszont tudja, hogy az az alap, hogy jól legyen beállítva a honlap: 

  • Legyenek a nyilvános oldalak indexelve!
  • A technikai elemek (title, meta leírás stb.) legyenek beállítva
  • Hasznos – megcélzott kulcsszóra írt – tartalom – képek legyenek megfelelően optimalizálva.

Csak ezután érdemes a linképítéssel foglalkozni!

Mutassanak külső linkek az oldaladra!

 

Természetesen egy új honlapnál nagyon fontos, hogy legalább egy külső link mutasson a weboldalra, mivel a keresőrobotok a linkhálózatokon keresztül térképezik fel a weboldalakat.

Minél értékesebb weboldal mutat a a te honlapodra, a Google annál értékesebbnek fogja tartani a tartalmadat!

Gyors linképítés

Gyors siker: ha van két weboldalad, akkor hivatkozz az egyik weboldalról a másikra! Így tudsz segíteni a Google-nek, hogy a lehető legkönnyebben találja meg a honlapodat.

Győződj meg arról, hogy a webhelyen található összes oldal elérhető legyen egy másik lekérhető oldalról érkező hivatkozással! Tehát kattints a linkre, és nézd meg, hogy valóban odavisz-e, ahová szeretnéd!

Érdemes a hivatkozó linket olyan szövegre elhelyezni, amivel a céloldalt akarod erősíteni. Ha kattintható képről akarsz a másik honlapra ugorni, akkor az alt attribútumot vagyis a helyettesítő szöveget lásd el a céloldal kulcsszavaival!

Tömeges linképítés

A Google Pingvin algoritmusa például folyamatosan szűri a mesterségesen létrehozott hivatkozásokat (spam linkek), így ma már nem elegendő, sőt nem is ajánlott a hagyományos tömeges linképítés módszereihez folyamodni.

Az értéktelen link katalógusok helyett érdemesebb “élő embereket”, bloggereket, holnaptulajdonosokat keresni, akikkel együtt tudunk működni azzal a céllal, hogy a témánkhoz kapcsolódó oldalainkon hivatkozzanak ránk.

Miért olyan fontos a linképítés 2020-ban? – statisztika

A Backlinko csapata az utóbbi pár évben hatalmas vállalkozásba fogott: megvizsgált és kielemzett 1 millió keresési eredményt a Google találtai listáján, és arra a következtetésre jutottak, hogy a messze linkek jelentik a legfontosabb rangsorolási tényezőt.

A lenti ábrán is jól látható, hogy a találati lista dobogós helyére (Google position) azok az oldalak kerülnek, amelyekre sok weboldalról mutat link (total referring domains)! Forrás: backlinko.com

2018-ban a Google is megerősítette,  hogy az oldalunkra mutató linkek jelentik a top 3 rangsorolási tényező egyikét.

A linképítés 2019-ben  jóval összetettebb feladatává válik a keresőoptimalizálással foglalkozóknak mint korábban.

Ahhoz, hogy valakitől  értékes linket kapj az oldaladra több területen is képezni kell magad:

  • szövegírás
  • marketing
  • programozás
  • dizájn
  • pszichológia

A lényeg, hogy ha nagyobb forgalmat szeretnél elérni a keresőből, muszáj energiát fektetni a linképítésbe!

Linképítés ingyen – kezdd a belső linkekkel!

Külső linkeket szerezni nem mindig egyszerű, de a saját honlapunkon érdemes szétnézni, hogy hol említettük meg vagy érintettük az adott témát korábban.

Ilyenkor érdemes horgonyszöveget használni, amivel rámutatunk a fent említett oldalra. Amikor írsz egy cikket, ne felejts el utalni egy másik blogbejegyzésedre!

Pl. most írod a cikked a húsvét utáni diétáról, és van egy korábbi írásod zsírégető ételekről (“zsírégető ételek” kulcsszóra), akkor ahogy írod a szöveget:

“…. húsvétkor felszalad pár kiló, hogy adjam le gyorsan? Húsvét utáni diéta: fogyókúrás receptek, zsírégető ételek, életmódváltás… “

Ilyenkor a szövegben helyezz linket “zsírégető ételek”kifejezésre! A link mutasson a zsírégető ételekről szóló cikkedre.

Így keletkezik a HORGONYSZÖVEG!

SEO titok : jobban jársz, ha a zsírégető ételek kulcsszóra nem cikket írsz, hanem kategóriaoldalt hozol létre!

Egyszerű linképítés

Ha valahol említést tesznek rólad: például egy blogbejegyzésben vagy hírcikkben, vedd fel a kapcsolatot a szerkesztővel, és kérj linket a webhelyedre.

Segíthet a Google Alerts

https://www.google.com/alerts

 

Írtál egy jó blogbejegyzést, és a kutya se kíváncsi rá? – haladó linképítési tippek

  • Szerezz linkeket olyan weboldalakról, amelyek a témádhoz kapcsolódnak!
  • Írjál bloggereknek e-mailt, és ajánld fel a linkcsere lehetőségét!
  • Nagyobb az esély, ha felajánlod, hogy te magad írsz egy tartalmas cikket egy a témádba vágó weboldalon, cserében pedig elhelyezed a linkedet az írásodban – arra a kulcsszóra optimalizálva, amelyre szeretnél feljönni!

Ne feledd a SEO egyik eleme, hogy a minőségi linkek mutassanak a weboldaladra!

 

Drága minőségi linkek

A link olyan a SEO-ban, mint a valuta. Ha értékes linkek támogatnak – vagyis mutatnak az oldaladra – akkor előkelőbb lesz a helyzeted a Google találati listáján.

A jó linkekért fizetni kell:

  • vagy pénzért szerzed
  • vagy rengeteg időt áldozol azért, hogy természetes linkeket kapj.

Persze vannak kivételek, de az esetek 80%-ában a jó linkekekért ki kell fizetni az árat.

 

Melyek a legértékesebb linkek?

 

A legértékesebb linkek azok, amelyek hasonló témájú szakértői oldalakról mutatnak rád.

Ha te magad is szakértőjévé válsz egy témának, akkor mintegy “mesterként” fognak rád tekinteni, és idézni.

Ne sajnáld az időt arra, hogy olyan tartalmat hozz létre, amely valóban hasznos a célcsoportod számára. Olyat, amire érdemes hivatkozni! 

 

Az igazán értékes linkekért küzdeni kell!

 

Az értékes linkeket a piramis csúcsán a nagy tekintélyű – befutott honlapokról – érkező linkek jelentik.piramis alján találhatóak pl. az ingyenes webkatalógusokból érkező hivatkozások.

Szerezz nevet – szerezz linket!

Ha a saját területeden hírnévre teszel szert, akkor ha megkérsz valakit, hogy hivatkozzon az oldaladra, szerinted visszautasítana?

Még jobb ha te magad írsz cikket egy befutott honlapra, és oda linkelsz, ahová nem szégyellsz!

 

Tegyél valamit, hogy beszéljenek rólad!

 

Ha nem akarsz linkekért kuncsorogni, magától is megosztják a tartalmadat, ha valami szokatlannal, váratlannal, különlegességgel stb. állsz elő, amiről érdemes beszélni, megosztani.

Nem azt mondom, hogy viselkedj úgy mint a celebek, akik csak azért csapnak botrányt, hogy megint a média középpontjába kerüljenek!

Ha írsz egy könyvet, létrehozol egy olyan anyagot, amivel megsegíted az embereket, kiállsz egy igaz ügyért, akkor van esélyed, hogy felfigyeljenek rád!

 

Szakértői lista – kérj viszontlinket a szakértőktől!

 

Keresd meg a témádban járatos bloggereket és befolyásos személyiséget, hogy “ebben és ebben a formában” szeretnéd őket megjeleníteni a honlapodon, mint a “szakma nagyjait”!

Hozz létre egy nagy listát a téma szakértőiről, mutasd be őket pár mondat erejéig, és linkelj a releváns webhelyekre!

Te is kérd meg őket viszont, hogy a témádhoz leginkább illeszkedő tartalmukról “xyz” horgonyszövegre linkeljenek vissza rád.

Aki mer, az nyer!

Mielőtt linket kérsz bárkitől te legyél te az első, aki szívességet tesz, vagy felajánl valamit, ami értékes lehet a számára!

 

Vendégblogolás az ingyen linkekért

Ha csak úgy tudsz linket szerezni egy jó oldalról hogy magadnak kell a cikket megírni, amiben elhelyezheted a linkedet, ne légy lusta!

Mondtam, hogy a linképítés drága mulatság!

 

Külső linkek szerzése hozzászólásokkal

 

Sokan panaszkodnak, hogy senki se szól hozzá a tartalmukhoz. Ezen segíthetsz úgy is, ha a hozzászólásoknál megadod a lehetőséget, hogy elhelyezzék a linkjüket. (A moderálásról ne felejtkezz el!) Így jól jár a hozzászóló és te is (már ha témádhoz kapcsolódik a linkelt oldal).

Szólj hozzá te is olyan cikkekhez, fórumbejegyzésekhez, ahol lehetőséged van megosztani a linkedet!

Természetesen el kell olvasni a szabályzatot előtte – nehogy kitiltsanak az oldalról! 😉

Nem ez a legjobb linképítési módszer a keresőoptimalizálásban. Különösen, ha “nofollow” linkeket kapunk. Erről majd egy másik blogbejegyzésben írok! 😉

 A linképítés története – miért nehezebb 2019-ben és 2020-ban linkeket építeni, mint tíz évvel ezelőtt?

 

Ennek megértéséhez üljünk be egy virtuális időgépbe, és utazzunk a Google őskorába!

Ebben az időszakban Yahoo! és az Alta Vista keresőmotorok voltak a domináns játékosok a pályán. A keresési eredményeket 100% -ban a weboldalak tartalma alapján rangsorolták.

Aztán jött a  Google. Linképítés -minőségi linkek

A Google híres PageRank algoritmusa megváltoztatta a játékot. Ahelyett, hogy egyszerűen elemezte volna az oldal tartalmát, a Google megvizsgálta, hogy hány ember linkelt az adott oldalra.

Eltelt közel 20 év,  és a Google továbbra is a linkek alapján határozza meg a weblap minőségét, tehát még mindig kiemelt rangsorolási tényező, hogy milyen linkek mutatnak az oldalunkra.

 

Ahogy korábban említettem  – a számos frissítésnek köszönhetően (például a Google Penguin) , a Google számára most már a link minősége (nem csak a link mennyisége) áll  a középpontban.

 

Mi számít minőségi linknek 2020-ban? Két link közül melyik az értékesebb?

 

Ha időt és energiát nem kímélve belevetjük magunkat  a linképítésbe, egy idő után a következő  szélsőséges dolgok történhetnek:

 

✅ Ha jó minőségű, prémium linkeket szerzünk

 

Akkor elég hátradőlni, és várni, hogy a “linkrakéta” az első oldalra repítsen.

 

☠ Ha gyenge minőségű linkeket építünk

 

A Google megbüntet a spam-nek tűnő linkek miatt, és hátrasorol.

 

Hogy döntsem el, hogy melyik link értékes és melyik káros?

 

Page Authority (PA) – mennyire tekintélyes az oldal/aloldal, ami a hivatkozást adja?

 

Ha tekintélyes oldalról, blogbejegyzésből kapunk linkeket, az lesz talán a legnagyobb hatással  a rangsorára.

 

Seo szakemberek több éves tesztelés során jutottak arra a következtetésre, hogy a “Page Authority” többet jelent, mint bármely más tényező. Ez azért van, mert a hiteles oldalakra mutató linkek több tekintélyt (vagy más néven PageRank-et) adnak át webhelyére.

 

Page Authority – Egy külső Google-től független cég, a SEOMOZ által használt mérőszám. Mióta a Page Rank frissítés kétségessé vált, érdemes egyéb a weboldalhoz köthető mérőszámokat figyelembe venni, mint például a Page Authority (PA), ami a weboldal egyes aloldalainak az értékét méri. A 0-100 közé eső érték egy matematikai képletre alapozva adja vissza, hogy az adott honlap milyen valószínűséggel ér el jó helyezést a SERP-ben. Minél nagyobb a szám, annál jobban teljesít a weboldal. Mivel a weboldalak erőssége keresőoptimalizáltsági állapotuktól függően változik, ezért a PA érték is folyamatos korrekción megy keresztül.

 

(Megjegyzés: Bár a Google nem osztja nyilvánosan a PageRank információit, továbbra is algoritmusuk alapját képezi).

 

Itt nézd meg, hogy egy oldalnak mekkora a tekintélye: Open Site Explorer

 

Ne ijedj meg: ha új a weboldalad, valószínűleg alacsony lesz a szám, mivel a SEOMOZ nem tudja lefedni az egész világhálót, viszont folyamatosan fejlődik.

 

Ezt a mérőszámot nem érdemes abszolút értéknek tekinteni.  Mivel ez egy összehasonlító eszköz, nem feltétlenül van “jó” vagy “rossz” Page Authority pontérték.

 

Arra jó, hogy összehasonlíts két weboldalt, hogy melyikről érdemesebb linket szerezni!

linképítés page authority keresőoptimalizálás

A Google Page Authority értéke

 

 

Domain Authority (DA)  – az egész honlap átfogó értékelése

 

Amíg a Page Authority érték csak egyetlen oldalra terjed ki, addig a Domain Authority a teljes honlapot értékeli. Mennyire hiteles az adott site?

 

Itt is 0 és 100 között van az értékelés. 20-as DA-ról 30-ra ezerszer könnyebb eljutni, mint mondjuk 70-ről 80-ra.

 

A nagyszámú, kiváló minőségű külső linkekkel (például a Wikipédia vagy a Google.com) rendelkező webhelyek a Domain Authority skála felső végén vannak, míg a kisvállalkozások és a kevesebb bejövő linket tartalmazó webhelyek esetében sokkal alacsonyabb a DA pontszám.

domain authority - linképítés 2017

A Wikipédia 100/100 DA értékkel igen tekintélyes weboldal

 

A vadonatúj webhelyek mindig “egyes” Domain Authority pontszámot kapnak.

A Domain Authority (tekintély) értéket célszerű összehasonlító mutatóként (nem abszolút, konkrét pontszámként) használni a keresési eredményekben végzett kutatások során.

A DA szám mutatja meg , hogy mely honlapnak lehet erősebb / linkprofilja. Mivel ez egy összehasonlító eszköz, nem feltétlenül van  “jó” vagy “rossz” Domain Authority pontszám.

 

Általánosságban elmondható, hogy a NYTimes.com webhelyről érkező linknek sokkal nagyobb hatása lesz, mint egy névtelen bloggertől kapott linknek.

Milyen külső linkek mutatnak a weboldalamra?

 

Itt is  megnézheted:
https://majestic.com/reports/site-explorer…

A lista nem teljes – főleg az ingyenes változatban! Arra viszont jó, hogy egy kicsit ráláss a konkurenciádra!

Linképítés árak

Nehéz meghatározni, hogy mennyibe kerül a linképítés. Nincs is külön ilyen szolgáltatásom, mert mint mondtam korábban, a tartalomépítés az első. Ha ez megvan, és technikailag is beállítottuk a céloldalakat, akkor Prémium szövegírás csomagban vagy  a havidíjas keresőoptimalizálás részeként természetesen minőségi linkekeket is építünk.

A keresőoptimalizálás és linképítés áráról részletesen tájékozódhatsz ITT!

 

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Amikor ráébredsz arra, hogy szinte nincs látogató a weboldaladon, hiába áldoztál egy csomót a honlapodra, akkor az egyik megoldás, hogy elkezdesz vadul hirdetni, a másik  – hosszútávon nagyszerűen megtérülő – megoldás: a keresőoptimalizálás lépésről lépésre, amit egy SEO szakértővel együtt valósítasz meg.

A keresőoptimalizálás lépésről lépésre kifejezéssel először Szilágyi Balázs SEO tanfolyama  kapcsán találkoztam, akit mesteremnek tekintek. Amit én kínálok, az nem tanfolyam, hanem maga a SEO feladatok elvégzése hétről hétre, lépésről lépésre. Ez egyfajta rugalmas csomag, az Ébredő Erő 3 havi SEO előfizetési csomag alternatívája azoknak, akik csak pár beállítást kérnek a honlapjukra.

Eleged van a szélhámosokból, akik rengeteg pénzért kínálják a semmit, amit aztán meg sem valósítanak?

Nagyon sokan fordultak már hozzám azzal, hogy kihasználták őket különféle szakértők. A csalódás több okból is fakadhat.

  • Túl nagy volt az elvárás.
  • Túl nagy volt az ígéret.
  • A munka nem lett elvégezve.
  • stb…

Szeretném a bibliai alapelveket a munkámban is megvalósítani:

Úgy akarok bánni az ügyfeleimmel, ahogy szeretném, hogy velem bánjanak…

Elég sokan megkerestek mostanában különböző igényekkel, szűkösebb anyagi lehetőségekkel, részfeladatokkal, amelyekre szerettem volna megfelelő megoldást és tisztességes árazást kínálni, ezért találtam ki a “Keresőoptimalizálás lépésről lépésre” csomagot. Persze adhattam volna neki a “Keresőoptimalizálás hétről hétre” elnevezést is, de mivel SEO szakember vagyok, nyilván olyan címet választok, amire van keresés a Google-ben. Jelenleg havonta 50 keresés van erre a kulcsszóra, és valószínűleg a “Honlapra Fel!” képzéseit keresik – amelyeket én is jó szívvel ajánlok. Mivel mások is foglalkoznak SEO-val, ezért ezt a keresési hullámot meglovagolva, a “Keresőoptimalizálás lépésről lépésre” kulcsszóval kínálják szolgáltatásaikat vagy a letölthető csalikat PDF formában.

Miért fontos a SEO munkát hétről hétre, azaz lépésről lépésre kivitelezni?

✅ Mivel az eredmények is fokozatosan jelennek meg, ezért a beállításokat is érdemes fokozatosan elvégezni.

✅ Könnyebben ellenőrizhető minden beállítás és azok eredményeiről pontosabb képet kapunk

✅ A te honlapod, valamilyen szinten meg kell értened a SEO működését – ebben segítek hétről hétre.

✅ A visszacsatolás a a továbblépés kulcsa: csak akkor tudunk továbblépni, ha a hetente elvégzett munkáról visszajelzést kapok.

Miért jó a SEO szakembernek hétről hétre teljesíteni a megbízást?

Én sem vállalok el minden munkát. Kevés az időm, sok a felkérés. Igyekszem olyan ügyfeleket keresni, akiknek tényleg fontos a saját honlapjuk minősége és fejlődése.

✅ A stratégia nélkülözhetetlen: önfegyelmet követel – a heti szintű vállalás biztosítja, hogy megfelelő ütemben haladjunk a cél felé.

✅ Amit vállalok, azt teljesítem. Extra kérések már egy másik szerződés tárgyát képezik.

✅ Akkor folytatom a munkát, ha megkapom a heti visszajelzést.

✅ A rendszer rugalmas és átlátható.

Miért előnyös a keresőoptimalizálás lépésről lépésre rendszere neked mint ügyfélnek?

✅ Kisebb költségkerettel is belevághatsz a SEO-ba.

✅ Hétről hétre egyre több titkot tudsz meg a keresőoptimalizálás rejtélyes világáról.

✅ A rendszer olyan lesz, mintha egy tanfolyamot vennél, ahol úgy “mellékesen” rendbe tesszük a weboldaladat.

✅ Nem leszel örökké egy seós szakemberhez láncolva.

✅ Rajtad áll, hogy hány hétig működünk együtt.

✅ Minél több hétre fizetsz elő, annál több kedvezményt kapsz.

✅ Bármikor folytathatjuk a közös munkát ott, ahol abbahagytuk. Pl. csak az 1. három hetet tudod kifizetni, pár hónap múlva is folytathatjuk a 4. héttől.

✅ Nyomon tudod követni a feladatokat és az elvégzett munkát.

✅ Azt kapod, amire előfizettél.

✅ Nincs mellébeszélés, ködbe burkolózott titokzatosság!

✅ Garantált AHA-élmény!

✅ Ingyenes Skype-konzultációkon vehetsz részt!

Miből áll és mennyibe kerül a keresőoptimalizálás lépésről lépésre csomag?

A könnyebb érthetőség kedvéért itt egy példa, hogy pl. az Ébredő Erő 3 havi SEO ajánlat hogy nézne ki heti lebontásban.

A feladatok természetesen honlaponként és igényenként változhatnak, ez megállapodás kérdése.

 

Ha bizalmatlan vagy, akkor tegyél próbára. Egy fél órás Skype beszélgetés pl. csak 5000 Ft. Viszont garantált lesz az “AHA” élmény! Nagyon sok jó tanácsot tudok mondani a honlapoddal kapcsolatosan. Konkrétumokat, kulcsszavakat, megoldást a legégetőbb problémádra.

Ha pl. neked kulcsszavakra van szükséged és egy kis fenékberúgásra, akkor elég az 1. hónapra előfizetned.  Vélhetőleg már ezzel a tudással is nagyobb előnyt fogsz élvezni a konkurenciáddal szemben!

Ne feledd el, hogy hiába van akár a legjobb eszköz is a kezedben, ha nem használod semmire sem mész vele.

Én a további hetekben a kutatások mellett a megvalósításban is segítek. Lerántom a leplet néhány műhelytitokról.

Nézd meg tehát a lenti mintaprojektet! A jobb oldali kis + jelekre kattogva megjelennek a részletek.

1. hét 10 000 Ft

Kidolgozzuk a  honlapkoncepciót

  • Kik a potenciális ügyfelek?
  • Milyen problémára adunk megoldást?
  • Ki a konkurencia?
  • Milyen kulcsszavakra szeretnénk feljönni?
  • Google Search Console + statisztika beállítás + Skype konzultáció
2. hét 20 000 Ft, 1+2 hét összesen: 30 000 Ft

Konkurenciaelemzés, “kémkedés”

  • Konkurenciaelemzés, “kémkedés”: miben áll a konkurencia ereje?
  • Konkurencia kulcsszavai és linkjei táblázatban 
3. hét 35 000 Ft 1-3. hét összesen: 65 000 Ft

Kulcsszókutatás, Search Console – kulcsszópotenciál:

  • főoldal
  • meglévő aloldalak
  • kategóriák (maximum 10 oldal)

táblázatban rendszerezve (több száz kulcsszó havi keresési adatokkal)

Idegen nyelvű kulcsszókutatást is vállalok! Ennek az ára 50 000 Ft.

4. hét 25 000 Ft 1-4. hét összesen: 90 000 Ft

Főoldal SEO beállítás

Főoldal

  • html title 
  • html meta description mezőinek pontos megszövegezése

Weboldal szerkezet javítás:

  • lábléc,
  • oldalsávok elrendezése, szövegezése.

SEO bővítmény beállítás – ahol erre lehetőség van (WP, Shoprenter…)

 

5. hét 20 000 Ft 1-5. hét összesen: 110 000 Ft

Lokális SEO 1 

Google cégem, helyi adatbázis

6. hét 30 000 Ft 1-6. hét összesen: 140 000 Ft

Lokális  SEO

 Városok megcélzása

 

7. hét 30 000 Ft 1-7. hét összesen: 170 000 Ft

1. blogbejegyzés megírás + beállítás

 

8. hét 10 000 Ft 1-8. hét összesen: 180 000 Ft

Linképítés + közösségi médiamegosztás

 

 

9. hét 20 000 Ft 1-9. hét összesen: 200 000 Ft

A legnagyobb potenciált jelentő aloldal szövegének módosítása, megírása oly módon, hogy

  • a keresők számára a megcélzott kulcsszót erősítse
  • a látogatók számára is releváns, kívánatos legyen

 

10. hét 30 000 Ft 1-10. hét összesen: 230 000 Ft

 2. blogbejegyzés megírás + bállítás

 

11. hét 20 000 Ft 1-11. hét összesen: 250 000 Ft

A második legnagyobb potenciált jelentő aloldal módosítása oly módon, hogy

  • a keresők számára a megcélzott kulcsszót erősítse,
  • a látogatók számára is releváns és kívánatos legyen

+ Közösségi média megosztás

12. hét 20 000 Ft 1-12. hét összesen: 270 000 Ft
  • Linképítés

  • Közösségi média

  • Vendégcikkek

13. hét 0 Ft 1-13. hét összesen: 270 000 Ft. Egy összegben előre fizetéssel csak 260 000 Ft!

Összefoglaló

 

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.

Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.

Google találati lista – jó helyezés – SEO tippek 1.

Nincs olyan vállalkozó, aki a honlapjával ne szeretne a Google találati lista első oldalán megjelenni!

Na jó, nem minden vállalkozót érdekel a találati lista,  és sok cégvezetőnek egyáltalán nincs ideje honlappal meg online dolgokkal foglalkozni, sőt valaki a céges weblapot is feleslegesnek tartja!

Egy biztos, minden vállalkozó célja, hogy nyereséget termeljen!

Szerintem  a fenti mondattal te is egyetértesz! Valószínűleg van már weboldalad, vagy tervezed, hogy lesz.  Ha még nincs honlapod, olvasd el a Miért kell a weboldal? Üdv az alagsorban! című írást.

Egy jól beállított honlap megsokszorozhatja a bevételedet!

Ennek az ellenkezője is igaz. Ha nincs honlapod, vagy van, de rosszul lett beállítva, akár milliós nagyságrendű üzleti lehetőségektől eshetsz el!

A Google találati lista szempontjából mit jelent a jó beállítás?

A honlap beállítás olyan keresőoptimalizálási (SEO) feladat, amellyel elérheted, hogy a weboldalad minél jobb helyezéseket érjen el az internetes keresők találati listáján, és minél több látogatót szerezzen a keresőből.

Amikor valaki rákeres egy kifejezésre a lekérdező felületen, akkor pillanatokon belül megjelenik a  találati lista. Sok múlik azon, hogy a te oldalad megjelenik-e,  ha igen, milyen helyezéssel?

Egy kis ismétlés…

  1.  A keresőrobotok összegyűjtik az információt a linkeken keresztül bejárva a webet.
  2. A keresőmotorok indexelő rendszerei több száz különböző szempontból vizsgálják meg a honlapok aloldalait, azok egymásra hivatkozását(linkeket).

A kérdés már csak az, hogy mi alapján fogja kiválasztani a keresőmotor a releváns találatot az indexállományból, és mi alapján állítják sorrendbe azokat?

A Google például több száz tényezőt vesz figyelembe, és nagy hangsúlyt tesz az oldalra mutató linkek számára.

A Google algoritmusa  folyamatosan változik, így az is folyamatos munkát igényel, hogy megszerezzük a legjobb helyek egyikét az organikus találatok között.

Lássunk néhány SEO tippet!

Google találati lista – rangsorolási tényezők

 

1. Domain név

Az ideális domain név:

  • nem túl hosszú
  • könnyen megjegyezhető
  • a kulcsszó és a márkanév párosítása

2. Title – címsor

Általában ugyanaz, mint az oldalad címe – ha nem állítasz be semmit.

A SEO alapja azonban a helyesen megválasztott címsor:

  • Legyen benne a kulcsszó, lehetőleg minél közelebb  a cím elejéhez!
  • Ne legyen két különböző aloldaladnak vagy tartalmadnak ugyanaz a címe!
  • Mindig törekedj az eredetiségre!

 

Title - találati lista

Ellenőrizd a címsort!

title - google találati lista

WordPressben egyszerűen beállíthatod a főoldal címsorát…

3. Meta description – meta leírás

A meta leírás adott weblap tartalmának rövid összefoglalására szolgál. Fontosságát az adja, hogy a Google kereső gyakran ezt az elemet jeleníti meg a találati listán, tehát a keresőoptimalizálás szempontjából majdnem akkora fontossággal bír, mint a Title elem.

A meta leírás a weboldal HEAD elemében található, és a következőképpen néz ki:

<META NAME="Description" CONTENT=".....itt a leírás.......">

A Yoast SEO bővítmény segít a beállításban, és nem kell kódokat túrni, ha WordPress motort használsz!

 Itt olvashatsz még többet a meta leírásról: http://seo.antikaotika-design.hu/meta-leiras-hossza-description-seo-google/

4. Keresőbarát URL – nice URL  – szép URL – tiszta URL – olvasható URL

Az URL jelentése  – leegyszerűsítve –  internetes cím/webcím, ami alapján egy böngésző be tud tölteni egy aloldalt.

A webcímek  utólag is optimalizálhatók.

Milyen a keresőbarát URL?

  • Szerepel benne az aloldal választott kulcsszava
  • Beszédes a látogatók számára
  • Rövid és egyszerű
  • Könnyen megjegyezhető
  • Nem tartalmaz különleges karaktereket
  • Magában hordozza és leírja a site struktúrát
  • Szóköz helyett kötőjel szerepel

http://seo.antikaotika-design.hu/index.php?cat=8&id=41

helyett

http://seo.antikaotika-design.hu/minta-bejegyzés/

találati lista - keresőbarát URL

WordPressben a “Beállításoknál” válaszd a “Bejegyzés címe” pontot!

 

5. Kifelé mutató linkek

Sok weboldal tulajdonos a mai napig nem szeret kilinkelni az oldaláról, mert  attól félnek, hogy a kifelé mutató linkekkel elveszik az oldal PageRank értéke és ezáltal hátrább sorolódik a keresők találati listáján.

Meg kell szabadulnunk attól az ősi, magyar lélekben meggyökeredzett félelemtől, amely szerint, ha nálunk “okosabbakra” hivatkozunk, akkor attól mi “butábbnak” fogunk tűnni!

Ma már a Google olyan weboldalakra küldi a látogatóit, amelyek információs csomópontokként működnek. Ha a saját témádban magas PageRank értékű oldalakra oldalakra linkelsz, akkor a Google  szemében te is értékesebbnek fogsz tűnni.

Azért azt tartsd szem előtt, hogy lehetőleg ne a konkurenciádat erősítsd a linkekkel!

Hogyan hozz létre keresőoptimalizált tartalmat?

Erről részletesen a következő blogbejegyzésemben fogok írni. Folytatódnak a SEO tippek!

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

Indexelés, rangsorolás  – A keresőmotorok működése 2.

Indexelés, rangsorolás – A keresőmotorok működése 2.

Indexelés, rangsorolás – A keresőmotorok működése 2.

A keresőmotorok működése cikksorozat 1. részben  bemutattam a keresőrobotok és azon belül a Googlebot működését.  A 2. részben az indexelés és a rangsorolás folyamatát mutatom be. Nézzük, mik is azok az indexelő és rangsoroló rendszerek!

Az indexelés folyamata

A legegyszerűbben úgy értheted meg az internetes keresést, ha  elképzelsz egy hatalmas könyvet, amelyben egy terjedelmes tárgymutató címszavai alapján próbálod  a keresett oldalakat megtalálni. A  keresőmotorok programjai is az index alapján kutatják fel a legrelevánsabb adatokat, amelyeket majd szépen megjelennek a  találati listán.

keresőmotorok - keresőrobotok -feltérképezés, indexelés, rangsorolás

  1. A keresőrobotok átfésülik az internetet a hivatkozásokon keresztül,
  2. A meglátogatott oldalakat lementik az indexelő rendszer számára.
  3. A robotok által lementett oldalakat az  indexelő (indexer) elemezi, tárgymutatókat, indexeket készít
  4. Az így létrejött indexek segítségével gyorsan megtalálhatod a kulcsszavakat tartalmazó weboldalakat .

A feltérképezés és indexelés olyan folyamatok amelyek időbe kerülnek és rengeteg tényezőtől függenek.

Az indexelés során fontos szempontok:

  • a szavak gyakorisága
  • a szavak eloszlása
  • a szavak előfordulásának helye:
    • oldal címe
    • címsor mező
    • URL cím,
    • pozíció az oldalon belül

 

Google indexelés

Ha Google keresőt használsz, akkor a Google index határozza meg, hogy az általad meghatározott kulcsszóra milyen honlapok jelennek meg.

A Googlebot  a feltérképezett oldalakat indexelve hatalmas tárgymutatót hoz létre, amelyben nyilvántart minden szót, és a szavak előfordulási helyét az egyes oldalakon. Emellett feldolgozza a főbb tartalomcímkékben és –attribútumokban, például a TITLE címkékben és az ALT attribútumokban tárolt információkat is.

Nézd meg a Google kereső működését!

Ebben a 3 perces videóban megnézheted a Google kereső működését. A szemléletes kisfilmből könnyen megértheted a feltérképezés, az indexelés és a rangsorolás folyamatát.

Ne felejtsd el bekapcsolni a magyar feliratot!

Rangsorolás – PageRank

A különféle keresők különböző módszereket alkalmaznak a találatok rangsorának megállapítására.

A leggyakrabban használt keresők valamelyest ismerik a felhasználókat, ezért a találati listák személyre szabottak.

A kisfilmben láthattad, hogy a Google indexelő rendszerei több száz különböző szempontból vizsgálják meg a honlapok aloldalait, azok egymásra hivatkozását (linkeket) és ennek alapján állítják sorrendbe azokat.

A Google tehát nem egyetlen kifejezés előfordulásának gyakoriságát veszi figyelembe, hanem az általa egymáshoz tartozónak tartott kifejezések együttes előfordulását.

A PageRank a Google internetes keresőmotor legfontosabb eleme.

A Wikipédia meghatározása szerint: a PageRank az informatikában egy olyan algoritmus, amely hiperlinkekkel összekötött dokumentumokhoz számokat rendel azoknak a hiperlink-hálózatban betöltött szerepe alapján. (Ezt a számot szintén PageRanknek nevezik.)

Leegyszerűsítve:

Amikor a saját honlapodról olyan oldalakra linkelsz, amelyeket jónak tartasz, akkor gyakorlatilag szavazatot adsz le a céloldalra. A  hiperlink vagy “magyarul” hiperhivatkozás olyan kapcsolatot jelent az oldaladon, amely kattintásra egy másik lapot vagy fájlt nyit meg.

Minél több szavazatot kap egy oldal, annál fontosabb, de azt is figyelembe kell venni, hogy a szavazatot leadó oldal mennyire fontos.

A PageRank az oldal fontosságát mutató szám. Az a fontos oldal, amire fontos oldalak mutatnak.

 

A legfontosabb rangsorolási tényezők

Erről a következő blogbejegyzésemben fogok írni. Konkrét tippeket kapsz majd arról, hogy hogyan tudsz előrébb kerülni az internetes keresők találati listáján.

Nagyszerű listát találhatsz továbbá Tóth Péter SEO tanácsadó honlapján a következő cikkben: 

Google Rangsorolási Szempontok: 89 Tényező [TIPPEKKEL]

Ha nem akarsz lemaradni azokról a keresőoptimalizálás – SEO témájú írásokról, amelyekkel a te weboldaladat is felpörgethetjük, iratkozz fel a hírlevelemre!

 

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage

ingyen SEO tippek ajándékba

Iratkozz fel - és vidd el az ajándékom MOST!

 

 

70 SEO tipp - 30 oldalas eBook

Még ingyenes...

 

Tiéd az eBook - sikeresen feliratkoztál. Nézd meg a postaládát! A spam mappát is, ha nem találod!

Pin It on Pinterest